Zasady SEO copywritingu – czyli 5 zasad o których warto pamiętać pisząc teksty

SEO copywriting wygodnie rozsiadł się w internecie. Jest to dziedzina wymagająca, ale mająca potencjał aby przynosić duże efekty. Pod warunkiem, że piszący stosuje się do kilku z nich. Poznaj 5 najważniejszych zasad tekstów SEO.

Zadbaj o skrupulatny Keyword research

Niektórzy z niego rezygnują, bo fraza na którą chcą się pozycjonować wydaje im się oczywista. Tymczasem, to co wydaje się nam, wcale nie musi się pokrywać z intencjami użytkowników, którzy buszują po wynikach wyszukiwarki w poszukiwaniu odpowiedzi na wpisane zapytania. Keyword research to podstawa.

Nie strzelaj, a sprawdzaj co wyszukują użytkownicy i jak często. Przyda się do tego Senuto, lub jeżeli budżet nie pozwala Ubersuggest i im podobne narzędzia. Jest duże prawdopodobieństwo, że zlokalizujesz frazy które przyniosą sporo dobrego dla strony, a na które nie wpadłbyś sam.

Sprawdź o czym warto napisać

Frazy do tekstu są, ale skąd wziąć temat tekstu? Aby uzyskać najlepsze efekty warto sprawdzić co interesuje ludzi w kontekście danego produktu/usługi. Istną kopalnią wiedzy były kiedyś fora dyskusyjne, teraz są nimi grupy na FB.  Dzięki takiemu researchowi wpadniesz na dziesiątki tematów, na które z dużym prawdopodobieństwem ludzie będą szukać odpowiedzi w sieci. Napisz świetny, zoptymalizowany pod SEO tekst odpowiadający na wątpliwości czy zainteresowania internautów i przysłuż się do zwiększenia widoczności witryny.

Dbaj o jakość tekstu

Kiedyś wystarczyło tekst do piosenki “Szła dzieweczka do laseczka” ubogacić konkretnymi słowami kluczowymi, w zaporowej ilości i już się pozycjonowało. Czasy te mamy za sobą.. i dobrze, bo nie zniosłabym tego.

Google premiuje content nie tylko unikalny, ale taki faktycznie użyteczny dla użytkownika. Merytoryczny, dlatego  przyłóż się do tego, aby Twój SEO tekst niósł ze sobą jakąś wartość, a nie był tylko wydmuszką.

Struktura i formatowanie treści się liczą

Frazy grają, więc bez publikujesz tekst bez obróbki? Wstrzymaj konie, nie tędy droga.

Po pierwsze: nagłówki. Zadbaj o ich odpowiednią hierarchię i nie szastaj H1.

Po drugie: Webwriting. Kładź nacisk na to, aby tekst wyglądał dobrze, zachęcał do czytania, a nie odstraszał swoją niczym nie podzieloną, gargantuiczną objętością. Co zrobić aby tekst był bardziej przyjazny dla czytelnika?

  • stosuj krótkie akapity
  • poszczególne akapity czy bloki tekstu rozdzielaj nagłówkami i nie zapomnij w owym nagłówku umieścić frazy kluczowej
  • urozmaicaj tekst grafikami lub infografikami
  • stosuj pogrubienia aby podkreślić priorytet danego tematu Używane z głową urozmaicą Twój tekst i sprawią, że stanie się on bardziej czytelny.

Nie przesadzaj z ilością słów kluczowych

Tyle fajnych fraz, na które chciałoby się wyświetlać sprawia, że istnieje pokusa by poupychać je gdzie się da. Tymczasem jest to działanie które nie dość, że nie zadziała to jeszcze odbije się czkawką. Frazy stosuj z umiarem i używaj ich gramatycznie, w naturalny sposób. Innymi słowy: odmień frazę jeżeli wymaga tego konstrukcja zdania. Algorytmy coraz lepiej radzą sobie z synonimami, co oznacza, że z liczbą mnogą też dadzą radę.

Pisząc tekst skup się na jednej frazie. Umieść ją w tytule, w nagłówku i gdzieniegdzie w akapitach. Wzbogać synonimami i nie przesadzaj tworząc masło maślane.

Czy coś dorzuciłbyś do tej listy?

Zobacz inne artykuły

Narzędzia dla copywriterów
Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać […]
Jak napisać streszczenie?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
Być może postawiono Cię przed wyzwaniem, które myślami każe Ci się wrócić do lat spędzonych w szkolnych ławie, a mianowicie: masz napisać streszczenie. Tylko wtedy, to Ty posiłkowałeś się streszczeniami, a nie byłeś ich autorem. Najczęściej chodzi o książki, może być to również streszczenie dotyczące jakiegoś wydarzenia. W takim razie jak napisać streszczenie? Co to […]
Jak korzystać z ChatGPT: nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego
W kategoriach: Sztuczna inteligencja, Tagi: Chat GPT,
Wprowadzenie ChatGPT to nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego i generowania treści. Zostało wymyślone przez firmę OpenAI, która dąży do stworzenia technologii zrozumiałych dla ludzi, wspierających naszą inteligencję. ChatGPT może być używany do tworzenia modeli uczenia maszynowego, takich jak tekstowe odpowiedniki, generatory opowieści i systemy wirtualnych asystentów. Zaletą tego narzędzia jest to, że ma ono […]
Branding – budowanie świadomości marki
Co to jest branding? Empik, Zalando, Allegro, x-kom – bez wątpienia każdy z nas doskonale kojarzy te platformy i chociaż jeden raz Ty także robiłeś na nich zakupy. Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego od razu jak słyszysz najnowsza książka Katarzyny Bondy myślisz o Empiku? W czym tkwi sekret odpowiedzialny za sukces wielkich serwisów sprzedażowych? W końcu nie […]
Linkowanie wewnętrzne – co warto wiedzieć
Linkowanie wewnętrzne (z ang. internal linking) to bardzo ważny komponent układanki pt. “dobre, skuteczne SEO i optymalizacja”.Jak się więc za nie zabrać, tak aby miało to ręce, nogi i skutek? I na co zwrócić uwagę aby bawiąc się w plątaninę linków zapewnić stronie jak najlepsze efekty? Zaznaczę od razu, że temat ten jest obszerny jak […]
Skąd czerpać inspiracje? Tworzenie treści na stronę
Treść w branży e-commerce i ogólnie w świecie internetowym ma ogromne znaczenie, ale być może to już wiesz. Chcesz prowadzić bloga firmowego, wykafelkować swoją stronę internetową zacną treścią i skorzystać benefitów które mogą iść pod rękę razem z zacną treścią. Mowa między innymi o zwiększeniu widoczności która jest na wagę złota. Łatwiej wszak nawiązać kontakt z […]
Google Search Console - funkcje które warto znać
Dzisiejszy wpis kierujemy raczej do tych którzy dopiero rozważają zawarcie znajomości z użytecznym narzędziem jakim jest Google Search Console. Dla osób które używają GSC na co dzień, to oczywista oczywistość, ale jeżeli ktoś dopiero debiutuje w  rozwijaniu swojej witryny być może ma pewne rozterki co do wyboru narzędzia monitorującego ruch(albo zastanawia się czy w ogóle […]
Pisanie tekstów na zlecenie – czy to łatwa praca?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
Pisanie tekstów to domena copywritera. Zawód ten bywa niedoceniany, ponieważ wielu osobom wydaje się, że nie jest to ambitne zadanie. Nic bardziej mylnego. Copywriting to obszerna dziedzina, wymagająca nie tylko kreatywności czy umiejętności pisania chwytliwych tekstów. Bardzo istotne jest również robienie skutecznego researchu, czy znajomość zasad jakimi rządzi się SEO Pisanie tekstów jako praca Siedzi […]