Unikalne treści i opisy na stronie internetowej – po co to wszystko?

Być może słyszałeś już o konieczności zapewnienia unikalnych treści na stronę lub sklep internetowy. Być może jeszcze nie słyszałeś. Możliwe jest też że słyszałeś ale machnąłeś ręką. Wszak unikalne treści wymagają dobrego obeznania z tworzeniem tekstów, ale i czasu. Po co bawić się w unikalne treści  skoro można np. skopiować opisy ze strony producenta? Dwa skróty klawiszowe, opublikuj i cyk! Mamy nowy artykuł na stronie.  Sęk w tym, że kiedy tak robisz SEO zgrzyta zębami.

Dlaczego strona powinna zawierać unikalne treści?

Pędzę z bukietem powodów dla Ciebie. Po pierwsze, najważniejszy jest użytkownik. Internauta, błądząc po meandrach internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące go pytanie, napotykając wszędzie na treści rodem z kopiuj wklej może unieść brew i poczuć frustrację. To samo co wszędzie, nikt się nie pokwapił aby napisać coś własnego czyli idę dalej.

Kolejny powód jest taki, że poprzez podebranie contentu czy grafik możesz ściągnąć na siebie problemy natury prawnej. Prawa autorskie w internecie działają i dobrze się mają. Jeżeli masz chrapkę na artykuł z jakiegoś bloga, czy genialną infografikę czyjegoś autorstwa skontaktuj się z jego autorem i poproś o zgodę. Może na to pójdzie, może nie, ale wezwania do sądu, kary finansowe czy inne sankcje nie są czymś czego ci potrzeba.

I dochodzimy do trzeciego powodu. SEO! SEO lubuje się w unikalnych treściach, po których mogą sobie brykać roboty, zbierać frazy kluczowe i ciągnąć stronę do góry w wynikach wyszukiwarki. Dotarłszy do tej stacji wsiadamy do pociągu pt „duplicate content”

Unikalne treści a duplicate content

Problem z unikalnymi treściami, a raczej ich brakiem znany jest pod nazwą duplicate content . Potocznie duplikaty. Jakie problemy mieszczą się w tym pojęciu? Masz do czynienia z duplikatami, jeżeli treści z Twojej strony zostały skopiowane w całości lub w części zostały skopiowane na inną stronę. Uwaga – duplicate content może też występować w obrębie strony – np. kiedy jeden i ten sam artykuł jest dostępny na kilku podstronach.

Pewnego razu brałam udział w szkoleniu związanym właśnie z marketingiem internetowym. Wywiązała się dyskusja. Jedna z osób, przedsiębiorca jak się okazało stawiał tylko na unikalne treści. Nawet zamawiał je u profesjonalnego copywritera a mimo wszystko widoczność jego strony kulała i zastanawiał się dlaczego inwestycja w SEO copywriting się nie zwraca.  Otóż owe unikalne treści …kopiował na inne strony i serwisy, chcąc zwiększyć swoje zasięgi. Tymczasem niechcący powodował duplikację treści. Wyszukiwarka mając do dyspozycji pakiet stron o jednakowej zawartości nie wyświetli wszystkich wyników(nie ma po co, wszak to to samo) – pozycja strony leci na łeb.

Inna osoba również opatrznie rozumiała unikalność treści. Także zamawiała teksty u copywritera po czym publikowała je jako opis kategorii na sklepie internetowym, jak i wpis na bloga.  Myślała, że upiecze 2 pieczenie na jednym ogniu,. Tymczasem upiekła się sama.

Chcesz dany artykuł wstawić też na inną stronę? Poświęć trochę czasu i zachowując sens, przebuduj go. SEO będzie ukontentowane bo unikniesz duplikatu.

Jak sprawdzić czy treść strony jest unikalna

Telewizja kłamie. Prasa kłamie. Cyganka prawdę Ci powie.

No, może ona niekoniecznie ale Google już tak. Wpisz fragment tekstu ujęty w cudzysłów, w pole wyszukiwania. Zwróciło tylko Twoją stronę? Wyśmienicie. Okazało się, że masz „kumpli” od treści? Działaj. Jakiś czas temu podpowiedziałam to w znajomej hurtowni internetowej. Rozpoczęło się dzwonienie po klientach z prośbą o zmianę tekstów, kopiowanych ze strony hurtowni. Takie duplikaty nie służą ani hurtowni, ani sklepom owych klientów, a często deprecjonuje się znaczenie tworzenia unikalnych treści.

Dlaczego unikalne treści są tak ważne

Dobrej jakości unikalna treść napisana zarówno dla ludzi, jak i pod SEO to przepustka do tego aby Twoja strona cudownie objawiała się w wynikach wyszukiwania na frazy na których Ci zależy. Masz unikalny artykuł? Zadbaj aby takim pozostał, przebuduj go jeżeli chcesz go opublikować również na innym serwisie, i zadbaj  aby pojawiał się tylko pod jednym adresem, w jednym miejscu na stronie.  Co jakiś czas kontroluj, czy Twoje unikalne treści czasem nie „zabłąkały”  się gdzie indzie.

Zobacz inne artykuły

Transkrypcja nagrań podcastów a SEO i pozycjonowanie
Transkrypcja podcastu i nagrań, tylko po co? Jeżeli jesteś podcasterem, lub dzielisz się swoją wiedzą publikując filmiki w Internecie, zapewne zdajesz sobie sprawę jak potężną dozę wiedzy potrafisz „sprzedać” w jednym odcinku. Szkoda tylko, że algorytmy indeksujące nie biegają po podcastach i po nagraniach audiovideo, czyli tym samym nie indeksują ich zawartości. Oznacza to, że […]
Copywriter – kto to taki i jaki jest jego zakres obowiązków?
W świecie marketingu, copywriter to prawdziwy kreator słów, który ma moc przekształcania prostych zdań w przekonujące i angażujące treści. To osoba, która tworzy teksty, które nie tylko informują, ale przede wszystkim przyciągają uwagę, budzą emocje i skłaniają do działania. Ale czym dokładnie zajmuje się copywriter? Jakie są jego obowiązki i jakie umiejętności powinien posiadać? W […]
SEO a produkt niedostępny w sklepie internetowym
Towar jest i jest. Rotuje, schodzi, ale pewien stan magazynowy macie, więc sprzedaż trwa. Wtem schodzi ostatnia sztuka, domówić przynajmniej na razie nie ma skąd – ale e-sklepy mają to do siebie, że produkt i tak będzie się wyświetlał. Co zrobić gdy w sklepie internetowym jest produkt niedostępny?  Aż kusi, żeby go usunąć, szczególnie jeżeli […]
Ruch organiczny - dlaczego warto o niego zadbać?
Co to jest ruch organiczny? O tym, że strony internetowe generują ruch nie trzeba nikogo uświadamiać. Darmowy ruch organiczny jest tym, o którym marzy niejedna marka w Internecie. Warto jednak wiedzieć, że pojawia się on na tych stronach i sklepach online, które są bardzo dobrze wypozycjonowane. Definicja – ruch organiczny Ruch organiczny (Organic traffic, ruch […]
Surfer SEO Content Editor - różne punkty widzenia w zależności od stanowiska pracy
Czy zastanawialiście się co zrobić, aby artykuły, opisy produktów czy kategorii pisało się szybciej, prościej i jak idealnie trafić w odpowiednie słowa kluczowe i ich ilość? Już nie musicie się zamartwiać, ponieważ chłopaki z Surfer zrobili świetną robotę i stworzyli content editor. Content Editor jest to zakładka w programie Surfer do tworzenia content marketingu, czyli […]
Jak pisać opisy kategorii do sklepu internetowego
Opis kategorii do sklepu internetowego – po co go robić, skoro i tak tego nikt nie przeczyta, tylko od razu skupi się na liście produktów? Z jednej strony racja. Opisy kategorii to nie to co interesuje klienta, sęk w tym, że to właśnie dzięki niemu potencjalny klient może trafić na Twoją stronę internetową. Wszak to […]
Współczynnik konwersji i konwersja – co to jest?
Konwersja – co to jest? Nie ulega wątpliwości, że każda strona internetowa czy sklep online został stworzony po to, aby dostarczać informacji, pozyskiwać potencjalnych klientów czy po prostu sprzedawać w sieci. Z punktu widzenia właściciela strony każdy bierny użytkownik powinien stać się aktywnym. W tym skutecznie pomaga konwersja. Co to jest? Konwersją nazywamy wykonanie przez […]
Transkrypcja podcastów, dlaczego warto to robić?
Podcasty to fantastyczna forma przekazywania wiedzy. Ujęte w odcinki, filmiki w wersji audio-lub audio-video zyskują rzesze odbiorców. Tylko jak zdobyć więcej odbiorców skoro jeżeli chodzi o nagrania a SEO występuje jeden zasadniczy i poważny problem? Transykrpcja podcastów – co to jest i po co Ci to? I co ma do tego pozycjonowanie stron? Podcasty vs […]