Transkrypcja podcastów, dlaczego warto to robić?

Podcasty to fantastyczna forma przekazywania wiedzy. Ujęte w odcinki, filmiki w wersji audio-lub audio-video zyskują rzesze odbiorców. Tylko jak zdobyć więcej odbiorców skoro jeżeli chodzi o nagrania a SEO występuje jeden zasadniczy i poważny problem? Transykrpcja podcastów – co to jest i po co Ci to? I co ma do tego pozycjonowanie stron?

Podcasty vs SEO i pozycjonowanie

Bez względu na to jak fantastyczny i wartościowy był podcast, niestety prawda jest taka, że boty wyszukiwarek go nie indeksują. One się nim nie żywią 😉  To tak jakbyś wszedł do restauracji gdzie menu, choćby najwspanialsze jest dla Ciebie niewidzialne.Wejdziesz, nie zobaczysz nic i sobie pójdziesz gdzie indziej, tak właśnie działają boty.   Podcast naszpikowany jest treścią, niby jeż kolcami jednak dla algorytmów nie istnieje, więc sam z siebie, mimo fenomenalnej treści pozycjonować się nie będzie. Czy musi przepaść w odmętach internetu? Nie. Jest pewno rozwiązanie dzięki któremu upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu: zaspokoisz potrzeby użytkownika jak i „nakarmisz” boty. Jest to transkrypcja nagrań.

Transkrypcja podcastów : i bot syty i wszyscy zadowoleni

Podcast publikowany wraz z transkrypcją to doprawdy zgrany duet.  Transkrypcja treść podcastu zamieszczona pod owym podcastem to nie tylko żerowisko dla botów które wychwytują tak łakome kąski jak słowa klucze( i w efekcie odwdzięczające się pozycjonowaniem) ale i ogromne udogodnienie dla potencjalnych odbiorców. Nie zawsze jest tak, że ktoś może pozwolić sobie na oglądanie filmiku, czy odsłuchanie treści, i o różne przyczyny może tu chodzić. Są również osoby które wolą czytać niż słuchać czy oglądać(ja, ja! ).  Czytanie, a w zasadzie skanowanie wzrokiem odpowiednio przygotowanej, zaopatrzonej w śródtytuły transkrypcji pozwala na szybkie zidentyfikowanie i wyłowienie najbardziej interesującego daną osobę fragmentu. Postawienie na transkrypcję podcastu to przy okazji ukłon w stronę osób niedosłyszących lub niesłyszących. Gdy do podcastu zamieścisz transkrypcję to nie tylko boty ją wreszcie ZOBACZĄ i sprawią, że będzie się pozycjonować. Twój materiał stanie się bardziej wszechstronny dla osób o różnych potrzebach czyli innymi słowy otworzysz się na więcej odbiorców. Same korzyści.

Transkrypcja – zlecić komuś czy zrobić samodzielnie

Transkrypcję podcastów jak najbardziej można przeprowadzić samodzielnie, pod warunkiem, że dysponujesz kilkoma niezbędnymi czynnikami. Czynnikami na „C” Są to przede wszystkim:

  • Czas – tego nigdy nie jest za wiele, a możecie być zdziwieni ile potrafi zająć transkrypcja treściwego podcastu. Niespełna 30 minut gadania, może oznaczać prawie… 4 godziny transkrybowania!  Nie, nie żartuję. Włączanie nagrania, zatrzymywanie, przepisywanie, znów włączanie, a nie, coś źle usłyszałeś, cofnij.  Nie wierzysz? Sprawdź. Oczywiście  znaczenie ma tu prędkość pisania na klawiaturze, umiejętność pisania bez patrzenia na klawiaturę etc.  Nie wierz że godzinny podcast przepisuje się w godzinę.
  • Cierpliwość – uzasadnienie takie samo jak w podpunkcie powyższym.
  • Cisza i spokój! Gdy co chwilę ktoś Ci przeszkadza, odrywa od zadania i co rusz musisz cofać nagranie, bo nie jesteś pewny co usłyszałeś, albo wybito Cię z wątku i zapomniałeś co usłyszałeś … gdy potrzebujesz się skoncentrować, samo to, że ktoś chodzi w Twoim polu widzenia jest to przepis na dekoncentrację, a w konsekwencji nerwówkę 😉

W takich wypadkach zlecenie transkrypcji podcastu to olbrzymia wygoda. Zlecasz transkrypcję, a zaoszczędzony czas możesz poświęcić rodzinie lub wykorzystać go na tworzenie kolejnego podcastu który porwie tłumy. Masz święty spokój i wkrótce uzyskujesz transkrypcję gotową do zamieszczenia.

Zamieszczacie transkrypcje do podcastów? Mam nadzieję, że o ile jeszcze nie, to od tej pory zaczniecie  – potrafi to dać fajnego kopa jeżeli chodzi o pozycjonowanie sklepów czy innych stron internetowych 🙂

Zobacz inne artykuły

Zasady webwritingu - czyli jak pisać artykuły do Internetu
W kategoriach: Copywriting, Wskazówki i porady,
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Jak piszesz tak Cie czytają… lub nie. Webwriting rządzi się swoimi prawami, które ujawnili liczni badacze. Wiemy już, że nie czytamy od deski do deski, a skanujemy stronę w poszukiwaniu najsmaczniejszych kąsków. Wiemy też, że nasz wzrok błądzi po zawartości strony wypalając nań ślad w kształcie litery F. Jak […]
Sprzedaż na Allegro – jak zacząć?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Biznes w branży e-commerce – sklep internetowy czy platforma sprzedażowa? Planując wejście na rynek e-commerce wielu początkujących sprzedawców zadaje sobie pytanie: Lepszym rozwiązaniem dla mnie będzie stworzenie sklepu internetowego czy platforma sprzedażowa? Oczywiście nie ma reguły, która odnosiłaby się do każdej branży, jednak warto wiedzieć, że Allegro jest jednym z czołowych miejsc w polskim e-commerce, gdzie powinien pojawić się Twój asortyment i […]
7 najczęstszych błędów SEO Copywriterów
SEO copywriting, to dział copywritingu który w ostatnich latach zyskał na znaczeniu. Wymaga specyficznego podejścia i umiejętności, ale gra jest warta świeczki. Niestety, bardzo często osoby chcące napisać tekst który zawojuje wyniki wyszukiwarek, popełniają podstawowe błędy, które kładą treść już na wstępie. Poznaj 7 najczęściej popełnianych przez copywriterów błędów i staraj się ich wystrzegać. Tworzenie […]
Psychologia marketingu
Psychologia marketingu to fascynujące połączenie nauki o ludzkim umyśle i strategii sprzedaży. To dziedzina, która bada, jak różne aspekty ludzkiego zachowania wpływają na decyzje zakupowe. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak psychologia jest wykorzystywana w marketingu i sprzedaży, jak działają strategie marketingowe oparte na psychologii, jakie role odgrywają spostrzeganie, pierwsze wrażenie i pamięć […]
Content marketing czyli marketing treści
Bez wątpienia każda marka, która chce pozyskiwać klientów przez Internet powinna korzystać z rozwiązania, jakim jest content marketing. Odpowiednio przygotowana strategia content marketingowa pozwala na szybkie dotarcie do grupy docelowej i potencjalnych klientów. To proces, który można przedstawić w trzech krokach: Piszemy – Planujemy – Publikujemy. Budowanie relacji z klientem odnosi się przede wszystkim do przygotowania wartościowych treści. Czym […]
Ścieżka zakupowa w e-commerce - jak ją ułatwić?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Ścieżka zakupowa czyli droga jaką przechodzi Twój klient, od buszowania po labiryntach Twojego e-sklepu, do momentu sfinalizowania transakcji. Zadbaj, aby nie była wyboista, bo porzucony koszyk to nie jest to, co nakręci Twój biznes. Jak ułatwić ścieżkę zakupową aby klient nie zboczył z trasy i nie poszedł do konkurencji? Poznajcie kilka sposobów! Jak ułatwić ścieżkę […]
Pomysł na skuteczny newsletter
W kategoriach: Marketing internetowy, Tagi: Email marketing,
Od wielu lat e-mail marketing to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingu internetowego. Wysyłka newslettera to nie tylko popularna, ale i lubiana przez klientów forma skutecznej komunikacji z marką. Jeśli posiadasz odpowiednie narzędzie do wysyłki maili, masz zgromadzoną bazę odbiorców, to możesz w doskonały sposób to wykorzystać. Nie masz pomysłu na skuteczny newsletter? Ten artykuł […]
Pisanie tekstów na zlecenie – czy to łatwa praca?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
Pisanie tekstów to domena copywritera. Zawód ten bywa niedoceniany, ponieważ wielu osobom wydaje się, że nie jest to ambitne zadanie. Nic bardziej mylnego. Copywriting to obszerna dziedzina, wymagająca nie tylko kreatywności czy umiejętności pisania chwytliwych tekstów. Bardzo istotne jest również robienie skutecznego researchu, czy znajomość zasad jakimi rządzi się SEO Pisanie tekstów jako praca Siedzi […]