Strategia marketingowa

Przemyślana strategia marketingowa to fundament skutecznej kampanii reklamowej. Dzięki niej możesz rozwinąć swoją firmę szybciej i co najważniejsze efektywniej. Od dłuższego czasu strategie marketingowe cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem – wszelkie reklamy i kampanie prowadzone są teraz w Internecie, tradycyjne sposoby reklamy, takie jak ulotki i gazetki odeszły w zapomnienie. Dzięki dobrze opracowanej strategii firmy mają szansę dowiedzieć się więcej o swoim rynku, określić własną pozycję, a następnie wdrożyć skuteczny plan działania. W końcu dobra strategia marketingowa to połowa sukcesu, a w tym artykule podpowiem Ci jak ją przygotować i na co zwrócić uwagę.

Co to jest strategia marketingowa

Według definicji strategią marketingową nazywamy strategiczne i dość obszerne zestawienie określonych rozwiązań, które firma lub marka musi spełnić, aby efektywnie prowadzić swoją działalność i osiągnąć maksymalizację zysków. W praktyce jest to długofalowy proces oparty na dokładnej analizie rynku i firmy. Bardzo ważne jest, aby strategię marketingową opracować jeszcze na etapie budowania przedsiębiorstwa, ponieważ może to przyczynić się do wyeliminowania niepotrzebnych błędów i problemów.

Po co potrzebna jest strategia marketingowa?

Celem każdej firmy jest oczywiście to, aby była ona rozpoznawalna i kojarzona w samych superlatywach. Tylko w taki sposób marka jest w stanie zarobić na siebie i wykazać satysfakcjonujące zyski. Na samym początku prowadzenia biznesu warto więc wybrać skuteczne narzędzia, za pomocą których najłatwiej i najszybciej będzie dotrzeć do potencjalnych klientów. Kluczowe jednak będzie to, w jaki sposób tego się dokona. Strategia marketingowa pomoże Ci zaplanować i uporządkować wszelkie działania reklamowe, jak również zwiększyć ich skuteczność. Pozwoli Ci skupić się na realnych możliwościach, które możesz wykorzystać oraz przedstawić ewentualne zagrożenia, których dzięki strategii możesz uniknąć.

Tworzenie strategii marketingowej

Przed stworzeniem strategii marketingowej warto wiedzieć, aby była ona przede wszystkim dopasowana do Twojej firmy. Powinna zawierać długookresowe i  strategiczne cele biznesowe oraz plan rozwoju marki. Najłatwiej jest stworzyć strategię marketingową dzieląc ją na 3 podstawowe elementy. Są nimi:

  • analiza,
  • strategia,
  • komunikacja.

Poniżej pokrótce przedstawię każdy z nich.

Etap analityczny

Ta część strategii marketingowej zawiera wiedzę o firmie, rynku na jakim działa i konkurencji. Na samym początku powinno się w jasny sposób określić słabe i mocne strony przedsiębiorstwa, pozycję na rynku, a także panujące w nim obecne trendy. Ważna jest również analiza konkurencji. Bez poznania tej najważniejszej nie jest się w stanie dokładnie sprawdzić wszystkich celów, jakie trzeba postawić przed firmą. Na etapie analitycznym warto również ustalić, jaka grupa lub grupy docelowe będą tymi najodpowiedniejszymi dla przedsiębiorstwa – to do nich będą kierowane produkty i wszelkie kampanie reklamowe.

Etap strategiczny

W tej części strategii marketingowej zawarte są rozwiązania, jakie poprowadzą firmę do rozwinięcia skrzydeł. Wskazany jest dokładny kierunek, w jakim powinna pójść marka, aby wypracować sobie jak najwyższą pozycję na rynku. Przedstawione są również korzyści płynące z obrania odpowiedniego kierunku. 

Etap komunikacyjny

To część, przy której trzeba zaznaczyć, że nie da się przejść do niej przejść pomijając etap analityczny i strategiczny. To właśnie tutaj powstają plany marketingowe, określane są budżety i harmonogramy dokładnego działania. To wszystko wykonywane jest na podstawie dwóch wcześniej opisanych etapów.

Pomoc przy budowaniu strategii marketingowej

Proces tworzenia strategii marketingowej nie powinien być pomijany przez firmy, które stawiają na rozwój. Jeśli martwisz się tym, że nie posiadasz odpowiednich narzędzi analitycznych i nie poradzisz sobie z tym zadaniem, to istnieje dla Ciebie pomoc w postaci doradztwa strategicznego. Doświadczeni profesjonaliści poznają Twoją firmę, przeanalizują możliwości marketingowe i wykonają rzetelny audyt. Możesz spotkać się również z pomocą wdrożenia wszystkich wskazówek. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne, gdyż pozwala firmie zyskać dodatkowy czas na nowe wyzwania. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to zapraszam do kontaktu. Wspólnie możemy przygotować Twój biznes do wejścia na rynek.

Zobacz inne artykuły

Prowadzenie bloga firmowego
akie korzyści niesie prowadzenie bloga firmowego? Szerzej o tym temacie pisaliśmy na naszym blogu. Mówiąc w skrócie: regularnie zasilany w merytoryczne teksty blog zaangażuje użytkowników, zbuduje wizerunek firmy jako profesjonalistów i specjalistów w swojej branży. Ponadto sprawi, że wyszukiwarka popatrzy na Ciebie łaskawszym okiem… długo by wymieniać.  Na pytanie czy warto mieć bloga firmowego, odpowiedź jest jedna, krótka i konkretna: tak. […]
Dobrego marketingowca - 7 cech
Wiele osób twierdzi, że marketingowcem trzeba się urodzić.  Niekoniecznie, możliwości uczenia się są ogromne, niemniej zapewne spotkaliście się z jednostkami wybitnie utalentowanymi w tym zakresie tak po prostu, z natury. Gdyby tak włożyć kilku dobrych marketingowców w laboratoryjną wirówkę dałoby się zapewne kilka cech wyekstrahować. Jakie są cechy dobrego marketingowca? Wyłowiliśmy 7 uniwersalnych. Kreatywność Nazwa […]
Yoast SEO w Wordpress - o co mu chodzi?
Dzisiejszy wpis kieruję do tych, którzy swoją znajomość z Yoastem dopiero zaczynają i walczą o zielone światło.  Poznać się z nim warto, wszak odpowiednia optymalizacja strony to być albo nie być w internecie. Czym więc jest Yoast SEO? Otóż jest to najbardziej popularna wtyczka która ma za zadanie wspierać optymalizację treści na stronie.  Siedzi sobie […]
System CMS co to jest oraz wady i zalety
Co to jest system CMS? System CMS (Content Management System) to oprogramowanie, które pozwala na proste tworzenie i zarządzanie treściami na stronach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. Pozwala on na zarządzanie zawartością strony internetowej, tworzenie i edycję treści, a także gromadzenie, przechowywanie i wykorzystywanie danych. System CMS umożliwia również dodawanie nowych sekcji i elementów do witryny, […]
Surfer SEO Content Editor - różne punkty widzenia w zależności od stanowiska pracy
Czy zastanawialiście się co zrobić, aby artykuły, opisy produktów czy kategorii pisało się szybciej, prościej i jak idealnie trafić w odpowiednie słowa kluczowe i ich ilość? Już nie musicie się zamartwiać, ponieważ chłopaki z Surfer zrobili świetną robotę i stworzyli content editor. Content Editor jest to zakładka w programie Surfer do tworzenia content marketingu, czyli […]
Psychologia marketingu
Psychologia marketingu to fascynujące połączenie nauki o ludzkim umyśle i strategii sprzedaży. To dziedzina, która bada, jak różne aspekty ludzkiego zachowania wpływają na decyzje zakupowe. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak psychologia jest wykorzystywana w marketingu i sprzedaży, jak działają strategie marketingowe oparte na psychologii, jakie role odgrywają spostrzeganie, pierwsze wrażenie i pamięć […]
Facebook Pixel – czym jest i jak działa?
Prowadzisz stronę na Facebooku swojej firmy? Może zajmujesz się prowadzeniem stron na portalu dla swoich klientów? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco to prawdopodobnie prowadzisz także kampanie Facebook Ads, a to oznacza, że ten artykuł jest skierowany do Ciebie.  Mimo wielu starań kampanie nie przynoszą oczekiwanych efektów, a reklamy nie trafiają do docelowych odbiorców, na których najbardziej zależy […]
Skąd brać pomysły na tematy na bloga? Poznaj 5 sposobów
Gdy mowa o prowadzeniu bloga, jest pewno zagadnienie przed którym stanie zarówno blogowy debiutant, jak i stary wyjadacz mający na swoim koncie setki stworzonych tekstów. Mianowicie, skąd brać tematy na wpisy blogowe? W dzisiejszym wpisie przygotowaliśmy 5 sprawdzonych propozycji na to skąd warto czerpać inspiracje. Tematy na bloga – o czym pisze konkurencja? Nie zawsze […]