Sprzedaż na Allegro – jak zacząć?

W kategoriach: Wskazówki i porady,

Biznes w branży e-commerce – sklep internetowy czy platforma sprzedażowa?

Planując wejście na rynek e-commerce wielu początkujących sprzedawców zadaje sobie pytanie: Lepszym rozwiązaniem dla mnie będzie stworzenie sklepu internetowego czy platforma sprzedażowa? Oczywiście nie ma reguły, która odnosiłaby się do każdej branży, jednak warto wiedzieć, że Allegro jest jednym z czołowych miejsc w polskim e-commerce, gdzie powinien pojawić się Twój asortyment i jestem pewny, że doskonale wiesz dlaczego.

Allegro to najpopularniejszy portal sprzedażowy i zakupowy w Polsce. Ilość sprzedawców, jak i kupujących rośnie tam każdego dnia. To dzięki Allegro masz możliwość rozwoju, pozyskania powracających klientów, reklamy własnej marki oraz produktów. Ta platforma w znacznym stopniu usprawnia sprzedaż i zamienia ją na zyski. Nawet prowadząc dobrze prosperujący sklep internetowy warto wykorzystać potencjał Allegro i wejść na platformę, która zdominowała polski rynek e-commerce.

Jak sprzedawać na Allegro – założenie konta

Aby zacząć sprzedaż na Allegro w pierwszej kolejności musisz założyć konto. Serwis umożliwia przedsiębiorcom założenie dwóch rodzajów kont: zwykłego i firmowego. Jak zapewne się domyślasz powinieneś wybrać konto firmowe. Wiedz jednak, że wymaga ono uzupełnienia większej ilości informacji. W formularzu rejestracji będziesz musiał podać:

  • adres e-mail,
  • login (nazwę konta) – najlepszym rozwiązaniem będzie wpisanie analogicznego do nazwy firmy,
  • nazwę działalności,
  • adres firmy,
  • NIP,
  • KRS – w przypadku spółki.

Po wypełnieniu formularza i przesłania go do Allegro sprawdź swoją skrzynkę. Na podany adres e-mail otrzymasz link aktywacyjny, w który należy kliknąć. Po aktywacji Allegro poinformuje Cię o konieczności wykonania przelewu weryfikacyjnego (o,o1 zł) z konta bankowego podanego podczas rejestracji. Kwota ta jest oczywiście zwracana w całości na konto – służy jedynie do weryfikacji numeru konta. Sporadycznie zdarza się, że niekiedy Allegro zgłasza się do przyszłych sprzedających o dosłanie dodatkowych dokumentów dotyczących prowadzenia działalności. W takim przypadku postępuj zgodnie z wytycznymi od serwisu.

Po przeprowadzonej weryfikacji i aktywacji swojego konta możesz zacząć wystawiać produkty i je sprzedawać. Dla przedsiębiorców działających na Allegro serwis przygotował dwie odsłony sprzedaży: standardową i Allegro Lokalnie. To drugie rozwiązanie pozwoli Ci zaprezentować swój asortyment lokalnym odbiorcom – ta opcja kusi tych użytkowników, którzy nie chcą obciążać swojego budżetu dodatkowymi wydatkami za dostawę.

Jak wystawić przedmiot na Allegro

Logując się na swoje konto znajdziesz zakładkę “Wystaw przedmiot”. Należy tam:

  • podać nazwę lub kod produktu,
  • wybrać interesującą Cię kategorię,
  • nadać ofercie tytuł,
  • uzupełnić informacje dotyczące cech wystawianego produktu.

Aktualnie konieczne jest wypełnienie parametrów obowiązkowych, można też wpisać dodatkowe – pamiętaj, że im więcej danych, tym lepiej dla Ciebie! Jednak najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie oferty z produktem za pomocą kodu EAN. W późniejszej kolejności tworzy się opis aukcji i dodaje do niej zdjęcia. Przed aktywacją oferty czeka Cię jeszcze wybór cennika dostaw (możesz go określić wcześniej: Moje Allegro -> Sprzedaż -> Ustawienia sprzedaży -> Ustawienia dostawy), czas przesyłki i formy płatności. Jeśli możesz wystawiać faktury to poinformuj o tym swoich klientów. Ostatnim krokiem jest umieszczenie produktu a bazie danych serwisu Allegro – dzięki tej czynności będzie on widoczny dla każdego użytkownika.

Opłaty i prowizje ze sprzedaży na Allegro

Choć samo założenie konta na Allegro jest całkowicie darmowe, to serwis ten wymaga od sprzedających ponoszenia pewnych kosztów. Chodzi tutaj o:

  • prowizję Allegro – jest ona uzależniona od końcowej ceny sprzedaży wraz z transportem. Wynosi zazwyczaj od 2% do 16%, ale część produktów jest z niej zwolniona.
  • opłatę za wystawienie produktu w takich kategoriach jak: Samochody, Motocykle i Quady, Maszyny, Przyczepy, naczepy, Inne pojazdy i łodzie, Nieruchomości, Wakacje, Żywe zwierzęta, Usługi. Opłata ta jest zależna od danej kategorii.
  • opłatę za przedłużenie aukcji – jest naliczana na podstawie ceny przedmiotu i zazwyczaj wynosi od kilku groszy do 1 zł.
  • opłatę za dodatkowe promowanie aukcji – należą do nich różnego rodzaju podświetlenia, pogrubienia, a także Allegro Ads.

Jeśli chcesz poznać dokładny cennik i szczegóły płatności sprawdź Regulamin Allegro – Załącznik nr 4.

Allegro Smart – co to właściwie jest?

Aby zacząć sprzedaż na Allegro sprzedawcy muszą dokładnie zapoznać się z wszystkimi możliwościami tego serwisu. Do najczęściej zadawanych pytań należy to o Allegro Smart.

Allegro Smart to program abonamentowy związany ze sprzedażą i zakupami. Pozwala on kupującym na darmowe dostawy i zwroty. Użytkownik wydaje na nią miesięcznie stałą opłatę, a zyskuje nielimitowaną liczbę przesyłek: za zakupy od 40 zł u jednego sprzedawcy (dostawa do punktu odbioru) i za zakupy od 100 zł u jednego sprzedawcy (dostawa kurierska do 30 kg). O możliwości skorzystania z tej promocji informuje nas charakterystyczne logo Allegro Smart.

Co właściwie oznacza to narzędzie dla sprzedających?

Tak jak każdy sprzedający na allegro.pl, także i Ty możesz oferować swoim odbiorcom usługę Allegro Smart. Aby z niej korzystać nie musisz opłacać żadnego abonamentu. Musisz jednak spełnić kilka wymogów dotyczących Twoich ofert:

  • w ciągu roku musisz zdobyć min. 5 unikalnych i pozytywnych opinii,
  • posiadać status Super Sprzedawcy lub wskaźnik poleceń na poziomie min. 98%,
  • posiadać wszystkie informacje na temat zwrotów i mieć je przypisane do swoich aukcji,
  • mieć uregulowane wszystkie opłaty,
  • mieć rozstrzygnięte wszystkie dyskusje na bieżąco.

Jeśli spełniasz powyższe warunki możesz aktywować u siebie Allegro Smart. Warto jednak wiedzieć, że od początku 2021 roku każdy sprzedający jest zobowiązany dopłacać do tego narzędzia:

  • 0,99 zł brutto do każdej przesyłki przy zamówieniu do 100 zł,
  • 1,99 zł brutto do każdej przesyłki przy zamówieniu powyżej 100 zł.

Nie można więc powiedzieć, że Allegro Smart jest całkowicie darmowe. Ma jednak swoje plusy:

  • aukcje z usługą Allegro Smart przyciągają stałych i nowych klientów,
  • darmowa dostawa wpływa na zwiększenie sprzedaży,
  • możesz podnieść ceny niektórych ofert, aby użytkownicy mogli skorzystać z darmowej dostawy właśnie u Ciebie.

Zostań sprzedawcą na Allegro!

Sprzedaż na Allegro jest doskonałym sposobem na zaistnienie online. Ten sposób sprzedaży umożliwia sprawdzenie potencjału i zainteresowania Twoimi produktami. Bez wątpienia znajdzie się tutaj miejsce zarówno dla małych firm, jak i średnich i dużych. Dodatkowo nie ingerujesz w żadne rozwiązania IT i marketing, jak ma to miejsce w przypadku sklepu internetowego. Dzięki Allegro możesz znacznie zmniejszyć koszty, w porównaniu do indywidualnego sklepu online.

Zobacz inne artykuły

Google Search Console - funkcje które warto znać
Dzisiejszy wpis kierujemy raczej do tych którzy dopiero rozważają zawarcie znajomości z użytecznym narzędziem jakim jest Google Search Console. Dla osób które używają GSC na co dzień, to oczywista oczywistość, ale jeżeli ktoś dopiero debiutuje w  rozwijaniu swojej witryny być może ma pewne rozterki co do wyboru narzędzia monitorującego ruch(albo zastanawia się czy w ogóle […]
Ścieżka zakupowa w e-commerce - jak ją ułatwić?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Ścieżka zakupowa czyli droga jaką przechodzi Twój klient, od buszowania po labiryntach Twojego e-sklepu, do momentu sfinalizowania transakcji. Zadbaj, aby nie była wyboista, bo porzucony koszyk to nie jest to, co nakręci Twój biznes. Jak ułatwić ścieżkę zakupową aby klient nie zboczył z trasy i nie poszedł do konkurencji? Poznajcie kilka sposobów! Jak ułatwić ścieżkę […]
Jak napisać FAQ? - praktyczne porady
Co to jest FAQ? Prowadzenie biznesu w branży e-commerce bez wątpienia wiąże się z pytaniami od klientów i setkami wysłanych odpowiedzi na niemal te same problemy. Jest na to sprawdzony sposób, który umożliwia użytkownikom uzyskanie odpowiedzi bez konieczności wysyłania maila czy przeprowadzenia rozmowy telefonicznej. FAQ, czyli Frequently Asked Questions to zbiór najczęściej zadawanych pytań przez […]
Operatory wyszukiwania Google
W kategoriach: Wskazówki i porady, Tagi: Wyszukiwarka Google,
Google to jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych, która zapewnia szybkie i skuteczne wyszukiwanie informacji. Aby ułatwić jeszcze bardziej korzystanie z jej usług, Google udostępnia wiele operatorów wyszukiwania, które pozwalają ograniczyć wyniki wyszukiwania lub wyświetlić konkretne informacje. Oto opis kilku najpopularniejszych operatorów Google: Operator: OR Operator OR oznacza „albo… albo…”. Możesz użyć tego operatora, aby określić […]
Mobile Friendly Test - co to jest?
W dzisiejszych czasach, kiedy większość z nas korzysta z urządzeń mobilnych na co dzień, strony internetowe muszą być dostosowane do wyświetlania na różnych ekranach. Mobile Friendly Test to narzędzie, które pozwala sprawdzić, czy Twoja strona internetowa jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Ale co to dokładnie oznacza i dlaczego jest to tak ważne? W tym artykule […]
Narzędzia do pracy copywritera
Ogromne znaczenie treści w działaniach SEO jest wręcz niepodważalne. Wysokiej jakości, merytoryczne i odpowiednio zoptymalizowane teksty są nie tylko istotne, ale NIEZBĘDNE w efektywnie prowadzonych działaniach marketingu internetowego. Bez solidnego contentu ani rusz. Jak zatem tworzyć wpisy i jak sobie pomóc? Pamiętaj, nawet jeżeli masz pióro lekkie jak hel i ostre jak brzytwa, sama umiejętność […]
Blog firmowy – 4 powody dlaczego warto go mieć
Posiadanie własnej strony internetowej i aktywna obecność w mediach społecznościowych to obecnie standard w prowadzeniu biznesu. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, jak możesz jeszcze bardziej wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji? Rozwiązaniem może być blog firmowy, który często bywa niedoceniany. W tym artykule przedstawimy cztery powody, dla których warto prowadzić bloga firmowego. Dowiesz się, jak […]
Transkrypcja podcastów, dlaczego warto to robić?
Podcasty to fantastyczna forma przekazywania wiedzy. Ujęte w odcinki, filmiki w wersji audio-lub audio-video zyskują rzesze odbiorców. Tylko jak zdobyć więcej odbiorców skoro jeżeli chodzi o nagrania a SEO występuje jeden zasadniczy i poważny problem? Transykrpcja podcastów – co to jest i po co Ci to? I co ma do tego pozycjonowanie stron? Podcasty vs […]