Sprzedaż internetowa w wielu językach

Tworzenie sklepu internetowego na światową skalę

Robienie zakupów internetowych we własnym języku jest doceniane przez użytkowników na całym świecie. Przeczytanie opisów produktów i parametrów w dobrze znanym nam języku sprawia, że chętniej chcemy skorzystać z oferty danego sklepu online. Warto wiedzieć, że przedstawienie treści w kilku wersjach językowych może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży – tylko w taki sposób Twoi potencjalni klienci za granicą mogą zrozumieć Twoje kampanie marketingowe czy regulamin. Jak przygotować się do tłumaczenia sklepu internetowego na kilka różnych języków? Sprawdź wszystkie wskazówki w dalszej części artykułu.

Język angielski – uniwersalny język dla wszystkich

Jeśli myślisz o sprzedaży internetowej międzynarodowej, to koniecznie musisz zadbać w swoim sklepie online o odpowiednią komunikację ze swoimi potencjalnymi klientami. W języku angielskim mówi niemal cały świat – jeśli ogranicza Cię np. budżet lub czas, to pomyśl o przetłumaczeniu swojego sklepu właśnie na ten język. Takie rozwiązanie sprawi, że Twoje produkty dotrą do każdego zakątka świata i będą miały szansę na sprzedaż w różnych krajach.

Jednak pomimo biegłego posługiwania się językiem obcym, jakim jest angielski klienci wolą czytać teksty w swoim ojczystym – w końcu żaden nie będzie im tak bliski. Projektując sklep internetowy z domyślnym językiem warto wziąć pod uwagę, że w przyszłości może on sprzedawać także za granicą. To bardzo ciekawy i na swój sposób trudny temat. Trzeba pamiętać o kilku zasadniczych kwestiach, od których w praktyce może zależeć być albo nie być na zagranicznym rynku.

Kod HTML

Podczas tłumaczenia sklepu online na dowolne języki najważniejszy jest kod HTML – to on jest widoczny dla przeglądarki i sprawdzany w pierwszej kolejności przez roboty Google. Tworząc sklep internetowy już na początku kodu HTML znajduje się deklaracja danego języka. Dla nas będzie to:

<html lang=”pl-PL”>

Jest to bardzo ważny tag, którego należy używać tylko i wyłącznie na stronie w języku polskim. Tak więc przygotowując sklep w innym języku, np. niemieckim powinniśmy przygotować:

<html lang=”de-DE”>

Dodatkowo należy pamiętać, że każda podstrona sklepu powinna zawierać deklarację dla użytego na niej języka.

Zarządzanie treścią w sklepie internetowym

Przy tłumaczeniu sklepu na inne języki nie można pominąć wartościowych treści. Na wielu platformach dostępnych do tworzenia sklepów online istnieją wtyczki, które są bardzo pomocne podczas wdrażaniu wielojęzyczności. Warunkiem koniecznym jest stworzenie polskiej wersji sklepu, aby później móc przyporządkować tworzone podstrony do konkretnego języka. Oczywiście można jeszcze przygotować zupełnie nowy sklep internetowy pod nową domeną, ale i w tym przypadku musisz zadbać o odpowiednie tłumaczenie.

Optymalizacja i pozycjonowanie

Aby móc skutecznie sprzedawać produkty na swojej stronie za granicą nie wystarczy jedynie zadbać o prawidłowy kod HTML i treści przetłumaczone na odpowiednie języki. Trzeba również pamiętać o optymalizacji i pozycjonowaniu w wyszukiwarkach. Korzystając z odpowiednich narzędzi do analizy rynku zagranicznego należy sprawdzić przede wszystkim meta dane i słowa kluczowe. Warto również zadbać o linkowane zewnętrzne. Jeżeli Twój sklep został przetłumaczony na język francuski i to właśnie we Francji ma być pozycjonowany, warto zadbać o linki przychodzące z końcówką .fr.

Hosting

Jeśli myślisz o rozpoczęciu sprzedaży w danym kraju, to wiedz, że musisz pomyśleć o odpowiednim hostingu. Przetłumaczyłeś swój sklep online na czeski i próbujesz swoich sił u naszych południowych sąsiadów, ale Twój serwer jest postawiony w Polsce? Wiedz, że będzie Ci ciężko pokonać swoją czeską konkurencję. Skorzystaj z pomocy rozwiązań geolokalizacyjnych! Dzięki nim będziesz mógł wybrać czy Twój sklep ma konkurować w Polsce czy może właśnie w Czechach. Wybór hostingu ma również wpływ na pozycjonowanie.

Sklep online wielojęzyczny a kwestie prawne

Nie musisz martwić się żadnymi przepisami obowiązującymi za granicą. Sklep online przetłumaczony na kolejne języki nie jest tym samym, co wkroczenie na dany rynek zagraniczny. Jeśli więc zacząłeś sprzedaż np. na niemieckim rynku nie musisz znać prawa handlowego działającego w tym państwie. Na pierwszy rzut oka może wydawać się to dość dziwne, ale tak właśnie jest. Najważniejsze jest to, gdzie jest zarejestrowana Twoja działalność.

Twój sklep internetowy z ogólnoświatową sprzedażą

Jak widzisz prowadzenie sklepu online i sprzedaży na cały świat jest na wyciągnięcie ręki. Wystarczy zadbać o odpowiednie przetłumaczenie i możesz cieszyć się zarabianiem większych pieniędzy. Kluczem otwierającym drzwi do zagranicznego rynku e-commerce jest odpowiednie przygotowanie i wdrożenie niezbędnych rozwiązań. Jeśli nie popełnisz żadnych błędów, to w dość krótkim czasie będziesz mógł cieszyć się satysfakcjonującymi dochodami.

Zobacz inne artykuły

Jak zostać specjalista Social Media, czyli 6 cech dobrego specjalisty
Specjalista do spraw mediów społecznościowych. Jeszcze kilkanaście lat temu nawet ptaszki nie śpiewały o takim zawodzie. Tymczasem branża ewoluowała, a wykwalifikowanego specjalistę social media warto mieć w zespole. Jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba odpowiedzialna za media społecznościowe? Obeznany w platformach Social Media Jest tego trochę, a co więcej każde z nich ma inną charakterystykę. […]
Pomysły na bloga - Poznaj 7 sposobów skąd je brać!
Content marketing to dziedzina bardzo obszerna i wymagająca. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki optymalnym nakładzie czasu nie strzelaj treściami na oślep, a stwórz strategię.  Skąd brać pomysły na pasujące i chwytliwe teksty? Sprawdź te 7 wskazówek! Dowiedz się kim jest Twój odbiorca Dosyć często zdarza się tak, że content tworzony jest dookoła wątku, który jak […]
Webwriting – co to jest?
Webwriting to sposób formowania treści w taki sposób, aby dostosować je do panujących trendów w Internecie. Mało kto czyta artykuły od deski do deski! W natłoku informacji raczej skanujemy wzrokiem tekst, aby wyłowić co w nim najcenniejszego lub przekonać się, czy faktycznie warto się w niego zagłębić. Oznacza to, że twórcy artykułów mają raptem kilka sekund aby przekonać […]
System CMS co to jest oraz wady i zalety
Co to jest system CMS? System CMS (Content Management System) to oprogramowanie, które pozwala na proste tworzenie i zarządzanie treściami na stronach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. Pozwala on na zarządzanie zawartością strony internetowej, tworzenie i edycję treści, a także gromadzenie, przechowywanie i wykorzystywanie danych. System CMS umożliwia również dodawanie nowych sekcji i elementów do witryny, […]
Co to jest hosting i jakie są rodzaje?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Hosting – domena to nie wszystko Dla wielu właścicieli stron internetowych i sklepów online pojęcie, jakim jest hosting jest dość tajemnicze. Osoby, które nie są związane z informatyką rzadko kiedy wiedzą, co dokładnie zwrot ten oznacza. Jeśli należysz do tego grona, to ten artykuł jest dla Ciebie. Przybliżę w nim ten tajemniczy termin i odpowiem […]
Ścieżka zakupowa w e-commerce - jak ją ułatwić?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Ścieżka zakupowa czyli droga jaką przechodzi Twój klient, od buszowania po labiryntach Twojego e-sklepu, do momentu sfinalizowania transakcji. Zadbaj, aby nie była wyboista, bo porzucony koszyk to nie jest to, co nakręci Twój biznes. Jak ułatwić ścieżkę zakupową aby klient nie zboczył z trasy i nie poszedł do konkurencji? Poznajcie kilka sposobów! Jak ułatwić ścieżkę […]
Prędkość strony jak sprawdzić
Czynników które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce lista jest cała.  Wśród nich pyszni się taki argument jakim jest czas ładowania się – inaczej prędkość strony. Pozycjonowanie stron jak i wszelkich innych zyska, gdy czas ładowania się strony będzie odpowiedni.  Jak sprawdzić, czy jeżeli chodzi o prędkość, w Waszej stronie wszystko gra? Możecie skorzystać z […]
Dobry content - 3 proste sposoby jak ulepszyć swój tekst
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
W szaleństwie klawiatury tekst spłodziłeś, a teraz oglądasz go z każdej strony i zastanawiasz się jakby tu go ulepszyć? Poznaj 3 proste wskazówki które pozwolą Ci ulepszyć stworzony tekst. Przydadzą się nie tylko copywriterom, ale i dziennikarzom oraz wszelkim innym osobom tworzącym treści. # 1 – Zostaw tekst i zajmij się czymś innym Czyżby tutaj brew Ci […]