Sprzedaż internetowa w wielu językach

Tworzenie sklepu internetowego na światową skalę

Robienie zakupów internetowych we własnym języku jest doceniane przez użytkowników na całym świecie. Przeczytanie opisów produktów i parametrów w dobrze znanym nam języku sprawia, że chętniej chcemy skorzystać z oferty danego sklepu online. Warto wiedzieć, że przedstawienie treści w kilku wersjach językowych może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży – tylko w taki sposób Twoi potencjalni klienci za granicą mogą zrozumieć Twoje kampanie marketingowe czy regulamin. Jak przygotować się do tłumaczenia sklepu internetowego na kilka różnych języków? Sprawdź wszystkie wskazówki w dalszej części artykułu.

Język angielski – uniwersalny język dla wszystkich

Jeśli myślisz o sprzedaży internetowej międzynarodowej, to koniecznie musisz zadbać w swoim sklepie online o odpowiednią komunikację ze swoimi potencjalnymi klientami. W języku angielskim mówi niemal cały świat – jeśli ogranicza Cię np. budżet lub czas, to pomyśl o przetłumaczeniu swojego sklepu właśnie na ten język. Takie rozwiązanie sprawi, że Twoje produkty dotrą do każdego zakątka świata i będą miały szansę na sprzedaż w różnych krajach.

Jednak pomimo biegłego posługiwania się językiem obcym, jakim jest angielski klienci wolą czytać teksty w swoim ojczystym – w końcu żaden nie będzie im tak bliski. Projektując sklep internetowy z domyślnym językiem warto wziąć pod uwagę, że w przyszłości może on sprzedawać także za granicą. To bardzo ciekawy i na swój sposób trudny temat. Trzeba pamiętać o kilku zasadniczych kwestiach, od których w praktyce może zależeć być albo nie być na zagranicznym rynku.

Kod HTML

Podczas tłumaczenia sklepu online na dowolne języki najważniejszy jest kod HTML – to on jest widoczny dla przeglądarki i sprawdzany w pierwszej kolejności przez roboty Google. Tworząc sklep internetowy już na początku kodu HTML znajduje się deklaracja danego języka. Dla nas będzie to:

<html lang=”pl-PL”>

Jest to bardzo ważny tag, którego należy używać tylko i wyłącznie na stronie w języku polskim. Tak więc przygotowując sklep w innym języku, np. niemieckim powinniśmy przygotować:

<html lang=”de-DE”>

Dodatkowo należy pamiętać, że każda podstrona sklepu powinna zawierać deklarację dla użytego na niej języka.

Zarządzanie treścią w sklepie internetowym

Przy tłumaczeniu sklepu na inne języki nie można pominąć wartościowych treści. Na wielu platformach dostępnych do tworzenia sklepów online istnieją wtyczki, które są bardzo pomocne podczas wdrażaniu wielojęzyczności. Warunkiem koniecznym jest stworzenie polskiej wersji sklepu, aby później móc przyporządkować tworzone podstrony do konkretnego języka. Oczywiście można jeszcze przygotować zupełnie nowy sklep internetowy pod nową domeną, ale i w tym przypadku musisz zadbać o odpowiednie tłumaczenie.

Optymalizacja i pozycjonowanie

Aby móc skutecznie sprzedawać produkty na swojej stronie za granicą nie wystarczy jedynie zadbać o prawidłowy kod HTML i treści przetłumaczone na odpowiednie języki. Trzeba również pamiętać o optymalizacji i pozycjonowaniu w wyszukiwarkach. Korzystając z odpowiednich narzędzi do analizy rynku zagranicznego należy sprawdzić przede wszystkim meta dane i słowa kluczowe. Warto również zadbać o linkowane zewnętrzne. Jeżeli Twój sklep został przetłumaczony na język francuski i to właśnie we Francji ma być pozycjonowany, warto zadbać o linki przychodzące z końcówką .fr.

Hosting

Jeśli myślisz o rozpoczęciu sprzedaży w danym kraju, to wiedz, że musisz pomyśleć o odpowiednim hostingu. Przetłumaczyłeś swój sklep online na czeski i próbujesz swoich sił u naszych południowych sąsiadów, ale Twój serwer jest postawiony w Polsce? Wiedz, że będzie Ci ciężko pokonać swoją czeską konkurencję. Skorzystaj z pomocy rozwiązań geolokalizacyjnych! Dzięki nim będziesz mógł wybrać czy Twój sklep ma konkurować w Polsce czy może właśnie w Czechach. Wybór hostingu ma również wpływ na pozycjonowanie.

Sklep online wielojęzyczny a kwestie prawne

Nie musisz martwić się żadnymi przepisami obowiązującymi za granicą. Sklep online przetłumaczony na kolejne języki nie jest tym samym, co wkroczenie na dany rynek zagraniczny. Jeśli więc zacząłeś sprzedaż np. na niemieckim rynku nie musisz znać prawa handlowego działającego w tym państwie. Na pierwszy rzut oka może wydawać się to dość dziwne, ale tak właśnie jest. Najważniejsze jest to, gdzie jest zarejestrowana Twoja działalność.

Twój sklep internetowy z ogólnoświatową sprzedażą

Jak widzisz prowadzenie sklepu online i sprzedaży na cały świat jest na wyciągnięcie ręki. Wystarczy zadbać o odpowiednie przetłumaczenie i możesz cieszyć się zarabianiem większych pieniędzy. Kluczem otwierającym drzwi do zagranicznego rynku e-commerce jest odpowiednie przygotowanie i wdrożenie niezbędnych rozwiązań. Jeśli nie popełnisz żadnych błędów, to w dość krótkim czasie będziesz mógł cieszyć się satysfakcjonującymi dochodami.

Zobacz inne artykuły

Zakazane słowa a marketing internetowy
Przeskakując ze świata pt. marketing internetowy(praca), do książek o dobrym pisaniu i skutecznej komunikacji wyłapałam pakiet cech wspólnych.  Wszak i proza i tworzenie prac, jak i tworzenie tekstów do komunikatów w e-marketingu rządzi się tymi samymi prawami. Do tego, na 4 tej edycji Kolbuszowa 2.0 temat ten poruszył też Artur Pajkert. Słowa mają olbrzymią moc. Umiejętnym doborem słów […]
Unikalne treści i opisy na stronie internetowej – po co to wszystko?
Być może słyszałeś już o konieczności zapewnienia unikalnych treści na stronę lub sklep internetowy. Być może jeszcze nie słyszałeś. Możliwe jest też że słyszałeś ale machnąłeś ręką. Wszak unikalne treści wymagają dobrego obeznania z tworzeniem tekstów, ale i czasu. Po co bawić się w unikalne treści  skoro można np. skopiować opisy ze strony producenta? Dwa […]
Czym jest Google Ads i jak może zwiększyć Twoje zyski?
Google Ads – promocja Twojej firmy w wyszukiwarce Jeśli Twojego biznesu nie ma w Internecie, to nie istnieje – zapewne nie raz jako przedsiębiorca słyszałeś to zdanie. Wielu ekspertów z branży e-commerce powtarza te słowa jak mantrę. Jak jednak mają się one w praktyce? Mogą one oznaczać samą widoczność w wyszukiwarce, ale także wzmocnienie swojej […]
Landing Page - co to jest i jak go stworzyć?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
W świecie cyfrowym, gdzie konkurencja jest zaledwie kliknięcie myszką, posiadanie skutecznej strony docelowej, zwanej również Landing Page, jest kluczowe dla sukcesu każdego biznesu. Ale czym dokładnie jest Landing Page i jak go stworzyć? W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu zagadnieniu. Dowiesz się, jak działa Landing Page, co powinien zawierać, kiedy jest stosowany i dlaczego […]
Copywriting seo – jak pisać teksty SEO?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Pozycjonowanie poradnik, SEO Blog,
SEO copywriting – co to jest? Copywriting SEO polega na tworzeniu wartościowych treści na blogi, strony i sklepy internetowe, które będą przyjazne zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki Google. W ten sposób nie tylko zachęcą odbiorców do pozostania na witrynie, ale poprawią również jej pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. To właśnie teksty pisane zgodnie z zasadami SEO odpowiadają […]
Google Moja Firma – jak poprawić pozycję wizytówki
Wizytówka w Google – niby taka niepozorna, a dająca tak wiele możliwości, jeżeli chodzi o lokalne promowanie Twojego biznesu. W takim razie jak poprawić pozycję wizytówki? Kiedy użytkownik szuka usług i produktów na danym obszarze, Google podpowiada konkretne miejsca. Wizytówka Google sprawia, że przedsiębiorstwo częściej wyświetla się w wyszukiwarkach. Co więcej, GMF jest też sposobem na […]
Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Prawda stara jak świat i tyczy się również kwestii budowania wizerunku firmy w Internecie. Jest to proces o który należy zadbać na wielu płaszczyznach. Mało tego, bywa pracochłonny, co więcej, również czasochłonny.  Posiadanie dobrej reputacji firmy to jednak bardzo ważna składowa jej sukcesu.  Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie? Kreowanie […]
Opisy produktów w sklepie internetowym – dlaczego są tak ważne?
Jak powinien wyglądać idealny opis produktu do sklepu internetowego? Gdyby świat był czarno biały, moglibyśmy przepis na opis produktu przedstawić następująco: No dobrze, przepis już mamy, ale to nie wszystko. Nie znając proporcji, nie mając umiejętności – zamiast opisu pachnącego niczym biszkopt, może wyjść zakalec. Opisy produktów to nie tylko sposób na przekonanie klienta i zwiększenie […]