Słowa kluczowe do sklepu internetowego

Zakładasz sklep internetowy?  Masz zapał, pomysł i chęci do działania? Fantastycznie! Zapewne głowę zaprząta Ci wiele spraw, formy wysyłek, gospodarka magazynowa produktami etc. W całym tym zamieszaniu nie zapomnij o SEO – pozycjonowanie sklepów internetowych to  proces wymagający czasu, więc o aspekty związane z SEO warto zadbać już na początku. Jak? Przede wszystkim chodzi o właściwą strukturę strony, oraz o to aby dobrać odpowiednie słowa kluczowe do sklepu internetowego by stworzyć dobre opisy poszczególnych kategorii.  Jak dobrać owe frazy? I tak w ogóle po co to robić?

Po co ci słowa kluczowe do sklepu internetowego

Z tego co obserwujemy, wiele osób zaczynających przygodę ze sklepem online, niestety omija kwestię opisów kategorii. Zapełniają wirtualne półki produktami, nie wykorzystując potencjału jaki tkwi w opisie kategorii. Wszak nikt nie będzie tego czytał! Może i racja, ludzki użytkownik ledwie go wzrokiem omiecie. Tymczasem boty indeksujące przejrzą go wnikliwie, a i jeżeli zamieścimy tam linkowanie wewnętrzne, cały proces indeksowania przebiegnie jeszcze sprawniej. Jeżeli podejdziesz do tego ambitnie, Twój sklep na konkretną frazę będzie się wyświetlać w wynikach organicznych( tych darmowych 😉 ) – za pomocą dobrze opisanej kategorii większa ilość potencjalnych klientów trafi do Twojego sklepu.

Uwaga – w miarę możliwości zadbaj, aby nie tylko opis kategorii był opracowany pod SEO, ale również sama jej nazwa.  Niektórym klientom burzy to ich minimalistyczną wizję, ale działa więc czasami warto zmienić podejście.

Jak dobrać słowa kluczowe – przydatne narzędzia

Pomocnych narzędzi jest sporo. Znajdziecie możliwości płatne, jak i darmowe. Z jakich warto skorzystać?

  • Surfer SEO -(płatne) stosunkowo młode narzędzie, z ogromnym potencjałem. W Surferze nie tylko sprawdzisz frazy kluczowe, ale i w edytorze treści, na podstawie analizy na daną frazę kluczową zyskasz wytyczne jakiej długości powinien być opis kategorii, oraz jakie frazy i ile razy powinny w nim wystąpić.
  • Senuto.com – narzędzie płatne, ale bardzo wszechstronne. Podobnie jak Surfer umożliwia podejrzenie na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja.
  • Keywordtool.io
  • AnswerThePublic – narzędzie darmowe

Warto również sprawdzić o google podpowiada, gdy zaczynasz wpisywać frazę – te podpowiedzi nie biorą się tam z nikąd. Takie frazy wpisują ludzie wyszukując produkty więc warto weź je pod uwagę.

Teksty SEO możesz napisać sam, lub zlecić to profesjonalistom. Wymaga to pewnych umiejętności, a najważniejsze jest żeby przedobrzyć z szastaniem frazami!

Nie tylko opisy kategorii – załóż blog

Nie masz jeszcze bloga firmowego? Załóż.  Wpisy to nie tylko okazja aby szerzej zaprezentować swoje produkty publiczności, oraz nawiązać kontakt z odbiorcami. To też idealna platforma do linkowania wewnętrznego które świetnie służy pozycjonowaniu! Do tego dobrze przemyślana tematyka postów na blogu, dopasowana do potrzeb i zapytań odbiorców wygeneruje większy ruch.  Każdy wpis to spektrum do umieszczenia fraz kluczowych na których Ci zależy i przekierowywania do danych produktów w sklepie. Aha, najlepiej aby blog zastał umieszczony w podkatalogu czyli np. adrestwojejstrony.pl/blog

Podsumowując:

  • tak, wymaga to sporo pracy
  • tak, wymaga to szperania, porównywania, bywa nieco żmudne i pożera sporo czasu
  • …ale WARTO! Dobre przygotowanie zaprocentuje.

Zobacz inne artykuły

Jak korzystać z ChatGPT: nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego
W kategoriach: Sztuczna inteligencja, Tagi: Chat GPT,
Wprowadzenie ChatGPT to nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego i generowania treści. Zostało wymyślone przez firmę OpenAI, która dąży do stworzenia technologii zrozumiałych dla ludzi, wspierających naszą inteligencję. ChatGPT może być używany do tworzenia modeli uczenia maszynowego, takich jak tekstowe odpowiedniki, generatory opowieści i systemy wirtualnych asystentów. Zaletą tego narzędzia jest to, że ma ono […]
Skąd brać pomysły na wpisy na bloga
Jakiś czas temu wyjaśnialiśmy dlaczego warto prowadzić blog firmowy. W gargantuicznym skrócie : blog to możliwość nawiązania kontaktu z klientem, zaprezentowania się jako ekspert jak i ukłon w stronę SEO. Zgrabny, dobrze pomyślany blog to wszak duże wsparcie w procesie pozycjonowania. Teksty na bloga i to dobrej jakości warto tworzyć regularnie. Prowadzenie bloga firmowego to […]
Psychologia marketingu
Psychologia marketingu to fascynujące połączenie nauki o ludzkim umyśle i strategii sprzedaży. To dziedzina, która bada, jak różne aspekty ludzkiego zachowania wpływają na decyzje zakupowe. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak psychologia jest wykorzystywana w marketingu i sprzedaży, jak działają strategie marketingowe oparte na psychologii, jakie role odgrywają spostrzeganie, pierwsze wrażenie i pamięć […]
7 najczęstszych błędów SEO Copywriterów
SEO copywriting, to dział copywritingu który w ostatnich latach zyskał na znaczeniu. Wymaga specyficznego podejścia i umiejętności, ale gra jest warta świeczki. Niestety, bardzo często osoby chcące napisać tekst który zawojuje wyniki wyszukiwarek, popełniają podstawowe błędy, które kładą treść już na wstępie. Poznaj 7 najczęściej popełnianych przez copywriterów błędów i staraj się ich wystrzegać. Tworzenie […]
Webwriting – co to jest?
Webwriting to sposób formowania treści w taki sposób, aby dostosować je do panujących trendów w Internecie. Mało kto czyta artykuły od deski do deski! W natłoku informacji raczej skanujemy wzrokiem tekst, aby wyłowić co w nim najcenniejszego lub przekonać się, czy faktycznie warto się w niego zagłębić. Oznacza to, że twórcy artykułów mają raptem kilka sekund aby przekonać […]
Strona internetowa dla małej firmy
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Strona internetowa dla małej firmy  Rozwój technologii cyfrowej oraz internetu odbywa się w dynamicznym tempie. Coraz więcej naszych działań przenosimy do świata wirtualnego, w tym oczywiście sprzedaż oraz zdobywanie informacji. Ciężko jest wyobrazić sobie osobę, która nie posiada bądź w ogóle nie korzysta z internetu. Większość z nas przegląda internet zarówno na komputerze, jak i […]
Dobrego marketingowca - 7 cech
Wiele osób twierdzi, że marketingowcem trzeba się urodzić.  Niekoniecznie, możliwości uczenia się są ogromne, niemniej zapewne spotkaliście się z jednostkami wybitnie utalentowanymi w tym zakresie tak po prostu, z natury. Gdyby tak włożyć kilku dobrych marketingowców w laboratoryjną wirówkę dałoby się zapewne kilka cech wyekstrahować. Jakie są cechy dobrego marketingowca? Wyłowiliśmy 7 uniwersalnych. Kreatywność Nazwa […]
Branding – budowanie świadomości marki
Co to jest branding? Empik, Zalando, Allegro, x-kom – bez wątpienia każdy z nas doskonale kojarzy te platformy i chociaż jeden raz Ty także robiłeś na nich zakupy. Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego od razu jak słyszysz najnowsza książka Katarzyny Bondy myślisz o Empiku? W czym tkwi sekret odpowiedzialny za sukces wielkich serwisów sprzedażowych? W końcu nie […]