Skąd czerpać inspiracje? Tworzenie treści na stronę

Treść w branży e-commerce i ogólnie w świecie internetowym ma ogromne znaczenie, ale być może to już wiesz. Chcesz prowadzić bloga firmowego, wykafelkować swoją stronę internetową zacną treścią i skorzystać benefitów które mogą iść pod rękę razem z zacną treścią. Mowa między innymi o zwiększeniu widoczności która jest na wagę złota. Łatwiej wszak nawiązać kontakt z klientem, który wie, że Twoja firma istnieje. Tworzenie treści to odpowiedzialne zadanie, ale czasami pomysłów brać. Skąd je brać?

Tworzenie treści na stronę czyli co tam słychać u konkurencji

Dla niektórych może kontrowersyjne, ale zawsze powtarzam, że konkurencję trzeba trzymać blisko i obserwować jej poczynania. Uwaga, mowa o inspirowaniu się, a nie zrzynaniu. Mierz wysoko,  zobacz co porabia konkurencyjna firma o silnej pozycji na rynku. To, jakie artykuły są u nich najbardziej poczytne, to sygnał dla Ciebie, że i Ty tą tematykę powinieneś poruszyć na swojej stronie. Uwaga jedna. Każda branża jest inna, inspiruj się swoją. Przykładowo coś, co tak podoba Ci się w działaniach contentowych w social media,  hipsterskiej, wegańskiej burgerowni, zastosowane w Twoim biurze rachunkowym raczej będzie chybione.

Aktualności czyli co tam słychać w Twojej firmie

Prowadzisz bloga? W takim razie wiele wydarzeń w Twojej firmie, jak i wypady na szkolenia są dobrym tematem na tworzenie treści. My, w Kuźni intensywnie się szkolimy i dlatego po konferencji lub po Meet upie umieszczamy wpis z komentarzem że byliśmy, o czym było i jak było.  To, że coś się dzieje w Twojej firmie , np. dostałeś wyróżnienie, byłeś wystawcą na targach to inspiracja do tworzenia treści sama w sobie. Dodatkowo jest to element którym możesz budować swój wizerunek profesjonalisty.

Pisanie poradnika – gdzie szukać danych?

Artykuł w roli poradnika to już pewna odpowiedzialność, dlatego podstawy trzeba mieć solidne a nie zasłyszane od Heńka spod 9-ki.  Publikacje naukowe, raporty, źródła książkowe – w takiej sytuacji warto się z nimi zaprzyjaźnić. Sprawdź też co już ktoś kiedyś powiedział na ten temat – jak to wygląda obecnie? Coś się zmieniło? Może chcesz się do tego odnieść w swoim artykule. Jeżeli przytaczasz część pracy innego autora koniecznie o nim wspomnij w przypisie.

Podejdź jeszcze raz do chwytliwego tematu

Sprawdź czy jakiś temat na Twojej stronie chwycił szczególnie. Ściągnął spory ruch, miał dużo udostępnień, lajków etc. Może została jakaś luka do uzupełnienia w tym temacie?  To już masz pomysł na kolejny artykuł. Ponadto, szczegółowe podejście do zagadnienia, tworzenie treści uzupełniających się,  z danego zagadnienia to element który pomoże zbudować topical authority Twojej strony. Recykling treści to temat któremu warto przyjrzeć się bliżej!

Sprawdzone tematy do tworzenia treści

Jest pewna grupa tematów, która niemal zawsze dobrze się sprawdzi w odniesieniu do Twojej branży. Chodzi o :

Poradnik dla początkującego, przewodnik

Każdy kiedyś zaczynał. Osoby początkujące w jakimś temacie często szukają konkretnego info na temat startu. Doceniają dokładnie opracowaną treść dla początkujących która powoli wprowadza ich w tematykę. Pomyśl o swojej stronie – co mógłbyś napisać z myślą o początkujących? Tworzenie treści w takiej kategorii wspaniale sprawdza się w blogach eksperckich.

Rankingi i listy TOP 5

Takie listy mogą się pochwalić sporym zainteresowaniem. Sama ostatnio ostro rozkminiając zakup pławiłam się w rozmaitych rankingach tych produktów. Ludzie lubią poszukać skondensowanego info, najlepiej z porównaniem do innych produktów. Sprzedajesz ekspresy do kawy? Stwórz ranking najlepszych ekspresów w danym przedziale cenowym. Kawosze szykujący się na zakup ekspresu, być może tłumnie przybędą w poszukiwaniu porównania.  Wszak chcą dobrze ulokować swoje pieniądze w cud maszynę do kawy, która spełni ich oczekiwania.

Badania i ankieta – pochwal się wynikami

Przeprowadziłeś ankietę wśród klientów czy czytelników? To genialna inspiracja na tworzenie treści. Przy tworzeniu treści tego typu pamiętaj, że ludzie są wzrokowcami i łatwiej wchlaniaja to, co chce im przekazać, jeżeli zaserwujesz im jakąś atrakcyjną infografikę.

Nowinki branżowe

Jesteś na bieżąco z zagranicznymi portalami z Twojej branży? Wykorzystaj to.  Wychwytuj je i pisz o nich jako pierwszy w Polsce. To i ściągnie ruch i też będzie kolejną cegiełką do wizerunku eksperta – człowieka który trzyma rękę na pulsie i interesuje się tym co w branży się dzieje.

Porównania i recenzje

Ludzie szukają takich rzeczy. Rozważają zakup czy zdecydowanie się na konkretną usługę i przekopują internet aby dowiedzieć się więcej. Fajnie, rzetelnie napisana recenzja nie tylko ściągnie ruch, ale i być może zwabiona tym artykułem osoba zdecyduje się dokonać zakupu u Ciebie.

Trendy na przyszłość

Trendy są wszędzie, nie tylko w modzie. Jeżeli nastąpiło jakieś przełomowe wydarzenie w branży, na bazie swojego doświadczenia i wiedzy możesz pobawić się w prognozowanie trendów.  Jakie zmiany które nastąpiły wpłyną na branżę? W jakim kierunku zacznie się ona teraz rozwijać? To również ciekawy temat na tworzenie treści.

Temat na artykuł czy działania content marketingowe to tylko część planu.  Tekst powinien być też napisany tak, aby zainteresować czytelnika, a także wyczerpywać temat. Docenia to i czytelnicy i Google. Nie masz lekkiego pióra? Rozważ zlecenie zadania copywriterowi.

Zobacz inne artykuły

Jak prowadzić fanpage na facebooku? Tych błędów unikaj.
Facebook jest wszędzie, facebook wszystko wie, ponadto stał się prężnie działającą platformą reklamową.  Prowadzenie firmowego profilu na Facebook’u ma same plusy. Zaznajamiasz potencjalnych klientów ze swoją ofertą, a przede wszystkim dzięki fanpage’owi możesz budować wizerunek firmy oraz nawiązywać kontakt z klientami. To poprzez facebook możesz realizować część strategii jeżeli chodzi o content marketing. Jak prowadzić fanpage na facebooku tak, aby […]
Opisy kategorii - dlaczego są takie ważne i jak je tworzyć
Opisy kategorie w sklepie internetowym Zakładasz sklep internetowy.  Roboty masa, tworzysz kategorie, zapełniasz je produktami wysokiej klasy. Włożyłeś w to serce, lwią część zawartości swojego konta oraz nerwy.  Miło byłoby aby biznes zaczął się kręcić. Często jest tak, że w pośpiechu deprecjonuje się rolę opisów kategorii. Może nawet nie tyle deprecjonuje, co całkiem je olewa […]
Dobry content - 3 proste sposoby jak ulepszyć swój tekst
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
W szaleństwie klawiatury tekst spłodziłeś, a teraz oglądasz go z każdej strony i zastanawiasz się jakby tu go ulepszyć? Poznaj 3 proste wskazówki które pozwolą Ci ulepszyć stworzony tekst. Przydadzą się nie tylko copywriterom, ale i dziennikarzom oraz wszelkim innym osobom tworzącym treści. # 1 – Zostaw tekst i zajmij się czymś innym Czyżby tutaj brew Ci […]
Współczynnik konwersji i konwersja – co to jest?
Konwersja – co to jest? Nie ulega wątpliwości, że każda strona internetowa czy sklep online został stworzony po to, aby dostarczać informacji, pozyskiwać potencjalnych klientów czy po prostu sprzedawać w sieci. Z punktu widzenia właściciela strony każdy bierny użytkownik powinien stać się aktywnym. W tym skutecznie pomaga konwersja. Co to jest? Konwersją nazywamy wykonanie przez […]
Zasady SEO copywritingu - czyli 5 zasad o których warto pamiętać pisząc teksty
SEO copywriting wygodnie rozsiadł się w internecie. Jest to dziedzina wymagająca, ale mająca potencjał aby przynosić duże efekty. Pod warunkiem, że piszący stosuje się do kilku z nich. Poznaj 5 najważniejszych zasad tekstów SEO. Zadbaj o skrupulatny Keyword research Niektórzy z niego rezygnują, bo fraza na którą chcą się pozycjonować wydaje im się oczywista. Tymczasem, […]
Dropshipping - co to jest?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Prowadzenie biznesu w Internecie kusi coraz więcej początkujących przedsiębiorców. Łatwe dotarcie do potencjalnego klienta i pokazanie znacznie szerszego asortymentu przekłada się na widoczne zyski. Jednak założenie sklepu internetowego wymaga od przedsiębiorcy pewnego nakładu finansowego, który bardzo często przerasta budżet już na etapie wyboru i zakupu asortymentu. Kuszącą propozycją jest dropshipping. Co to jest i jak […]
Poradnik SEO Copywritera – 5 pomysłów jak stworzyć tekst przyjazny czytelnikowi
Należę do frakcji która czytać lubi. Gdyby nie wrodzony introwertyzm przybijałabym piątki z bibliotekarzami i księgarzami. Na widok książek rumienię się, puls mi skacze, takie tam. I mimo to, nawet mnie, książkowego insekta, w przeglądaniu internetów potrafi odrzucić zwalista ściana nieociosanego tekstu. Czy chodzi o prowadzenie bloga, czy tworzenie artykułów na portale – dobrze aby czytelnika […]
Copywriting seo – jak pisać teksty SEO?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Pozycjonowanie poradnik, SEO Blog,
SEO copywriting – co to jest? Copywriting SEO polega na tworzeniu wartościowych treści na blogi, strony i sklepy internetowe, które będą przyjazne zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki Google. W ten sposób nie tylko zachęcą odbiorców do pozostania na witrynie, ale poprawią również jej pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. To właśnie teksty pisane zgodnie z zasadami SEO odpowiadają […]