Skąd brać pomysły na tematy na bloga? Poznaj 5 sposobów

Gdy mowa o prowadzeniu bloga, jest pewno zagadnienie przed którym stanie zarówno blogowy debiutant, jak i stary wyjadacz mający na swoim koncie setki stworzonych tekstów. Mianowicie, skąd brać tematy na wpisy blogowe?

W dzisiejszym wpisie przygotowaliśmy 5 sprawdzonych propozycji na to skąd warto czerpać inspiracje.

Tematy na bloga – o czym pisze konkurencja?

Nie zawsze można być pionierem. Internet jest tak pojemny, że zapewne większość tematów zostało już poruszonych, rozwiniętych mniej lub bardziej. Do tego dobra konkurencja to skarb. Bacznie obserwuj co dzieje się na blogach stron o podobnej tematyce. Może Ci to wskazać co jest na topie, czym interesują się odbiorcy. Uwaga – nie mówimy o kopiowaniu, ani o tzw. agresywnej inspiracji.

Zainspiruj się tematem, podejdź do tego na swój sposób i zrób to dużo lepiej. Rozwiń temat bardziej wyczerpująco, dostarcz więcej konkretów. Niech nie deprymuje Cię fakt, że ktoś już gdzieś o tym pisał.

Grupy na Facebooku i fora to kopalnia tematów na bloga

Niegdyś prym wiodły fora, teraz zostały w znacznej mierze wyparte przez grupy tematyczne na Facebooku. Tam ludzie pytają, wymieniają się wiedzą, opiniami, czasami obrzucają błotem. Jest to istna skarbnica informacji co do tego, co interesuje ludzi w zakresie danego tematu. Warto wniknąć w kilka grup, obserwować co się dzieje, jak również samemu pytać o opinię. Bądź czujny – kaskada inspiracji jest tam jak na tacy, wystarczy tylko dobrze patrzeć.

Czego szukają ludzie? Sprawdź Google podpowiedzi

Nikt nie ma takiej potężnej wiedzy na temat każdego, jak poczciwy wujek Google. To on przechowuje dane co aktualnie użytkownicy wpisują w okienko wyszukiwarki, czyli co ich interesuje i jakiej wiedzy poszukują w przestworzach internetu. Przejdź więc w tryb incognito, aby wyszukiwarka nie dostosowywała wyników do Ciebie i zacznij wpisywać frazę. Np. “Jakie buty na imprezę” i zobacz jakie jeszcze hasła sugeruje Google. To cenna wskazówka która pomoże Ci stworzyć wpis, którego Internauci potrzebują.

Wykorzystaj narzędzia do szukania fraz, np. Answer the public

Masz już pomysł, ale nie wiesz jak do niego podejść, z której strony go “ugryżć” aby wpisać się w to, czego wyszukują Internauci? Skorzystaj z sympatycznego i użytecznego narzędzia online jakim jest Answer the public. Jest bardzo proste w obsłudze i daje mnóstwo możliwości. Wpisz interesującą Cię frazę, a strona wygeneruje szereg podpowiedzi, również w formie zapytań(warto uczynić je tytułem na bloga, lub potraktować jako śródtytuły).

Co prawda, narzędzie to nie pokazuje ile razy dana fraza była wyszukiwana i na próżno szukać tam takich aspektów jak sezonowość, to jest zupełnie darmowe, więc czego chcieć więcej?

Recykling treści to jest to

Twój blog to istna skarbnica wiedzy i ciężko póki co wymyślić coś nowego? Cóż, działać warto bo Google, jak i użytkownicy doceniają merytoryczny content który pojawia się regularnie.  Pamiętaj, że recykling to zawsze dobry pomysł – czy to chodzi o środowisko, czy o artykuł na bloga. Ciekawy pomysł na bloga już poruszyłeś kiedyś? Wróć do niego. Rozwiń, popraw, zaktualizuj.

Stworzyłeś kiedyś poczytny post i szczególnie jeden jego podpunkt wzbudził zainteresowanie? Przerób go tak, aby to ten podpunkt był główną gwiazdą wpisu. A może masz ciekawy wpis typu “7 sposobów na…” – uczyń z niego infografikę. Ludzie uwielbiają graficzne przedstawienie treści. Możliwości jest mnóstwo.

Recykling treści to również oszczędność czasu, bo wykorzystujesz coś, co już masz, aby stworzyć coś nowego.

Powyżej przedstawione sposoby to tylko część możliwości, ale naszym zdaniem są najbardziej godne uwagi i sprawdzone przez nas. Warto również wniknąć w to, o co pytają klienci w mailach lub telefonach. Jest to fantastyczny wyznacznik tego co ich interesuje w Twoich produktach/usługach/branży i warto będzie o tym napisać. Internet i otaczająca nas rzeczywistość to istna kopalnia tematów.

Obserwuj co się dzieje w sieci, miej uszy i oczy szeroko otwarte i skrzętnie zapisuj tematy do poruszenia. Zapewniamy – inspiracji nie zabraknie.

Zobacz inne artykuły

Content marketing czyli marketing treści
Bez wątpienia każda marka, która chce pozyskiwać klientów przez Internet powinna korzystać z rozwiązania, jakim jest content marketing. Odpowiednio przygotowana strategia content marketingowa pozwala na szybkie dotarcie do grupy docelowej i potencjalnych klientów. To proces, który można przedstawić w trzech krokach: Piszemy – Planujemy – Publikujemy. Budowanie relacji z klientem odnosi się przede wszystkim do przygotowania wartościowych treści. Czym […]
Sprzedaż na Allegro – jak zacząć?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Biznes w branży e-commerce – sklep internetowy czy platforma sprzedażowa? Planując wejście na rynek e-commerce wielu początkujących sprzedawców zadaje sobie pytanie: Lepszym rozwiązaniem dla mnie będzie stworzenie sklepu internetowego czy platforma sprzedażowa? Oczywiście nie ma reguły, która odnosiłaby się do każdej branży, jednak warto wiedzieć, że Allegro jest jednym z czołowych miejsc w polskim e-commerce, gdzie powinien pojawić się Twój asortyment i […]
Meta Tagi - title i description - jak tworzyć metadane?
Meta title i meta description Meta title i description są bardzo ważnym elementem wyświetlanym przez wyszukiwarkę Google. Opisane są w nich kluczowe informacje na temat danej witryny internetowej, które nie są widoczne bezpośrednio na stronie. Ich zadaniem jest sygnalizowane zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarki o temacie, jaki znajduje się na danej podstronie. I choć na […]
System CMS co to jest oraz wady i zalety
Co to jest system CMS? System CMS (Content Management System) to oprogramowanie, które pozwala na proste tworzenie i zarządzanie treściami na stronach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. Pozwala on na zarządzanie zawartością strony internetowej, tworzenie i edycję treści, a także gromadzenie, przechowywanie i wykorzystywanie danych. System CMS umożliwia również dodawanie nowych sekcji i elementów do witryny, […]
Jak zwiększyć widoczność małej firmy w Internecie?
Masz swój biznes?.  Może nieduży, ale się kreci, raz lepiej raz gorzej. Wkładasz w to serce,  kilkaset kilo swojego czasu, obficie doprawiasz nerwami oraz składkami ZUS. Postawiłeś nawet stronę i/lub sklep internetowy- i dobrze! Wszak to już nie te czasy kiedy wchodziło się do internetu. Obecnie człowiek w internecie żyje i pracuje, a tylko czasami […]
Unikalne treści i opisy na stronie internetowej – po co to wszystko?
Być może słyszałeś już o konieczności zapewnienia unikalnych treści na stronę lub sklep internetowy. Być może jeszcze nie słyszałeś. Możliwe jest też że słyszałeś ale machnąłeś ręką. Wszak unikalne treści wymagają dobrego obeznania z tworzeniem tekstów, ale i czasu. Po co bawić się w unikalne treści  skoro można np. skopiować opisy ze strony producenta? Dwa […]
Surfer SEO Content Editor - różne punkty widzenia w zależności od stanowiska pracy
Czy zastanawialiście się co zrobić, aby artykuły, opisy produktów czy kategorii pisało się szybciej, prościej i jak idealnie trafić w odpowiednie słowa kluczowe i ich ilość? Już nie musicie się zamartwiać, ponieważ chłopaki z Surfer zrobili świetną robotę i stworzyli content editor. Content Editor jest to zakładka w programie Surfer do tworzenia content marketingu, czyli […]
Opisy produktów w sklepie internetowym – dlaczego są tak ważne?
Jak powinien wyglądać idealny opis produktu do sklepu internetowego? Gdyby świat był czarno biały, moglibyśmy przepis na opis produktu przedstawić następująco: No dobrze, przepis już mamy, ale to nie wszystko. Nie znając proporcji, nie mając umiejętności – zamiast opisu pachnącego niczym biszkopt, może wyjść zakalec. Opisy produktów to nie tylko sposób na przekonanie klienta i zwiększenie […]