Skąd brać pomysły na tematy na bloga? Poznaj 5 sposobów

Gdy mowa o prowadzeniu bloga, jest pewno zagadnienie przed którym stanie zarówno blogowy debiutant, jak i stary wyjadacz mający na swoim koncie setki stworzonych tekstów. Mianowicie, skąd brać tematy na wpisy blogowe?

W dzisiejszym wpisie przygotowaliśmy 5 sprawdzonych propozycji na to skąd warto czerpać inspiracje.

Tematy na bloga – o czym pisze konkurencja?

Nie zawsze można być pionierem. Internet jest tak pojemny, że zapewne większość tematów zostało już poruszonych, rozwiniętych mniej lub bardziej. Do tego dobra konkurencja to skarb. Bacznie obserwuj co dzieje się na blogach stron o podobnej tematyce. Może Ci to wskazać co jest na topie, czym interesują się odbiorcy. Uwaga – nie mówimy o kopiowaniu, ani o tzw. agresywnej inspiracji.

Zainspiruj się tematem, podejdź do tego na swój sposób i zrób to dużo lepiej. Rozwiń temat bardziej wyczerpująco, dostarcz więcej konkretów. Niech nie deprymuje Cię fakt, że ktoś już gdzieś o tym pisał.

Grupy na Facebooku i fora to kopalnia tematów na bloga

Niegdyś prym wiodły fora, teraz zostały w znacznej mierze wyparte przez grupy tematyczne na Facebooku. Tam ludzie pytają, wymieniają się wiedzą, opiniami, czasami obrzucają błotem. Jest to istna skarbnica informacji co do tego, co interesuje ludzi w zakresie danego tematu. Warto wniknąć w kilka grup, obserwować co się dzieje, jak również samemu pytać o opinię. Bądź czujny – kaskada inspiracji jest tam jak na tacy, wystarczy tylko dobrze patrzeć.

Czego szukają ludzie? Sprawdź Google podpowiedzi

Nikt nie ma takiej potężnej wiedzy na temat każdego, jak poczciwy wujek Google. To on przechowuje dane co aktualnie użytkownicy wpisują w okienko wyszukiwarki, czyli co ich interesuje i jakiej wiedzy poszukują w przestworzach internetu. Przejdź więc w tryb incognito, aby wyszukiwarka nie dostosowywała wyników do Ciebie i zacznij wpisywać frazę. Np. “Jakie buty na imprezę” i zobacz jakie jeszcze hasła sugeruje Google. To cenna wskazówka która pomoże Ci stworzyć wpis, którego Internauci potrzebują.

Wykorzystaj narzędzia do szukania fraz, np. Answer the public

Masz już pomysł, ale nie wiesz jak do niego podejść, z której strony go “ugryżć” aby wpisać się w to, czego wyszukują Internauci? Skorzystaj z sympatycznego i użytecznego narzędzia online jakim jest Answer the public. Jest bardzo proste w obsłudze i daje mnóstwo możliwości. Wpisz interesującą Cię frazę, a strona wygeneruje szereg podpowiedzi, również w formie zapytań(warto uczynić je tytułem na bloga, lub potraktować jako śródtytuły).

Co prawda, narzędzie to nie pokazuje ile razy dana fraza była wyszukiwana i na próżno szukać tam takich aspektów jak sezonowość, to jest zupełnie darmowe, więc czego chcieć więcej?

Recykling treści to jest to

Twój blog to istna skarbnica wiedzy i ciężko póki co wymyślić coś nowego? Cóż, działać warto bo Google, jak i użytkownicy doceniają merytoryczny content który pojawia się regularnie.  Pamiętaj, że recykling to zawsze dobry pomysł – czy to chodzi o środowisko, czy o artykuł na bloga. Ciekawy pomysł na bloga już poruszyłeś kiedyś? Wróć do niego. Rozwiń, popraw, zaktualizuj.

Stworzyłeś kiedyś poczytny post i szczególnie jeden jego podpunkt wzbudził zainteresowanie? Przerób go tak, aby to ten podpunkt był główną gwiazdą wpisu. A może masz ciekawy wpis typu “7 sposobów na…” – uczyń z niego infografikę. Ludzie uwielbiają graficzne przedstawienie treści. Możliwości jest mnóstwo.

Recykling treści to również oszczędność czasu, bo wykorzystujesz coś, co już masz, aby stworzyć coś nowego.

Powyżej przedstawione sposoby to tylko część możliwości, ale naszym zdaniem są najbardziej godne uwagi i sprawdzone przez nas. Warto również wniknąć w to, o co pytają klienci w mailach lub telefonach. Jest to fantastyczny wyznacznik tego co ich interesuje w Twoich produktach/usługach/branży i warto będzie o tym napisać. Internet i otaczająca nas rzeczywistość to istna kopalnia tematów.

Obserwuj co się dzieje w sieci, miej uszy i oczy szeroko otwarte i skrzętnie zapisuj tematy do poruszenia. Zapewniamy – inspiracji nie zabraknie.

Zobacz inne artykuły

Content marketing czyli marketing treści
Bez wątpienia każda marka, która chce pozyskiwać klientów przez Internet powinna korzystać z rozwiązania, jakim jest content marketing. Odpowiednio przygotowana strategia content marketingowa pozwala na szybkie dotarcie do grupy docelowej i potencjalnych klientów. To proces, który można przedstawić w trzech krokach: Piszemy – Planujemy – Publikujemy. Budowanie relacji z klientem odnosi się przede wszystkim do przygotowania wartościowych treści. Czym […]
Blog firmowy – 4 powody dlaczego warto go mieć
Posiadanie własnej strony internetowej i aktywna obecność w mediach społecznościowych to obecnie standard w prowadzeniu biznesu. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, jak możesz jeszcze bardziej wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji? Rozwiązaniem może być blog firmowy, który często bywa niedoceniany. W tym artykule przedstawimy cztery powody, dla których warto prowadzić bloga firmowego. Dowiesz się, jak […]
Jak odpowiadać na negatywne opinie w sieci?
Firma bez negatywa, jest jak żołnierz bez karabinu! 😉 Niestety, życie jest życiem, ludzie są różni, niedociągnięcia się zdarzają – bywa, że negatywna opinia wleci i odciśnie piętno na nieskazitelnym profilu firmy. Co wtedy? Wbrew pozorom, jest to świetna okazja do tego aby zaprezentować się jako profesjonalna,rzetelna firma. Niestety szkolenia SEO czy inne wartościowe szkolenia […]
Persona w marketingu - jak skutecznie je tworzyć i korzystać z nich
Każdy przedsiębiorca, przed wprowadzeniem jakiejkolwiek usługi, lub produktu na rynek powinien zadać sobie fundamentalne pytanie – kim jest mój klient? Kto dokładnie jest adresatem danej usługi czy produktu? Czego on potrzebuje i co mogę zrobić, żeby te oczekiwania spełnić? Persona marketingowa to właśnie wyobrażenie potencjalnego klienta. Można nadać mu imię, określić rok urodzenia, wykształcenie, wymyślić […]
Jak pozycjonować sklep internetowy?
Pozycjonowanie sklepu internetowego Pozycjonowanie sklepów internetowych to jedno z najskuteczniejszych działań marketingowych, które służy jego promocji i reklamie. Dzięki pojawieniu się wysoko w wynikach wyszukiwania będziesz mieć szansę na znalezienie szerszego grona klientów. W branży e-commerce bywa tak, że każdy właściciel biznesu prędzej czy później zetknie się z pojęciem, jakim jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Im […]
Obniżanie ceny - dlaczego to zło i jak sprzedawać bez niego?
Z poruszeniem tego tematu nosiłam się już jakiś czas z przyczyn wielu.Otóż, mam całkiem niezłe doświadczenie w handlu. Sprawia to, że jestem wrażliwa na pewne kwestie handlowe które zdarza mi się obserwować zarówno w zaprzyjaźnionych firmach, jak i w firmach które obserwuję na fb – gdzie jestem klientką, może nią będę albo po prostu cieszę […]
SEO copywriting – poradnik początkującego copywritera
W świecie marketingu cyfrowego, SEO copywriting to klucz do sukcesu. To sztuka tworzenia optymalizowanych treści, które przyciągają i angażują czytelników, a jednocześnie są dobrze oceniane przez wyszukiwarki internetowe. Ale jak zacząć przygodę z SEO copywritingiem? W tym artykule przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, który pomoże Ci zrozumieć podstawy SEO copywritingu. Dowiesz się, czym są frazy kluczowe, […]
Czym jest Google Ads i jak może zwiększyć Twoje zyski?
Google Ads – promocja Twojej firmy w wyszukiwarce Jeśli Twojego biznesu nie ma w Internecie, to nie istnieje – zapewne nie raz jako przedsiębiorca słyszałeś to zdanie. Wielu ekspertów z branży e-commerce powtarza te słowa jak mantrę. Jak jednak mają się one w praktyce? Mogą one oznaczać samą widoczność w wyszukiwarce, ale także wzmocnienie swojej […]