SEO Copywriting – o co chodzi?

SEO copywriting niektórym kojarzy się źle, jako niskiej jakości teksty typu masło maślane, nastawione na upychanie słów kluczowych. Parę lat temu tak było, ale aktualizacje algorytmów sprawiły, że ten odłam copywritingu musiał ewoluować.

Dzisiaj dobry SEO copywriting czyli pisanie treści zoptymalizowanych pod wyszukiwarki to zadanie wymagające polotu i umiejętności. Tekst musi zawierać określone słowa kluczowe, ale w odpowiednim zagęszczeniu. Co za mało to nie działa, co za dużo, to niezdrowo!

Co więcej, powinien też kompleksowo opisywać zagadnienie, tak aby dostarczyć sporo informacji i wyczerpać temat.

Rola treści na stronie

Pokutuje przekonanie, że ludzie w internecie nie czytają(a nieprawda! Czytają, tylko inaczej – skocz do wpisu o webwritingu), przez co wielu tworząc swoją stronę stawia na modny minimalizm, lub koncentruje się wyłącznie na stronie wizualnej. Tymczasem skąd algorytmy indeksujące mają wiedzieć co ciekawego jest na Twojej stronie, jak mało jest tam treści?

Zamieszczając zoptymalizowane pod SEO, wartościowe treści możesz budować widoczność swojej strony w wyszukiwarkach. Z kolei widoczność przekłada się na ruch i możliwość dotarcia do nowych klientów/odbiorców. To w efekcie może Ci przynieść coś, na czego dźwięk wzdycha niejeden marketingowiec: konwersję.

SEO Copywriting a widoczność w Internecie

Wiesz o tym, że internauci, wcale nie muszą znać nazwy Twojej firmy aby trafić na Twoją stronę? Świetnie prowadzony, merytoryczny i zoptymalizowany pod SEO  blog może być narzędziem który pozwoli na przypływ odwiedzających poszukujących informacji. Tak krok po kroku możesz budować rozpoznawalność swojej marki, pozycję firmy godnej zaufania itd.  Oczywiście, mowa nie tylko o blogu. SEO copywriting warto wykorzystywać tworząc wszelkie teksty na stronę: stronę “O nas”, opisy produktów, usług itd. To działa.

E-commerce i SEO Copywriting

Rozbudowane treści w sklepie internetowym to sprzymierzeniec względem SEO. Niepozorne i niestety często pomijane opisy kategorii potrafią zrobić naprawdę niezłą robotę względem optymalizacji.  Są  polem do tego, aby opisać czego dana kategoria dotyczy i umieścić w niej słowa kluczowe na jakich nam zależy. To też świetna przestrzeń aby zastosować linkowanie wewnętrzne, tak miłe jeżeli chodzi o proces pozycjonowania.

Tutaj znów wrócę do bloga firmowego. To idealne miejsce aby zyskiwać frazy z długiego ogona( np. zaczynające się od “co”, lub “jak”. Na przykładzie tego tekstu mogłoby być to “Co to jest seo copywriting”) . Da on też możliwości, aby nieść internautom pomoc jako prawdziwy ekspert w branży oraz odsyłać czytelników do stron z produktami bądź usługami. Stosowanie się do wytycznych SEO copywritingu rozszerzy zasięg.

Warto pomyśleć o dobrych tekstach z frazami również gdy chodzi o karty produktów. Owszem, aż kusi aby zaoszczędzić czas i skopiować opis od producenta, ale bywa to marnotrawstwem potencjału jaki ma w sobie poczciwa karta produktowa.  Google ceni treści wartościowe i unikalne,a nie takie powielane jota w jotę na nieskończonej ilości stron.

O czym pisać pod SEO

W wielu działaniach w internecie przydaje się strategia. Tak jest też i w tym przypadku. Przede wszystkim dowiedz kim są Twoi odbiorcy – ustal personę. Pomoże Ci to ustalić jakich treści mogą poszukiwać, co może ich interesować oraz jaki styl wypowiedzi będzie najbardziej efektywny.

Skąd wiedzieć o czym pisać? Słuchaj ludzi. Wspomnieć muszę, że fejsbukowe grupy dotyczące konkretnego tematu/branży to istna kopalnia informacji odnośnie tego co teraz jest tym, co intryguje konkretną grupę ludzi.

Pamiętaj, aby zweryfikować, czy dane tematy są wyszukiwane przez użytkowników w Google! Najprostszy sposób? Przejdź w tryb  incognito i wpisz dane zapytanie w wyszukiwarkę. Zobacz co wyszukiwarka serwuje, jak i jakie bliźniacze tematy podpowiada. To cenna podpowiedź co do tego jakich słów kluczowych używać, oraz jak formułować tytuły i nagłówki.

Nie zapominajmy o tak ważnym dostawcy inspiracji jakim jest… konkurencja. Dobra konkurencja to samo dobro! Nie dość, ze mobilizuje Cię do działania, to jeszcze potrafi dostarczyć pomysłu na poczytne treści. Zwróć uwagę na temat który ma szczególne wzięcie, zebrał dużo lajków lub udostępnień.

Uwaga – nikt nic nie mówi o kopiowaniu. Twój inspirowany tekst powinien być unikalny i lepszy. Dobrze, aby poruszał temat szerzej i bardziej wyczerpująco odpowiadał na ewentualne zapytania użytkowników.  Jeżeli stworzysz taki tekst zgodnie z regułami SEO copywritingu być może po pewnym czasie pojawi się on w wynikach wyszukiwania wyżej niż inspiracja.

Dziś tak ogólnie, a jak pisać pod SEO i do jakich reguł się stosować? O tym już wkrótce!

Zobacz inne artykuły

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
Blogosfera kwitnie. Rozrasta się niczym trawnik na wiosnę. Obecne blogi wyewoluowały z internetowych pamiętników w potężne medium reklamowe, opiniotwórcze oraz informacyjne. Blog  firmowy, dlaczego warto go mieć? Ponieważ taki blog to bardzo wszechstronne narzędzie, to taki multitool świata internetowego! Przejdę do meritum: dlaczego warto prowadzić blog firmowy i dlaczego powinieneś robić to dobrze? Prowadzenie bloga firmowego –  zalety Co […]
Jak promować sklep internetowy na Facebooku
Wymyśliłeś, albo wprowadzasz do swojej oferty nowy produkt. Wiesz, że drzemie w nim potencjał. Co zrobić aby zainteresować nim również Twoich odbiorców. Facebook się przyda tylko co konkretnie zrobić aby produkt wypromować na Facebooku z polotem i skutecznie? Copywriting produktowy może się przydać, ale to nie wszystko. Jak wypromować produkt lub usługę na Facebooku – strategia Niecierpliwisz się i […]
Dobrego marketingowca - 7 cech
Wiele osób twierdzi, że marketingowcem trzeba się urodzić.  Niekoniecznie, możliwości uczenia się są ogromne, niemniej zapewne spotkaliście się z jednostkami wybitnie utalentowanymi w tym zakresie tak po prostu, z natury. Gdyby tak włożyć kilku dobrych marketingowców w laboratoryjną wirówkę dałoby się zapewne kilka cech wyekstrahować. Jakie są cechy dobrego marketingowca? Wyłowiliśmy 7 uniwersalnych. Kreatywność Nazwa […]
Blog firmowy – 4 powody dlaczego warto go mieć
Posiadanie własnej strony internetowej i aktywna obecność w mediach społecznościowych to obecnie standard w prowadzeniu biznesu. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, jak możesz jeszcze bardziej wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji? Rozwiązaniem może być blog firmowy, który często bywa niedoceniany. W tym artykule przedstawimy cztery powody, dla których warto prowadzić bloga firmowego. Dowiesz się, jak […]
Content is the king? Czy jednak bezkrólewie?
Gdy zaczynałam tango z szeroko pojętą branżą marketingu internetowego, szumny slogan „Content is king” był czymś czym często dostawałam po gałkach. Bez wątpienia slogan to zacny. Idealny wręcz do umieszczenia na kubeczku z kawą, piękną czcionką z artystycznym kleksem na końcu. Dobry content jawi się jako istny mocarz. Po pewnym czasie nurkowania w temacie, doszłam […]
Jak zachęcić klienta do zakupów w sklepie internetowym?
Sklep internetowy fajna sprawa – wszak koszty jego utrzymania przeważnie są sporo niższe niż sklepu stacjonarnego. Minus jest taki, że w internetowej przestrzeni masz też więcej konkurencji. Sklepy internetowe prezentują swoje oferty niczym paw rozkłada ogon. W Google Analytics widzisz, że ludzie wchodzą na stronę Twojego sklepu, błąkają się po nim chwilę po czym opuszczają […]
Zasady webwritingu - czyli jak pisać artykuły do Internetu
W kategoriach: Copywriting, Wskazówki i porady,
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Jak piszesz tak Cie czytają… lub nie. Webwriting rządzi się swoimi prawami, które ujawnili liczni badacze. Wiemy już, że nie czytamy od deski do deski, a skanujemy stronę w poszukiwaniu najsmaczniejszych kąsków. Wiemy też, że nasz wzrok błądzi po zawartości strony wypalając nań ślad w kształcie litery F. Jak […]
Jak pisać opisy produktów?
Opis produktu do sklepu internetowego? Jak się do niego zabrać? I po co, skoro można go skopiować ze strony producenta? Sęk w tym, że NIE można – o tym wkrótce poniżej. Prawidłowe przygotowanie opisu w sklepie internetowym to odpowiedzialne zadanie. W sklepie stacjonarnym, wątpliwości rozwieje kompetentny sprzedawca, lub zaznajomisz się z produktem sam. W sklepie […]