Ścieżka zakupowa w e-commerce – jak ją ułatwić?

W kategoriach: Wskazówki i porady,

Ścieżka zakupowa czyli droga jaką przechodzi Twój klient, od buszowania po labiryntach Twojego e-sklepu, do momentu sfinalizowania transakcji. Zadbaj, aby nie była wyboista, bo porzucony koszyk to nie jest to, co nakręci Twój biznes. Jak ułatwić ścieżkę zakupową aby klient nie zboczył z trasy i nie poszedł do konkurencji?

Poznajcie kilka sposobów!

Jak ułatwić ścieżkę zakupową?

Zakupy bez rejestracji

Chcesz skutecznie odsiać część klientów? Zmuszaj do rejestracji aby dokonać zakupu 😉 Część osób chcących dokonać jednorazowego zakupu, w zetknięciu z koniecznością rejestracji aby dokonać zakupu wyskoczy z omawianej ścieżki zakupowej niczym z katapulty. Dla wielu ludzi taki przymus jest bardzo zniechęcający. Umożliwiając szybkie zakupy, bez rejestracji otwierasz się właśnie na tych klientów. Dzięki temu ścieżka zakupowa jest zapraszająca.

Autouzupełnianie formularza

Ludziom zależy na czasie. Niejeden jęknie, gdy ma przed sobą mnóstwo pól formularzy do wypełnienia. Pomocne wtedy może okazać się autouzupelnienie formularza. Skróci to proces zakupowy co jest ważne jeżeli chodzi o ułatwienie ścieżki zakupowej.

Widoczny pasek postępu

Dzięki temu klient wie, gdzie się obecnie znajduje oraz ile kroków go czeka do sfinalizowania zamówienia. Z jednej strony daje to poczucie kontroli i klarowności, z drugiej pozwala mu łatwo wrócić do punktu wyjścia w razie konieczności sprawdzenia lub poprawy czegoś.

Weź pod uwagę urządzenia mobilne

Zadbaj, aby Twoja strona równie świetnie wyglądała i sprawdzała się na desktopie, co i na urządzeniach mobilnych czyli na tabletach i telefonach. Coraz więcej ludzi dokonuje zakupów właśnie z tych urządzeń, więc bycie mobile-friendly to nie fanaberia. Zakupy przez telefon czy tablet są postrzegane jako oszczędność czasu – wielu ludzi takich zakupów dokonuje np. wracając z pracy lub czekając czyli w tzw. międzyczasie.

Komunikacja niepoprawnego wypełnienia pól – walidacja

Chyba nie ma nic bardziej drażniącego w procesie wypełniania formularza niż sytuacja, ze nie puszcza Cię dalej bo gdzieś w formularzu jest błąd. Nie dość, że nie wiesz gdzie to jeszcze za każdym razem musisz wypełniać formularz od nowa. Zgroza! Dzięki temu ścieżka zakupowa może się przemienić w test cierpliwości… a cierpliwość nie jest cnotą która występuje powszechnie w obecnych czasach. W takich przypadkach wspaniale spisuje się walidacja in-line. Dzięki tym komunikatom użytkownik może poprawić pole przed przejściem do kolejnej rubryki(komunikaty są jasne „to pole jest obowiązkowe”, „hasło powinno zawierać przynajmniej jedną wielką literę” ). Poprzez takie precyzyjne wskazówki klient rączo przejdzie przez formularz bez tracenia nerwów.

Jak ułatwić ścieżkę zakupową ? Ogólna konkluzja jest taka , jak najbardziej upraszczaj i przyspieszaj ścieżkę zakupową. Tam, gdzie to potrzebne prowadź klienta niemal za rękę (walidacja), aby mu pomóc. Nie tylko jakość produktu, szybka wysyłka ale i to, że zakupy były łatwe, szybkie i przyjemne sprawią, że klient ten do Ciebie wróci i / lub będzie polecał ten sklep znajomym.

Zobacz inne artykuły

Bezpieczne hasło
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Twoje bezpieczne hasło Silne hasło w Internecie to podstawowy środek bezpieczeństwa. Warto poświęcić mu więcej uwagi, aby skutecznie chronić swój biznes, a także sprawy prywatne. Czy wiesz jak stworzyć bezpieczne hasło? Odradzamy wpisywanie swojego imienia i nazwiska, nawet zaczynając z dużej litery, a kończąc rokiem urodzenia. Oczywiście przejdzie ono w zapewne każdym systemie, ale powiedzmy […]
Recykling treści – jak wykorzystać treści które już masz?
Recykling treści, cóż to takiego? Człowiek może i kiedyś podśmiewał się z tego, że jest taki zawód jak blogger… Do czasu aż sam nie zasiadł do tworzenia treści na stronę.  Wszak ma być to merytoryczne, wartościowe, unikatowe, zoptymalizowane pod SEO. Zbierasz materiały, piszesz. Optymalizujesz, publikujesz. Bujasz się z dystrybucją treści, wszak trzeba sprawić aby ktoś ten wpis […]
Jak korzystać z ChatGPT: nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego
W kategoriach: Sztuczna inteligencja, Tagi: Chat GPT,
Wprowadzenie ChatGPT to nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego i generowania treści. Zostało wymyślone przez firmę OpenAI, która dąży do stworzenia technologii zrozumiałych dla ludzi, wspierających naszą inteligencję. ChatGPT może być używany do tworzenia modeli uczenia maszynowego, takich jak tekstowe odpowiedniki, generatory opowieści i systemy wirtualnych asystentów. Zaletą tego narzędzia jest to, że ma ono […]
Sprzedaż na Allegro – jak zacząć?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Biznes w branży e-commerce – sklep internetowy czy platforma sprzedażowa? Planując wejście na rynek e-commerce wielu początkujących sprzedawców zadaje sobie pytanie: Lepszym rozwiązaniem dla mnie będzie stworzenie sklepu internetowego czy platforma sprzedażowa? Oczywiście nie ma reguły, która odnosiłaby się do każdej branży, jednak warto wiedzieć, że Allegro jest jednym z czołowych miejsc w polskim e-commerce, gdzie powinien pojawić się Twój asortyment i […]
Opisy kategorii - dlaczego są takie ważne i jak je tworzyć
Opisy kategorie w sklepie internetowym Zakładasz sklep internetowy.  Roboty masa, tworzysz kategorie, zapełniasz je produktami wysokiej klasy. Włożyłeś w to serce, lwią część zawartości swojego konta oraz nerwy.  Miło byłoby aby biznes zaczął się kręcić. Często jest tak, że w pośpiechu deprecjonuje się rolę opisów kategorii. Może nawet nie tyle deprecjonuje, co całkiem je olewa […]
Strona internetowa dla małej firmy
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Strona internetowa dla małej firmy  Rozwój technologii cyfrowej oraz internetu odbywa się w dynamicznym tempie. Coraz więcej naszych działań przenosimy do świata wirtualnego, w tym oczywiście sprzedaż oraz zdobywanie informacji. Ciężko jest wyobrazić sobie osobę, która nie posiada bądź w ogóle nie korzysta z internetu. Większość z nas przegląda internet zarówno na komputerze, jak i […]
Opisy produktów w sklepie internetowym – dlaczego są tak ważne?
Jak powinien wyglądać idealny opis produktu do sklepu internetowego? Gdyby świat był czarno biały, moglibyśmy przepis na opis produktu przedstawić następująco: No dobrze, przepis już mamy, ale to nie wszystko. Nie znając proporcji, nie mając umiejętności – zamiast opisu pachnącego niczym biszkopt, może wyjść zakalec. Opisy produktów to nie tylko sposób na przekonanie klienta i zwiększenie […]
Webwriting – co to jest?
Webwriting to sposób formowania treści w taki sposób, aby dostosować je do panujących trendów w Internecie. Mało kto czyta artykuły od deski do deski! W natłoku informacji raczej skanujemy wzrokiem tekst, aby wyłowić co w nim najcenniejszego lub przekonać się, czy faktycznie warto się w niego zagłębić. Oznacza to, że twórcy artykułów mają raptem kilka sekund aby przekonać […]