Ruch organiczny – dlaczego warto o niego zadbać?

Co to jest ruch organiczny?

O tym, że strony internetowe generują ruch nie trzeba nikogo uświadamiać. Darmowy ruch organiczny jest tym, o którym marzy niejedna marka w Internecie. Warto jednak wiedzieć, że pojawia się on na tych stronach i sklepach online, które są bardzo dobrze wypozycjonowane.

Definicja – ruch organiczny

Ruch organiczny (Organic traffic, ruch bezpłatny) to określenie wszystkich użytkowników, którzy trafili na daną stronę lub sklep internetowy z poziomu wyszukiwarek internetowych – z wyników, które nie są oznaczone jako reklamy płatne. Ruch organiczny to każde kliknięcie użytkownika w link prowadzący do serwisu docelowego. Najczęściej są to wyniki wyszukiwania z pierwszej strony wyświetlania (10). Szanse na pojawienie się w tym zestawieniu mają wszystkie zaindeksowane strony i sklepy internetowe.

Dlaczego warto zadać o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania?

Jak się z pewnością domyślasz z definicji ruchu organicznego, pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania stanowi wartość danej strony internetowej dla Google. Powinno nam zależeć na tym, aby było ono jak największe. Bezpłatne wyniki wyszukiwania dla każdej strony powinny być głównym celem, do którego należy dążyć od samego początku. Jeśli już na starcie zadbamy o to, aby nasza witryna była wysoko w wyszukiwarce, mamy dużą szansę na zwiększenie swoich zysków.

Ruch organiczny ma zatem pomóc w pozyskaniu nowych klientów. Wyszukiwarka Google przedstawia użytkownikom pod wpisane słowo kluczowe najbardziej wartościowe wyniki. Jeśli Twoja marka pojawi się na pierwszej stronie wyszukiwań, to będzie ona uznawana za wartościową i wiarygodną. Dodatkowo z czasem stanie się coraz bardziej rozpoznawalna, co wpłynie za zbudowanie trwałych relacji z klientami. Gwarantuję, że po kilku miesiącach od transakcji pojawi się u nich chęć ponownych zakupów, a im więcej systematycznie powracających klientów tym lepiej dla Ciebie!

Jak zmierzyć ruch organiczny na stronie?

Ruch organiczny warto mierzyć i monitorować nie tylko dla swojej strony, ale również konkurencji. Dlaczego warto to zrobić? Dzięki takiemu rozwiązaniu:

  • zweryfikujesz skuteczność prowadzonych przez siebie działań marketingowych,
  • przeanalizujesz wszystkie strategie i poprawisz ewentualne błędy,
  • sprawdzisz czy ruch na Twojej stronie generuje sprzedaż,
  • zbadasz, w jakim miejscu się znajdujesz i czy jesteś lepszy lub gorszy od konkurencji,
  • ulepszysz swoje działania bazując na efektach konkurencji.

Ruch organiczny i pozycje w wynikach wyszukiwania można przeanalizować za pomocą takich narzędzi jak Google Analytics i Google Search Console. Jeśli natomiast chcesz sprawdzić swoją konkurencję, to powinieneś wykorzystać płatne narzędzia SEO, np. Senuto lub Semstorm.

Google Analytics

Google Analytics prezentuje wiele bardzo ważnych parametrów, które pozwolą Ci dokładnie przeanalizować ruch na stronie pod kątem jej wartości w pozycjonowaniu oraz sprzedaży. Dzięki temu narzędziu ulepszysz działania z zakresu marketingu internetowego. Google Analytics jest darmowy – musisz go tylko połączyć ze swoją witryną.

Google Search Console

Uzupełnieniem Google Analytics jest Google Search Console. Dzięki niemu jeszcze lepiej przeanalizujesz ruch organiczny na swojej stronie. Jest to również przydatne narzędzie w trakcie opracowywania strategii pozycjonowania.

Senuto

Senuto to polskie narzędzie do mierzenia widoczności – swojej i konkurencji. W jego funkcjach znajdziesz raport „Analiza konkurencji”, dzięki któremu porównasz swój serwis do 5 wybranych firm działających na Twoim rynku. Sprawdzisz również na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się Twoja konkurencja w TOP10.

Semstorm

Dzięki Semstorm także dokonasz kompleksowej analizy swojej konkurencji. W tym przypadku ruch organiczny szacowany jest na podstawie listy słów kluczowych, na które Twoja konkurencja jest widoczna w TOP50. Dzięki dokładnej analizie przedstawionych danych zadbasz o większy ruch na swojej stronie.

Jak zwiększyć ruch organiczny na stronach internetowych?

Poznane wyżej narzędzia pomogą Ci zwiększyć ruch organiczny na stronie internetowej. Zastanawiasz się jednak do jakich dokładnie działań je wykorzystać? Jednym z podstawowych rozwiązań jest tworzenie unikalnych i wartościowych treści. Zadbaj o opisy produktów, kategorii, a także wdrożenie bloga. Treści pisz pod użytkowników (wciągające i angażujące), a także pod wyszukiwarki Google (wypełnione słowami kluczowymi). Pokuś się także o artykuły sponsorowane, partnerskie lub gościnne. Linkowanie zewnętrzne także pozytywnie wpływa na pozycjonowanie.

Przyjrzyj się również strukturze swojej strony: nagłówkom i meta danym. Powinny być one zoptymalizowane pod słowa kluczowe, a także charakteryzować się odpowiednią długością. Ważne jest także prawidłowe linkowanie wewnętrzne – pomoże to użytkownikom i robotom Google płynnie poruszać się po Twojej witrynie.

Zadbaj o swoją stronę internetową

Ruch organiczny w dużej mierze zależy od tego jak bardzo popularne jest dane słowo kluczowe. Nie wybieraj ich zatem na chybił trafił. Sprawdzaj, analizuj i porównuj. Możesz także skorzystać z pomocy specjalisty, który pomoże Ci w zwiększeniu widoczności, a tym samym ruchu organicznego.

Zobacz inne artykuły

SEO Copywriting – o co chodzi?
SEO copywriting niektórym kojarzy się źle, jako niskiej jakości teksty typu masło maślane, nastawione na upychanie słów kluczowych. Parę lat temu tak było, ale aktualizacje algorytmów sprawiły, że ten odłam copywritingu musiał ewoluować. Dzisiaj dobry SEO copywriting czyli pisanie treści zoptymalizowanych pod wyszukiwarki to zadanie wymagające polotu i umiejętności. Tekst musi zawierać określone słowa kluczowe, ale w […]
Współczynnik konwersji i konwersja – co to jest?
Konwersja – co to jest? Nie ulega wątpliwości, że każda strona internetowa czy sklep online został stworzony po to, aby dostarczać informacji, pozyskiwać potencjalnych klientów czy po prostu sprzedawać w sieci. Z punktu widzenia właściciela strony każdy bierny użytkownik powinien stać się aktywnym. W tym skutecznie pomaga konwersja. Co to jest? Konwersją nazywamy wykonanie przez […]
Czym jest marketing internetowy?
Niemal w każdej branży konkurencja może posiadać identyczne produkty, czy usługi jak Ty. Żeby jednak „wybić się” i dotrzeć do grona potencjalnych klientów potrzebujesz czegoś więcej niż wysokiej jakości produkty i doskonała obsługa. We wcześniejszych artykułach omówiłem czym jest grupa docelowa i persona. Jednak, aby Twoi klienci dowiedzieli się, że istniejesz na rynku i oferujesz […]
Zakazane słowa a marketing internetowy
Przeskakując ze świata pt. marketing internetowy(praca), do książek o dobrym pisaniu i skutecznej komunikacji wyłapałam pakiet cech wspólnych.  Wszak i proza i tworzenie prac, jak i tworzenie tekstów do komunikatów w e-marketingu rządzi się tymi samymi prawami. Do tego, na 4 tej edycji Kolbuszowa 2.0 temat ten poruszył też Artur Pajkert. Słowa mają olbrzymią moc. Umiejętnym doborem słów […]
Sprzedaż na Allegro – jak zacząć?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Biznes w branży e-commerce – sklep internetowy czy platforma sprzedażowa? Planując wejście na rynek e-commerce wielu początkujących sprzedawców zadaje sobie pytanie: Lepszym rozwiązaniem dla mnie będzie stworzenie sklepu internetowego czy platforma sprzedażowa? Oczywiście nie ma reguły, która odnosiłaby się do każdej branży, jednak warto wiedzieć, że Allegro jest jednym z czołowych miejsc w polskim e-commerce, gdzie powinien pojawić się Twój asortyment i […]
Jak pisać opisy produktów?
Opis produktu do sklepu internetowego? Jak się do niego zabrać? I po co, skoro można go skopiować ze strony producenta? Sęk w tym, że NIE można – o tym wkrótce poniżej. Prawidłowe przygotowanie opisu w sklepie internetowym to odpowiedzialne zadanie. W sklepie stacjonarnym, wątpliwości rozwieje kompetentny sprzedawca, lub zaznajomisz się z produktem sam. W sklepie […]
Surfer SEO Content Editor - różne punkty widzenia w zależności od stanowiska pracy
Czy zastanawialiście się co zrobić, aby artykuły, opisy produktów czy kategorii pisało się szybciej, prościej i jak idealnie trafić w odpowiednie słowa kluczowe i ich ilość? Już nie musicie się zamartwiać, ponieważ chłopaki z Surfer zrobili świetną robotę i stworzyli content editor. Content Editor jest to zakładka w programie Surfer do tworzenia content marketingu, czyli […]
System CMS co to jest oraz wady i zalety
Co to jest system CMS? System CMS (Content Management System) to oprogramowanie, które pozwala na proste tworzenie i zarządzanie treściami na stronach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. Pozwala on na zarządzanie zawartością strony internetowej, tworzenie i edycję treści, a także gromadzenie, przechowywanie i wykorzystywanie danych. System CMS umożliwia również dodawanie nowych sekcji i elementów do witryny, […]