Recykling treści – jak wykorzystać treści które już masz?

Recykling treści, cóż to takiego?

Człowiek może i kiedyś podśmiewał się z tego, że jest taki zawód jak blogger… Do czasu aż sam nie zasiadł do tworzenia treści na stronę.  Wszak ma być to merytoryczne, wartościowe, unikatowe, zoptymalizowane pod SEO. Zbierasz materiały, piszesz. Optymalizujesz, publikujesz. Bujasz się z dystrybucją treści, wszak trzeba sprawić aby ktoś ten wpis zobaczył.  Minęło pół dnia (jak nie cały) i misja skończona, hurra!  Sęk w tym, że dobrze aby taki artykuł ukazywał się regularnie np. co 3 dni. W takich wypadkach możesz zlecić tworzenie wpisów na bloga profesjonalistom. Są to koszty, ale i olbrzymia oszczędność czasu. Jeżeli bazę tekstów masz obszerną, a nie masz weny lub wydaje Ci się, że wyczerpałeś tematy recykling treści jest dla Ciebie!

Recykling treści- jak wykorzystać jedną treść kilka razy

Zdecydowanie można powiedzieć, że recykling jest w modzie. Fajnie, że dotyczyć może również contentu.  Przerobienie tekstu również zajmuje czas, ale bazujesz na frazach kluczowych które już wyszukałeś, na źródłach które już zdobyłeś pisząc tekst-matkę. Oszczędzasz czas, a także przysługujesz się swojej stronie dostarczając wartościową treść – zbliżoną do tej, co jakiś czas temu ale jednak inną.  Niektórzy mają opory przed poruszaniem tego samego tematu jeszcze raz. Sęk w tym, że tym razem możesz podejść do tematu z innej strony. Być może zmienił się skład społeczności którzy są Twoimi odbiorcami i dla nich będzie to nowość? Może być też tak, że wystosowałeś kiedyś wartościowy artykuł który generuje dużo ruchu – dajmy na to traktuje on dosyć ogólnie o 5 różnych kwestiach. Może to być 5 pomysłów na nowe wpisy, traktujące o danych zagadnieniach bardziej szczegółowo.

Co poddać recyklingowi jeżeli chodzi o recykling treści?

Analiza – który wpis poddać recyklingowi treści

Od czego zacząć? Nie leć na ślepo. Także i tu przyda się strategia.  Sprawdź jaki wpis na Twoim blogu zgarnia największy ruch (pomoże Ci w tym Google Analytics czy Search Console). To sygnał, że ten konkretny temat interesuje użytkowników, i warto poruszyć go jeszcze raz w ramach najnowszego wpisu.

Recykling treści nie tylko jako wpis na bloga

U siebie bazuję raczej na wpisach i artykułach, chociaż jakiś czas temu pojawił się także podcast o ebiznesie. Chodzi o to, że content nie jedno ma imię. Posiadaną treść możesz zaserwować odbiorcom w całkiem innej formie. Jej powtórnym wcieleniem mogą być:

  • infografiki
  • ebook
  • podcast
  • filmik
  • prezentacja

Takie podanie JEDNEJ treści w  różnych formatach może sprawić, że dotrzesz do większej ilości użytkowników, wszak ludzie mają różne preferencje. Osobiście na podcast nie polecę (chyba, że został zamieszczony razem z transkrypcją podcastu, bo wolę czytać niż słuchać), na film też nie, ale na infografikę czy z pomysłem opracowaną prezentację już tak.

Najlepsze wpisy jako recykling treści

Ciekawym pomysłem na recykling treści, jak i na wpis kiedy kompletnie nie masz pomysłów na wpis  będzie stworzenie rankingu np. 5 najbardziej poczytnych tekstów na blogu.  Stwórz listę z krótkim opisem i odnośnikami do nich. Za jednym zamachem masz wpis i promowanie starszych treści.

Aktualizacja wpisu – co się zmieniło

Wszystko w życiu się zmienia. Sprawy które poruszasz w swoich wpisach być może też. Coś się zmieniło w ciągu paru miesięcy od opublikowania wpisu? Włącz recykling treści i już masz nowy wpis. Dodaj to co brakowało, przedstaw jak jest teraz.

Recykling treści – zalety

Co przemawia za recyklingiem treści?

  • zmniejszenie kosztów na tworzenie nowego contentu – wszak korzystasz z tego, co już masz
  • oszczędność czasu
  • zyskujesz content na bloga nawet gdy twierdzisz, że poruszyłeś już wszystkie tematy
  • dokładne traktowanie o danym temacie wpłynie na topical authority Twojej strony
  • recykling poczytnych treści może przełożyć się na zwiększenie ruchu na stronie
  • dotarcie do różnych odbiorców – to o czym wspominałam, ja wolę infografiki, za to omijam filmy jak mogę. Kto inny zapewne będzie zachwycony zgrabnym video

Pamiętaj tylko by recyklingować, a nie duplikować! 

Zobacz inne artykuły

Dlaczego nie ma mojej firmy w Google?
W dobie cyfryzacji, obecność firmy w sieci jest nie tylko pożądana, ale wręcz niezbędna. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jednak, dlaczego mimo posiadania strony internetowej, ich firma nie pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Czy to oznacza, że Google nie widzi ich firmy? Czy może jest coś, co robią źle? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć […]
SEO Copywriting – o co chodzi?
SEO copywriting niektórym kojarzy się źle, jako niskiej jakości teksty typu masło maślane, nastawione na upychanie słów kluczowych. Parę lat temu tak było, ale aktualizacje algorytmów sprawiły, że ten odłam copywritingu musiał ewoluować. Dzisiaj dobry SEO copywriting czyli pisanie treści zoptymalizowanych pod wyszukiwarki to zadanie wymagające polotu i umiejętności. Tekst musi zawierać określone słowa kluczowe, ale w […]
Skracanie linków czym jest i po co to robić?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
W świecie cyfrowym, gdzie informacje przemieszczają się z prędkością światła, skracanie linków stało się niezbędnym narzędziem dla każdego, kto chce skutecznie komunikować się online. Czy to jesteś blogerem, który chce podzielić się swoim najnowszym wpisem, firmą marketingową, która chce śledzić skuteczność swoich kampanii, czy po prostu osobą, która chce podzielić się ciekawym artykułem ze swoimi […]
Co to jest hosting i jakie są rodzaje?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Hosting – domena to nie wszystko Dla wielu właścicieli stron internetowych i sklepów online pojęcie, jakim jest hosting jest dość tajemnicze. Osoby, które nie są związane z informatyką rzadko kiedy wiedzą, co dokładnie zwrot ten oznacza. Jeśli należysz do tego grona, to ten artykuł jest dla Ciebie. Przybliżę w nim ten tajemniczy termin i odpowiem […]
Jak zwiększyć widoczność małej firmy w Internecie?
Masz swój biznes?.  Może nieduży, ale się kreci, raz lepiej raz gorzej. Wkładasz w to serce,  kilkaset kilo swojego czasu, obficie doprawiasz nerwami oraz składkami ZUS. Postawiłeś nawet stronę i/lub sklep internetowy- i dobrze! Wszak to już nie te czasy kiedy wchodziło się do internetu. Obecnie człowiek w internecie żyje i pracuje, a tylko czasami […]
Współczynnik konwersji i konwersja – co to jest?
Konwersja – co to jest? Nie ulega wątpliwości, że każda strona internetowa czy sklep online został stworzony po to, aby dostarczać informacji, pozyskiwać potencjalnych klientów czy po prostu sprzedawać w sieci. Z punktu widzenia właściciela strony każdy bierny użytkownik powinien stać się aktywnym. W tym skutecznie pomaga konwersja. Co to jest? Konwersją nazywamy wykonanie przez […]
Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Prawda stara jak świat i tyczy się również kwestii budowania wizerunku firmy w Internecie. Jest to proces o który należy zadbać na wielu płaszczyznach. Mało tego, bywa pracochłonny, co więcej, również czasochłonny.  Posiadanie dobrej reputacji firmy to jednak bardzo ważna składowa jej sukcesu.  Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie? Kreowanie […]
Copywriter – kto to taki i jaki jest jego zakres obowiązków?
W świecie marketingu, copywriter to prawdziwy kreator słów, który ma moc przekształcania prostych zdań w przekonujące i angażujące treści. To osoba, która tworzy teksty, które nie tylko informują, ale przede wszystkim przyciągają uwagę, budzą emocje i skłaniają do działania. Ale czym dokładnie zajmuje się copywriter? Jakie są jego obowiązki i jakie umiejętności powinien posiadać? W […]