Recykling treści – jak wykorzystać treści które już masz?

Recykling treści, cóż to takiego?

Człowiek może i kiedyś podśmiewał się z tego, że jest taki zawód jak blogger… Do czasu aż sam nie zasiadł do tworzenia treści na stronę.  Wszak ma być to merytoryczne, wartościowe, unikatowe, zoptymalizowane pod SEO. Zbierasz materiały, piszesz. Optymalizujesz, publikujesz. Bujasz się z dystrybucją treści, wszak trzeba sprawić aby ktoś ten wpis zobaczył.  Minęło pół dnia (jak nie cały) i misja skończona, hurra!  Sęk w tym, że dobrze aby taki artykuł ukazywał się regularnie np. co 3 dni. W takich wypadkach możesz zlecić tworzenie wpisów na bloga profesjonalistom. Są to koszty, ale i olbrzymia oszczędność czasu. Jeżeli bazę tekstów masz obszerną, a nie masz weny lub wydaje Ci się, że wyczerpałeś tematy recykling treści jest dla Ciebie!

Recykling treści- jak wykorzystać jedną treść kilka razy

Zdecydowanie można powiedzieć, że recykling jest w modzie. Fajnie, że dotyczyć może również contentu.  Przerobienie tekstu również zajmuje czas, ale bazujesz na frazach kluczowych które już wyszukałeś, na źródłach które już zdobyłeś pisząc tekst-matkę. Oszczędzasz czas, a także przysługujesz się swojej stronie dostarczając wartościową treść – zbliżoną do tej, co jakiś czas temu ale jednak inną.  Niektórzy mają opory przed poruszaniem tego samego tematu jeszcze raz. Sęk w tym, że tym razem możesz podejść do tematu z innej strony. Być może zmienił się skład społeczności którzy są Twoimi odbiorcami i dla nich będzie to nowość? Może być też tak, że wystosowałeś kiedyś wartościowy artykuł który generuje dużo ruchu – dajmy na to traktuje on dosyć ogólnie o 5 różnych kwestiach. Może to być 5 pomysłów na nowe wpisy, traktujące o danych zagadnieniach bardziej szczegółowo.

Co poddać recyklingowi jeżeli chodzi o recykling treści?

Analiza – który wpis poddać recyklingowi treści

Od czego zacząć? Nie leć na ślepo. Także i tu przyda się strategia.  Sprawdź jaki wpis na Twoim blogu zgarnia największy ruch (pomoże Ci w tym Google Analytics czy Search Console). To sygnał, że ten konkretny temat interesuje użytkowników, i warto poruszyć go jeszcze raz w ramach najnowszego wpisu.

Recykling treści nie tylko jako wpis na bloga

U siebie bazuję raczej na wpisach i artykułach, chociaż jakiś czas temu pojawił się także podcast o ebiznesie. Chodzi o to, że content nie jedno ma imię. Posiadaną treść możesz zaserwować odbiorcom w całkiem innej formie. Jej powtórnym wcieleniem mogą być:

  • infografiki
  • ebook
  • podcast
  • filmik
  • prezentacja

Takie podanie JEDNEJ treści w  różnych formatach może sprawić, że dotrzesz do większej ilości użytkowników, wszak ludzie mają różne preferencje. Osobiście na podcast nie polecę (chyba, że został zamieszczony razem z transkrypcją podcastu, bo wolę czytać niż słuchać), na film też nie, ale na infografikę czy z pomysłem opracowaną prezentację już tak.

Najlepsze wpisy jako recykling treści

Ciekawym pomysłem na recykling treści, jak i na wpis kiedy kompletnie nie masz pomysłów na wpis  będzie stworzenie rankingu np. 5 najbardziej poczytnych tekstów na blogu.  Stwórz listę z krótkim opisem i odnośnikami do nich. Za jednym zamachem masz wpis i promowanie starszych treści.

Aktualizacja wpisu – co się zmieniło

Wszystko w życiu się zmienia. Sprawy które poruszasz w swoich wpisach być może też. Coś się zmieniło w ciągu paru miesięcy od opublikowania wpisu? Włącz recykling treści i już masz nowy wpis. Dodaj to co brakowało, przedstaw jak jest teraz.

Recykling treści – zalety

Co przemawia za recyklingiem treści?

  • zmniejszenie kosztów na tworzenie nowego contentu – wszak korzystasz z tego, co już masz
  • oszczędność czasu
  • zyskujesz content na bloga nawet gdy twierdzisz, że poruszyłeś już wszystkie tematy
  • dokładne traktowanie o danym temacie wpłynie na topical authority Twojej strony
  • recykling poczytnych treści może przełożyć się na zwiększenie ruchu na stronie
  • dotarcie do różnych odbiorców – to o czym wspominałam, ja wolę infografiki, za to omijam filmy jak mogę. Kto inny zapewne będzie zachwycony zgrabnym video

Pamiętaj tylko by recyklingować, a nie duplikować! 

Zobacz inne artykuły

Narzędzia dla copywriterów
Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać […]
Opisy produktów w sklepie internetowym – dlaczego są tak ważne?
Jak powinien wyglądać idealny opis produktu do sklepu internetowego? Gdyby świat był czarno biały, moglibyśmy przepis na opis produktu przedstawić następująco: No dobrze, przepis już mamy, ale to nie wszystko. Nie znając proporcji, nie mając umiejętności – zamiast opisu pachnącego niczym biszkopt, może wyjść zakalec. Opisy produktów to nie tylko sposób na przekonanie klienta i zwiększenie […]
System CMS co to jest oraz wady i zalety
Co to jest system CMS? System CMS (Content Management System) to oprogramowanie, które pozwala na proste tworzenie i zarządzanie treściami na stronach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. Pozwala on na zarządzanie zawartością strony internetowej, tworzenie i edycję treści, a także gromadzenie, przechowywanie i wykorzystywanie danych. System CMS umożliwia również dodawanie nowych sekcji i elementów do witryny, […]
Jak zostać specjalista Social Media, czyli 6 cech dobrego specjalisty
Specjalista do spraw mediów społecznościowych. Jeszcze kilkanaście lat temu nawet ptaszki nie śpiewały o takim zawodzie. Tymczasem branża ewoluowała, a wykwalifikowanego specjalistę social media warto mieć w zespole. Jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba odpowiedzialna za media społecznościowe? Obeznany w platformach Social Media Jest tego trochę, a co więcej każde z nich ma inną charakterystykę. […]
Strona internetowa dla małej firmy
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Strona internetowa dla małej firmy  Rozwój technologii cyfrowej oraz internetu odbywa się w dynamicznym tempie. Coraz więcej naszych działań przenosimy do świata wirtualnego, w tym oczywiście sprzedaż oraz zdobywanie informacji. Ciężko jest wyobrazić sobie osobę, która nie posiada bądź w ogóle nie korzysta z internetu. Większość z nas przegląda internet zarówno na komputerze, jak i […]
Grupy docelowe czyli kim są Twoi klienci
Każdy sprzedawca o swoim produkcie wie niemal wszystko. Oczywiście działa to na jego korzyść, jednak to nie wystarczy. O wiele bardziej istotniejsza jest wiedza na temat grupy docelowej – czyli osób, do których kierujesz swój produkt lub usługę. Właściwe określenie klienta i ustalenie działań marketingowych odpowiadającym jego potrzebom jest podstawą do prowadzenia dochodowej firmy. Przecież […]
Content is the king? Czy jednak bezkrólewie?
Gdy zaczynałam tango z szeroko pojętą branżą marketingu internetowego, szumny slogan „Content is king” był czymś czym często dostawałam po gałkach. Bez wątpienia slogan to zacny. Idealny wręcz do umieszczenia na kubeczku z kawą, piękną czcionką z artystycznym kleksem na końcu. Dobry content jawi się jako istny mocarz. Po pewnym czasie nurkowania w temacie, doszłam […]
Słowa kluczowe do sklepu internetowego
Zakładasz sklep internetowy?  Masz zapał, pomysł i chęci do działania? Fantastycznie! Zapewne głowę zaprząta Ci wiele spraw, formy wysyłek, gospodarka magazynowa produktami etc. W całym tym zamieszaniu nie zapomnij o SEO – pozycjonowanie sklepów internetowych to  proces wymagający czasu, więc o aspekty związane z SEO warto zadbać już na początku. Jak? Przede wszystkim chodzi o […]