Recenzja Książki Magia słów i dlaczego warto przeczytać

Istnieje prosty przepis na to aby odstraszyć mnie od książki i to odstraszyć skurtecznie. Wystarczy nadać jej tytuł w stylu „Jak być szczęśliwym” czy „Jak być bogatym”. Wszelkie „Jak” zwiastujące poradnik sprawiają, że synapsy nerwowo podskakując nakazują odwrót, sącząc do mózgu ostrzegawczy szept, że oto szmirę w dłoni dzierżysz. „Magia słów – jak pisać teksty które porwą tłumy” Joanny Wryczy-Bekier, była książką w której nie dałam się odstraszyć podtytułowi, bo uwiodła mnie owa magia słowa. Jak dobrze!

Dla kogo ta książka?

Po przeczytaniu książki, z czystym sumieniem mogę ją polecić każdemu kto pracuje ze słowem. Jest idealna zarówno dla dziennikarzy, jak i dla copywriterów, dla blogerów, dla osób tworzących opisy do sklepów internetowych , zajmujących się content marketingiem jak i dla tych które chcą wynieść swój warsztat literacki na wyższy poziom. W storytellingu tkwi ogromna moc jeżeli chodzi o kreowanie wizerunku firmy, wzbudzanie emocji. Sztuka opowiadania historii to siła, która nabierze tym większego rozpędu jeżeli będzie stworzona z rozmachem i zrozumieniem odbiorcy. Zawarto tam nawet wskazówkę, jak pisać skuteczne maile!

Magia słów – jak wciągnąć czytelnika i jak go nie wystraszyć

Już sam styl jakim napisana jest książka pachnie tym, że autorka pasjonuje się słowem pisanym, dobrze się czuje a nawet świetnie bawi w jego towarzystwie. Spodziewacie się długiego przynudzania z rodzaju: kropkę należy podstawić tu, a te słówka wstaw tam? Nic bardziej mylnego. Już nazwa pierwszego rozdziału,a mianowicie „Przejdź do konkretów” dobrze zwiastuje. Otóż cała książka jest konkretem, konkretem dobrze oddziałującym na wyobraźnię a do tego konkretem malowniczo popartym przykładami. Wiedza poparta przykładem ma niesamowitą właściwość łatwego wchodzenia do głowy, rozsiadania się w niej wygodnie i zostawania na dłużej. Autorka zachęca aby wypuścić swój umysł na plac zabaw, wchodząc na drabinę abstrakcji oraz aby karmić go, kolekcjonując nowe słowa.

Jak dobrze pisać i konstruować historie?

Podmiot i orzeczenie, w zdaniu mają występować blisko siebie? Brzmi to jakoś sucho? W książce, podmiot i orzeczenie porównano do … króla i królowej zdania, którzy mają kroczyć pod rękę na czele orszaku(słów) albo ów pochód zamykać(aby trzymać w napięciu). Wskazówka podana w ten sposób od razu działa na wyobraźnię. Dlatego nie wzdrygaj się, gdy ze spisu treści puści do Ciebie oko czasownik modalny, lub pozdrowi Cię strona bierna. Autorka wytłumaczy wszystko tak, że bez trudu zrozumiesz. Mało tego:  zaczniesz praktykować. Z tej książki dowiecie się jak tchnąć życie w tekst i jak prowadzić akcję, aby nie uśpić czytelnika, a wręcz przeciwnie: chwycić go na lasso zainteresowania i wciągnąć w nurt słowa. A przy okazji zgrabnie przemycić słowa kluczowe, bo można dobrze pisać zarówno dla ludzi jak i dla robotów. Magia słów to nie tylko książka o pisaniu. To książka o tym jak malować słowem, oraz jak nadać przekazowi większą siłę przebicia. Pozycja warta schrupania, dla każdej osoby dla której pisanie to chleb powszedni, czy to osoby od content marketingutwórcy opisów, tekstów na bloga czy dla kogoś kogo po prostu interesuje kwestia jak pisać lepiej.  Zdecydowanie polecam.

Zobacz inne artykuły

Zakazane słowa a marketing internetowy
Przeskakując ze świata pt. marketing internetowy(praca), do książek o dobrym pisaniu i skutecznej komunikacji wyłapałam pakiet cech wspólnych.  Wszak i proza i tworzenie prac, jak i tworzenie tekstów do komunikatów w e-marketingu rządzi się tymi samymi prawami. Do tego, na 4 tej edycji Kolbuszowa 2.0 temat ten poruszył też Artur Pajkert. Słowa mają olbrzymią moc. Umiejętnym doborem słów […]
Grupy docelowe czyli kim są Twoi klienci
Każdy sprzedawca o swoim produkcie wie niemal wszystko. Oczywiście działa to na jego korzyść, jednak to nie wystarczy. O wiele bardziej istotniejsza jest wiedza na temat grupy docelowej – czyli osób, do których kierujesz swój produkt lub usługę. Właściwe określenie klienta i ustalenie działań marketingowych odpowiadającym jego potrzebom jest podstawą do prowadzenia dochodowej firmy. Przecież […]
Strona internetowa dla małej firmy
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Strona internetowa dla małej firmy  Rozwój technologii cyfrowej oraz internetu odbywa się w dynamicznym tempie. Coraz więcej naszych działań przenosimy do świata wirtualnego, w tym oczywiście sprzedaż oraz zdobywanie informacji. Ciężko jest wyobrazić sobie osobę, która nie posiada bądź w ogóle nie korzysta z internetu. Większość z nas przegląda internet zarówno na komputerze, jak i […]
Narzędzia dla copywriterów
Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać […]
Persona w marketingu - jak skutecznie je tworzyć i korzystać z nich
Każdy przedsiębiorca, przed wprowadzeniem jakiejkolwiek usługi, lub produktu na rynek powinien zadać sobie fundamentalne pytanie – kim jest mój klient? Kto dokładnie jest adresatem danej usługi czy produktu? Czego on potrzebuje i co mogę zrobić, żeby te oczekiwania spełnić? Persona marketingowa to właśnie wyobrażenie potencjalnego klienta. Można nadać mu imię, określić rok urodzenia, wykształcenie, wymyślić […]
Ruch organiczny - dlaczego warto o niego zadbać?
Co to jest ruch organiczny? O tym, że strony internetowe generują ruch nie trzeba nikogo uświadamiać. Darmowy ruch organiczny jest tym, o którym marzy niejedna marka w Internecie. Warto jednak wiedzieć, że pojawia się on na tych stronach i sklepach online, które są bardzo dobrze wypozycjonowane. Definicja – ruch organiczny Ruch organiczny (Organic traffic, ruch […]
Czym jest Google Ads i jak może zwiększyć Twoje zyski?
Google Ads – promocja Twojej firmy w wyszukiwarce Jeśli Twojego biznesu nie ma w Internecie, to nie istnieje – zapewne nie raz jako przedsiębiorca słyszałeś to zdanie. Wielu ekspertów z branży e-commerce powtarza te słowa jak mantrę. Jak jednak mają się one w praktyce? Mogą one oznaczać samą widoczność w wyszukiwarce, ale także wzmocnienie swojej […]
Content is the king? Czy jednak bezkrólewie?
Gdy zaczynałam tango z szeroko pojętą branżą marketingu internetowego, szumny slogan „Content is king” był czymś czym często dostawałam po gałkach. Bez wątpienia slogan to zacny. Idealny wręcz do umieszczenia na kubeczku z kawą, piękną czcionką z artystycznym kleksem na końcu. Dobry content jawi się jako istny mocarz. Po pewnym czasie nurkowania w temacie, doszłam […]