Prowadzenie bloga firmowego

akie korzyści niesie prowadzenie bloga firmowego? Szerzej o tym temacie pisaliśmy na naszym blogu. Mówiąc w skrócie: regularnie zasilany w merytoryczne teksty blog zaangażuje użytkowników, zbuduje wizerunek firmy jako profesjonalistów i specjalistów w swojej branży. Ponadto sprawi, że wyszukiwarka popatrzy na Ciebie łaskawszym okiem… długo by wymieniać. 

Na pytanie czy warto mieć bloga firmowego, odpowiedź jest jedna, krótka i konkretna: tak.

Prowadząc Twojego bloga zajmiemy się wszystkim, co wiąże się z przygotowywaniem smakowitych, dobrych tekstów na bloga: pisaniem, dodawaniem wpisów, umieszczaniem zdjęć oraz linkowaniem. Naszym atutem jest to, że wszelkie wpisy zostaną zoptymalizowane pod kątem SEO. Oznacza to, ze będą zaopatrzone w odpowiednie frazy kluczowe i sformatowane, aby dały o sobie znać w wyszukiwarce.

Zapewnimy następujące wpisy na bloga:

  •  promujące usługi
  •  promujące produkty
  •  lifestyle,
  • wpisy poradnikowe,
  • wpisy dotyczące życia firmy,

Ponadto zapewniamy wysoki poziom artykułówunikalne treści oraz lekkie pióro. Co więcej tworzymy wpisy atrakcyjne nie tylko dla czytelników i potencjalnych klientów, ale i dla algorytmów Google. Dokładnie tak – nie trzeba pisać albo dla robotów, albo dla ludzi. Nasze wpisy są przyjazne zarówno dla użytkowników z krwi i kości jak i dla botów indeksujących strony. Dodatkowo każdą tworzoną przez nas treść optymalizujemy pod SEO aby była pokazywana w wyszukiwarce.

Prowadzenie bloga firmowego​

Strona internetowa firmy pełni funkcję wizytówki jednocześnie informując odbiorców o dostępnych usługach. Sklep internetowy oferuje sprzedaż produktów bez wychodzenia z domu, a jaką rolę pełni prowadzenie bloga firmowego? Takie pytanie zadaje sobie nie jeden właściciel witryny internetowej.

Blog firmowy to miejsce, gdzie możemy poruszać wszelkie tematy związane z branżą, produktami i usługami. To również doskonała okazja do przedstawienia firmy i pracowników odbiorcom oraz do dzielenia się nowinkami z firmy, dzięki temu tworzymy swoją społeczność i budujemy zaufanie. Natomiast samo prowadzenia bloga ma także ogromny wpływ na proces pozycjonowania strony lub sklepu. Jeśli chciałbyś przyciągnąć uwagę odbiorców i zbudować zaufanie do swojej firmy, co przełoży się na zwiększenie sprzedaży koniecznie załóż bloga firmowego!

Jak prowadzenie bloga firmowego wpływa na zwiększenie sprzedaży?

Regularne prowadzenie bloga firmowego z zachowaniem wszelkich wytycznych zgodnych z zasadami seo może mieć wiele korzyści, m.in:

  • blog to świetne miejsce do tworzenia “długiego ogona”,
  • możliwość komunikacji z klientem i odpowiadania na jego potrzeby,
  • artykuły na blogu bogate w słowa kluczowe zwiększą uwagę botów Google,
  • zwiększenie pozycji w Google,
  • przedstawienie nowych produktów, zastosowań, czy wydarzeń w firmie,
  • dotarcie do nowych potencjalnych klientów,
  • przedstawienie pomysłów na zastosowanie produktów.

Budowa zaufania do firmy i wzmacnianie więzi z klientem

Poprzez prowadzenie bloga możesz przedstawić historię swojej firmy – w jaki sposób powstała i co było głównym czynnikiem napędowym. Ponadto możesz zamieszczać różnego rodzaju wydarzenia z firmy, relacje z eventów, konferencji czy targów międzynarodowych. W ten sposób klienci przeglądając bloga mają świadomość, że firma to nie tylko logo i produkty czy usługi, ale przede wszystkim zespół kompetentnych osób zaangażowanych w rozwój firmy.

Ponadto czy to w mediach społecznościowych, czy drogą e-mailową klienci pytają o nowe produkty, które warto byłoby wprowadzić do oferty lub pytają w jaki sposób nowy produkt może wpłynąć na jakość ich życia lub jakie korzyści niesie nowo wprowadzona usługa. Proces prowadzenia bloga firmowego pozwala na stworzenie artykułów z myślą o odbiorcach i przedstawienie tematów, które rzeczywiście ich interesują. Potencjalny klient zastanawiający się, jak dana usługa może wpłynąć na jego życie lub pracę szuka informacji w Internecie. Właśnie te informacje będzie zawierał blog! Widząc merytoryczny artykuł klient czuje się zaopiekowany, a przede wszystkim wie, że jego potrzeby są na pierwszym miejscu. Taka firma od razu pozostanie w pamięci, a klient z pewnością wróci wraz ze znajomymi bądź bliskimi, którym polecił Twoją witrynę.

Wzrost ruchu na stronie internetowej

Content marketing od lat ma ogromny wpływ na pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego między innymi właśnie przez wzrost ruchu spowodowany ciekawymi informacjami regularnie zamieszczanymi na blogu firmowym. Odbiorca, który raz przeczytał wartościowe informacje, które być może wykorzystał w życiu codziennym z pewnością zapamiętał Twoją witrynę. Większość tego typu użytkowników będzie regularnie wracać w poszukiwaniu kolejnych inspiracji, ciekawostek czy odpowiedzi na nurtujące pytania. Ciekawy, merytoryczny content bogaty w słowa kluczowe i odpowiednio sformatowane przyciągną uwagę nie tylko klientów, ale także botów Google zwiększając tym samym Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie wewnętrzne

Prowadzenie bloga to nie tylko świetne źródło informacji dla obecnych jak i nowych klientów. To również doskonałe miejsce do zamieszczania linków bezpośrednio do produktu lub usługi, o którym mowa w artykule. W ten sposób użytkownik czytając inspiracje ma możliwość bezpośrednio przejść do karty produktu bądź kategorii i wybrać produkt, który go zainteresował.

Blog firmowy a proces pozycjonowania strony

Nikt inny nie wie tylko o oferowanych produktach lub usługach, co Ty oraz Twoja firma. Blog to miejsce idealne do dzielenia się pro tipami odnośnie produktów, do udzielania wskazówek oraz ciekawostek i nowinek nawet nie o samych produktach, ale ogólnie o branży, w której prosperujesz. W ten sposób staniesz się ekspertem w swojej dziedzinie, co zbuduje zaufanie wśród użytkowników, o czym już wspomnieliśmy powyżej. Jest to niezwykle cenne dla potencjalnych klientów i użytkowników odwiedzających bloga.

Natomiast content marketing ma ogromne znaczenie także dla botów indeksujących stronę internetową. Jeśli zależy Ci, aby Twoje treści na blogu przyciągały uwagę coraz większego grona odbiorców konieczne będzie zadbanie o takie elementy jak:

  • frazy kluczowe,
  • przykuwające uwagę nagłówki,
  • odpowiednie formatowanie tekstu,
  • zastosowanie wypunktowań, pogrubień,
  • unikalne, wartościowe treści.

Kluczem do sukcesu jest pisanie unikalnych artykułów z zastosowaniem odpowiedniej ilości słów kluczowych. Dlaczego? Teksty po brzegi wypełnione frazami kluczowymi odeszły w zapomnienie i nie są w ogóle w pozytywny sposób brane pod uwagę przez roboty wyszukiwarki. Z kolei teksty skopiowane z innej witryny to duplicate content, za który Google może nałożyć surową karę. Warto więc skorzystać z usług doświadczonego copywritera, a Twój blog będzie przynosił wiele korzyści!

Optymalizacja bloga firmowego

Jeśli od lat prowadzisz bloga firmowego na swojej stronie www lub sklepie internetowym warto zoptymalizować starsze treści. Na przestrzeni czasu wiele produktów mogło zostać ulepszonych, zmienionych lub mają szersze zastosowanie, dlatego warto poinformować o tym swoich klientów. Ponadto optymalizacja seo pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony internetowej – content marketing nadal ma ogromny wpływ na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania, dlatego warto posiadać merytoryczny blog. Jeśli nie masz wystarczającej ilości czasu na tworzenie contentu – zapraszamy do współpracy!

Blog firmowy, a newsletter

Użytkownicy, którzy regularnie odwiedzają bloga i są zainteresowani udostępnianymi treściami prawdopodobnie będą także zainteresowani zapisem do newslettera. Dzięki temu Ty, jako firma będziesz w stałym kontakcie z klientem, który będzie zadowolony z regularnych nowinek, nowych ofert czy usług, które będą znajdować się w jednym miejscu, czyli w skrzynce e-mail. Jaką korzyść niesie newsletter z bloga? Buduje zaufanie wśród odbiorców oraz poszerza grono nowych klientów. Ponadto blog to doskonale źródło nowych informacji, w szczególności wyłącznie tych, którymi jest zainteresowany potencjalny klient.

Jakie treści publikować na blogu firmowym?

Tworząc content na bloga wyrażamy siebie, przedstawiamy wartości marki oraz stajemy się ekspertami w branży w oczach naszych odbiorców. Dlatego też przede wszystkim powinniśmy publikować artykuły związane z daną branżą. Dzięki temu, że Twoja firma najlepiej zna produkty czy usługi wie, jakie informacje mogą zaciekawić klientów. Co więcej, niezwykle ważna jest grupa docelowa do której kierujemy nasze treści. Inaczej będziemy tworzyć treści dla branży medycznej czy prawniczej, a w inny sposób będziemy pisać do grupy nastolatków.

W skutecznym content marketingu wiele zależy od samej branży, w której operuje Twoja firma. Przykładowo prowadząc stronę z produktami bio, bezglutenowymi, itd warto zamieszczać ciekawe i inspirujące przepisy z zastosowaniem tych produktów.

Jeśli zależy Ci na budowaniu zaufania i naturalnej więzi z odbiorcami warto dodawać także wpisy “z życia firmy”. Konferencje, wyjazdy służbowe, szkolenia, targi, praca nad nowymi projektami czy firmowa wigilia – warto zamieszczać relacje z wydarzeń, które pokazują odbiorcom, że firmę tworzą ludzie. W ten sposób blog stanie się nie tylko miejscem do zamieszczania linków czy fraz z długim ogonem, ale będzie pełnił funkcję pamiętnika.

Prowadzenie bloga firmowego przez specjalistów

Posiadasz stronę www lub sklep internetowy i chciałbyś zacząć prowadzić bloga firmowego? Brak Ci czasu lub odpowiednich narzędzi seo do tworzenia skutecznego contentu? Proces prowadzenia bloga wymaga nie tylko lekkiego pióra, ale sporo czasu, zaangażowania i wiedzy. Jeśli zastanawiasz się nad stworzeniem, ale ograniczają Cię wcześniej wymienione czynniki zgłoś się do nas! Nasze grono doświadczonych copywriterów stworzy treści odpowiednio zoptymalizowane pod seo, wypełnione merytoryczną wiedzą dotyczącą usług lub produktów. Ponadto treści będą dostosowane do grupy docelowej, a przecież to na potencjalnych klientach najbardziej Ci zależy! Poprawa relacji z klientami, budowanie zaufania, wzrost ruchu na stronie – to główne korzyści z prowadzenia bloga.

Zobacz inne artykuły

Pisanie tekstów na zlecenie – czy to łatwa praca?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
Pisanie tekstów to domena copywritera. Zawód ten bywa niedoceniany, ponieważ wielu osobom wydaje się, że nie jest to ambitne zadanie. Nic bardziej mylnego. Copywriting to obszerna dziedzina, wymagająca nie tylko kreatywności czy umiejętności pisania chwytliwych tekstów. Bardzo istotne jest również robienie skutecznego researchu, czy znajomość zasad jakimi rządzi się SEO Pisanie tekstów jako praca Siedzi […]
Poradnik SEO Copywritera – 5 pomysłów jak stworzyć tekst przyjazny czytelnikowi
Należę do frakcji która czytać lubi. Gdyby nie wrodzony introwertyzm przybijałabym piątki z bibliotekarzami i księgarzami. Na widok książek rumienię się, puls mi skacze, takie tam. I mimo to, nawet mnie, książkowego insekta, w przeglądaniu internetów potrafi odrzucić zwalista ściana nieociosanego tekstu. Czy chodzi o prowadzenie bloga, czy tworzenie artykułów na portale – dobrze aby czytelnika […]
UX writing – co to jest i dlaczego jest tak wazny?
Być może pławiąc się w branżowych nowościach, coraz częściej natrafiasz na wzmianki o UX writingu czy o poszukiwanym UX writerze. Na czym polega ten tajemniczy UX writing? Co to jest UX Writing Samo UX,czyli user experience to wrażenia, jakich doświadcza użytkownik w czasie korzystania z produktu(może to być buszowanie po stronie internetowej, czy korzystanie z […]
Firmy Jutra - rozwijaj swoją firmę z programem Firmy Jutra Google i PFR
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Jako, że ubiegły rok zmusił wielu przedsiębiorców do funkcjonowania w zupełnie nowej, trudnej rzeczywistości, wielu z nich nadal walczy o przetrwanie przenosząc swoje działania do sieci. Natomiast wraz z pojawieniem się nowych obostrzeń zarówno liczba klientów, jak i firm oferujących swoje produkty czy usługi w Internecie rekordowo wzrosła. Dlatego też z inicjatywą pomocy dla mikro, […]
Jak napisać mail do Klienta?
W kategoriach: Marketing internetowy,
Obecnie w biznesie nie chodzi o sam produkt, czy usługę. Cóż, konkurencji jest mnóstwo, jak nie Twoja firma, to inna. Decyzja zakupowa często zapada na podstawie sumy wrażeń jakie klient odniósł zwiedzając Twoją stronę internetową(w tym bardzo ważną zakładkę “O nas!”), obserwując jak się prezentujesz w social media, czy w trakcie interakcji z Tobą czy […]
Content marketing czyli marketing treści
Bez wątpienia każda marka, która chce pozyskiwać klientów przez Internet powinna korzystać z rozwiązania, jakim jest content marketing. Odpowiednio przygotowana strategia content marketingowa pozwala na szybkie dotarcie do grupy docelowej i potencjalnych klientów. To proces, który można przedstawić w trzech krokach: Piszemy – Planujemy – Publikujemy. Budowanie relacji z klientem odnosi się przede wszystkim do przygotowania wartościowych treści. Czym […]
Prędkość strony jak sprawdzić
Czynników które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce lista jest cała.  Wśród nich pyszni się taki argument jakim jest czas ładowania się – inaczej prędkość strony. Pozycjonowanie stron jak i wszelkich innych zyska, gdy czas ładowania się strony będzie odpowiedni.  Jak sprawdzić, czy jeżeli chodzi o prędkość, w Waszej stronie wszystko gra? Możecie skorzystać z […]
SEO copywriting – poradnik początkującego copywritera
W świecie marketingu cyfrowego, SEO copywriting to klucz do sukcesu. To sztuka tworzenia optymalizowanych treści, które przyciągają i angażują czytelników, a jednocześnie są dobrze oceniane przez wyszukiwarki internetowe. Ale jak zacząć przygodę z SEO copywritingiem? W tym artykule przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, który pomoże Ci zrozumieć podstawy SEO copywritingu. Dowiesz się, czym są frazy kluczowe, […]