Prędkość strony jak sprawdzić

Czynników które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce lista jest cała.  Wśród nich pyszni się taki argument jakim jest czas ładowania się – inaczej prędkość strony. Pozycjonowanie stron jak i wszelkich innych zyska, gdy czas ładowania się strony będzie odpowiedni.  Jak sprawdzić, czy jeżeli chodzi o prędkość, w Waszej stronie wszystko gra? Możecie skorzystać z trzech popularnych narzędzi do jej sprawdzania.

Uwaga! Respektujcie urządzenia mobilne. Badania pokazują, że coraz więcej użytkowników z desktopów przesiada się na telefony – i stamtąd czynią zakupy, przeglądają oferty. Decyzja zakupowa może zapaść nie w zaciszu w domu, a podczas szybkiego przeglądania netu w telefonie, znad kanapki, w czasie przerwy pracy- czas jest tu kluczowy. Wersja na telefony powinna być dopieszczona, zarówno jeżeli chodzi o użyteczność jak i o prędkość właśnie.

Prędkość strony – dlaczego jest taka ważna

Cóż takiego jest w tej prędkości, że aż stała się czynnikiem rankingowym?  Jak to śpiewał Freddie Mercury : „I want it all and I want it now!!” . To już nie te czasy kiedy użytkownik w miarę cierpliwie czekał aż mu się wszystko załaduje i na luzie poszedł sobie zalać kawę w tym czasie. Teraz wolno ładująca się strona to:

  • niezadowolony użytkownik(„ni mom czasu!!”)…
  • a niezadowolony użytkownik zabiera się ze strony i idzie gdzie indziej,  niniejszym rośnie wskaźnik odrzuceń

Takie działania użytkownika to sygnał, dla botów, że coś tam jest nie halo i strona leci w dół.

Narzędzia do sprawdzania prędkości strony internetowej

 PageSpeed Insights – od Google

Bardzo klarowne narzędzie – pokaże jak Twoja strona ma się jeżeli chodzi o prędkość na dekstopie, a w sąsiedniej zakładce na telefonie. Wystarczy wkleić adres strony i chwilkę poczekać na analizę.

Taki wynik jest niepokojący:

A tak powinno być 😀

Bardzo pomocne jest to, że narzędzie podsuwa szereg sugestii co do tego co należy wykonać, aby poprawić ten wynik.

GTmetrix – jaka jest prędkość strony

Kolorowe wykresy przemawiają do wyobraźni – wyraźnie widać, nad czym należy popracować, a z czego należy się cieszyć.

WebPageTest – ocena prędkości strony

Tutaj, dla jasności wyników dodatkowo wybieracie sobie przybliżone miejsce na świecie oraz rodzaj przeglądarki. Uwaga – test trwa dłużej niż w przypadku narzędzi zaprezentowanych powyżej. Analiza jest bardziej dokładna, urozmaicona o zrzuty z ekranu, jak wygląda strona w danej sekundzie ładowania.

Sprawdzanie prędkości strony

Narzędzi do sprawdzania prędkości strony jest mnóstwo, ale ja korzystam głównie z trzech powyższych. Jeżeli potrzeba mi coś na szybko, korzystam z Google PageSpeed Insights. Gdy zależy mi na dokładniejszej analizie preferuję WebPageTest. Które narzędzie będzie odpowiednie dla nas? Sprawdźcie sami które będzie dla Was najbardziej czytelne i odpowiadające Waszym wymaganiom.

Zaznaczę, że narzędzia te mają pewne odchylenia względem siebie, tak więc w czasie pracy nad optymalizacją konkretnej strony wybierzcie jedno i trzymajcie się go aby nie zafałszować wyników.

I jak tam leci? Szybko, czy powoli? 😉

Zobacz inne artykuły

Yoast SEO w Wordpress - o co mu chodzi?
Dzisiejszy wpis kieruję do tych, którzy swoją znajomość z Yoastem dopiero zaczynają i walczą o zielone światło.  Poznać się z nim warto, wszak odpowiednia optymalizacja strony to być albo nie być w internecie. Czym więc jest Yoast SEO? Otóż jest to najbardziej popularna wtyczka która ma za zadanie wspierać optymalizację treści na stronie.  Siedzi sobie […]
Surfer SEO Content Editor - różne punkty widzenia w zależności od stanowiska pracy
Czy zastanawialiście się co zrobić, aby artykuły, opisy produktów czy kategorii pisało się szybciej, prościej i jak idealnie trafić w odpowiednie słowa kluczowe i ich ilość? Już nie musicie się zamartwiać, ponieważ chłopaki z Surfer zrobili świetną robotę i stworzyli content editor. Content Editor jest to zakładka w programie Surfer do tworzenia content marketingu, czyli […]
Tworzenie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?
Założenie oraz prowadzenie sklepu internetowego nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Kilka razy zdarzyło mi się usłyszeć od osób spoza branży: „otworzę sklep online i będę sprzedawał w internecie”. To byłoby zbyt proste, żeby mogło być możliwe. Domena, kwestie prawne, księgowość, reklama… i wiele więcej – to jedne z najważniejszych czynników, jakie pozwalają […]
Obniżanie ceny - dlaczego to zło i jak sprzedawać bez niego?
Z poruszeniem tego tematu nosiłam się już jakiś czas z przyczyn wielu.Otóż, mam całkiem niezłe doświadczenie w handlu. Sprawia to, że jestem wrażliwa na pewne kwestie handlowe które zdarza mi się obserwować zarówno w zaprzyjaźnionych firmach, jak i w firmach które obserwuję na fb – gdzie jestem klientką, może nią będę albo po prostu cieszę […]
Strona internetowa dla małej firmy
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Strona internetowa dla małej firmy  Rozwój technologii cyfrowej oraz internetu odbywa się w dynamicznym tempie. Coraz więcej naszych działań przenosimy do świata wirtualnego, w tym oczywiście sprzedaż oraz zdobywanie informacji. Ciężko jest wyobrazić sobie osobę, która nie posiada bądź w ogóle nie korzysta z internetu. Większość z nas przegląda internet zarówno na komputerze, jak i […]
Linkowanie wewnętrzne – co warto wiedzieć
Linkowanie wewnętrzne (z ang. internal linking) to bardzo ważny komponent układanki pt. “dobre, skuteczne SEO i optymalizacja”.Jak się więc za nie zabrać, tak aby miało to ręce, nogi i skutek? I na co zwrócić uwagę aby bawiąc się w plątaninę linków zapewnić stronie jak najlepsze efekty? Zaznaczę od razu, że temat ten jest obszerny jak […]
Zasady webwritingu - czyli jak pisać artykuły do Internetu
W kategoriach: Copywriting, Wskazówki i porady,
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Jak piszesz tak Cie czytają… lub nie. Webwriting rządzi się swoimi prawami, które ujawnili liczni badacze. Wiemy już, że nie czytamy od deski do deski, a skanujemy stronę w poszukiwaniu najsmaczniejszych kąsków. Wiemy też, że nasz wzrok błądzi po zawartości strony wypalając nań ślad w kształcie litery F. Jak […]
Ruch organiczny - dlaczego warto o niego zadbać?
Co to jest ruch organiczny? O tym, że strony internetowe generują ruch nie trzeba nikogo uświadamiać. Darmowy ruch organiczny jest tym, o którym marzy niejedna marka w Internecie. Warto jednak wiedzieć, że pojawia się on na tych stronach i sklepach online, które są bardzo dobrze wypozycjonowane. Definicja – ruch organiczny Ruch organiczny (Organic traffic, ruch […]