Prawo Murphiego w marketingu

Prawa Murphiego można spotkać niemal w każdej dziedzinie życia – po prostu zdarzają nam się dni, w których po prostu nic nie idzie zgodnie z planem. Zaspałeś do pracy, przez co nie wypiłeś porannej kawy i już wiesz, że to nie będzie Twój dzień. Niewątpliwie każdy z nas miał w swoim życiu właśnie takie momenty. Zastanawiasz się dlaczego tak się dzieje? Odpowiedzi na to pytanie udzieli Ci prawo Murphiego, które znajduje swoje zastosowanie również w świecie marketingu.

Prawo Murphiego – co to właściwie jest?

Prawo Murphiego najprościej można opisać słowami: jeśli ma coś pójść nie po naszej myśli, to pójdzie. To pewnego rodzaju zasady, które opisują te wydarzenia, które nie dzieją się tak, jakbyśmy tego chcieli. Wśród tych najpopularniejszych możemy wyróżnić:

  • wszystko, co ma się źle zakończyć, taki będzie mieć finał,
  • nic w życiu nie jest takie proste, jakby się wydawało,
  • jeśli coś może zawieźć, to zawiedzie,
  • jeśli Twoje sprawy idą dobrze, to prawdopodobnie coś przeoczyłeś,
  • każda sprawa trwa dłużej niż myślisz,
  • problemy pozostawione same sobie przybierają zły obrót.

Jak z pewnością już zauważyłeś prawo Murphiego mówi o tym, że jeśli istnieje ryzyko porażki, to właśnie ona będzie konsekwencją Twoich czynów. Niestety nie możemy tego w żaden sposób kontrolować, ale możemy jednak skutecznie nimi zarządzać. W tym przypadku należy odpowiednio się przygotować na skutki prawa Murphiego.

Prawa Murphiego w marketingu – przykłady i rozwiązania

Podobnie jak w każdej dziedzinie życia, także i w marketingu internetowym zgodnie z prawem Murphiego Twoje sprawy zawodowe mogą się skomplikować, powodując tym samym więcej szkód i zamieszania niż korzyści. Poznaj najczęściej spotykane przykłady i rozwiązania ze świata marketingu. Dzięki nim będziesz mieć świadomość istnienia praw Murphiego i wdrożenia potencjalnych scenariuszy, które odpowiednio przygotują Cię na nadejście problemów. Musisz wiedzieć, że lista ewentualnych błędów jest nieskończona i nie każdy z nich jest się w stanie przewidzieć. Jeśli jednak możesz zminimalizować skutki oddziaływania prawa Murphiego, to warto to zrobić.

Klient, który mało płaci wymaga najwięcej

Zapewne i Ty spotkałeś się z klientami, który wymagali cudów przy naprawdę niskim budżecie. Bardzo często zostaje to ujawnione nie przed rozpoczęciem współpracy, a w jej trakcie. Jakie jest na to rozwiązanie? Skup się przede wszystkim na pozyskiwaniu klientów, których interesują nieco większe projekty, a zrezygnuj z tych, które są naprawdę drobiazgowe. Pracy nad małymi zleceniami jest praktycznie tyle samo, co nad tymi dużymi. Różnica jednak jest taka, że z tych drugich zostaje większy zysk.

Klient nie wie, czego potrzebuje

Prowadząc biznes w Internecie wielu przedsiębiorców porywa się na głęboką wodę. Nie mają oni pojęcia co z czym się je, a kiedy założony biznesplan nie idzie po ich myśli szukają pomocy u specjalistów. Bardzo często okazuje się wtedy, że tak naprawdę Twój potencjalny klient nie wie, czego właściwie potrzebuje. Warto, abyś uświadomił sobie własny potencjał i możliwości oferowanych przez Ciebie rozwiązań. W ten sposób będzie Ci łatwiej przedstawić skuteczny plan działania, który w pełni zostanie zrozumiany przez Twojego klienta.

Jeżeli kampania może nie przynieść pożądanych skutków, to nie przyniesie

Prowadzenie kampanii marketingowych wiąże się z pewnego rodzaju ryzykiem. Może okazać się, że podjęte przez Ciebie działania – bez względu na to, ile czasu i pieniędzy na nie poświęcisz, tak naprawdę nie wyeliminują wszystkich zagrożeń. Dlatego bardzo ważne jest, aby przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań przygotować plan awaryjny, który pozwoli Ci w znacznie szybszym tempie wyjść z opresji, a tym samym uratować budżet klienta.

Projekt zajmuje więcej czasu, niż założyłeś

Planowanie jest bardzo ważną umiejętnością. Z odpowiednim szacunkiem jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać czas w pracy, co wiąże się z przyjęciem np. większej ilości zleceń. Jeśli wpadł Ci do zrobienia projekt, a Tobie zależy na jego szybkim wykonaniu, to oszacuj czas potrzebny do tego wykonania i pomnóż go razy dwa. Jeśli zakładasz, że stworzysz kampanie Google Ads w ciągu dwóch tygodni, to najprawdopodobniej zajmie Ci to miesiąc.

Zlecenie nie jest takie proste, jak myślałeś

Nawet z pozoru łatwe zlecenie może zająć mnóstwo czasu, nerwów i pieniędzy w procesie jego tworzenia. Ważne jest, aby wspólnie z klientem omówić projekt na każdym etapie. Idąc tą drogą projekt będzie poruszał się do przodu, bez zbędnych przestojów czy wracania niekiedy nawet do punktu początkowego. Rozwiązywanie problemów na bieżąco sprawdza się doskonale szczególnie wtedy, kiedy zlecenie okazuje się nie takie proste, jak to się zdawało.

Prawo Murphiego w marketingu

Prawo Murphiego uczy nas, że cokolwiek może pójść nie tak, to najprawdopodobniej pójdzie źle. Aby zapobiec negatywnym skutkom marketerzy i specjaliści w handlu elektronicznym coraz częściej i o wiele wcześniej przygotowują się na nie. Dzięki takiemu rozwiązaniu ryzyko popełnienia błędu jest o wiele mniejsze, a nawet jeśli już się pojawi, to jest się w stanie sprawniej nad nim zapanować. Warto o tym pamiętać.

Zobacz inne artykuły

Jak odpowiadać na negatywne opinie w sieci?
Firma bez negatywa, jest jak żołnierz bez karabinu! 😉 Niestety, życie jest życiem, ludzie są różni, niedociągnięcia się zdarzają – bywa, że negatywna opinia wleci i odciśnie piętno na nieskazitelnym profilu firmy. Co wtedy? Wbrew pozorom, jest to świetna okazja do tego aby zaprezentować się jako profesjonalna,rzetelna firma. Niestety szkolenia SEO czy inne wartościowe szkolenia […]
Zakazane słowa a marketing internetowy
Przeskakując ze świata pt. marketing internetowy(praca), do książek o dobrym pisaniu i skutecznej komunikacji wyłapałam pakiet cech wspólnych.  Wszak i proza i tworzenie prac, jak i tworzenie tekstów do komunikatów w e-marketingu rządzi się tymi samymi prawami. Do tego, na 4 tej edycji Kolbuszowa 2.0 temat ten poruszył też Artur Pajkert. Słowa mają olbrzymią moc. Umiejętnym doborem słów […]
Content is the king? Czy jednak bezkrólewie?
Gdy zaczynałam tango z szeroko pojętą branżą marketingu internetowego, szumny slogan „Content is king” był czymś czym często dostawałam po gałkach. Bez wątpienia slogan to zacny. Idealny wręcz do umieszczenia na kubeczku z kawą, piękną czcionką z artystycznym kleksem na końcu. Dobry content jawi się jako istny mocarz. Po pewnym czasie nurkowania w temacie, doszłam […]
Google Moja Firma – jak poprawić pozycję wizytówki
Wizytówka w Google – niby taka niepozorna, a dająca tak wiele możliwości, jeżeli chodzi o lokalne promowanie Twojego biznesu. W takim razie jak poprawić pozycję wizytówki? Kiedy użytkownik szuka usług i produktów na danym obszarze, Google podpowiada konkretne miejsca. Wizytówka Google sprawia, że przedsiębiorstwo częściej wyświetla się w wyszukiwarkach. Co więcej, GMF jest też sposobem na […]
Webwriting – co to jest?
Webwriting to sposób formowania treści w taki sposób, aby dostosować je do panujących trendów w Internecie. Mało kto czyta artykuły od deski do deski! W natłoku informacji raczej skanujemy wzrokiem tekst, aby wyłowić co w nim najcenniejszego lub przekonać się, czy faktycznie warto się w niego zagłębić. Oznacza to, że twórcy artykułów mają raptem kilka sekund aby przekonać […]
Jak stworzyć dobry opis produktu do sklepu internetowego?
Opis produktu? Phi! Skopiuje się ze strony producenta i wklei. Cyk, cyk i zatwierdzone. O zgrozo! Nigdy tak nie rób. Kompilacja skrótów klawiszowych Ctrl + C i Ctrl + V może i niektórym sprawdziła się przy pisaniu prac zaliczeniowych, ale w e-commerce to przepis na celny strzał w kolano. Najczęściej swoje własne. Warto aby odnoga […]
Operatory wyszukiwania Google
W kategoriach: Wskazówki i porady, Tagi: Wyszukiwarka Google,
Google to jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych, która zapewnia szybkie i skuteczne wyszukiwanie informacji. Aby ułatwić jeszcze bardziej korzystanie z jej usług, Google udostępnia wiele operatorów wyszukiwania, które pozwalają ograniczyć wyniki wyszukiwania lub wyświetlić konkretne informacje. Oto opis kilku najpopularniejszych operatorów Google: Operator: OR Operator OR oznacza „albo… albo…”. Możesz użyć tego operatora, aby określić […]
Dlaczego nie ma mojej strony w Google?
Pytanie zaserwowane w tytule wątku jest jednym z najczęstszych jakie słyszymy w swojej pracy. Strona jest, wychuchana, pięknie opracowana graficznie – no majstersztyk! Tymczasem co by nie wpisywał w wyszukiwarkę, wyskakują tabuny konkurencji tylko nie Twoja strona… o co chodzi? Dlaczego nie ma mojej strony w Google? Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google […]