Poradnik SEO Copywritera – 5 pomysłów jak stworzyć tekst przyjazny czytelnikowi

Należę do frakcji która czytać lubi. Gdyby nie wrodzony introwertyzm przybijałabym piątki z bibliotekarzami i księgarzami. Na widok książek rumienię się, puls mi skacze, takie tam. I mimo to, nawet mnie, książkowego insekta, w przeglądaniu internetów potrafi odrzucić zwalista ściana nieociosanego tekstu. Czy chodzi o prowadzenie bloga, czy tworzenie artykułów na portale – dobrze aby czytelnika przyciągnąć, a nie go wystraszyć . Dzisiaj poradnik Seo Copywritera zaprezentuje Wam jak zaserwować Wasz fajny tekst, w bardziej przystępnej dla użytkownika formie.

Stosuj nagłówki i śródtytuły

Nagłówki są wręcz stworzone po to, aby dzielić tekst na mniejsze kawałki. Są one też po to, aby informować czytelnika co na niego w tym nagłówku czeka. To miejsca nawigacji po tekście zarówno dla czytelnika jak i dla botów poruszających się po witrynie aby ją zaindeksować – dlatego też warto zamieścić tam frazy kluczowe. Zastanów się sam – za każdym razem czytasz wszelki napotkany w necie tekst od dechy do dechy? Czy może najpierw skanujesz go wzrokiem, zawieszając uwagę na nagłówkach właśnie aby ocenić, czy ów tekst będzie dla Ciebie przydatny? No właśnie.

Stosuj nagłówki i nie marudź.

Liczby przyciągają uwagę – w SEO copywritingu również

  • 7 pomysłów na skuteczne SEO
  • 10 sposobów na to, żeby zwiększyć ruch na stronie
  • Jak zwiększyć konwersję, poznaj 5 niezawodnych sposobów!

Widzisz już o co mi chodzi? Liczby przyciągają uwagę bo obiecują odpowiedź podaną w uporządkowany i przystępny sposób, idealny do szybkiego przeskanowania wzrokiem w poszukiwaniu tego co najbardziej treściwe.

Listy i wypunktowania

Czy zwróciłeś uwagę, że cały ten wpis jest listą? Nie bez powodu zorganizowałam go w ten sposób.  Lista to świetny sposób na wyrażenie tego co masz do przekazania w sposób klarowny. Użytkownik zaledwie obleciawszy ją wzrokiem będzie wiedzieć czy jest tu coś co go interesuje, i bez problemu wyłowi link w który może kliknąć.

Stosuj cytaty

Dobra, ja stosuję niezmiernie rzadko. Jakoś mi z tym nie po drodze. Co nie zmienia faktu, że ludzie cytaty po prostu lubią. W gruncie rzeczy bywają bardzo inspirujące i są świetnym przerywnikiem wyróżniającym poszczególne wątki czy myśli. Poza tym, gdy pisałam opisy kategorii do sklepu, fajny cytat był czymś do czego mogłam się odnieść i jednocześnie naprodukować kolejny fragment tekstu z frazami kluczowymi na których mi zależało.

Stosuj pogrubienia

Pogrubiaj najważniejsze myśli, a i jeżeli chodzi o SEO copywriting stricte, pogrubiaj również frazy kluczowe, ale nie przesadzaj.

I co, było lekkostrawnie?

Całą powyższą treść mogłabym Wam przekazać w formie zwalistego bloku treści, z którego zapewne ucieszyłby się mój polonista z liceum(który zawsze mi zarzucał, ze zbyt zwięźle myśli wyrażam :D), ale nie czytelnicy..

Zobacz inne artykuły

Narzędzia dla copywriterów
Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać […]
Jak stworzyć dobry opis produktu do sklepu internetowego?
Opis produktu? Phi! Skopiuje się ze strony producenta i wklei. Cyk, cyk i zatwierdzone. O zgrozo! Nigdy tak nie rób. Kompilacja skrótów klawiszowych Ctrl + C i Ctrl + V może i niektórym sprawdziła się przy pisaniu prac zaliczeniowych, ale w e-commerce to przepis na celny strzał w kolano. Najczęściej swoje własne. Warto aby odnoga […]
Co to jest Newsletter i co powinieneś wiedzieć?
W kategoriach: Marketing internetowy, Tagi: Email marketing,
Co to jest newsletter? Pragniesz zbudować bazę klientów, dzięki której sprawniej i szybciej będziesz mógł się z nimi komunikować? Zależy Ci na tym, aby docierać do nich i zostać zapamiętanym? Jednym ze sposobów, jakie ułatwi Ci to zadanie jest newsletter. Co to jest? Newsletter to rodzaj mailingu wysyłanego do stałych klientów, w celu informowania ich […]
Jak pisać opisy produktów?
Opis produktu do sklepu internetowego? Jak się do niego zabrać? I po co, skoro można go skopiować ze strony producenta? Sęk w tym, że NIE można – o tym wkrótce poniżej. Prawidłowe przygotowanie opisu w sklepie internetowym to odpowiedzialne zadanie. W sklepie stacjonarnym, wątpliwości rozwieje kompetentny sprzedawca, lub zaznajomisz się z produktem sam. W sklepie […]
Opisy kategorii - dlaczego są takie ważne i jak je tworzyć
Opisy kategorie w sklepie internetowym Zakładasz sklep internetowy.  Roboty masa, tworzysz kategorie, zapełniasz je produktami wysokiej klasy. Włożyłeś w to serce, lwią część zawartości swojego konta oraz nerwy.  Miło byłoby aby biznes zaczął się kręcić. Często jest tak, że w pośpiechu deprecjonuje się rolę opisów kategorii. Może nawet nie tyle deprecjonuje, co całkiem je olewa […]
Ruch organiczny - dlaczego warto o niego zadbać?
Co to jest ruch organiczny? O tym, że strony internetowe generują ruch nie trzeba nikogo uświadamiać. Darmowy ruch organiczny jest tym, o którym marzy niejedna marka w Internecie. Warto jednak wiedzieć, że pojawia się on na tych stronach i sklepach online, które są bardzo dobrze wypozycjonowane. Definicja – ruch organiczny Ruch organiczny (Organic traffic, ruch […]
Zakazane słowa a marketing internetowy
Przeskakując ze świata pt. marketing internetowy(praca), do książek o dobrym pisaniu i skutecznej komunikacji wyłapałam pakiet cech wspólnych.  Wszak i proza i tworzenie prac, jak i tworzenie tekstów do komunikatów w e-marketingu rządzi się tymi samymi prawami. Do tego, na 4 tej edycji Kolbuszowa 2.0 temat ten poruszył też Artur Pajkert. Słowa mają olbrzymią moc. Umiejętnym doborem słów […]
7 najczęstszych błędów SEO Copywriterów
SEO copywriting, to dział copywritingu który w ostatnich latach zyskał na znaczeniu. Wymaga specyficznego podejścia i umiejętności, ale gra jest warta świeczki. Niestety, bardzo często osoby chcące napisać tekst który zawojuje wyniki wyszukiwarek, popełniają podstawowe błędy, które kładą treść już na wstępie. Poznaj 7 najczęściej popełnianych przez copywriterów błędów i staraj się ich wystrzegać. Tworzenie […]