Pomysły na bloga – Poznaj 7 sposobów skąd je brać!

Content marketing to dziedzina bardzo obszerna i wymagająca. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki optymalnym nakładzie czasu nie strzelaj treściami na oślep, a stwórz strategię.  Skąd brać pomysły na pasujące i chwytliwe teksty? Sprawdź te 7 wskazówek!

Dowiedz się kim jest Twój odbiorca

Dosyć często zdarza się tak, że content tworzony jest dookoła wątku, który jak sądzą pracownicy firmy będzie interesował ludzi. Często będzie to chybiona decyzja. Już legendarny mistrz reklamy, Claude Hopkins zwracał uwagę aby nie opierać się na naszych odczuciach i preferencjach, a zbadać czego oczekują odbiorcy, co ich trapi, a co sprawia, że się ożywiają.

Dane z Google Analytics pozwolą Ci naszkicować personę, ale te działania warto uzupełnić o pewien prosty zabieg, a mianowicie…

Zapytaj odbiorców co ich interesuje – co chcieliby oglądnąć/ o czym przeczytać

Jeżeli prężnie działasz w mediach społecznościowych, wykorzystaj możliwości jakie one dają i zaserwuj swoim fanom pytanie.  Przy pomyślnych wiatrach dostaniesz cały worek inspiracji z najbardziej wiarygodnego źródła – od ludzi dla których tworzysz.

Sprawdź o czym się mówi

Namierz grupy tematyczne dotyczące Twojej branży i pław się w bogactwie wątków które warto poruszyć. Zyskasz tematy które faktycznie nurtują użytkowników, świeżutkie, aktualne i przede wszystkim – poszukiwane. Możesz się udzielać i np. w ramach pomocy podesłać link do artykułu czy filmu który pasuje idealnie.

Z pomocą przyjdą też fora dyskusyjne – wiele z nich wciąż żyje i ma się dobrze, a admini dzielnie walczą z pozycjonerskim spamem.

Wniknij w komentarze

W sekcji komentarzy do wpisów, produktów itd możecie znaleźć spam, jak i również mnóstwo cennych informacji. Na co ktoś zwraca uwagę, czego oczekiwał, a czego mu zabrakło? Bierz notes i zapisuj, to cenny pomysł na content!

Sprawdź blogi i portale z branży

Internet to bogactwo blogów i magazynów z wszelakich branży – również z Twojej.  Zobacz o czym traktują te najbardziej poczytne. Wyłów kwestie które spotkały się z największym odbiorem(na portalach często osądzisz po liczbie polubień) czytelników i rozwiń je u siebie.

Wyszukaj frazy kluczowe

Gdy chcesz się cieszyć naprawdę dobrymi wynikami nie zapominaj o SEO. Dowiedz się, jakich słów kluczowych szukają Twoi potencjalni klienci i co wpisują w wyszukiwarkę i wplataj je w teksty.  Z darmowych narzędzi które pomogą takie namierzyć polecam Keyword.io, Ubersuggest.

Sprawdź podpowiedzi wujka Google

To co podpowiada Google to nieoceniona pomoc w tworzeniu contentu! Przejdź w tryb incognito, wpisz frazy tyczące się Twojej branży i śledź co pojawia się w podpowiedziach.  Pytania zaczynające się od “Jak” lub “Co..” mogą być pomysłami na Twoje treści. Przykład poniżej – każda z podpowiedzi może być tematem na osobny wpis/filmik – co tam chcesz.

Wykorzystaj ponownie treści które już masz

No to jeszcze nadprogramowy, 8 podpunkt – nie zapomnijmy o recyklingu treści o którym pisaliśmy niedawno. Odśwież odbiorcom coś, o czym już kiedyś pisałeś, lub zmień format.  Mówiąc o zmianie formatu mam na myśli stworzenie np. infografiki na bazie danego materiału, nakręcenie filmiku, bądź utworzenie mini ebooka. Wiele treści nie ma daty przydatności do użycia – aktualizuj je, baw się formami i ciesz uniwersalnym pomysłem na tworzenie angażującego contentu.

Zobacz inne artykuły

Facebook Pixel – czym jest i jak działa?
Prowadzisz stronę na Facebooku swojej firmy? Może zajmujesz się prowadzeniem stron na portalu dla swoich klientów? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco to prawdopodobnie prowadzisz także kampanie Facebook Ads, a to oznacza, że ten artykuł jest skierowany do Ciebie.  Mimo wielu starań kampanie nie przynoszą oczekiwanych efektów, a reklamy nie trafiają do docelowych odbiorców, na których najbardziej zależy […]
Pomysł na skuteczny newsletter
W kategoriach: Marketing internetowy, Tagi: Email marketing,
Od wielu lat e-mail marketing to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingu internetowego. Wysyłka newslettera to nie tylko popularna, ale i lubiana przez klientów forma skutecznej komunikacji z marką. Jeśli posiadasz odpowiednie narzędzie do wysyłki maili, masz zgromadzoną bazę odbiorców, to możesz w doskonały sposób to wykorzystać. Nie masz pomysłu na skuteczny newsletter? Ten artykuł […]
Współczynnik konwersji i konwersja – co to jest?
Konwersja – co to jest? Nie ulega wątpliwości, że każda strona internetowa czy sklep online został stworzony po to, aby dostarczać informacji, pozyskiwać potencjalnych klientów czy po prostu sprzedawać w sieci. Z punktu widzenia właściciela strony każdy bierny użytkownik powinien stać się aktywnym. W tym skutecznie pomaga konwersja. Co to jest? Konwersją nazywamy wykonanie przez […]
Czym jest marketing internetowy?
Niemal w każdej branży konkurencja może posiadać identyczne produkty, czy usługi jak Ty. Żeby jednak „wybić się” i dotrzeć do grona potencjalnych klientów potrzebujesz czegoś więcej niż wysokiej jakości produkty i doskonała obsługa. We wcześniejszych artykułach omówiłem czym jest grupa docelowa i persona. Jednak, aby Twoi klienci dowiedzieli się, że istniejesz na rynku i oferujesz […]
Sprzedaż na Allegro – jak zacząć?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Biznes w branży e-commerce – sklep internetowy czy platforma sprzedażowa? Planując wejście na rynek e-commerce wielu początkujących sprzedawców zadaje sobie pytanie: Lepszym rozwiązaniem dla mnie będzie stworzenie sklepu internetowego czy platforma sprzedażowa? Oczywiście nie ma reguły, która odnosiłaby się do każdej branży, jednak warto wiedzieć, że Allegro jest jednym z czołowych miejsc w polskim e-commerce, gdzie powinien pojawić się Twój asortyment i […]
Personal branding
Personal branding to pojęcie, które już od kilku lat gości na polskim rynku marketingu. Liczba specjalistów zajmujących się kreowaniem wizerunku zwiększa się z roku na rok. Jeszcze do niedawna personal branding był zarezerwowany wyłącznie dla ważnych osobistości, takich jak politycy czy celebryci. Dziś jednak wiemy, że pojęcie to dotyczy bezwzględnie wszystkich. W tym artykule skupię […]
Co to jest Newsletter i co powinieneś wiedzieć?
W kategoriach: Marketing internetowy, Tagi: Email marketing,
Co to jest newsletter? Pragniesz zbudować bazę klientów, dzięki której sprawniej i szybciej będziesz mógł się z nimi komunikować? Zależy Ci na tym, aby docierać do nich i zostać zapamiętanym? Jednym ze sposobów, jakie ułatwi Ci to zadanie jest newsletter. Co to jest? Newsletter to rodzaj mailingu wysyłanego do stałych klientów, w celu informowania ich […]
Opisy kategorii - dlaczego są takie ważne i jak je tworzyć
Opisy kategorie w sklepie internetowym Zakładasz sklep internetowy.  Roboty masa, tworzysz kategorie, zapełniasz je produktami wysokiej klasy. Włożyłeś w to serce, lwią część zawartości swojego konta oraz nerwy.  Miło byłoby aby biznes zaczął się kręcić. Często jest tak, że w pośpiechu deprecjonuje się rolę opisów kategorii. Może nawet nie tyle deprecjonuje, co całkiem je olewa […]