Pomysły na bloga – Poznaj 7 sposobów skąd je brać!

Content marketing to dziedzina bardzo obszerna i wymagająca. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki optymalnym nakładzie czasu nie strzelaj treściami na oślep, a stwórz strategię.  Skąd brać pomysły na pasujące i chwytliwe teksty? Sprawdź te 7 wskazówek!

Dowiedz się kim jest Twój odbiorca

Dosyć często zdarza się tak, że content tworzony jest dookoła wątku, który jak sądzą pracownicy firmy będzie interesował ludzi. Często będzie to chybiona decyzja. Już legendarny mistrz reklamy, Claude Hopkins zwracał uwagę aby nie opierać się na naszych odczuciach i preferencjach, a zbadać czego oczekują odbiorcy, co ich trapi, a co sprawia, że się ożywiają.

Dane z Google Analytics pozwolą Ci naszkicować personę, ale te działania warto uzupełnić o pewien prosty zabieg, a mianowicie…

Zapytaj odbiorców co ich interesuje – co chcieliby oglądnąć/ o czym przeczytać

Jeżeli prężnie działasz w mediach społecznościowych, wykorzystaj możliwości jakie one dają i zaserwuj swoim fanom pytanie.  Przy pomyślnych wiatrach dostaniesz cały worek inspiracji z najbardziej wiarygodnego źródła – od ludzi dla których tworzysz.

Sprawdź o czym się mówi

Namierz grupy tematyczne dotyczące Twojej branży i pław się w bogactwie wątków które warto poruszyć. Zyskasz tematy które faktycznie nurtują użytkowników, świeżutkie, aktualne i przede wszystkim – poszukiwane. Możesz się udzielać i np. w ramach pomocy podesłać link do artykułu czy filmu który pasuje idealnie.

Z pomocą przyjdą też fora dyskusyjne – wiele z nich wciąż żyje i ma się dobrze, a admini dzielnie walczą z pozycjonerskim spamem.

Wniknij w komentarze

W sekcji komentarzy do wpisów, produktów itd możecie znaleźć spam, jak i również mnóstwo cennych informacji. Na co ktoś zwraca uwagę, czego oczekiwał, a czego mu zabrakło? Bierz notes i zapisuj, to cenny pomysł na content!

Sprawdź blogi i portale z branży

Internet to bogactwo blogów i magazynów z wszelakich branży – również z Twojej.  Zobacz o czym traktują te najbardziej poczytne. Wyłów kwestie które spotkały się z największym odbiorem(na portalach często osądzisz po liczbie polubień) czytelników i rozwiń je u siebie.

Wyszukaj frazy kluczowe

Gdy chcesz się cieszyć naprawdę dobrymi wynikami nie zapominaj o SEO. Dowiedz się, jakich słów kluczowych szukają Twoi potencjalni klienci i co wpisują w wyszukiwarkę i wplataj je w teksty.  Z darmowych narzędzi które pomogą takie namierzyć polecam Keyword.io, Ubersuggest.

Sprawdź podpowiedzi wujka Google

To co podpowiada Google to nieoceniona pomoc w tworzeniu contentu! Przejdź w tryb incognito, wpisz frazy tyczące się Twojej branży i śledź co pojawia się w podpowiedziach.  Pytania zaczynające się od “Jak” lub “Co..” mogą być pomysłami na Twoje treści. Przykład poniżej – każda z podpowiedzi może być tematem na osobny wpis/filmik – co tam chcesz.

Wykorzystaj ponownie treści które już masz

No to jeszcze nadprogramowy, 8 podpunkt – nie zapomnijmy o recyklingu treści o którym pisaliśmy niedawno. Odśwież odbiorcom coś, o czym już kiedyś pisałeś, lub zmień format.  Mówiąc o zmianie formatu mam na myśli stworzenie np. infografiki na bazie danego materiału, nakręcenie filmiku, bądź utworzenie mini ebooka. Wiele treści nie ma daty przydatności do użycia – aktualizuj je, baw się formami i ciesz uniwersalnym pomysłem na tworzenie angażującego contentu.

Zobacz inne artykuły

Opisy kategorii - dlaczego są takie ważne i jak je tworzyć
Opisy kategorie w sklepie internetowym Zakładasz sklep internetowy.  Roboty masa, tworzysz kategorie, zapełniasz je produktami wysokiej klasy. Włożyłeś w to serce, lwią część zawartości swojego konta oraz nerwy.  Miło byłoby aby biznes zaczął się kręcić. Często jest tak, że w pośpiechu deprecjonuje się rolę opisów kategorii. Może nawet nie tyle deprecjonuje, co całkiem je olewa […]
Grupy docelowe czyli kim są Twoi klienci
Każdy sprzedawca o swoim produkcie wie niemal wszystko. Oczywiście działa to na jego korzyść, jednak to nie wystarczy. O wiele bardziej istotniejsza jest wiedza na temat grupy docelowej – czyli osób, do których kierujesz swój produkt lub usługę. Właściwe określenie klienta i ustalenie działań marketingowych odpowiadającym jego potrzebom jest podstawą do prowadzenia dochodowej firmy. Przecież […]
Dobry content - 3 proste sposoby jak ulepszyć swój tekst
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
W szaleństwie klawiatury tekst spłodziłeś, a teraz oglądasz go z każdej strony i zastanawiasz się jakby tu go ulepszyć? Poznaj 3 proste wskazówki które pozwolą Ci ulepszyć stworzony tekst. Przydadzą się nie tylko copywriterom, ale i dziennikarzom oraz wszelkim innym osobom tworzącym treści. # 1 – Zostaw tekst i zajmij się czymś innym Czyżby tutaj brew Ci […]
Hasła reklamowe - jak je stworzyć, by zostały zapamiętane
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre hasła reklamowe zostają w naszej pamięci na długo, a inne szybko zapominamy? Sekret tkwi w umiejętnym połączeniu psychologii, kreatywności i strategii marketingowej. Hasła reklamowe to nie tylko chwytliwe frazy, które mają na celu przyciągnąć uwagę konsumentów. To przede wszystkim potężne narzędzie budowania świadomości marki i kształtowania jej wizerunku. W […]
Webwriting – co to jest?
Webwriting to sposób formowania treści w taki sposób, aby dostosować je do panujących trendów w Internecie. Mało kto czyta artykuły od deski do deski! W natłoku informacji raczej skanujemy wzrokiem tekst, aby wyłowić co w nim najcenniejszego lub przekonać się, czy faktycznie warto się w niego zagłębić. Oznacza to, że twórcy artykułów mają raptem kilka sekund aby przekonać […]
Link kanoniczny – czym są Canonical i kiedy je stosować?
O tym, czym jest duplicate content oraz jaki wpływ ma na pozycję strony wiedzą nawet osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z pozycjonowaniem. Duplikaty treści nie są niczym dobrym zarówno w świecie rzeczywistym, jak i w sieci. Niestety, często zdarzają się szczególnie w sklepach internetowych bądź na stronach o bardzo podobnej tematyce. Po wykryciu przez bota […]
Dobrego marketingowca - 7 cech
Wiele osób twierdzi, że marketingowcem trzeba się urodzić.  Niekoniecznie, możliwości uczenia się są ogromne, niemniej zapewne spotkaliście się z jednostkami wybitnie utalentowanymi w tym zakresie tak po prostu, z natury. Gdyby tak włożyć kilku dobrych marketingowców w laboratoryjną wirówkę dałoby się zapewne kilka cech wyekstrahować. Jakie są cechy dobrego marketingowca? Wyłowiliśmy 7 uniwersalnych. Kreatywność Nazwa […]
Zasady webwritingu - czyli jak pisać artykuły do Internetu
W kategoriach: Copywriting, Wskazówki i porady,
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Jak piszesz tak Cie czytają… lub nie. Webwriting rządzi się swoimi prawami, które ujawnili liczni badacze. Wiemy już, że nie czytamy od deski do deski, a skanujemy stronę w poszukiwaniu najsmaczniejszych kąsków. Wiemy też, że nasz wzrok błądzi po zawartości strony wypalając nań ślad w kształcie litery F. Jak […]