Narzędzia do pracy copywritera

Ogromne znaczenie treści w działaniach SEO jest wręcz niepodważalne. Wysokiej jakości, merytoryczne i odpowiednio zoptymalizowane teksty są nie tylko istotne, ale NIEZBĘDNE w efektywnie prowadzonych działaniach marketingu internetowego. Bez solidnego contentu ani rusz. Jak zatem tworzyć wpisy i jak sobie pomóc?

Pamiętaj, nawet jeżeli masz pióro lekkie jak hel i ostre jak brzytwa, sama umiejętność tworzenia pięknych zdań może nie wystarczyć. W pracy copywritera liczy się przede wszystkim systematyczne zdobywanie wiedzy, znajomość obowiązujących zasad SEO, ciekawych trików, prawidłowe zastosowanie słów kluczowych,  odpowiednia organizacja czasu pracy i szereg innych umiejętności. W tym wszystkim pomóc mogą Ci specjalistyczne narzędzia. Oto 12 (moim zdaniem) najbardziej pomocnych propozycji.

Narzędzia udostępniane przez Google

Dokumenty Docs

To proste i wygodne narzędzie, które nieodłącznie towarzyszy mi w codziennej pracy. Dokumenty Docs umożliwiają wygodne tworzenie treści, szybkie i bezproblemowe udostępnianie ich pomiędzy pracownikami, zapisywanie pliku w wielu formatach, a co najważniejsze – wszystko znajduje się w jednym miejscu. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę hasło, które nas interesuje, a narzędzie samo zajmie się wyszukaniem dokumentów zawartością odpowiadającą zapytaniu.

Google Trends

Narzędzie niezwykle pomocne w pracy copywritera. Udostępnia informacje na temat liczby wyszukiwań fraz w określonym czasie, kraju i regionie pochodzenia. Dzięki temu możesz sprawdzić jakie tematy są na topie  i stworzyć tekst, który porwie tłumy. Wynik wyszukiwania przedstawiony zostaje na prostym wykresie uwidaczniającym okres wzrostu lub ewentualnego spadku popularności.

Google Keywords Planner

To zdecydowanie „must have”  narzędzi copywritera. Keywords Planner pozwala na wyszukanie odpowiednich słów kluczowych oraz sprawdzenie dokładnej liczby ich wyszukiwań. Narzędzie zaproponuje Ci również frazy powiązane tematycznie, a spośród nich będziesz mógł wybrać te, których użyjesz podczas tworzenia artykułu.

Wygodny i niezwykle pomocny sposób, aby wzbogacić swój tekst o ważne frazy. Planer może poddać Ci wiele pomysłów na nowe nagłówki, a nawet pozwoli  poruszyć temat, o którym zapomniałeś.

Google Search Console

Copywriterze, jeżeli prowadzisz własnego bloga, to ta propozycja zdecydowanie powinna znaleźć się na liście „obowiązkowe narzędzia copywritera”. Google Search Console pozwala zweryfikować popularność strony internetowej, a nawet konkretnego wpisu. Możesz sprawdzić jakie frazy generują na blogu największy ruch i nad którymi wpisami należy jeszcze popracować.

Przy pomocy Search Console, odnajdziesz zaniedbane frazy, generujące dużą liczbą wyświetleń, które jednocześnie znajdują się w drugiej lub trzeciej dziesiątce w wynikach wyszukiwania Google. Odpowiednia optymalizacja wpisu pod dane słowa kluczowe może przynieść zadowalające efekty.

Co więcej, przy pomocy tego narzędzia, będziesz mógł dokonać recyklingu treści. Odnajdziesz starsze wpisy, które posiadają dużą liczbę wyświetleń, ale mało satysfakcjonującą ilość kliknięć. W takich przypadkach dobrze sprawdza się  ponowna aktualizacja i optymalizacja treści. Możesz rozbudować artykuł dodając w nim aktualne informacje, zmienić grafiki lub wzbogacić wpis o wartościowe wyrażenia. Takie działania będą miały wpływ na poprawę ruchu na stronie, a co za tym idzie – zwiększenie popularności Twojego bloga.

Google Analytics

Jeżeli prowadzisz własnego bloga, to  Analytics jest podstawowym narzędziem, z jakiego powinieneś korzystać. Dzięki niemu dowiesz się kto przeglądał Twojego bloga, z jakiej platformy trafił na stronę i ile czasu spędził czytając dany tekst. Otrzymasz ważne informacje o ilości sesji i czasie ich trwania, a także współczynniku odrzuceń. Będziesz mógł również sprawdzić kiedy dokładnie użytkownicy odwiedzają Twoją stronę oraz w jakim kraju się znajdują.

Surfer SEO – Content Editor

Z Surferem SEO pracuję od około 2 lat. Obecnie rola narzędzia w trakcie wykonywania moich codziennych obowiązków jest wprost nieoceniona. Surfer pozwala na tworzenie dobrze zoptymalizowanych tekstów, zawierających wszystkie niezbędne słowa kluczowe oraz wyrażenia, które warto umieścić w treści.

Funkcjonalność „Content Editor” pozwala na stworzenie precyzyjnego planu artykułu – znajdziemy w nim wytyczne co do długości tekstu, ilości nagłówków, paragrafów, pogrubień, a także obrazów. Dane generowane są na podstawie analizy konkurencyjnych wpisów. Treść tworzymy bezpośrednio w Content Editorze, dzięki czemu od razu widzimy, jakie z wytycznych zostały spełnione, a które wymagają poprawy.

Narzędzie znacznie ułatwia pracę – tworząc tekst w Content Editorze nie musisz ręcznie analizować konkurencji, wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę wybraną frazę, naciśniesz ENTER i gotowe .

Answer The Public

Darmowe narzędzie dla copywritera. Po wpisaniu w wyszukiwarce konkretnego hasła otrzymujemy kombinacje różnych fraz i wyszukiwanych pytań. Sugestie te posłużyć mogą nam jako nagłówki. Dzięki temu użytkownicy znajdą w napisanym artykule wszystkie odpowiedzi na zadawane pytania.

Language Tool

Napisałeś treść i chcesz upewnić się, czy nie popełniłeś błędów w pisowni? Language Tool to wygodne narzędzie do sprawdzania tekstów. W pole tekstowe wklejasz napisany artykuł i klikasz „Sprawdź tekst”. Jeżeli popełniłeś błąd ortograficzny, interpunkcyjny lub logiczny, Language Tool wskaże konkretny fragment i podpowie jaką korektę nanieść.

Pixabay, Envato i inne …

Tworząc wartościowy artykuł, z pewnością będziesz potrzebował tematycznych zdjęć lub grafik. Żeby Twój wpis prezentował się profesjonalnie i ekspercko, powinieneś dodać w nim grafiki najwyższej jakości, odpowiednio dostosowane do tematu artykułu.

Aby znaleźć atrakcyjne zdjęcie do artykułu, wystarczy wpisać w wyszukiwarce odpowiednie słowo kluczowe. Wybór jest dosyć spory, więc z pewnością znajdziesz idealną propozycję.

Plagiator

Plagiator to darmowy program, który możesz pobrać na dysk lub skorzystać z wersji online. Umożliwia analizę danego tekstu pod kątem plagiatu. Możesz wkleić konkretny tekst w okienko lub zweryfikować wiele tekstów z załadowanego pliku, a nawet PDF.

W celu uzyskania wyników analizowane są zasoby Internetu. Otrzymujesz wynik, który jednoznacznie wskazuje lub zaprzecza istnieniu plagiatu.

Copyscape

Narzędzie działa w sposób odwrotny do Plagiatora. Tutaj to Ty sprawdzasz, czy ktoś inny nie skopiował udostępnionej przez Ciebie treści. Dzięki Copyscape w prosty i szybki sposób sprawdzisz unikalność opublikowanych już treści. Cały proces przebiega bardzo łatwo – wystarczy wkleić w okienko wyszukiwarki link odnoszący się do tekstu i gotowe!

Semstorm

Narzędzie pozwala w szybki i prosty sposób przeanalizować ruch, jaki generuje konkretna strona, jednak nie jest to jedyna dostępna funkcja… Semstorm posiada kilka funkcjonalności. Pomocą dla copywritera będzie analiza słów kluczowych. W zakładce „Słowa kluczowe” znajduje się wyszukiwarka fraz, po wpisaniu w niej danego wyrażenia otrzymamy listę powiązanych słów kluczowych oraz zapytań wpisywanych w przez użytkowników w wyszukiwarkę. Wygenerowane przez program wyrażenia warto zastosować w tekście. Jest to również doskonała propozycja nagłówków i podpowiedź jakie wątki warto rozwinąć, by w pełni odpowiedzieć na zapytania internautów.

Wymienione powyżej propozycje to podstawowe narzędzia copywritera, pozwalające usprawnić pracę oraz skrócić czas przeznaczony na analizę i optymalizację tekstu. Dzięki nim, Twoje treści zyskają lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania, zbudujesz rozpoznawalność swojego bloga oraz wzmocnisz swój autorytet w copywritingu.

Zobacz inne artykuły

Facebook Pixel – czym jest i jak działa?
Prowadzisz stronę na Facebooku swojej firmy? Może zajmujesz się prowadzeniem stron na portalu dla swoich klientów? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco to prawdopodobnie prowadzisz także kampanie Facebook Ads, a to oznacza, że ten artykuł jest skierowany do Ciebie.  Mimo wielu starań kampanie nie przynoszą oczekiwanych efektów, a reklamy nie trafiają do docelowych odbiorców, na których najbardziej zależy […]
Prowadzenie bloga firmowego
akie korzyści niesie prowadzenie bloga firmowego? Szerzej o tym temacie pisaliśmy na naszym blogu. Mówiąc w skrócie: regularnie zasilany w merytoryczne teksty blog zaangażuje użytkowników, zbuduje wizerunek firmy jako profesjonalistów i specjalistów w swojej branży. Ponadto sprawi, że wyszukiwarka popatrzy na Ciebie łaskawszym okiem… długo by wymieniać.  Na pytanie czy warto mieć bloga firmowego, odpowiedź jest jedna, krótka i konkretna: tak. […]
Pomysły na bloga - Poznaj 7 sposobów skąd je brać!
Content marketing to dziedzina bardzo obszerna i wymagająca. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki optymalnym nakładzie czasu nie strzelaj treściami na oślep, a stwórz strategię.  Skąd brać pomysły na pasujące i chwytliwe teksty? Sprawdź te 7 wskazówek! Dowiedz się kim jest Twój odbiorca Dosyć często zdarza się tak, że content tworzony jest dookoła wątku, który jak […]
Hosting – co to jest i jakie są rodzaje?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Hosting – domena to nie wszystko Dla wielu właścicieli stron internetowych i sklepów online pojęcie, jakim jest hosting jest dość tajemnicze. Osoby, które nie są związane z informatyką rzadko kiedy wiedzą, co dokładnie zwrot ten oznacza. Jeśli należysz do tego grona, to ten artykuł jest dla Ciebie. Przybliżę w nim ten tajemniczy termin i odpowiem […]
Recenzja Książki Magia słów i dlaczego warto przeczytać
Istnieje prosty przepis na to aby odstraszyć mnie od książki i to odstraszyć skurtecznie. Wystarczy nadać jej tytuł w stylu „Jak być szczęśliwym” czy „Jak być bogatym”. Wszelkie „Jak” zwiastujące poradnik sprawiają, że synapsy nerwowo podskakując nakazują odwrót, sącząc do mózgu ostrzegawczy szept, że oto szmirę w dłoni dzierżysz. „Magia słów – jak pisać teksty […]
Skąd brać pomysły na wpisy na bloga
Jakiś czas temu wyjaśnialiśmy dlaczego warto prowadzić blog firmowy. W gargantuicznym skrócie : blog to możliwość nawiązania kontaktu z klientem, zaprezentowania się jako ekspert jak i ukłon w stronę SEO. Zgrabny, dobrze pomyślany blog to wszak duże wsparcie w procesie pozycjonowania. Teksty na bloga i to dobrej jakości warto tworzyć regularnie. Prowadzenie bloga firmowego to […]
Poradnik SEO Copywritera – 5 pomysłów jak stworzyć tekst przyjazny czytelnikowi
Należę do frakcji która czytać lubi. Gdyby nie wrodzony introwertyzm przybijałabym piątki z bibliotekarzami i księgarzami. Na widok książek rumienię się, puls mi skacze, takie tam. I mimo to, nawet mnie, książkowego insekta, w przeglądaniu internetów potrafi odrzucić zwalista ściana nieociosanego tekstu. Czy chodzi o prowadzenie bloga, czy tworzenie artykułów na portale – dobrze aby czytelnika […]
Jak pisać opisy kategorii do sklepu internetowego
Opis kategorii do sklepu internetowego – po co go robić, skoro i tak tego nikt nie przeczyta, tylko od razu skupi się na liście produktów? Z jednej strony racja. Opisy kategorii to nie to co interesuje klienta, sęk w tym, że to właśnie dzięki niemu potencjalny klient może trafić na Twoją stronę internetową. Wszak to […]