Narzędzia dla copywriterów

Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać słowa kluczowe, przez strony pomagające wyszukać temat, po kontrolę antyplagiatową.

Pomocne narzędzia dla copywriterów – Answer the public

Wiesz o czym pisać, ale jak ująć temat aby był zgodny z tym, jak tego poszukują użytkownicy? Polecamy Answer the public. To bardzo sympatyczne, darmowe narzędzie dla copywritera. Po wpisaniu w wyszukiwarce danej frazy otrzymujemy nie tylko jej rozmaite kombinacje, ale również wyszukiwane w związku z nią zapytania. Warto zainspirować się tymi podpowiedziami i potraktować jako pomysł na temat wpisu bądź poszczególne nagłówki.

Synonimy.pl

Jeżeli ktoś w tym momencie parsknął śmiechem, to zapewne jeszcze wiele przed nim jeżeli o pisanie tekstów chodzi. Owszem, zazwyczaj copywriterzy zasób słów mają znacznie większy niż statystyczny Kowalski, niemniej zdarzają się sytuacje, gdy chce się uniknąć powtórzeń, a odpowiednie słówko jak na złość umyka po umyśle – znalezienie synonimu słowa które chcesz zamienić, sprawi, że tekst będzie urozmaicony, a Ty nie stracisz czasu na główkowanie nad jednym wyrazem.

Plagiator i Copyscape

Kto już zaznajomił się nieco z kwestiami SEO ten wie, jak ważne jest to, aby treści były nie tylko merytoryczne, ale i unikalne. Wspomniane narzędzia pozwolą sprawdzić unikalność Twojego tekstu. Copyscape wyjawi, czy czasem ktoś inny nie nazbyt agresywnie inspiruje się artykułami napisanymi przez Ciebie. Warto o to zadbać.

Senuto, Keywordtool i inne narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych

W SEO copywritingu, czyli w tworzeniu treści zgodnie z zasadami SEO krok pierwszy to wyszukanie odpowiednich fraz kluczowych. Przydadzą się do tego odpowiednie narzędzia. Bardzo rozbudowaną bazę słów kluczowych(jak również możliwość podglądania na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja) ma Senuto. Jest to płatne, ale bardzo wszechstronne narzędzie.  Jeżeli szukacie darmowej alternatywy do szukania fraz to polecamy keywordtool.io.

Masz już frazy? Świetnie, możesz przystąpić do pisania! Nie zapomnij, aby fraz używać z umiarem. Przeoptymalizowanie jest passe.

Pomocne narzędzia dla copywriterów: Google Trends, Google Keyword Planner i Google Search Console

Poczciwe Google ma wiele do zaoferowania! Za sprawą Googe Trends namierzysz tematy które zyskują na popularności, więc może warto byłoby o nich napisać. Keyword Planner pomoże namierzyć wyszukiwane frazy. Z kolei Search Console ujawni na jakie zapytania wyświetla się Twoja witryna, jakie frazy ściągają najwięcej ruchu, więc warto byłoby je wzmocnić, tworząc kolejny artykuł w tym temacie.

Content Editor z Surfer SEO

Tworzysz teksty mocno skoncentrowane na SEO? W takim razie może przydać Ci się edytor Surfera. Po wpisaniu danej frazy Surfer analizuje kilka najmocniejszych stron pod tym względem i w rezultacie generuje proponowane frazy do użycia, łącznie z ich ilością i długością tekstu. Oczywiście ilość znaków można zmienić, a Surfer wtedy na nowo przeliczy frazy. W trakcie pisania, narzędzie to samo zlicza użyte frazy i na bocznym panelu sygnalizuje których jeszcze należy użyć, a których jest za dużo. Zasugeruje również pytania na które warto odpowiedzieć w artykule i./lub użyć ich jako nagłówków.

Tworzenie treści to zajęcie wymagające, dlatego warto korzystać z możliwości jakie oferuje Internet i wspomagać się w procesie tworzenia. Umiejętnie użyte narzędzia dla copywriterów pomogą Ci stworzyć skuteczniejsze, lepsze teksty. Jedne narzędzia pomogą Ci wyłonić słowa kluczowe, inne sprawią, że będzie Ci łatwiej pisać – bo będziesz wiedzieć jaki aspekt interesuje odbiorców i jak do niego podejść.

Przedstawione tutaj narzędzia warto wykorzystać w praktyce. Jak jest w Twoim przypadku? Korzystasz z jakichś narzędzi, czy może dopiero masz zamiar?

Zobacz inne artykuły

Jak zostać specjalista Social Media, czyli 6 cech dobrego specjalisty
Specjalista do spraw mediów społecznościowych. Jeszcze kilkanaście lat temu nawet ptaszki nie śpiewały o takim zawodzie. Tymczasem branża ewoluowała, a wykwalifikowanego specjalistę social media warto mieć w zespole. Jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba odpowiedzialna za media społecznościowe? Obeznany w platformach Social Media Jest tego trochę, a co więcej każde z nich ma inną charakterystykę. […]
Skąd brać pomysły na wpisy na bloga
Jakiś czas temu wyjaśnialiśmy dlaczego warto prowadzić blog firmowy. W gargantuicznym skrócie : blog to możliwość nawiązania kontaktu z klientem, zaprezentowania się jako ekspert jak i ukłon w stronę SEO. Zgrabny, dobrze pomyślany blog to wszak duże wsparcie w procesie pozycjonowania. Teksty na bloga i to dobrej jakości warto tworzyć regularnie. Prowadzenie bloga firmowego to […]
Branding – budowanie świadomości marki
Co to jest branding? Empik, Zalando, Allegro, x-kom – bez wątpienia każdy z nas doskonale kojarzy te platformy i chociaż jeden raz Ty także robiłeś na nich zakupy. Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego od razu jak słyszysz najnowsza książka Katarzyny Bondy myślisz o Empiku? W czym tkwi sekret odpowiedzialny za sukces wielkich serwisów sprzedażowych? W końcu nie […]
Transkrypcja nagrań podcastów a SEO i pozycjonowanie
Transkrypcja podcastu i nagrań, tylko po co? Jeżeli jesteś podcasterem, lub dzielisz się swoją wiedzą publikując filmiki w Internecie, zapewne zdajesz sobie sprawę jak potężną dozę wiedzy potrafisz „sprzedać” w jednym odcinku. Szkoda tylko, że algorytmy indeksujące nie biegają po podcastach i po nagraniach audiovideo, czyli tym samym nie indeksują ich zawartości. Oznacza to, że […]
Jak promować sklep internetowy na Facebooku
Wymyśliłeś, albo wprowadzasz do swojej oferty nowy produkt. Wiesz, że drzemie w nim potencjał. Co zrobić aby zainteresować nim również Twoich odbiorców. Facebook się przyda tylko co konkretnie zrobić aby produkt wypromować na Facebooku z polotem i skutecznie? Copywriting produktowy może się przydać, ale to nie wszystko. Jak wypromować produkt lub usługę na Facebooku – strategia Niecierpliwisz się i […]
Czym jest Google Ads i jak może zwiększyć Twoje zyski?
Google Ads – promocja Twojej firmy w wyszukiwarce Jeśli Twojego biznesu nie ma w Internecie, to nie istnieje – zapewne nie raz jako przedsiębiorca słyszałeś to zdanie. Wielu ekspertów z branży e-commerce powtarza te słowa jak mantrę. Jak jednak mają się one w praktyce? Mogą one oznaczać samą widoczność w wyszukiwarce, ale także wzmocnienie swojej […]
Obniżanie ceny - dlaczego to zło i jak sprzedawać bez niego?
Z poruszeniem tego tematu nosiłam się już jakiś czas z przyczyn wielu.Otóż, mam całkiem niezłe doświadczenie w handlu. Sprawia to, że jestem wrażliwa na pewne kwestie handlowe które zdarza mi się obserwować zarówno w zaprzyjaźnionych firmach, jak i w firmach które obserwuję na fb – gdzie jestem klientką, może nią będę albo po prostu cieszę […]
Jak korzystać z ChatGPT: nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego
W kategoriach: Sztuczna inteligencja, Tagi: Chat GPT,
Wprowadzenie ChatGPT to nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego i generowania treści. Zostało wymyślone przez firmę OpenAI, która dąży do stworzenia technologii zrozumiałych dla ludzi, wspierających naszą inteligencję. ChatGPT może być używany do tworzenia modeli uczenia maszynowego, takich jak tekstowe odpowiedniki, generatory opowieści i systemy wirtualnych asystentów. Zaletą tego narzędzia jest to, że ma ono […]