Narzędzia dla copywriterów

Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać słowa kluczowe, przez strony pomagające wyszukać temat, po kontrolę antyplagiatową.

Pomocne narzędzia dla copywriterów – Answer the public

Wiesz o czym pisać, ale jak ująć temat aby był zgodny z tym, jak tego poszukują użytkownicy? Polecamy Answer the public. To bardzo sympatyczne, darmowe narzędzie dla copywritera. Po wpisaniu w wyszukiwarce danej frazy otrzymujemy nie tylko jej rozmaite kombinacje, ale również wyszukiwane w związku z nią zapytania. Warto zainspirować się tymi podpowiedziami i potraktować jako pomysł na temat wpisu bądź poszczególne nagłówki.

Synonimy.pl

Jeżeli ktoś w tym momencie parsknął śmiechem, to zapewne jeszcze wiele przed nim jeżeli o pisanie tekstów chodzi. Owszem, zazwyczaj copywriterzy zasób słów mają znacznie większy niż statystyczny Kowalski, niemniej zdarzają się sytuacje, gdy chce się uniknąć powtórzeń, a odpowiednie słówko jak na złość umyka po umyśle – znalezienie synonimu słowa które chcesz zamienić, sprawi, że tekst będzie urozmaicony, a Ty nie stracisz czasu na główkowanie nad jednym wyrazem.

Plagiator i Copyscape

Kto już zaznajomił się nieco z kwestiami SEO ten wie, jak ważne jest to, aby treści były nie tylko merytoryczne, ale i unikalne. Wspomniane narzędzia pozwolą sprawdzić unikalność Twojego tekstu. Copyscape wyjawi, czy czasem ktoś inny nie nazbyt agresywnie inspiruje się artykułami napisanymi przez Ciebie. Warto o to zadbać.

Senuto, Keywordtool i inne narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych

W SEO copywritingu, czyli w tworzeniu treści zgodnie z zasadami SEO krok pierwszy to wyszukanie odpowiednich fraz kluczowych. Przydadzą się do tego odpowiednie narzędzia. Bardzo rozbudowaną bazę słów kluczowych(jak również możliwość podglądania na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja) ma Senuto. Jest to płatne, ale bardzo wszechstronne narzędzie.  Jeżeli szukacie darmowej alternatywy do szukania fraz to polecamy keywordtool.io.

Masz już frazy? Świetnie, możesz przystąpić do pisania! Nie zapomnij, aby fraz używać z umiarem. Przeoptymalizowanie jest passe.

Pomocne narzędzia dla copywriterów: Google Trends, Google Keyword Planner i Google Search Console

Poczciwe Google ma wiele do zaoferowania! Za sprawą Googe Trends namierzysz tematy które zyskują na popularności, więc może warto byłoby o nich napisać. Keyword Planner pomoże namierzyć wyszukiwane frazy. Z kolei Search Console ujawni na jakie zapytania wyświetla się Twoja witryna, jakie frazy ściągają najwięcej ruchu, więc warto byłoby je wzmocnić, tworząc kolejny artykuł w tym temacie.

Content Editor z Surfer SEO

Tworzysz teksty mocno skoncentrowane na SEO? W takim razie może przydać Ci się edytor Surfera. Po wpisaniu danej frazy Surfer analizuje kilka najmocniejszych stron pod tym względem i w rezultacie generuje proponowane frazy do użycia, łącznie z ich ilością i długością tekstu. Oczywiście ilość znaków można zmienić, a Surfer wtedy na nowo przeliczy frazy. W trakcie pisania, narzędzie to samo zlicza użyte frazy i na bocznym panelu sygnalizuje których jeszcze należy użyć, a których jest za dużo. Zasugeruje również pytania na które warto odpowiedzieć w artykule i./lub użyć ich jako nagłówków.

Tworzenie treści to zajęcie wymagające, dlatego warto korzystać z możliwości jakie oferuje Internet i wspomagać się w procesie tworzenia. Umiejętnie użyte narzędzia dla copywriterów pomogą Ci stworzyć skuteczniejsze, lepsze teksty. Jedne narzędzia pomogą Ci wyłonić słowa kluczowe, inne sprawią, że będzie Ci łatwiej pisać – bo będziesz wiedzieć jaki aspekt interesuje odbiorców i jak do niego podejść.

Przedstawione tutaj narzędzia warto wykorzystać w praktyce. Jak jest w Twoim przypadku? Korzystasz z jakichś narzędzi, czy może dopiero masz zamiar?

Zobacz inne artykuły

Dobrego marketingowca - 7 cech
Wiele osób twierdzi, że marketingowcem trzeba się urodzić.  Niekoniecznie, możliwości uczenia się są ogromne, niemniej zapewne spotkaliście się z jednostkami wybitnie utalentowanymi w tym zakresie tak po prostu, z natury. Gdyby tak włożyć kilku dobrych marketingowców w laboratoryjną wirówkę dałoby się zapewne kilka cech wyekstrahować. Jakie są cechy dobrego marketingowca? Wyłowiliśmy 7 uniwersalnych. Kreatywność Nazwa […]
Dlaczego nie ma mojej strony w Google?
Pytanie zaserwowane w tytule wątku jest jednym z najczęstszych jakie słyszymy w swojej pracy. Strona jest, wychuchana, pięknie opracowana graficznie – no majstersztyk! Tymczasem co by nie wpisywał w wyszukiwarkę, wyskakują tabuny konkurencji tylko nie Twoja strona… o co chodzi? Dlaczego nie ma mojej strony w Google? Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google […]
Firmy Jutra - rozwijaj swoją firmę z programem Firmy Jutra Google i PFR
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Jako, że ubiegły rok zmusił wielu przedsiębiorców do funkcjonowania w zupełnie nowej, trudnej rzeczywistości, wielu z nich nadal walczy o przetrwanie przenosząc swoje działania do sieci. Natomiast wraz z pojawieniem się nowych obostrzeń zarówno liczba klientów, jak i firm oferujących swoje produkty czy usługi w Internecie rekordowo wzrosła. Dlatego też z inicjatywą pomocy dla mikro, […]
Jak korzystać z ChatGPT: nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego
W kategoriach: Sztuczna inteligencja, Tagi: Chat GPT,
Wprowadzenie ChatGPT to nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego i generowania treści. Zostało wymyślone przez firmę OpenAI, która dąży do stworzenia technologii zrozumiałych dla ludzi, wspierających naszą inteligencję. ChatGPT może być używany do tworzenia modeli uczenia maszynowego, takich jak tekstowe odpowiedniki, generatory opowieści i systemy wirtualnych asystentów. Zaletą tego narzędzia jest to, że ma ono […]
7 najczęstszych błędów SEO Copywriterów
SEO copywriting, to dział copywritingu który w ostatnich latach zyskał na znaczeniu. Wymaga specyficznego podejścia i umiejętności, ale gra jest warta świeczki. Niestety, bardzo często osoby chcące napisać tekst który zawojuje wyniki wyszukiwarek, popełniają podstawowe błędy, które kładą treść już na wstępie. Poznaj 7 najczęściej popełnianych przez copywriterów błędów i staraj się ich wystrzegać. Tworzenie […]
Skąd brać pomysły na tematy na bloga? Poznaj 5 sposobów
Gdy mowa o prowadzeniu bloga, jest pewno zagadnienie przed którym stanie zarówno blogowy debiutant, jak i stary wyjadacz mający na swoim koncie setki stworzonych tekstów. Mianowicie, skąd brać tematy na wpisy blogowe? W dzisiejszym wpisie przygotowaliśmy 5 sprawdzonych propozycji na to skąd warto czerpać inspiracje. Tematy na bloga – o czym pisze konkurencja? Nie zawsze […]
Ścieżka zakupowa w e-commerce - jak ją ułatwić?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Ścieżka zakupowa czyli droga jaką przechodzi Twój klient, od buszowania po labiryntach Twojego e-sklepu, do momentu sfinalizowania transakcji. Zadbaj, aby nie była wyboista, bo porzucony koszyk to nie jest to, co nakręci Twój biznes. Jak ułatwić ścieżkę zakupową aby klient nie zboczył z trasy i nie poszedł do konkurencji? Poznajcie kilka sposobów! Jak ułatwić ścieżkę […]
Dlaczego nie ma mojej firmy w Google?
W dobie cyfryzacji, obecność firmy w sieci jest nie tylko pożądana, ale wręcz niezbędna. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jednak, dlaczego mimo posiadania strony internetowej, ich firma nie pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Czy to oznacza, że Google nie widzi ich firmy? Czy może jest coś, co robią źle? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć […]