Meta Tagi – title i description – jak tworzyć metadane?

Meta title i meta description

Meta title i description są bardzo ważnym elementem wyświetlanym przez wyszukiwarkę Google. Opisane są w nich kluczowe informacje na temat danej witryny internetowej, które nie są widoczne bezpośrednio na stronie. Ich zadaniem jest sygnalizowane zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarki o temacie, jaki znajduje się na danej podstronie. I choć na przestrzeni lat rola metadanych uległa przemianie, to nadal są one podstawą w organicznych wynikach wyszukiwania.

Znacznik meta title – tytuł strony

Meta title to nic innego jak po prostu tytuł strony internetowej, który można spotkać w wynikach wyszukiwania czy w nazwie karty w przeglądarce. To jeden i ten sam tytuł, który warto ustawić dla swojej strony czy sklepu internetowego. Warto wiedzieć, że każdy meta title powinien charakteryzować się odpowiednią długością – nie powinien przekraczać 60-70 zzs (mniej więcej tyle znaków mieści się w 600px, które wyszukiwarka Google przeznacza na tytuł).

Znacznik meta description – opis strony

Meta description to krótki opis pod meta titlem, który jest podsumowaniem zawartości strony. Jego głównym zadaniem jest generowanie kliknięć. Meta description można także zobaczyć podczas udostępniania linku w social mediach. Kwestią, którą warto poruszyć jest długość opisu strony. Choć nie ma sztywnych ram znakowych, to przyjmuje się, że dla wyszukiwarki Google maksymalna długość meta description to 155 zzs. Jednak najlepszą praktyką jest zastosowanie 120 zzs – tyle bowiem wyświetlane jest w wersji mobilnej przez Google.

Co powinny zawierać metadane?

Zastosowanie kilku dobrych i sprawdzonych praktyk podczas tworzenia metadanych może przynieść korzyści Twojej stronie internetowej. Pierwszą z nich powinny być słowa kluczowe. Należy umieścić je na początku zarówno meta tile, jak i meta description. Oprócz słów kluczowych możesz również dodać nazwę swojej firmy – ten zabieg najlepiej zastosować tylko w tytule i zawsze na jego końcu. Wykorzystaj do tego znak podziału „-” lub „|” – taki znacznik title jest dla potencjalnego klienta łatwiejszy do odczytania.

Pamiętaj również, aby zawsze w metadanych podawać prawdziwe informacje. Co to oznacza? Meta title i meta description dla danej podstrony powinny wskazywać na to, co użytkownik na niej znajdzie. Sprzedajesz męskie garnitury, ale eleganckie buty to nie Twoja branża? Nie pisz, że każdy mężczyzna ubierze się u Ciebie od stóp do głów. Użyj frazy, która dokładnie opisze Twój biznes – odpowiednio dobrane słowa kluczowe są bardziej wartościowe w wynikach wyszukiwania, niż nawet najmniejsze kłamstewka.

W meta description pamiętaj jeszcze o wezwaniu do akcji. Takie słowa jak „sprawdź”, „zajrzyj”, „poznaj” czy „wybierz” zachęcają użytkowników do odwiedzin i zwiększają prawdopodobieństwo kliknięcia Twój link. Użyj także języka korzyści dzięki dodatkowym informacjom w tytule i opisie strony, takim jak „darmowa dostawa”, „na stanie” lub „najnowsze trendy” zyskasz dodatkową atencję.

Dlaczego warto tworzyć metadane?

Przede wszystkim skup się na różnorodności. Unikaj powielania metadanych dla wielu podkategorii. Uzasadnienie jest dość proste i logiczne. Wyszukiwarki internetowe sprawdzają strony i wyświetlają określone słowa kluczowe, które zostały wpisane przez użytkownika. Jeśli w swoich metadanych użyjesz właśnie tej frazy, to roboty mogą uznać Twoją stronę za najodpowiedniejszą dla szukającego. Tym samym to właśnie Twoja witryna wyświetli się użytkownikowi. Meta dane z wezwaniem do akcji i kuszącą zachętą to dodatkowy impuls do działania.

Czy optymalizować meta opisy?

Metadane to niezbędna część optymalizacji strony czy sklepu internetowego. To właśnie od sprawdzenia jak prezentuje się dana witryna w wyszukiwarce Google zaczyna się cała przygoda z optymalizacją i pozycjonowaniem. Po analizie słów kluczowych warto przyjrzeć się meta danym. Skup się w pierwszej kolejności na użytkownikach – stwórz takie title i description, które będą odpowiedzią na ich problemy. Optymalizacja meta danych to dobry start dla Twojej witryny.

Czego nie robić przy tworzeniu metadanych?

Widoczność strony jest istotna dla prowadzonego biznesu w Internecie. Bez niej potencjalny klient nie dowie się o Twoim istnieniu. Treści strony to jedno, a meta dane to drugie. Czego jednak nie robić w przypadku meta tytułu i meta opisu? Nie upychaj w nich słów kluczowych na siłę – na tej czynności skup się w content marketingu, który będzie dbał o pozycję strony. Jedno słowo kluczowe w metadanych wystarczy. Unikaj także wspomnianej już duplikacji.

Brak metadanych – co się stanie?

Całkowita rezygnacja z metadanych może negatywnie wpłynąć na ruch organiczny na Twojej stronie. Tym samym może spaść również konwersja. Oczywiście nie oznacza to, że brak metadanych będzie charakteryzował się pustym polem. Roboty Google automatycznie dobiorą kawałek treści z opisu na danej podstronie. Nie warto jednak powierzać tego zadania algorytmom – bardzo często okazuje się, że z takiego pójścia na łatwiznę jest więcej szkody niż pożytku.

Pomóż swojej stronie w wyszukiwarce Google

Jak widzisz warto skupić  się na meta danych i potraktować je jako obowiązek dla danej witryny. Znaczniki title i description mają znaczenie nie tylko dla wyszukiwarki, ale również użytkowników – to oni dbają o sprzedaż Twoich produktów i usług.

Zobacz inne artykuły

Dobry content - 3 proste sposoby jak ulepszyć swój tekst
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
W szaleństwie klawiatury tekst spłodziłeś, a teraz oglądasz go z każdej strony i zastanawiasz się jakby tu go ulepszyć? Poznaj 3 proste wskazówki które pozwolą Ci ulepszyć stworzony tekst. Przydadzą się nie tylko copywriterom, ale i dziennikarzom oraz wszelkim innym osobom tworzącym treści. # 1 – Zostaw tekst i zajmij się czymś innym Czyżby tutaj brew Ci […]
Operatory wyszukiwania Google
W kategoriach: Wskazówki i porady, Tagi: Wyszukiwarka Google,
Google to jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych, która zapewnia szybkie i skuteczne wyszukiwanie informacji. Aby ułatwić jeszcze bardziej korzystanie z jej usług, Google udostępnia wiele operatorów wyszukiwania, które pozwalają ograniczyć wyniki wyszukiwania lub wyświetlić konkretne informacje. Oto opis kilku najpopularniejszych operatorów Google: Operator: OR Operator OR oznacza „albo… albo…”. Możesz użyć tego operatora, aby określić […]
Skąd brać pomysły na wpisy na bloga
Jakiś czas temu wyjaśnialiśmy dlaczego warto prowadzić blog firmowy. W gargantuicznym skrócie : blog to możliwość nawiązania kontaktu z klientem, zaprezentowania się jako ekspert jak i ukłon w stronę SEO. Zgrabny, dobrze pomyślany blog to wszak duże wsparcie w procesie pozycjonowania. Teksty na bloga i to dobrej jakości warto tworzyć regularnie. Prowadzenie bloga firmowego to […]
UX writing – co to jest i dlaczego jest tak wazny?
Być może pławiąc się w branżowych nowościach, coraz częściej natrafiasz na wzmianki o UX writingu czy o poszukiwanym UX writerze. Na czym polega ten tajemniczy UX writing? Co to jest UX Writing Samo UX,czyli user experience to wrażenia, jakich doświadcza użytkownik w czasie korzystania z produktu(może to być buszowanie po stronie internetowej, czy korzystanie z […]
Bezpieczne hasło
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Twoje bezpieczne hasło Silne hasło w Internecie to podstawowy środek bezpieczeństwa. Warto poświęcić mu więcej uwagi, aby skutecznie chronić swój biznes, a także sprawy prywatne. Czy wiesz jak stworzyć bezpieczne hasło? Odradzamy wpisywanie swojego imienia i nazwiska, nawet zaczynając z dużej litery, a kończąc rokiem urodzenia. Oczywiście przejdzie ono w zapewne każdym systemie, ale powiedzmy […]
Jak zachęcić klienta do zakupów w sklepie internetowym?
Sklep internetowy fajna sprawa – wszak koszty jego utrzymania przeważnie są sporo niższe niż sklepu stacjonarnego. Minus jest taki, że w internetowej przestrzeni masz też więcej konkurencji. Sklepy internetowe prezentują swoje oferty niczym paw rozkłada ogon. W Google Analytics widzisz, że ludzie wchodzą na stronę Twojego sklepu, błąkają się po nim chwilę po czym opuszczają […]
Link kanoniczny – czym są Canonical i kiedy je stosować?
O tym, czym jest duplicate content oraz jaki wpływ ma na pozycję strony wiedzą nawet osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z pozycjonowaniem. Duplikaty treści nie są niczym dobrym zarówno w świecie rzeczywistym, jak i w sieci. Niestety, często zdarzają się szczególnie w sklepach internetowych bądź na stronach o bardzo podobnej tematyce. Po wykryciu przez bota […]
System CMS co to jest oraz wady i zalety
Co to jest system CMS? System CMS (Content Management System) to oprogramowanie, które pozwala na proste tworzenie i zarządzanie treściami na stronach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. Pozwala on na zarządzanie zawartością strony internetowej, tworzenie i edycję treści, a także gromadzenie, przechowywanie i wykorzystywanie danych. System CMS umożliwia również dodawanie nowych sekcji i elementów do witryny, […]