Jak zwiększyć widoczność małej firmy w Internecie?

Masz swój biznes?.  Może nieduży, ale się kreci, raz lepiej raz gorzej. Wkładasz w to serce,  kilkaset kilo swojego czasu, obficie doprawiasz nerwami oraz składkami ZUS. Postawiłeś nawet stronę i/lub sklep internetowy- i dobrze! Wszak to już nie te czasy kiedy wchodziło się do internetu. Obecnie człowiek w internecie żyje i pracuje, a tylko czasami z niego wyjdzie. Sęk w tym, że niby Twoja firma w internecie jest, ale jej nie widać. Wpadła jak kluczyki do studzienki i nawet echa nie ma. A przecież widoczność firmy w internecie to w obecnych czasach trampolina do powodzenia Twojej działalności!

Nie ma śmiechu. Wszak to, że klienci spotykają Twoją firmę wklepując w wyszukiwarkę interesujące ich frazy, to możliwość zdobycia nowych klientów. Nowi klienci to często większy zysk. Z kolei większy zysk to okazja do rozwoju. Dzięki temu masz szansę wykroczyć poza lokalny rynek, a także cegiełka po cegiełce budować swój wizerunek jako specjalisty w swojej dziedzinie. Fachowca godnego zaufania. Tymczasem o ile nie wpiszesz konkretnie nazwy Twojej firmy to  okazuje się, że Google i inne wyszukiwarki nie mają pojęcia o istnieniu Twojej firmy. Co za tym idzie potencjalni klienci również. Szkolenia SEO się przydadzą, ale póki co, przeczytaj ten wpis.

Jak zwiększyć widoczność firmy w internecie?

Nie ma jednego działania które będzie swoistym dopingiem dla widoczności firmy w internecie. Zadziałaj kompleksowo! Cierpliwość oraz regularność to klucze do sukcesu! Poniżej krótka ściąga czym warto się zająć.

Social Media czyli Facebook i spółka

Funpage Twojej firmy na FB to świetny sposób na to aby budować wizerunek swojej marki, czasami informować o produktach lub aktualnych promocjach. Bądź błyskotliwy i wrzucaj często- nawet raz dziennie. Na co warto zwrócić uwagę? Otóż Facebook to nie katalog produktów! Owszem, posty sprzedażowe zamieszczać warto ale nie przesadzaj – kogo pasjonują codzienne informacyjne wpisy o np. panelach aluminiowych? 😉 . Najnowszą tendencją jest to, aby się pokazać. „Się” czyli Ciebie identyfikującego się z Twoją marką. Uśmiechniętą paszczę przy swoim logo. Zadowoloną ekipę pracowników. Działasz, szkolisz się, nawiązujesz nowe kontakty, Twoja firma zdobyła jakieś wyróżnienie? Też to pokaż. Uchyl rąbka tajemnicy, pokaż zdjęcia lub krótki filmik na temat tego, jak coś czym zajmuje się Twoja firma jest tworzone. Ludzie są ciekawscy i chcą widzieć ludzi. Co więcej, wchodź w interakcje z użytkownikami, odpowiadaj na pytania, a jak zdarzy się niemiły kontakt lub zła opinia… weź głęboki oddech i… bądź miły! Twoja reakcja na taką sytuację to również Twoja wizytówka.

Optymalizacja strony internetowej

Właściwie od tego powinnam zacząć. Bałam się jednak, że ten sucho brzmiący termin na wstępie odstraszy. Optymalizacja stron internetowych to podstawowa kwestia jeżeli chodzi o widoczność witryny w internecie.  Otóż strona to nie tylko pola do kliknięć, info kontaktowe i ładne obrazki. Strona to także treść. Treść to środowisko życia dla tzw. słów kluczowych. Na słowa kluczowe polują z kolei boty indeksujące czyli stwory dzięki którym Twoja firma wreszcie zacznie się wyświetlać na konkretne zapytania! Czyli SEO się kłania.  Dobrej jakości treść na Twojej stronie, odpowiednio sformatowana i zawierająca odpowiednie frazy kluczowe to postument na którym warto budować widoczność firmy w internecie.  Myślisz, że wystarczy sypnąć stadem słów kluczowych, wymienionych po przecinku lub bez i wszystko będzie hulać? Cóż, to tak nie działa. Skuteczne SEO wymaga czasu i odpowiedniego podejścia. Jeżeli optymalizacja stron internetowych i content marketing nie są tym w czym czujesz się najlepiej, wróć się do obeznanej z tym osoby lub firmy. Dobre SEO to coś, w co naprawdę warto zainwestować. Resztę przy odrobinie samozaparcia ogarniecie sobie sami.

Wizytówka Google Moja Firma

Mała rzecz, działająca raczej lokalnie… a jakiego potrafi dać kopa widoczności! Do tego jej założenie jest darmowe. Jeszcze nie masz? Załóż koniecznie. Dobrze, żeby Twoje działania na wizytówce nie zakończyły się na samym jej stworzeniu. Publikuj wpisy. Wrzucaj fotki, a nawet filmiki. Bywa, że dzięki Google Moja Firma osiągniesz większy zasięg niż za pomocą posta na FB! Tak więc nie lekceważ googlowskiej wizytówki, a przytulaj ją często 🙂

Zrób sobie bloga – zalety prowadzenia bloga firmowego

Prowadzenie bloga firmowego zawsze wyjdzie Twojej stronie na zdrowie. Więcej na ten temat mówiliśmy w tym wpisie na blogu.  Warunki są takie:

  • publikuj naprawdę wartościowe treści
  • publikuj regularnie – nie raz na rok
  • przemycaj w artykułach frazy kluczowe na których Ci zależy ( SEO się ucieszy)

Zaprezentujesz się jako ekspert, masz szansę nawiązać relacje z klientami. Poza tym dobra treść z frazami to kolejna porcja dla botów indeksujących strony!

Widoczność firmy w internecie – od małego do giganta

Internet to środowisko ogromnej konkurencji, ale i dużych możliwości aby się wybić.  Jeszcze jedna rada: trzymaj konkurencję blisko 😉 Patrz jak działają i nie zostawaj w tyle.  Reasumując, aby poprawić widoczność firmy w internecie warto:

  • postaw nie tylko na ładny design, ale i na dobre SEO Twojej strony. To krok najważniejszy.
  • zadbaj aby dane na fb, wizytówce Google i Twojej stronie były jednakowe! – jeżeli na którejś z tych stron widnieje np. inny adres lub numer telefonu, boty mogą zakwalifikować to jako inną firmę.
  • bądź aktywny(firmowo) w Social media. Dbaj aby wrzucany przez Ciebie content (treści, zdjęcia, filmiki) był ciekawy i dobry jakościowo.
  • zafunduj stronie firmowej bloga – gdy nie masz na niego czasu bądź talentu literackiego znajdź fachowca który Twój blog zaopatrzy w świetne posty. Dobry SEO copywriter to skarb.
  • współpracuj z autorytetami w swojej branży – dla klientów którzy śledzą Twoje poczynania w social media będzie to znak, że się rozwijasz i jesteś świetny w tym co robisz. Z kolei gdy ów autorytet zamieści na swojej stronie link do Twojej strony, jest to cenny punkt dla Twojej strony jeżeli chodzi o pozycjonowanie.

Jeszcze raz chcę zwrócić uwagę na regularność. Niech Twoja strona, funpage na FB, instagram, blog czy wizytówka google żyją.  Odpowiednie podejście do kwestii widoczności, Wasz dryg biznesowy, praca i odrobina szczęścia mogą sprawić, że działalność Twojej firmy nabierze rumieńców.

Jak tam wasza widoczność? Zachęcam do stosowania się do powyższych wskazówek, a także do kontaktu z kowalami e-biznesu! 🙂

Zobacz inne artykuły

Bezpieczne hasło
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Twoje bezpieczne hasło Silne hasło w Internecie to podstawowy środek bezpieczeństwa. Warto poświęcić mu więcej uwagi, aby skutecznie chronić swój biznes, a także sprawy prywatne. Czy wiesz jak stworzyć bezpieczne hasło? Odradzamy wpisywanie swojego imienia i nazwiska, nawet zaczynając z dużej litery, a kończąc rokiem urodzenia. Oczywiście przejdzie ono w zapewne każdym systemie, ale powiedzmy […]
Facebook Pixel – czym jest i jak działa?
Prowadzisz stronę na Facebooku swojej firmy? Może zajmujesz się prowadzeniem stron na portalu dla swoich klientów? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco to prawdopodobnie prowadzisz także kampanie Facebook Ads, a to oznacza, że ten artykuł jest skierowany do Ciebie.  Mimo wielu starań kampanie nie przynoszą oczekiwanych efektów, a reklamy nie trafiają do docelowych odbiorców, na których najbardziej zależy […]
Jak napisać mail do Klienta?
W kategoriach: Marketing internetowy,
Obecnie w biznesie nie chodzi o sam produkt, czy usługę. Cóż, konkurencji jest mnóstwo, jak nie Twoja firma, to inna. Decyzja zakupowa często zapada na podstawie sumy wrażeń jakie klient odniósł zwiedzając Twoją stronę internetową(w tym bardzo ważną zakładkę “O nas!”), obserwując jak się prezentujesz w social media, czy w trakcie interakcji z Tobą czy […]
Zasady SEO copywritingu - czyli 5 zasad o których warto pamiętać pisząc teksty
SEO copywriting wygodnie rozsiadł się w internecie. Jest to dziedzina wymagająca, ale mająca potencjał aby przynosić duże efekty. Pod warunkiem, że piszący stosuje się do kilku z nich. Poznaj 5 najważniejszych zasad tekstów SEO. Zadbaj o skrupulatny Keyword research Niektórzy z niego rezygnują, bo fraza na którą chcą się pozycjonować wydaje im się oczywista. Tymczasem, […]
Hasła reklamowe - jak je stworzyć, by zostały zapamiętane
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre hasła reklamowe zostają w naszej pamięci na długo, a inne szybko zapominamy? Sekret tkwi w umiejętnym połączeniu psychologii, kreatywności i strategii marketingowej. Hasła reklamowe to nie tylko chwytliwe frazy, które mają na celu przyciągnąć uwagę konsumentów. To przede wszystkim potężne narzędzie budowania świadomości marki i kształtowania jej wizerunku. W […]
Jak wybrać optymalne słowa kluczowe do pozycjonowania stron internetowych?
Słowa kluczowe są niezwykle ważnym narzędziem w pozycjonowaniu stron internetowych. Słowa kluczowe są jednym z głównych czynników rankingowych, dlatego jeśli chcesz pozycjonować stronę internetową będziesz musiał wybrać odpowiednie słowa kluczowe. W tym artykule przedstawimy Ci proces pozycjonowania SEO i jak wybrać optymalne słowa kluczowe, aby Twoja strona internetowa zdobyła dobre pozycje w wynikach wyszukiwania. I. […]
Skąd czerpać inspiracje? Tworzenie treści na stronę
Treść w branży e-commerce i ogólnie w świecie internetowym ma ogromne znaczenie, ale być może to już wiesz. Chcesz prowadzić bloga firmowego, wykafelkować swoją stronę internetową zacną treścią i skorzystać benefitów które mogą iść pod rękę razem z zacną treścią. Mowa między innymi o zwiększeniu widoczności która jest na wagę złota. Łatwiej wszak nawiązać kontakt z […]
Opisy kategorii - dlaczego są takie ważne i jak je tworzyć
Opisy kategorie w sklepie internetowym Zakładasz sklep internetowy.  Roboty masa, tworzysz kategorie, zapełniasz je produktami wysokiej klasy. Włożyłeś w to serce, lwią część zawartości swojego konta oraz nerwy.  Miło byłoby aby biznes zaczął się kręcić. Często jest tak, że w pośpiechu deprecjonuje się rolę opisów kategorii. Może nawet nie tyle deprecjonuje, co całkiem je olewa […]