Jak zostać specjalista Social Media, czyli 6 cech dobrego specjalisty

Specjalista do spraw mediów społecznościowych. Jeszcze kilkanaście lat temu nawet ptaszki nie śpiewały o takim zawodzie. Tymczasem branża ewoluowała, a wykwalifikowanego specjalistę social media warto mieć w zespole. Jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba odpowiedzialna za media społecznościowe?

Obeznany w platformach Social Media

Jest tego trochę, a co więcej każde z nich ma inną charakterystykę. Nieco inaczej ćwierka się na Twitterze, co innego prezentuje się na Facebooku, a jeszcze innego podejścia wymaga Instagram, o Tik Toku już nie wspominając. Rozeznanie w nich, znajomość metod komunikacji w każdej z platform, oraz bycie z nimi na bieżąco to must have na tym stanowisku.

Lubi ludzi i nieco zna się na psychologii

Brzmi może nieco banalnie, ale wszak w całej komunikacji w Social Mediach o ludzi chodzi – orientacja na klienta to zasada numer jeden. W całym tym social mediowym zamieszaniu chodzi o ludzkie reakcje, nawiązywanie relacji, wzbudzanie emocji. Otwartość na ludzi i komunikację z nimi, to cecha bez której ani rusz. Wiedza co do tego jak reagują ludzie, na czym im zależy, co do nich trafia jest przydatna tak w copywritingu, tak w reklamie, jak i w soccialach.

Jest zorganizowany i umie pracować pod presją czasu

Publikowanie postów wydaje się taką lekką i przyjemną pracą, prawda? Niestety, realia bywają inne. Często do akcji wkracza stres i presja czasu. Do tego, bardzo często specjalista od sociali pracuje w zespole, a jak wiadomo czasami dochodzi do nieporozumień, czasami ktoś coś zawali, a post wyjść musi. W sytuacji kryzysowej tylko spokój może Was uratować, więc umiejętność zachowania zimnej krwi przydaje się. Bycie zorganizowanym to również walor – mimo wielu zadań warto rozplanować je tak, aby na wszelki wypadek zostawić sobie czas na “gaszenie pożaru” jeżeli jakiś wystąpi.

Umie pracować z liczbami

Praca w mediach społecznościowych to nie tylko pomysły na miłe dla oka wpisy.  To także analizowanie:  zbieranie danych i wyciąganie z nich wniosków aby tworzyć coraz bardziej angażujący content i skuteczne reklamy.  Umiejętności analityczne pozwalają w sporym stopniu przewidzieć jaki typ postu spotka się z pozytywnym przyjęciem, jaki wywoła setki reakcji, a na jaki jednak nie warto tracić cennego czasu.

Chce się uczyć, testować nowe możliwości i być na bieżąco

Media społecznościowe rozwijają się w oszałamiającym tempie. Kto pracował na tym stanowisku, a potem uczynił sobie rok przerwy bez trzymania styczności z tematem, ten będzie miał mnóstwo do nadrobienia. Co jakiś czas pojawiają się nowe funkcjonalności, nowe możliwości w reklamie – sporo tego.

Ktoś kto nie lubi testować i woli trzymać się utartych, sprawdzonych sposobów może zaprzepaścić w ten sposób wiele możliwości. W tym zawodzie bycie na bieżąco to must have. Znakomitą platformą do wymieniania się doswiadczeniami są social mediowe grupy na FB . Warto tam być, aby chłonąć wiedzę, a gdy trzeba zapytać bardziej doświadczonych kolegów po fachu o radę.

Jest elastyczny i dostępny nawet poza godzinami pracy

Social media są żywe, tętnią dyskusjami i życiem również po standardowych godzinach pracy specjalisty od sociali.  Dlatego też czasami warto monitorować co się dzieje na profilu nawet poza godzinami pracy. Może akurat rozgorzała jakaś dyskusja i warto się włączyć? A może jakiś troll przyszedł siać niepokój i zniszczenie i warto go wyciszyć tak szybko jak to możliwe.

Zobacz inne artykuły

Google Search Console - funkcje które warto znać
Dzisiejszy wpis kierujemy raczej do tych którzy dopiero rozważają zawarcie znajomości z użytecznym narzędziem jakim jest Google Search Console. Dla osób które używają GSC na co dzień, to oczywista oczywistość, ale jeżeli ktoś dopiero debiutuje w  rozwijaniu swojej witryny być może ma pewne rozterki co do wyboru narzędzia monitorującego ruch(albo zastanawia się czy w ogóle […]
Zasady SEO copywritingu - czyli 5 zasad o których warto pamiętać pisząc teksty
SEO copywriting wygodnie rozsiadł się w internecie. Jest to dziedzina wymagająca, ale mająca potencjał aby przynosić duże efekty. Pod warunkiem, że piszący stosuje się do kilku z nich. Poznaj 5 najważniejszych zasad tekstów SEO. Zadbaj o skrupulatny Keyword research Niektórzy z niego rezygnują, bo fraza na którą chcą się pozycjonować wydaje im się oczywista. Tymczasem, […]
System CMS co to jest oraz wady i zalety
Co to jest system CMS? System CMS (Content Management System) to oprogramowanie, które pozwala na proste tworzenie i zarządzanie treściami na stronach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. Pozwala on na zarządzanie zawartością strony internetowej, tworzenie i edycję treści, a także gromadzenie, przechowywanie i wykorzystywanie danych. System CMS umożliwia również dodawanie nowych sekcji i elementów do witryny, […]
Content is the king? Czy jednak bezkrólewie?
Gdy zaczynałam tango z szeroko pojętą branżą marketingu internetowego, szumny slogan „Content is king” był czymś czym często dostawałam po gałkach. Bez wątpienia slogan to zacny. Idealny wręcz do umieszczenia na kubeczku z kawą, piękną czcionką z artystycznym kleksem na końcu. Dobry content jawi się jako istny mocarz. Po pewnym czasie nurkowania w temacie, doszłam […]
Zasady webwritingu - czyli jak pisać artykuły do Internetu
W kategoriach: Copywriting, Wskazówki i porady,
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Jak piszesz tak Cie czytają… lub nie. Webwriting rządzi się swoimi prawami, które ujawnili liczni badacze. Wiemy już, że nie czytamy od deski do deski, a skanujemy stronę w poszukiwaniu najsmaczniejszych kąsków. Wiemy też, że nasz wzrok błądzi po zawartości strony wypalając nań ślad w kształcie litery F. Jak […]
SEO Copywriting – o co chodzi?
SEO copywriting niektórym kojarzy się źle, jako niskiej jakości teksty typu masło maślane, nastawione na upychanie słów kluczowych. Parę lat temu tak było, ale aktualizacje algorytmów sprawiły, że ten odłam copywritingu musiał ewoluować. Dzisiaj dobry SEO copywriting czyli pisanie treści zoptymalizowanych pod wyszukiwarki to zadanie wymagające polotu i umiejętności. Tekst musi zawierać określone słowa kluczowe, ale w […]
Personal branding
Personal branding to pojęcie, które już od kilku lat gości na polskim rynku marketingu. Liczba specjalistów zajmujących się kreowaniem wizerunku zwiększa się z roku na rok. Jeszcze do niedawna personal branding był zarezerwowany wyłącznie dla ważnych osobistości, takich jak politycy czy celebryci. Dziś jednak wiemy, że pojęcie to dotyczy bezwzględnie wszystkich. W tym artykule skupię […]
Copywriter – kto to taki i jaki jest jego zakres obowiązków?
W świecie marketingu, copywriter to prawdziwy kreator słów, który ma moc przekształcania prostych zdań w przekonujące i angażujące treści. To osoba, która tworzy teksty, które nie tylko informują, ale przede wszystkim przyciągają uwagę, budzą emocje i skłaniają do działania. Ale czym dokładnie zajmuje się copywriter? Jakie są jego obowiązki i jakie umiejętności powinien posiadać? W […]