Jak zostać specjalista Social Media, czyli 6 cech dobrego specjalisty

Specjalista do spraw mediów społecznościowych. Jeszcze kilkanaście lat temu nawet ptaszki nie śpiewały o takim zawodzie. Tymczasem branża ewoluowała, a wykwalifikowanego specjalistę social media warto mieć w zespole. Jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba odpowiedzialna za media społecznościowe?

Obeznany w platformach Social Media

Jest tego trochę, a co więcej każde z nich ma inną charakterystykę. Nieco inaczej ćwierka się na Twitterze, co innego prezentuje się na Facebooku, a jeszcze innego podejścia wymaga Instagram, o Tik Toku już nie wspominając. Rozeznanie w nich, znajomość metod komunikacji w każdej z platform, oraz bycie z nimi na bieżąco to must have na tym stanowisku.

Lubi ludzi i nieco zna się na psychologii

Brzmi może nieco banalnie, ale wszak w całej komunikacji w Social Mediach o ludzi chodzi – orientacja na klienta to zasada numer jeden. W całym tym social mediowym zamieszaniu chodzi o ludzkie reakcje, nawiązywanie relacji, wzbudzanie emocji. Otwartość na ludzi i komunikację z nimi, to cecha bez której ani rusz. Wiedza co do tego jak reagują ludzie, na czym im zależy, co do nich trafia jest przydatna tak w copywritingu, tak w reklamie, jak i w soccialach.

Jest zorganizowany i umie pracować pod presją czasu

Publikowanie postów wydaje się taką lekką i przyjemną pracą, prawda? Niestety, realia bywają inne. Często do akcji wkracza stres i presja czasu. Do tego, bardzo często specjalista od sociali pracuje w zespole, a jak wiadomo czasami dochodzi do nieporozumień, czasami ktoś coś zawali, a post wyjść musi. W sytuacji kryzysowej tylko spokój może Was uratować, więc umiejętność zachowania zimnej krwi przydaje się. Bycie zorganizowanym to również walor – mimo wielu zadań warto rozplanować je tak, aby na wszelki wypadek zostawić sobie czas na “gaszenie pożaru” jeżeli jakiś wystąpi.

Umie pracować z liczbami

Praca w mediach społecznościowych to nie tylko pomysły na miłe dla oka wpisy.  To także analizowanie:  zbieranie danych i wyciąganie z nich wniosków aby tworzyć coraz bardziej angażujący content i skuteczne reklamy.  Umiejętności analityczne pozwalają w sporym stopniu przewidzieć jaki typ postu spotka się z pozytywnym przyjęciem, jaki wywoła setki reakcji, a na jaki jednak nie warto tracić cennego czasu.

Chce się uczyć, testować nowe możliwości i być na bieżąco

Media społecznościowe rozwijają się w oszałamiającym tempie. Kto pracował na tym stanowisku, a potem uczynił sobie rok przerwy bez trzymania styczności z tematem, ten będzie miał mnóstwo do nadrobienia. Co jakiś czas pojawiają się nowe funkcjonalności, nowe możliwości w reklamie – sporo tego.

Ktoś kto nie lubi testować i woli trzymać się utartych, sprawdzonych sposobów może zaprzepaścić w ten sposób wiele możliwości. W tym zawodzie bycie na bieżąco to must have. Znakomitą platformą do wymieniania się doswiadczeniami są social mediowe grupy na FB . Warto tam być, aby chłonąć wiedzę, a gdy trzeba zapytać bardziej doświadczonych kolegów po fachu o radę.

Jest elastyczny i dostępny nawet poza godzinami pracy

Social media są żywe, tętnią dyskusjami i życiem również po standardowych godzinach pracy specjalisty od sociali.  Dlatego też czasami warto monitorować co się dzieje na profilu nawet poza godzinami pracy. Może akurat rozgorzała jakaś dyskusja i warto się włączyć? A może jakiś troll przyszedł siać niepokój i zniszczenie i warto go wyciszyć tak szybko jak to możliwe.

Zobacz inne artykuły

Opisy kategorii - dlaczego są takie ważne i jak je tworzyć
Opisy kategorie w sklepie internetowym Zakładasz sklep internetowy.  Roboty masa, tworzysz kategorie, zapełniasz je produktami wysokiej klasy. Włożyłeś w to serce, lwią część zawartości swojego konta oraz nerwy.  Miło byłoby aby biznes zaczął się kręcić. Często jest tak, że w pośpiechu deprecjonuje się rolę opisów kategorii. Może nawet nie tyle deprecjonuje, co całkiem je olewa […]
Recenzja Książki Magia słów i dlaczego warto przeczytać
Istnieje prosty przepis na to aby odstraszyć mnie od książki i to odstraszyć skurtecznie. Wystarczy nadać jej tytuł w stylu „Jak być szczęśliwym” czy „Jak być bogatym”. Wszelkie „Jak” zwiastujące poradnik sprawiają, że synapsy nerwowo podskakując nakazują odwrót, sącząc do mózgu ostrzegawczy szept, że oto szmirę w dłoni dzierżysz. „Magia słów – jak pisać teksty […]
Jak chatboty i ChatGPT wyznaczają przyszłość marketingu internetowego
W kategoriach: Sztuczna inteligencja, Tagi: Chat GPT,
Jak chatboty i ChatGPT wyznaczają przyszłość marketingu internetowego? Wraz z rozwojem technologii coraz więcej firm stosuje automatyzację usług w tym w marketingu internetowym. Innowacje takie jak chatboty i ChatGPT są coraz bardziej popularne, a ich udział w rozwiązywaniu problemów marketingowych jest coraz większy. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej temu, w jaki sposób chatboty i […]
Transkrypcja podcastów, dlaczego warto to robić?
Podcasty to fantastyczna forma przekazywania wiedzy. Ujęte w odcinki, filmiki w wersji audio-lub audio-video zyskują rzesze odbiorców. Tylko jak zdobyć więcej odbiorców skoro jeżeli chodzi o nagrania a SEO występuje jeden zasadniczy i poważny problem? Transykrpcja podcastów – co to jest i po co Ci to? I co ma do tego pozycjonowanie stron? Podcasty vs […]
Jak zostać specjalista Social Media, czyli 6 cech dobrego specjalisty
Specjalista do spraw mediów społecznościowych. Jeszcze kilkanaście lat temu nawet ptaszki nie śpiewały o takim zawodzie. Tymczasem branża ewoluowała, a wykwalifikowanego specjalistę social media warto mieć w zespole. Jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba odpowiedzialna za media społecznościowe? Obeznany w platformach Social Media Jest tego trochę, a co więcej każde z nich ma inną charakterystykę. […]
Hosting – co to jest i jakie są rodzaje?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Hosting – domena to nie wszystko Dla wielu właścicieli stron internetowych i sklepów online pojęcie, jakim jest hosting jest dość tajemnicze. Osoby, które nie są związane z informatyką rzadko kiedy wiedzą, co dokładnie zwrot ten oznacza. Jeśli należysz do tego grona, to ten artykuł jest dla Ciebie. Przybliżę w nim ten tajemniczy termin i odpowiem […]
Zasady SEO copywritingu - czyli 5 zasad o których warto pamiętać pisząc teksty
SEO copywriting wygodnie rozsiadł się w internecie. Jest to dziedzina wymagająca, ale mająca potencjał aby przynosić duże efekty. Pod warunkiem, że piszący stosuje się do kilku z nich. Poznaj 5 najważniejszych zasad tekstów SEO. Zadbaj o skrupulatny Keyword research Niektórzy z niego rezygnują, bo fraza na którą chcą się pozycjonować wydaje im się oczywista. Tymczasem, […]
Surfer SEO Content Editor - różne punkty widzenia w zależności od stanowiska pracy
Czy zastanawialiście się co zrobić, aby artykuły, opisy produktów czy kategorii pisało się szybciej, prościej i jak idealnie trafić w odpowiednie słowa kluczowe i ich ilość? Już nie musicie się zamartwiać, ponieważ chłopaki z Surfer zrobili świetną robotę i stworzyli content editor. Content Editor jest to zakładka w programie Surfer do tworzenia content marketingu, czyli […]