Wizytówka Google? Jest. Fanpage firmy na fb? Jest. A może by tak instagram? Może to być genialne wsparcie dla e-sklepu.
Instagram to miły dla oka portal społecznościowy który pochwalić się może zarówno ogromną liczbą użytkowników, jak i potencjałem reklamowym i promocyjnym. Odpowiednio prowadzone konto na instagramie przysłuży się Twojej firmie. Raz, że podniesie sprzedaż, dwa jest to doskonałe medium które pomoże Ci budować wizerunek Twojej firmy w internetach. Jak zdobyć followersów na firmowym instagramie?
Zacznijmy od tego, że ludzki umysł lubi obrazki. Tym bardziej jeżeli są to obrazki ładne, zabawne, ciekawe. Dzięki temu instagram rośnie w siłę z miesiąca na miesiąc. Ludzie popijając poranną kawę śledzą co tam słychać u ulubionych marek, celebrytów, przeglądają fotografie znajomych jak i sami aktywnie prowadzą kona instagramowe. Spora część blogerów przeniosła się z blogów na instagrama – jest szybciej, ładniej i bardziej lekkostrawne dla odbiorcy. Przyznam, że insta to wg mnie jedyny portal społecznościowy którzy szczerze lubię. Masa inspiracji w przyjemnej formie. Dla firm to równiez możliwość pokazania ludzkiej twarzy lub zaprezentowania ich pracy od podszewki – odbiorcy bardzo to lubią. Dlaczego warto mieć instagram firmowy?
Nie podamy przepisu który nagle sprawi, że Twoja firma nagle znajdzie się w instagramowej czołówce, tuż za Kylie Jenner. Gdy mowa o instagramie, podobnie jak w przypadku prowadzenia fanpage potrzebna będzie strategia. Co się przyda w zawojowaniu insta?
Często stosowaną praktyką w wielu firmach jest wrzucanie tego samego wpisu i zdjęć zarówno na insta, jak i na FB. Ty też tak robisz? to przestań. Każdy z tych portali ma zupełnie inną specyfikę. Na instagramie pierwsze skrzypce gra obraz. Postaw na estetykę, na pomysł, postaraj się zaskoczyć “oglądacza”. Po drugie – wielu użytkowników FB, ma też instagrama(jak i korzysta z jeszcze innych portali społecznościowych). Gdy zewsząd będziesz ich atakować jednakowym przekazem, poczują się znudzeni, jakby przyduszeni spamem i przestaną Cie obserwować. Oznacza to, że potencjalnych klientów ubywa.
Najpierw musisz dać się znaleźć – pomoże Ci w tym hashtag czyli wyrażenie poprzedzone znaczkiem # (w wielu kręgach sympatycznie zwany płotkiem ) . Potraktuj to jako kategorię w którą wrzucasz swoje zdjęcie. Jak korzystać z hashtagów aby przysłużyły się swojej firmie?
Ja akurat omijam wszelakie takie zabawy, ale bez wątpienia konkursy pochwalić się mogą wysoką skutecznością jeżeli chodzi o promocję marki. Jak podejść do tego tematu? Opracuj regulamin, to po pierwsze. Przechodząc do istoty tematu – zachęć ludzi do publikowania na swoich instagramach artystycznych zdjęć z Twoim produktem, zadbaj aby oznaczyli markę jak również użyli specjalnego hashtagu. Niektóre konkursy czy rozdania opierają się na polubieniu profilu i oznaczeniu znajomych, którzy być może też chcą wziąć udział w danym konkursie.
Interakcje ważna rzecz. Postaraj się zachęcić odbiorców do wyrażenia opinii, dyskusji – ogólnie sprawę ujmując do komentowania. To też dobra okazja dla Ciebie aby dowiedzieć się czego szukają Twoi (lub jeszcze nie Twoi, ale już wkrótce) klienci, na czym im zależy.
Współpraca z influencerem potrafi dać fantastyczne efekty jeżeli chodzi o wzrost sprzedaży, wzrost rozpoznawalności marki oraz przybywających obserwujących. Każdy medal ma jednak 2 strony. Wybór odpowiedniego influencera wcale nie jest łatwy. Przede wszystkim ta osoba, jak i jej działalność powinny pasować do profilu Twojej grupy docelowej. Prześledź też uważnie, czy followersi tej osoby są nastawieni na dyskutowanie, oraz jak reagowali na dotychczasowe akcje promocyjne tego influencera. Być może jest świetny i lubiany, ale promowanie produktów wypada mu niewiarygodnie – wtedy poszukaj kogoś innego. Influencer marketing to także pewne ryzyko. Mały skandal wywołany przez Twojego instagramera może odbić się na markach z nim związanych.
Szczególnie gdy dopiero wystartowałeś z działaniami na instagramie, warto poinformować ludzi, że jesteś i tam. Możesz użyć do tego swojego fanpage na FB – np. udostępniając zdjęcie ze swojego firmowego insta.
Z kolei na swojej stronie internetowej możesz zainstalować widget który będzie pokazywał ostatnio dodane zdjęcia, tym samym zachęcając odwiedzających stronę do zwiedzenia i instagrama. Blogerzy również mają to na swoich blogach, lub po prostu ikonkę instagramową. Ludzie uwielbiają komunikację wizualną, więc nawet taki znaczek jest bardzo często klikany.
Jak tam u Was? Działacie też na instagramie?