Jak zachęcić klienta do zakupów w sklepie internetowym?

Sklep internetowy fajna sprawa – wszak koszty jego utrzymania przeważnie są sporo niższe niż sklepu stacjonarnego. Minus jest taki, że w internetowej przestrzeni masz też więcej konkurencji. Sklepy internetowe prezentują swoje oferty niczym paw rozkłada ogon. W Google Analytics widzisz, że ludzie wchodzą na stronę Twojego sklepu, błąkają się po nim chwilę po czym opuszczają stronę zrezygnowawszy z zakupu. Powodów może być wiele, może po prostu robili research, może cena nie odpowiada… a może sklep nie wypada odpowiednio wiarygodnie. Dzisiaj podpowiemy jak zachęcić klienta do zakupów w sklepie internetowym.

Bądź wiarygodny – Social Media i serwisy opiniotwórcze

Nie łudź się – jeżeli nie jesteś jeszcze gigantem którego marka mówi sama za siebie, zostaniesz prześwietlony, przynajmniej ten pierwszy raz kiedy klient będzie rozważać zakup w Twoim e-sklepie. W Twoim interesie jest aby to prześwietlenie ułatwić i zaprezentować w nim jak najwięcej. Co sprawdzi potencjalny klient zanim powierzy Ci swoje zamówienie i ciężko zarobione pieniądze dokonując zakupów w sklepie internetowym?

  • czy prowadzisz firmowy fanpage na facebooku – Twoja firma zostanie sprawdzona nie tylko pod względem samej obecności, ale i tego kiedy był ostatni wpis. Funpage leżący odłogiem, prezentujący archaiczne wpisy sprzed paru miesięcy czy nawet lat to prosta droga, aby klient rączo pomknął w stronę bardziej aktywnego w social Media konkurenta.
  • czy masz powiązanie sklepu z serwisem opiniotwórczym np. opineo.pl – dla klienta jest to znak, że nie boisz się opinii konsumentów
  • czy prowadzisz też sprzedaż poprzez serwisy aukcyjne, np. allegro – allegro to również dostęp do opinii. Ze swojej strony podpowiem, że warto sprzedawać na allegro, traktować je jako swojego rodzaju wystawę produktów. Często jest tak, że klienci zainteresowani produktem, w poszukiwaniu korzystniejszych cen trafią z allegro do Twojego e-sklepu. Allegro ma nieocenioną moc reklamową.
  • czy strona zabezpieczona jest certyfikatem SSL – dużo osób nie zechce powierzać swoich danych niezabezpieczonym stronom!

Prowadź bloga

Prowadzenie bloga firmowego to nie tylko część strategii content marketingowej. To okazja aby budować swoją markę, nawiązywać kontakt z klientami i móc szerzej zaprezentować produkty ze sklepu( i cyk, link do produktu). O zaletach jakie niesie ze sobą prowadzenie bloga firmowego już kiedyś pisaliśmy na blogu. Po prostu warto!

Opisy produktów w sklepie internetowym

W sklepie stacjonarnym klient przeważnie może „pomacać” produkt którym jest zainteresowany. W sklepie internetowym jest zdany na zdjęcia i opis. Dlatego ważne aby zdjęcia były dobre, a opis pełny. Dobrze, jeżeli opis zawiera specyfikację techniczną ale to nie wszystko. Jaki jest ten produkt? Jakie korzyści z tego produktu będzie miał potencjalny klient? Napisz to.

PS. W wielu branżach oprócz zdjęć dodaje się też filmiki i jest to strzał w 10. Pozwala to na dokładniejsze zaprezentowanie produktu.

Możliwość robienia zakupów bez zakładania konta

Załóżmy, że klient już zdecydował się na zakup, chce sfinalizować transakcję a tu okazuje się, że wymagana jest rejestracja. Nie każdy ma na to ochotę, dlatego warto umożliwić klientom robienie zakupów bez konieczności rejestracji. Oczywiście możesz zarysować korzyści jakie płyną z posiadania konta w sklepie(śledzenie przesyłki etc) ale ważne jest aby dać klientom wybór, a nie zmuszać ich do zakładania konta.

Darmowa dostawa i zwrot zachęcą do zakupów w sklepie internetowym

..i już słyszę jęk właścicieli sklepów internetowych. Cóż, koszty. Sęk w tym, że opcja darmowej dostawy i takowego zwrotu w razie czego, wyraźnie ośmiela klientów do zakupu. Najczęściej klienci są skłonni zapłacić więcej za produkt w sklepie, gdzie wysyłka i zwrot są za free niż zakupić go sporo taniej, ale ponosić koszty dostawy i ewentualnego zwrotu.

Czas realizacji zamówienia i inne ważne informacje w widocznym miejscu!

Dla wielu klientów czas wysyłki to bardzo istotna informacja. Często potrzebują danego produktu jak najszybciej. Umieść informację o czasie realizacji zamówienia w widocznym miejscu, podobnie jak inne istotne info(masz 30 dni na zwrot? Pochwal się tym). Taka klarowność popłaca – zachęca klienta i pomaga uniknąć nieporozumień.

Responsywność – dostosuj sklep do urządzeń mobilnych

Coraz więcej ludzi zakupów w sklepie internetowym dokonuje z telefonu! Są i tacy, którzy ofertę przeglądają na telefonie, ale zakupu dokonują już z komputera – tak czy inaczej telefon jest  tutaj kluczowy. Zadbaj o to aby Twój sklep nie „rozjeżdżał się” na mobile’u i aby całość strony, wraz z grafikami ładowała się szybko i sprawnie.

Wybór jeżeli chodzi o formę dostawy i płatności

Najczęstsza postawa jest taka: na co mi usługi kilku firm kurierskich? Albo po co mi Inpost skoro mam Pocztę? I dochodzi tutaj do uproszczenia które bywa odstraszające dla klientów. Cóż, bywa, że ktoś ma bardzo negatywne doświadczenia z firmą kurierską z której usług korzystasz i wizja kuriera firmy X grającego jego przesyłką w piłkę może być na tyle odstraszająca, że zrezygnuje z zakupu.

Zdradzę, że coraz więcej osób dokonując zakupów w sklepie internetowym stawia na InPost (albo odbiór paczki w punkcie, np podczas zakupów w sieci sklepów z zielonym zwierzakiem w logo)- ludzie często pracują w godzinach kiedy listonosze i kurierzy dostarczają paczki, a nie zawsze istnieje możliwość odebrać paczkę w pracy. Paczkomat jest tutaj ukłonem dla zapracowanych – paczkę z paczkomatu można odebrać o każdej porze.

Podobnie sprawa ma się z rodzajami płatności: jedni płacą przez PayU, inni wolą zapłacić przy odbiorze. Daj możliwość wyboru. Szerszą niż uważasz za konieczne.

Wszystkie wymienione wyżej wskazówki wpłyną na wiarygodność waszego wizerunku, jak i wygodę potencjalnego użytkownika co zaowocuje większą konwersją (ach ta konwersja! )

Co już macie w swoim sklepie, a co dopiero macie zamiar wdrożyć?

Zobacz inne artykuły

Prowadzenie bloga firmowego
akie korzyści niesie prowadzenie bloga firmowego? Szerzej o tym temacie pisaliśmy na naszym blogu. Mówiąc w skrócie: regularnie zasilany w merytoryczne teksty blog zaangażuje użytkowników, zbuduje wizerunek firmy jako profesjonalistów i specjalistów w swojej branży. Ponadto sprawi, że wyszukiwarka popatrzy na Ciebie łaskawszym okiem… długo by wymieniać.  Na pytanie czy warto mieć bloga firmowego, odpowiedź jest jedna, krótka i konkretna: tak. […]
Narzędzia dla copywriterów
Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać […]
Jak zostać specjalista Social Media, czyli 6 cech dobrego specjalisty
Specjalista do spraw mediów społecznościowych. Jeszcze kilkanaście lat temu nawet ptaszki nie śpiewały o takim zawodzie. Tymczasem branża ewoluowała, a wykwalifikowanego specjalistę social media warto mieć w zespole. Jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba odpowiedzialna za media społecznościowe? Obeznany w platformach Social Media Jest tego trochę, a co więcej każde z nich ma inną charakterystykę. […]
Webwriting – co to jest?
Webwriting to sposób formowania treści w taki sposób, aby dostosować je do panujących trendów w Internecie. Mało kto czyta artykuły od deski do deski! W natłoku informacji raczej skanujemy wzrokiem tekst, aby wyłowić co w nim najcenniejszego lub przekonać się, czy faktycznie warto się w niego zagłębić. Oznacza to, że twórcy artykułów mają raptem kilka sekund aby przekonać […]
Jak korzystać z ChatGPT: nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego
W kategoriach: Sztuczna inteligencja, Tagi: Chat GPT,
Wprowadzenie ChatGPT to nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego i generowania treści. Zostało wymyślone przez firmę OpenAI, która dąży do stworzenia technologii zrozumiałych dla ludzi, wspierających naszą inteligencję. ChatGPT może być używany do tworzenia modeli uczenia maszynowego, takich jak tekstowe odpowiedniki, generatory opowieści i systemy wirtualnych asystentów. Zaletą tego narzędzia jest to, że ma ono […]
SEO a produkt niedostępny w sklepie internetowym
Towar jest i jest. Rotuje, schodzi, ale pewien stan magazynowy macie, więc sprzedaż trwa. Wtem schodzi ostatnia sztuka, domówić przynajmniej na razie nie ma skąd – ale e-sklepy mają to do siebie, że produkt i tak będzie się wyświetlał. Co zrobić gdy w sklepie internetowym jest produkt niedostępny?  Aż kusi, żeby go usunąć, szczególnie jeżeli […]
Jak prowadzić fanpage na facebooku? Tych błędów unikaj.
Facebook jest wszędzie, facebook wszystko wie, ponadto stał się prężnie działającą platformą reklamową.  Prowadzenie firmowego profilu na Facebook’u ma same plusy. Zaznajamiasz potencjalnych klientów ze swoją ofertą, a przede wszystkim dzięki fanpage’owi możesz budować wizerunek firmy oraz nawiązywać kontakt z klientami. To poprzez facebook możesz realizować część strategii jeżeli chodzi o content marketing. Jak prowadzić fanpage na facebooku tak, aby […]
Ścieżka zakupowa w e-commerce - jak ją ułatwić?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Ścieżka zakupowa czyli droga jaką przechodzi Twój klient, od buszowania po labiryntach Twojego e-sklepu, do momentu sfinalizowania transakcji. Zadbaj, aby nie była wyboista, bo porzucony koszyk to nie jest to, co nakręci Twój biznes. Jak ułatwić ścieżkę zakupową aby klient nie zboczył z trasy i nie poszedł do konkurencji? Poznajcie kilka sposobów! Jak ułatwić ścieżkę […]