Jak prowadzić fanpage na facebooku? Tych błędów unikaj.

Facebook jest wszędzie, facebook wszystko wie, ponadto stał się prężnie działającą platformą reklamową.  Prowadzenie firmowego profilu na Facebook’u ma same plusy. Zaznajamiasz potencjalnych klientów ze swoją ofertą, a przede wszystkim dzięki fanpage’owi możesz budować wizerunek firmy oraz nawiązywać kontakt z klientami. To poprzez facebook możesz realizować część strategii jeżeli chodzi o content marketingJak prowadzić fanpage na facebooku tak, aby wycisnąć z niego 100 % możliwości? Szkolenia SEO jakkolwiek fajne, tak o fb nie traktują bo to inna para kaloszy.

Trochę przewrotnie, podpowiem czego się wystrzegać. Czyli trochę o tym jak nie – prowadzić fanpage’a.

Prowadzenie fanpage – podstawowe błędy

Firmowy fanpage jest, ale nieaktywny

Zaznaczyłeś teren, zasygnalizowałeś obecność firmy na Facebooku i … i tyle. Nie wrzucasz nic, nie nawiązujesz kontaktu z klientami, ot profil widmo. Nie masz czasu tego prowadzić, a przede wszystkim nie widzisz sensu.  Dlaczego jest to błąd numer 1? Klienci chcąc skorzystać z usług danej firmy pierwszy raz  często robią research. Sprawdzają aktywność firmy w mediach społecznościowych, w tym właśnie na Facebooku.

Sama ostatnio zastanawiałam się nad zakupem w pewnym sklepie internetowym, ale po wyszperaniu ich fanpage na fb okazało się, że ich aktywność na Facebooku ograniczyła się do 3 postów w 2016 roku . Czy ta firma dalej prosperuje? Czy zważa się tam na klientów? A może wyślę kasę i dam się zrobić w balona? W obliczu takiego braku aktywności dokonałam odwrotu na pięcie i zakupów w innym e-sklepie. Coprawda cena była mniej korzystna, ale z racji aktywnego działania owej firmy w social media czułam, że zakup jest pewniejszy.

Co robić? Mimo, że jesteś zarobiony zmotywuj się aby publikować przynajmniej jeden wpis w tygodniu. Warto wiedzieć, że Facebook ma opcję planowania postów – dzięki czemu możesz zaplanować daty i godziny postów do przodu. Np. poświęcić godzinę i zaplanować posty na miesiąc lub dwa do przodu.  Ty masz z głowy, publikować będzie się samo.

Co za dużo to niezdrowo

Gatunek ludzki ma tendencje aby popadać ze skrajności w skrajność. Bywa, że nie prowadzi się fanpage’a w ogóle, a bywa, że jest się aż nadaktywnym co również nie działa na korzyść firmy. Ilość postów powinna być dostosowana do rodzaju i wielkości firmy, ale przyjmuje się, że jeden post dziennie to taka bezpieczna ilość.Posty tylko sprzedażowe

Jeżeli masz prywatne konto na Facebooku, to zastanów się do czego najczęściej go używasz. Zapewne aby zobaczyć co tam u znajomych, poprzerzucać się argumentami na grupach tematycznych, czasem aby nasiąknąć memami lub aby pooglądać śmieszne kotki. Reasumujac: chodzi o relacje, informacje i rozrywkę.  Tymczasem większość fanpage’y firmowych to właściwie katalogi z produktami.  Publikowanie postów tylko sprzedażowych to prosta droga do tego, aby użytkownicy przestali Cię obserwować ponieważ potraktują to jako spam. Ludzie chcą rozrywki, chcą informacji… są również ciekawscy.

Co robić? Ostatnio słyszałam o proporcji 1 post sprzedażowy na 4 posty nie-sprzedażowe.

Informuj o promocjach, rabatach ale i postaw na porady czy dzielenie się branżowymi nowinkami. Masz fajną ekipę?  Uchyl rąbka tajemnicy i pokaż jak pracujecie. A może jak się świetnie bawicie w czasie pracy? I jak zgranym jesteście zespołem? Ludzie chcą powiązać markę z uśmiechniętą twarzą konkretnego człowieka. Dzięki temu ocieplisz wizerunek jako firmy, pracodawcy,a  firma zacznie wzbudzać sympatię.

Nie ignoruj użytkowników. Jak prowadzić fanpage? Wchodź z nimi w interakcje!

Facebook to społeczność. Jak prowadzić fanpage na facebooku? Rozmawiać! Wykorzystaj jego możliwości do nawiązania kontaktów z klientami. Reaguj. Odpowiadaj na pytania, reaguj na komentarze. Uprzejmie reaguj na komentarze, nawet te negatywne – bo to też świadczy o Twojej firmie. Odpowiadaj również na te pozytywne!(często zostawia się je bez echa) – pokaż, że je doceniasz.

Brak pomysłu na fanpage- czyli zrobię sobie śmietnik

Bywa tak, że gdy ktoś nie wie jak prowadzić fanpage, ale wie, że liczy się regularność postów to wrzuca tam wszystko. Luźne posty są spoko, dbaj jednak aby były powiązane z Twoją marką i branżą. Kiedyś natrafiłam na profil… biura rachunkowego które było siedliskiem postów typu “dzień pizzy”, “dzień kota” czy “piątek, piąteczek, piątunio”. Jak się to ma do budowania tożsamości marki? Kiepsko. Sprostowanie: post pod tytułem Dzień Kota i fotografia zrelaksowanego kota w danym biurze rachunkowym(widoczne logo biura etc) jeszcze byłoby ok, ale foto Kota Szkockiego Zwisłouchego, rąbnięte z netu i opatrzone napisem, nijak mi nie przystawało do tego profilu, nawet jeżeli chodziło o wpis rozrywkowy…

Czy któryś z tych 5 grzeszków możesz przypisać sobie? Może już masz w głowie projekt zmian co do tego jak prowadzić fanpage na facebooku?

Zobacz inne artykuły

Facebook Pixel – czym jest i jak działa?
Prowadzisz stronę na Facebooku swojej firmy? Może zajmujesz się prowadzeniem stron na portalu dla swoich klientów? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco to prawdopodobnie prowadzisz także kampanie Facebook Ads, a to oznacza, że ten artykuł jest skierowany do Ciebie.  Mimo wielu starań kampanie nie przynoszą oczekiwanych efektów, a reklamy nie trafiają do docelowych odbiorców, na których najbardziej zależy […]
Kody EAN [Kod kreskowy] – co to jest i jak uzyskać kod
W kategoriach: Wskazówki i porady,
W świecie handlu, zarówno stacjonarnego, jak i internetowego, kody EAN, znane również jako kody kreskowe, są nieodzownym elementem identyfikacji produktów. W naszym najnowszym artykule „Kody EAN [Kod kreskowy] – co to jest i jak uzyskać kod” przybliżamy ten temat, wyjaśniając, czym są kody EAN, jakie mają znaczenie i jak je uzyskać. Artykuł zawiera również informacje […]
Ruch organiczny - dlaczego warto o niego zadbać?
Co to jest ruch organiczny? O tym, że strony internetowe generują ruch nie trzeba nikogo uświadamiać. Darmowy ruch organiczny jest tym, o którym marzy niejedna marka w Internecie. Warto jednak wiedzieć, że pojawia się on na tych stronach i sklepach online, które są bardzo dobrze wypozycjonowane. Definicja – ruch organiczny Ruch organiczny (Organic traffic, ruch […]
Tworzenie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?
Założenie oraz prowadzenie sklepu internetowego nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Kilka razy zdarzyło mi się usłyszeć od osób spoza branży: „otworzę sklep online i będę sprzedawał w internecie”. To byłoby zbyt proste, żeby mogło być możliwe. Domena, kwestie prawne, księgowość, reklama… i wiele więcej – to jedne z najważniejszych czynników, jakie pozwalają […]
Jak chatboty i ChatGPT wyznaczają przyszłość marketingu internetowego
W kategoriach: Sztuczna inteligencja, Tagi: Chat GPT,
Jak chatboty i ChatGPT wyznaczają przyszłość marketingu internetowego? Wraz z rozwojem technologii coraz więcej firm stosuje automatyzację usług w tym w marketingu internetowym. Innowacje takie jak chatboty i ChatGPT są coraz bardziej popularne, a ich udział w rozwiązywaniu problemów marketingowych jest coraz większy. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej temu, w jaki sposób chatboty i […]
Psychologia marketingu
Psychologia marketingu to fascynujące połączenie nauki o ludzkim umyśle i strategii sprzedaży. To dziedzina, która bada, jak różne aspekty ludzkiego zachowania wpływają na decyzje zakupowe. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak psychologia jest wykorzystywana w marketingu i sprzedaży, jak działają strategie marketingowe oparte na psychologii, jakie role odgrywają spostrzeganie, pierwsze wrażenie i pamięć […]
Dobry content - 3 proste sposoby jak ulepszyć swój tekst
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
W szaleństwie klawiatury tekst spłodziłeś, a teraz oglądasz go z każdej strony i zastanawiasz się jakby tu go ulepszyć? Poznaj 3 proste wskazówki które pozwolą Ci ulepszyć stworzony tekst. Przydadzą się nie tylko copywriterom, ale i dziennikarzom oraz wszelkim innym osobom tworzącym treści. # 1 – Zostaw tekst i zajmij się czymś innym Czyżby tutaj brew Ci […]
Copywriter – kto to taki i jaki jest jego zakres obowiązków?
W świecie marketingu, copywriter to prawdziwy kreator słów, który ma moc przekształcania prostych zdań w przekonujące i angażujące treści. To osoba, która tworzy teksty, które nie tylko informują, ale przede wszystkim przyciągają uwagę, budzą emocje i skłaniają do działania. Ale czym dokładnie zajmuje się copywriter? Jakie są jego obowiązki i jakie umiejętności powinien posiadać? W […]