Jak prowadzić fanpage na facebooku? Tych błędów unikaj.

Facebook jest wszędzie, facebook wszystko wie, ponadto stał się prężnie działającą platformą reklamową.  Prowadzenie firmowego profilu na Facebook’u ma same plusy. Zaznajamiasz potencjalnych klientów ze swoją ofertą, a przede wszystkim dzięki fanpage’owi możesz budować wizerunek firmy oraz nawiązywać kontakt z klientami. To poprzez facebook możesz realizować część strategii jeżeli chodzi o content marketingJak prowadzić fanpage na facebooku tak, aby wycisnąć z niego 100 % możliwości? Szkolenia SEO jakkolwiek fajne, tak o fb nie traktują bo to inna para kaloszy.

Trochę przewrotnie, podpowiem czego się wystrzegać. Czyli trochę o tym jak nie – prowadzić fanpage’a.

Prowadzenie fanpage – podstawowe błędy

Firmowy fanpage jest, ale nieaktywny

Zaznaczyłeś teren, zasygnalizowałeś obecność firmy na Facebooku i … i tyle. Nie wrzucasz nic, nie nawiązujesz kontaktu z klientami, ot profil widmo. Nie masz czasu tego prowadzić, a przede wszystkim nie widzisz sensu.  Dlaczego jest to błąd numer 1? Klienci chcąc skorzystać z usług danej firmy pierwszy raz  często robią research. Sprawdzają aktywność firmy w mediach społecznościowych, w tym właśnie na Facebooku.

Sama ostatnio zastanawiałam się nad zakupem w pewnym sklepie internetowym, ale po wyszperaniu ich fanpage na fb okazało się, że ich aktywność na Facebooku ograniczyła się do 3 postów w 2016 roku . Czy ta firma dalej prosperuje? Czy zważa się tam na klientów? A może wyślę kasę i dam się zrobić w balona? W obliczu takiego braku aktywności dokonałam odwrotu na pięcie i zakupów w innym e-sklepie. Coprawda cena była mniej korzystna, ale z racji aktywnego działania owej firmy w social media czułam, że zakup jest pewniejszy.

Co robić? Mimo, że jesteś zarobiony zmotywuj się aby publikować przynajmniej jeden wpis w tygodniu. Warto wiedzieć, że Facebook ma opcję planowania postów – dzięki czemu możesz zaplanować daty i godziny postów do przodu. Np. poświęcić godzinę i zaplanować posty na miesiąc lub dwa do przodu.  Ty masz z głowy, publikować będzie się samo.

Co za dużo to niezdrowo

Gatunek ludzki ma tendencje aby popadać ze skrajności w skrajność. Bywa, że nie prowadzi się fanpage’a w ogóle, a bywa, że jest się aż nadaktywnym co również nie działa na korzyść firmy. Ilość postów powinna być dostosowana do rodzaju i wielkości firmy, ale przyjmuje się, że jeden post dziennie to taka bezpieczna ilość.Posty tylko sprzedażowe

Jeżeli masz prywatne konto na Facebooku, to zastanów się do czego najczęściej go używasz. Zapewne aby zobaczyć co tam u znajomych, poprzerzucać się argumentami na grupach tematycznych, czasem aby nasiąknąć memami lub aby pooglądać śmieszne kotki. Reasumujac: chodzi o relacje, informacje i rozrywkę.  Tymczasem większość fanpage’y firmowych to właściwie katalogi z produktami.  Publikowanie postów tylko sprzedażowych to prosta droga do tego, aby użytkownicy przestali Cię obserwować ponieważ potraktują to jako spam. Ludzie chcą rozrywki, chcą informacji… są również ciekawscy.

Co robić? Ostatnio słyszałam o proporcji 1 post sprzedażowy na 4 posty nie-sprzedażowe.

Informuj o promocjach, rabatach ale i postaw na porady czy dzielenie się branżowymi nowinkami. Masz fajną ekipę?  Uchyl rąbka tajemnicy i pokaż jak pracujecie. A może jak się świetnie bawicie w czasie pracy? I jak zgranym jesteście zespołem? Ludzie chcą powiązać markę z uśmiechniętą twarzą konkretnego człowieka. Dzięki temu ocieplisz wizerunek jako firmy, pracodawcy,a  firma zacznie wzbudzać sympatię.

Nie ignoruj użytkowników. Jak prowadzić fanpage? Wchodź z nimi w interakcje!

Facebook to społeczność. Jak prowadzić fanpage na facebooku? Rozmawiać! Wykorzystaj jego możliwości do nawiązania kontaktów z klientami. Reaguj. Odpowiadaj na pytania, reaguj na komentarze. Uprzejmie reaguj na komentarze, nawet te negatywne – bo to też świadczy o Twojej firmie. Odpowiadaj również na te pozytywne!(często zostawia się je bez echa) – pokaż, że je doceniasz.

Brak pomysłu na fanpage- czyli zrobię sobie śmietnik

Bywa tak, że gdy ktoś nie wie jak prowadzić fanpage, ale wie, że liczy się regularność postów to wrzuca tam wszystko. Luźne posty są spoko, dbaj jednak aby były powiązane z Twoją marką i branżą. Kiedyś natrafiłam na profil… biura rachunkowego które było siedliskiem postów typu “dzień pizzy”, “dzień kota” czy “piątek, piąteczek, piątunio”. Jak się to ma do budowania tożsamości marki? Kiepsko. Sprostowanie: post pod tytułem Dzień Kota i fotografia zrelaksowanego kota w danym biurze rachunkowym(widoczne logo biura etc) jeszcze byłoby ok, ale foto Kota Szkockiego Zwisłouchego, rąbnięte z netu i opatrzone napisem, nijak mi nie przystawało do tego profilu, nawet jeżeli chodziło o wpis rozrywkowy…

Czy któryś z tych 5 grzeszków możesz przypisać sobie? Może już masz w głowie projekt zmian co do tego jak prowadzić fanpage na facebooku?

Zobacz inne artykuły

Blog firmowy – 4 powody dlaczego warto go mieć
Posiadanie własnej strony internetowej i aktywna obecność w mediach społecznościowych to obecnie standard w prowadzeniu biznesu. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, jak możesz jeszcze bardziej wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji? Rozwiązaniem może być blog firmowy, który często bywa niedoceniany. W tym artykule przedstawimy cztery powody, dla których warto prowadzić bloga firmowego. Dowiesz się, jak […]
Pomysły na bloga - Poznaj 7 sposobów skąd je brać!
Content marketing to dziedzina bardzo obszerna i wymagająca. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki optymalnym nakładzie czasu nie strzelaj treściami na oślep, a stwórz strategię.  Skąd brać pomysły na pasujące i chwytliwe teksty? Sprawdź te 7 wskazówek! Dowiedz się kim jest Twój odbiorca Dosyć często zdarza się tak, że content tworzony jest dookoła wątku, który jak […]
Ruch organiczny - dlaczego warto o niego zadbać?
Co to jest ruch organiczny? O tym, że strony internetowe generują ruch nie trzeba nikogo uświadamiać. Darmowy ruch organiczny jest tym, o którym marzy niejedna marka w Internecie. Warto jednak wiedzieć, że pojawia się on na tych stronach i sklepach online, które są bardzo dobrze wypozycjonowane. Definicja – ruch organiczny Ruch organiczny (Organic traffic, ruch […]
Opisy produktów w sklepie internetowym – dlaczego są tak ważne?
Jak powinien wyglądać idealny opis produktu do sklepu internetowego? Gdyby świat był czarno biały, moglibyśmy przepis na opis produktu przedstawić następująco: No dobrze, przepis już mamy, ale to nie wszystko. Nie znając proporcji, nie mając umiejętności – zamiast opisu pachnącego niczym biszkopt, może wyjść zakalec. Opisy produktów to nie tylko sposób na przekonanie klienta i zwiększenie […]
Opisy kategorii - dlaczego są takie ważne i jak je tworzyć
Opisy kategorie w sklepie internetowym Zakładasz sklep internetowy.  Roboty masa, tworzysz kategorie, zapełniasz je produktami wysokiej klasy. Włożyłeś w to serce, lwią część zawartości swojego konta oraz nerwy.  Miło byłoby aby biznes zaczął się kręcić. Często jest tak, że w pośpiechu deprecjonuje się rolę opisów kategorii. Może nawet nie tyle deprecjonuje, co całkiem je olewa […]
Zasady webwritingu - czyli jak pisać artykuły do Internetu
W kategoriach: Copywriting, Wskazówki i porady,
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Jak piszesz tak Cie czytają… lub nie. Webwriting rządzi się swoimi prawami, które ujawnili liczni badacze. Wiemy już, że nie czytamy od deski do deski, a skanujemy stronę w poszukiwaniu najsmaczniejszych kąsków. Wiemy też, że nasz wzrok błądzi po zawartości strony wypalając nań ślad w kształcie litery F. Jak […]
Bezpieczne hasło
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Twoje bezpieczne hasło Silne hasło w Internecie to podstawowy środek bezpieczeństwa. Warto poświęcić mu więcej uwagi, aby skutecznie chronić swój biznes, a także sprawy prywatne. Czy wiesz jak stworzyć bezpieczne hasło? Odradzamy wpisywanie swojego imienia i nazwiska, nawet zaczynając z dużej litery, a kończąc rokiem urodzenia. Oczywiście przejdzie ono w zapewne każdym systemie, ale powiedzmy […]
Jak pozycjonować blog czyli treści i ich wpływ na SEO
W dzisiejszych czasach, blogi są nie tylko platformą do dzielenia się myślami, pomysłami czy doświadczeniami, ale również potężnym narzędziem marketingowym. Pozycjonowanie bloga, czyli optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek internetowych, jest kluczowe dla zwiększenia widoczności i przyciągnięcia większej liczby czytelników. W tym artykule, przyjrzymy się najważniejszym aspektom pozycjonowania bloga, takim jak badanie słów kluczowych, optymalizacja treści, […]