Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepów internetowych to jedno z najskuteczniejszych działań marketingowych, które służy jego promocji i reklamie. Dzięki pojawieniu się wysoko w wynikach wyszukiwania będziesz mieć szansę na znalezienie szerszego grona klientów. W branży e-commerce bywa tak, że każdy właściciel biznesu prędzej czy później zetknie się z pojęciem, jakim jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Im wcześniej to nastąpi, tym szybciej zacznie się prace nad poprawą widoczności swojego serwisu. Przyjrzyj się bliżej pozycjonowaniu i dowiedz się w jaki sposób wykorzystać tą wiedzę w swoim sklepie internetowym.

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy

W przypadku sklepów internetowych pozycjonowanie jest bardzo złożonym procesem – niekiedy trzeba uzbroić się w cierpliwość, aby móc cieszyć się efektami. Co więcej, praca nad danym serwisem wcale nie kończy się w momencie dojścia na szczyt wyników wyszukiwania. Aby utrzymać wysoki poziom trzeba ciągle dbać o jego utrzymanie. Oczywiście jest warto o co walczyć. Im większa moc sklepu internetowego w oczach Google, tym bardziej jest on widoczny przez Twoich potencjalnych klientów.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepu internetowego dla wielu przedsiębiorców e-commerce jest skomplikowanym rozwiązaniem. O wiele łatwiej jest powierzyć to zadanie specjalistom, którzy dzięki odpowiednim narzędziom analitycznym przygotują dla Ciebie strategię działania. Jeśli natomiast chcesz samodzielnie zająć się pozycjonowaniem sklepu internetowego, skorzystaj z kilku wskazówek, które znajdziesz poniżej.

Analiza słów kluczowych

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań mających na celu pozycjonowanie sklepu internetowego trzeba wykonać analizę słów kluczowych i wybrać najbardziej optymalne frazy do prowadzonego biznesu. Warto wiedzieć, że trafny wybór słów kluczowych wymaga odpowiednich narzędzi i czasu. Do tego zadania należy się jak najlepiej przygotować, gdyż dobór słów kluczowych będzie miał duże znaczenie na dalszą strategię SEO i tworzenie treści. Rozróżniamy  pojedyncze frazy, a także z krótkim i długim ogonem. Najbardziej wartościowe spośród słów kluczowych są te z długim ogonem – najdokładniej określają zapytania potencjalnych klientów w wyszukiwarce Google.

Unikalne i wartościowe treści

Mając już zrobioną analizę słów kluczowych możesz przejść do stworzenia unikalnych tekstów, które będą wartościowe dla użytkowników i robotów Google. Naturalnie nasycone frazami kluczowymi będą dbały o pozycjonowanie sklepu internetowego. Posiadanie w swoim serwisie unikalnej treści sprawia, że będzie on maksymalnie przyjazny SEO. Przy tworzeniu contentu na sklep internetowy bardzo ważne jest to, aby nie umieszczać tego samego tekstu w kilku miejscach – także poza serwisem. Jeśli tak się stanie będziemy mówić o „duplikacji treści”, co nie sprzyja wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Wersja mobilna sklepu internetowego

Aby pozycjonowanie sklepu internetowego przyniosło jak najlepsze efekty, bardzo ważne jest zadbanie o jego wersję mobilną. To działanie powinno zostać przeprowadzone z uwzględnieniem wszystkich ważnych szczegółów. Google doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że użytkownicy mobilni używają swoich smartfonów i tabletów do przeglądania Internetu. Jeśli Twój sklep nie jest przystosowany do nich to wówczas jego pozycja może być bardzo obniżona w wynikach wyszukiwania. Tak więc w przypadku sklepów internetowych i samego pozycjonowania posiadanie wersji mobilnej jest bardzo ważne.

Linkowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego to także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Dobrą praktyką jest umieszczenie w opisie strony głównej odnośników do kategorii i podkategorii. Podlinkowane powinny być słowa kluczowe, które odpowiadają nazwom poszczególnych zakładek. Sklepy internetowe powinny także zawierać odnośniki poza własnym serwisem. Warto pamiętać, że muszą być to zaufane witryny o wysokiej jakości – roboty Google premiują wyłącznie wartościowe linki. W tym zadaniu pomogą Ci artykuły sponsorowane lub partnerskie.

Google Search Console

Do pozycjonowania sklepów internetowych przyczynia się również narzędzie Google Search Console. Należy pamiętać, aby dodać do niego adres serwisu i wgrać plik sitemap.xml. Google Search Console ułatwi Ci kontrolę nad Twoim sklepem. Pozwoli na szybkie wyłapanie ewentualnych błędów, abyś natychmiast mógł zainterweniować. Google Search Console pozwala również na monitorowanie ruchu na stronie, a także w danych kategoriach.

Sprawdź, co sprawdzi się w Twoim sklepie internetowym

O tym, jak pozycjonować sklep internetowy warto porozmawiać ze specjalistą. Może okazać się, że Twój serwis potrzebuje kompleksowej usługi lub należy zadbać jedynie o linkowanie lub content marketing. Do pozycjonowania sklepu internetowego trzeba się dobrze przygotować. To bardzo złożony proces, a ten artykuł jest wstępem do zadbania o Twój serwis. I pamiętaj, że pozycjonowanie stron i sklepów internetowych wymaga czasu i cierpliwości. Jeśli nie widzisz efektów po miesiącu nie oznacza to, że Twoje rozwiązanie nie działają. Trzeba dać sobie trochę więcej czasu.

Zobacz inne artykuły

Kody EAN [Kod kreskowy] – co to jest i jak uzyskać kod
W kategoriach: Wskazówki i porady,
W świecie handlu, zarówno stacjonarnego, jak i internetowego, kody EAN, znane również jako kody kreskowe, są nieodzownym elementem identyfikacji produktów. W naszym najnowszym artykule „Kody EAN [Kod kreskowy] – co to jest i jak uzyskać kod” przybliżamy ten temat, wyjaśniając, czym są kody EAN, jakie mają znaczenie i jak je uzyskać. Artykuł zawiera również informacje […]
Jak pisać opisy kategorii do sklepu internetowego
Opis kategorii do sklepu internetowego – po co go robić, skoro i tak tego nikt nie przeczyta, tylko od razu skupi się na liście produktów? Z jednej strony racja. Opisy kategorii to nie to co interesuje klienta, sęk w tym, że to właśnie dzięki niemu potencjalny klient może trafić na Twoją stronę internetową. Wszak to […]
Recykling treści – jak wykorzystać treści które już masz?
Recykling treści, cóż to takiego? Człowiek może i kiedyś podśmiewał się z tego, że jest taki zawód jak blogger… Do czasu aż sam nie zasiadł do tworzenia treści na stronę.  Wszak ma być to merytoryczne, wartościowe, unikatowe, zoptymalizowane pod SEO. Zbierasz materiały, piszesz. Optymalizujesz, publikujesz. Bujasz się z dystrybucją treści, wszak trzeba sprawić aby ktoś ten wpis […]
Hosting – co to jest i jakie są rodzaje?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Hosting – domena to nie wszystko Dla wielu właścicieli stron internetowych i sklepów online pojęcie, jakim jest hosting jest dość tajemnicze. Osoby, które nie są związane z informatyką rzadko kiedy wiedzą, co dokładnie zwrot ten oznacza. Jeśli należysz do tego grona, to ten artykuł jest dla Ciebie. Przybliżę w nim ten tajemniczy termin i odpowiem […]
Jak prowadzić fanpage na facebooku? Tych błędów unikaj.
Facebook jest wszędzie, facebook wszystko wie, ponadto stał się prężnie działającą platformą reklamową.  Prowadzenie firmowego profilu na Facebook’u ma same plusy. Zaznajamiasz potencjalnych klientów ze swoją ofertą, a przede wszystkim dzięki fanpage’owi możesz budować wizerunek firmy oraz nawiązywać kontakt z klientami. To poprzez facebook możesz realizować część strategii jeżeli chodzi o content marketing. Jak prowadzić fanpage na facebooku tak, aby […]
Dobrego marketingowca - 7 cech
Wiele osób twierdzi, że marketingowcem trzeba się urodzić.  Niekoniecznie, możliwości uczenia się są ogromne, niemniej zapewne spotkaliście się z jednostkami wybitnie utalentowanymi w tym zakresie tak po prostu, z natury. Gdyby tak włożyć kilku dobrych marketingowców w laboratoryjną wirówkę dałoby się zapewne kilka cech wyekstrahować. Jakie są cechy dobrego marketingowca? Wyłowiliśmy 7 uniwersalnych. Kreatywność Nazwa […]
Unikalne treści i opisy na stronie internetowej – po co to wszystko?
Być może słyszałeś już o konieczności zapewnienia unikalnych treści na stronę lub sklep internetowy. Być może jeszcze nie słyszałeś. Możliwe jest też że słyszałeś ale machnąłeś ręką. Wszak unikalne treści wymagają dobrego obeznania z tworzeniem tekstów, ale i czasu. Po co bawić się w unikalne treści  skoro można np. skopiować opisy ze strony producenta? Dwa […]
Webwriting – co to jest?
Webwriting to sposób formowania treści w taki sposób, aby dostosować je do panujących trendów w Internecie. Mało kto czyta artykuły od deski do deski! W natłoku informacji raczej skanujemy wzrokiem tekst, aby wyłowić co w nim najcenniejszego lub przekonać się, czy faktycznie warto się w niego zagłębić. Oznacza to, że twórcy artykułów mają raptem kilka sekund aby przekonać […]