Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepów internetowych to jedno z najskuteczniejszych działań marketingowych, które służy jego promocji i reklamie. Dzięki pojawieniu się wysoko w wynikach wyszukiwania będziesz mieć szansę na znalezienie szerszego grona klientów. W branży e-commerce bywa tak, że każdy właściciel biznesu prędzej czy później zetknie się z pojęciem, jakim jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Im wcześniej to nastąpi, tym szybciej zacznie się prace nad poprawą widoczności swojego serwisu. Przyjrzyj się bliżej pozycjonowaniu i dowiedz się w jaki sposób wykorzystać tą wiedzę w swoim sklepie internetowym.

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy

W przypadku sklepów internetowych pozycjonowanie jest bardzo złożonym procesem – niekiedy trzeba uzbroić się w cierpliwość, aby móc cieszyć się efektami. Co więcej, praca nad danym serwisem wcale nie kończy się w momencie dojścia na szczyt wyników wyszukiwania. Aby utrzymać wysoki poziom trzeba ciągle dbać o jego utrzymanie. Oczywiście jest warto o co walczyć. Im większa moc sklepu internetowego w oczach Google, tym bardziej jest on widoczny przez Twoich potencjalnych klientów.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepu internetowego dla wielu przedsiębiorców e-commerce jest skomplikowanym rozwiązaniem. O wiele łatwiej jest powierzyć to zadanie specjalistom, którzy dzięki odpowiednim narzędziom analitycznym przygotują dla Ciebie strategię działania. Jeśli natomiast chcesz samodzielnie zająć się pozycjonowaniem sklepu internetowego, skorzystaj z kilku wskazówek, które znajdziesz poniżej.

Analiza słów kluczowych

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań mających na celu pozycjonowanie sklepu internetowego trzeba wykonać analizę słów kluczowych i wybrać najbardziej optymalne frazy do prowadzonego biznesu. Warto wiedzieć, że trafny wybór słów kluczowych wymaga odpowiednich narzędzi i czasu. Do tego zadania należy się jak najlepiej przygotować, gdyż dobór słów kluczowych będzie miał duże znaczenie na dalszą strategię SEO i tworzenie treści. Rozróżniamy  pojedyncze frazy, a także z krótkim i długim ogonem. Najbardziej wartościowe spośród słów kluczowych są te z długim ogonem – najdokładniej określają zapytania potencjalnych klientów w wyszukiwarce Google.

Unikalne i wartościowe treści

Mając już zrobioną analizę słów kluczowych możesz przejść do stworzenia unikalnych tekstów, które będą wartościowe dla użytkowników i robotów Google. Naturalnie nasycone frazami kluczowymi będą dbały o pozycjonowanie sklepu internetowego. Posiadanie w swoim serwisie unikalnej treści sprawia, że będzie on maksymalnie przyjazny SEO. Przy tworzeniu contentu na sklep internetowy bardzo ważne jest to, aby nie umieszczać tego samego tekstu w kilku miejscach – także poza serwisem. Jeśli tak się stanie będziemy mówić o „duplikacji treści”, co nie sprzyja wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Wersja mobilna sklepu internetowego

Aby pozycjonowanie sklepu internetowego przyniosło jak najlepsze efekty, bardzo ważne jest zadbanie o jego wersję mobilną. To działanie powinno zostać przeprowadzone z uwzględnieniem wszystkich ważnych szczegółów. Google doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że użytkownicy mobilni używają swoich smartfonów i tabletów do przeglądania Internetu. Jeśli Twój sklep nie jest przystosowany do nich to wówczas jego pozycja może być bardzo obniżona w wynikach wyszukiwania. Tak więc w przypadku sklepów internetowych i samego pozycjonowania posiadanie wersji mobilnej jest bardzo ważne.

Linkowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego to także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Dobrą praktyką jest umieszczenie w opisie strony głównej odnośników do kategorii i podkategorii. Podlinkowane powinny być słowa kluczowe, które odpowiadają nazwom poszczególnych zakładek. Sklepy internetowe powinny także zawierać odnośniki poza własnym serwisem. Warto pamiętać, że muszą być to zaufane witryny o wysokiej jakości – roboty Google premiują wyłącznie wartościowe linki. W tym zadaniu pomogą Ci artykuły sponsorowane lub partnerskie.

Google Search Console

Do pozycjonowania sklepów internetowych przyczynia się również narzędzie Google Search Console. Należy pamiętać, aby dodać do niego adres serwisu i wgrać plik sitemap.xml. Google Search Console ułatwi Ci kontrolę nad Twoim sklepem. Pozwoli na szybkie wyłapanie ewentualnych błędów, abyś natychmiast mógł zainterweniować. Google Search Console pozwala również na monitorowanie ruchu na stronie, a także w danych kategoriach.

Sprawdź, co sprawdzi się w Twoim sklepie internetowym

O tym, jak pozycjonować sklep internetowy warto porozmawiać ze specjalistą. Może okazać się, że Twój serwis potrzebuje kompleksowej usługi lub należy zadbać jedynie o linkowanie lub content marketing. Do pozycjonowania sklepu internetowego trzeba się dobrze przygotować. To bardzo złożony proces, a ten artykuł jest wstępem do zadbania o Twój serwis. I pamiętaj, że pozycjonowanie stron i sklepów internetowych wymaga czasu i cierpliwości. Jeśli nie widzisz efektów po miesiącu nie oznacza to, że Twoje rozwiązanie nie działają. Trzeba dać sobie trochę więcej czasu.

Zobacz inne artykuły

Dystrybucja treści w Internecie
Stworzyłeś wspaniały artykuł. Istny wypas, owoc wysiłku szarych komórek, i palców które z zapamiętaniem bębniły w klawiaturę. Majstersztyk. Miodzio! Niestety, o ile nie zakręcisz się dookoła tematu dystrybucji treści to ten miodny tekst pozostanie jedynie dla Twoich oczu. Co chwila internet jest zasypywany gigantyczną porcją artykułów i wpisów blogowych. Dystrybucja treści sprawi, że Twój tekst zwiększy swój zasięg,  zostanie […]
Zasady webwritingu - czyli jak pisać artykuły do Internetu
W kategoriach: Copywriting, Wskazówki i porady,
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Jak piszesz tak Cie czytają… lub nie. Webwriting rządzi się swoimi prawami, które ujawnili liczni badacze. Wiemy już, że nie czytamy od deski do deski, a skanujemy stronę w poszukiwaniu najsmaczniejszych kąsków. Wiemy też, że nasz wzrok błądzi po zawartości strony wypalając nań ślad w kształcie litery F. Jak […]
Jak promować sklep internetowy na Facebooku
Wymyśliłeś, albo wprowadzasz do swojej oferty nowy produkt. Wiesz, że drzemie w nim potencjał. Co zrobić aby zainteresować nim również Twoich odbiorców. Facebook się przyda tylko co konkretnie zrobić aby produkt wypromować na Facebooku z polotem i skutecznie? Copywriting produktowy może się przydać, ale to nie wszystko. Jak wypromować produkt lub usługę na Facebooku – strategia Niecierpliwisz się i […]
Google Search Console - funkcje które warto znać
Dzisiejszy wpis kierujemy raczej do tych którzy dopiero rozważają zawarcie znajomości z użytecznym narzędziem jakim jest Google Search Console. Dla osób które używają GSC na co dzień, to oczywista oczywistość, ale jeżeli ktoś dopiero debiutuje w  rozwijaniu swojej witryny być może ma pewne rozterki co do wyboru narzędzia monitorującego ruch(albo zastanawia się czy w ogóle […]
Sprzedaż internetowa w wielu językach
Tworzenie sklepu internetowego na światową skalę Robienie zakupów internetowych we własnym języku jest doceniane przez użytkowników na całym świecie. Przeczytanie opisów produktów i parametrów w dobrze znanym nam języku sprawia, że chętniej chcemy skorzystać z oferty danego sklepu online. Warto wiedzieć, że przedstawienie treści w kilku wersjach językowych może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży – […]
Czym jest marketing internetowy?
Niemal w każdej branży konkurencja może posiadać identyczne produkty, czy usługi jak Ty. Żeby jednak „wybić się” i dotrzeć do grona potencjalnych klientów potrzebujesz czegoś więcej niż wysokiej jakości produkty i doskonała obsługa. We wcześniejszych artykułach omówiłem czym jest grupa docelowa i persona. Jednak, aby Twoi klienci dowiedzieli się, że istniejesz na rynku i oferujesz […]
Skąd brać pomysły na wpisy na bloga
Jakiś czas temu wyjaśnialiśmy dlaczego warto prowadzić blog firmowy. W gargantuicznym skrócie : blog to możliwość nawiązania kontaktu z klientem, zaprezentowania się jako ekspert jak i ukłon w stronę SEO. Zgrabny, dobrze pomyślany blog to wszak duże wsparcie w procesie pozycjonowania. Teksty na bloga i to dobrej jakości warto tworzyć regularnie. Prowadzenie bloga firmowego to […]
Jak wybrać optymalne słowa kluczowe do pozycjonowania stron internetowych?
Słowa kluczowe są niezwykle ważnym narzędziem w pozycjonowaniu stron internetowych. Słowa kluczowe są jednym z głównych czynników rankingowych, dlatego jeśli chcesz pozycjonować stronę internetową będziesz musiał wybrać odpowiednie słowa kluczowe. W tym artykule przedstawimy Ci proces pozycjonowania SEO i jak wybrać optymalne słowa kluczowe, aby Twoja strona internetowa zdobyła dobre pozycje w wynikach wyszukiwania. I. […]