Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepów internetowych to jedno z najskuteczniejszych działań marketingowych, które służy jego promocji i reklamie. Dzięki pojawieniu się wysoko w wynikach wyszukiwania będziesz mieć szansę na znalezienie szerszego grona klientów. W branży e-commerce bywa tak, że każdy właściciel biznesu prędzej czy później zetknie się z pojęciem, jakim jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Im wcześniej to nastąpi, tym szybciej zacznie się prace nad poprawą widoczności swojego serwisu. Przyjrzyj się bliżej pozycjonowaniu i dowiedz się w jaki sposób wykorzystać tą wiedzę w swoim sklepie internetowym.

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy

W przypadku sklepów internetowych pozycjonowanie jest bardzo złożonym procesem – niekiedy trzeba uzbroić się w cierpliwość, aby móc cieszyć się efektami. Co więcej, praca nad danym serwisem wcale nie kończy się w momencie dojścia na szczyt wyników wyszukiwania. Aby utrzymać wysoki poziom trzeba ciągle dbać o jego utrzymanie. Oczywiście jest warto o co walczyć. Im większa moc sklepu internetowego w oczach Google, tym bardziej jest on widoczny przez Twoich potencjalnych klientów.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepu internetowego dla wielu przedsiębiorców e-commerce jest skomplikowanym rozwiązaniem. O wiele łatwiej jest powierzyć to zadanie specjalistom, którzy dzięki odpowiednim narzędziom analitycznym przygotują dla Ciebie strategię działania. Jeśli natomiast chcesz samodzielnie zająć się pozycjonowaniem sklepu internetowego, skorzystaj z kilku wskazówek, które znajdziesz poniżej.

Analiza słów kluczowych

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań mających na celu pozycjonowanie sklepu internetowego trzeba wykonać analizę słów kluczowych i wybrać najbardziej optymalne frazy do prowadzonego biznesu. Warto wiedzieć, że trafny wybór słów kluczowych wymaga odpowiednich narzędzi i czasu. Do tego zadania należy się jak najlepiej przygotować, gdyż dobór słów kluczowych będzie miał duże znaczenie na dalszą strategię SEO i tworzenie treści. Rozróżniamy  pojedyncze frazy, a także z krótkim i długim ogonem. Najbardziej wartościowe spośród słów kluczowych są te z długim ogonem – najdokładniej określają zapytania potencjalnych klientów w wyszukiwarce Google.

Unikalne i wartościowe treści

Mając już zrobioną analizę słów kluczowych możesz przejść do stworzenia unikalnych tekstów, które będą wartościowe dla użytkowników i robotów Google. Naturalnie nasycone frazami kluczowymi będą dbały o pozycjonowanie sklepu internetowego. Posiadanie w swoim serwisie unikalnej treści sprawia, że będzie on maksymalnie przyjazny SEO. Przy tworzeniu contentu na sklep internetowy bardzo ważne jest to, aby nie umieszczać tego samego tekstu w kilku miejscach – także poza serwisem. Jeśli tak się stanie będziemy mówić o „duplikacji treści”, co nie sprzyja wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Wersja mobilna sklepu internetowego

Aby pozycjonowanie sklepu internetowego przyniosło jak najlepsze efekty, bardzo ważne jest zadbanie o jego wersję mobilną. To działanie powinno zostać przeprowadzone z uwzględnieniem wszystkich ważnych szczegółów. Google doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że użytkownicy mobilni używają swoich smartfonów i tabletów do przeglądania Internetu. Jeśli Twój sklep nie jest przystosowany do nich to wówczas jego pozycja może być bardzo obniżona w wynikach wyszukiwania. Tak więc w przypadku sklepów internetowych i samego pozycjonowania posiadanie wersji mobilnej jest bardzo ważne.

Linkowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego to także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Dobrą praktyką jest umieszczenie w opisie strony głównej odnośników do kategorii i podkategorii. Podlinkowane powinny być słowa kluczowe, które odpowiadają nazwom poszczególnych zakładek. Sklepy internetowe powinny także zawierać odnośniki poza własnym serwisem. Warto pamiętać, że muszą być to zaufane witryny o wysokiej jakości – roboty Google premiują wyłącznie wartościowe linki. W tym zadaniu pomogą Ci artykuły sponsorowane lub partnerskie.

Google Search Console

Do pozycjonowania sklepów internetowych przyczynia się również narzędzie Google Search Console. Należy pamiętać, aby dodać do niego adres serwisu i wgrać plik sitemap.xml. Google Search Console ułatwi Ci kontrolę nad Twoim sklepem. Pozwoli na szybkie wyłapanie ewentualnych błędów, abyś natychmiast mógł zainterweniować. Google Search Console pozwala również na monitorowanie ruchu na stronie, a także w danych kategoriach.

Sprawdź, co sprawdzi się w Twoim sklepie internetowym

O tym, jak pozycjonować sklep internetowy warto porozmawiać ze specjalistą. Może okazać się, że Twój serwis potrzebuje kompleksowej usługi lub należy zadbać jedynie o linkowanie lub content marketing. Do pozycjonowania sklepu internetowego trzeba się dobrze przygotować. To bardzo złożony proces, a ten artykuł jest wstępem do zadbania o Twój serwis. I pamiętaj, że pozycjonowanie stron i sklepów internetowych wymaga czasu i cierpliwości. Jeśli nie widzisz efektów po miesiącu nie oznacza to, że Twoje rozwiązanie nie działają. Trzeba dać sobie trochę więcej czasu.

Zobacz inne artykuły

Czym jest Google Ads i jak może zwiększyć Twoje zyski?
Google Ads – promocja Twojej firmy w wyszukiwarce Jeśli Twojego biznesu nie ma w Internecie, to nie istnieje – zapewne nie raz jako przedsiębiorca słyszałeś to zdanie. Wielu ekspertów z branży e-commerce powtarza te słowa jak mantrę. Jak jednak mają się one w praktyce? Mogą one oznaczać samą widoczność w wyszukiwarce, ale także wzmocnienie swojej […]
Transkrypcja podcastów, dlaczego warto to robić?
Podcasty to fantastyczna forma przekazywania wiedzy. Ujęte w odcinki, filmiki w wersji audio-lub audio-video zyskują rzesze odbiorców. Tylko jak zdobyć więcej odbiorców skoro jeżeli chodzi o nagrania a SEO występuje jeden zasadniczy i poważny problem? Transykrpcja podcastów – co to jest i po co Ci to? I co ma do tego pozycjonowanie stron? Podcasty vs […]
Narzędzia do pracy copywritera
Ogromne znaczenie treści w działaniach SEO jest wręcz niepodważalne. Wysokiej jakości, merytoryczne i odpowiednio zoptymalizowane teksty są nie tylko istotne, ale NIEZBĘDNE w efektywnie prowadzonych działaniach marketingu internetowego. Bez solidnego contentu ani rusz. Jak zatem tworzyć wpisy i jak sobie pomóc? Pamiętaj, nawet jeżeli masz pióro lekkie jak hel i ostre jak brzytwa, sama umiejętność […]
Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Prawda stara jak świat i tyczy się również kwestii budowania wizerunku firmy w Internecie. Jest to proces o który należy zadbać na wielu płaszczyznach. Mało tego, bywa pracochłonny, co więcej, również czasochłonny.  Posiadanie dobrej reputacji firmy to jednak bardzo ważna składowa jej sukcesu.  Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie? Kreowanie […]
SEO a produkt niedostępny w sklepie internetowym
Towar jest i jest. Rotuje, schodzi, ale pewien stan magazynowy macie, więc sprzedaż trwa. Wtem schodzi ostatnia sztuka, domówić przynajmniej na razie nie ma skąd – ale e-sklepy mają to do siebie, że produkt i tak będzie się wyświetlał. Co zrobić gdy w sklepie internetowym jest produkt niedostępny?  Aż kusi, żeby go usunąć, szczególnie jeżeli […]
Persona w marketingu - jak skutecznie je tworzyć i korzystać z nich
Każdy przedsiębiorca, przed wprowadzeniem jakiejkolwiek usługi, lub produktu na rynek powinien zadać sobie fundamentalne pytanie – kim jest mój klient? Kto dokładnie jest adresatem danej usługi czy produktu? Czego on potrzebuje i co mogę zrobić, żeby te oczekiwania spełnić? Persona marketingowa to właśnie wyobrażenie potencjalnego klienta. Można nadać mu imię, określić rok urodzenia, wykształcenie, wymyślić […]
Pisanie tekstów na zlecenie – czy to łatwa praca?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
Pisanie tekstów to domena copywritera. Zawód ten bywa niedoceniany, ponieważ wielu osobom wydaje się, że nie jest to ambitne zadanie. Nic bardziej mylnego. Copywriting to obszerna dziedzina, wymagająca nie tylko kreatywności czy umiejętności pisania chwytliwych tekstów. Bardzo istotne jest również robienie skutecznego researchu, czy znajomość zasad jakimi rządzi się SEO Pisanie tekstów jako praca Siedzi […]
Jak pisać opisy produktów?
Opis produktu do sklepu internetowego? Jak się do niego zabrać? I po co, skoro można go skopiować ze strony producenta? Sęk w tym, że NIE można – o tym wkrótce poniżej. Prawidłowe przygotowanie opisu w sklepie internetowym to odpowiedzialne zadanie. W sklepie stacjonarnym, wątpliwości rozwieje kompetentny sprzedawca, lub zaznajomisz się z produktem sam. W sklepie […]