Jak pisać opisy produktów?

Opis produktu do sklepu internetowego? Jak się do niego zabrać? I po co, skoro można go skopiować ze strony producenta? Sęk w tym, że NIE można – o tym wkrótce poniżej.

Prawidłowe przygotowanie opisu w sklepie internetowym to odpowiedzialne zadanie. W sklepie stacjonarnym, wątpliwości rozwieje kompetentny sprzedawca, lub zaznajomisz się z produktem sam. W sklepie internetowym tego nie ma, więc warto zastąpić to właśnie dobrym opisem produktu.

Co więcej, opisy produktów są istotne nie tylko pod względem sprzedażowym, ale mają też duże znaczenie jeżeli chodzi o proces pozycjonowania sklepu internetowego.

Opisy produktów do sklepu online – najczęściej popełniane błędy

Buszując po raczkujących e-commerce’ach wprawne oko w mig wyłowi kilka powtarzających się błędów. Są to między innymi:

Kopiowanie opisów od producenta – czas nagli, rzeczy do zrobienia jeszcze cała lista, więc skopiowanie opisu to nęcąca opcja. Niemniej, warto zrezygnować z tego działania, bo można sobie zaszkodzić. Kopiowanie oznacza, że dany opis będziesz mieć Ty i cała masa konkurencji która być może postąpiła tak samo. Dochodzi do duplikacji treści – Google napotykając wiele jednakowych wyników pokazuje ten z “najsilniejszej” strony a resztę ukrywa, bo po co serwować użytkownikom powtarzalny content?

Zbyt krótkie opisy – opis produktu to przestrzeń gdzie nie tylko możesz zaprezentować walory danego produktu, przemawiając językiem korzyści, ale i przemycić cenne frazy kluczowe. Gdy opis jest zbyt krótki, albo co gorsza – składa się jedynie z nazwy i numeru katalogowego, ciężko znaleźć tam frazy kluczowe

Powielanie unikalnej treści –  zdarza się, że ktoś chcąc uniknąć duplicate content przygotuje unikalną treść… a potem powiela ją na bliźniaczych produktach, czy na aukcjach na Allegro. Cóż, wtedy przestaje być ona unikalna i znów mamy do czynienia z duplikacją! Serwisy sprzedażowe mają wysoki autorytet, więc to one będą wyświetlane wyżej, nie Twoja witryna.

Jak pisać dobre opisy produktów?

Skoro już wiemy czego nie robić, przejdźmy teraz do dobrych praktyk które pozwolą stworzyć naprawdę dobry opis produktu!

  1. Dopasuj styl wypowiedzi do grupy docelowej

Przede wszystkim dobrze jest znać grupę docelową do której kierowany jest produkt. Czy będą to młode mamusie które szukają akcesoriów dla swoich pociech? A może posiadacz samochodu szukający sprawdzonych części do swojego pojazdu? A może majętni ludzie szukający wyposażenia premium do swojej łazienki?To będzie rzutować na styl wypowiedzi, dobór słów i to, co warto będzie podkreślić w opisie.

  1. Użyj fraz kluczowych

Sprawdź jak dany produkt może być wyszukiwany i użyj tych fraz tworząc opis. Oczywiście z umiarem.

  1. Dokładnie opisz produkt

Pamiętaj, w sklepie Klient często ma możliwość dotknięcia produktu, pooglądania go z każdej strony, jak również dopytania o szczegóły sprzedawcę. W sklepie online te kwestie warto nadrobić opisem. W przypadku wielu produktów istotne są też dane techniczne, ale nie ograniczaj się tylko do nich.

  1. Pisz językiem korzyści

Co klient zyska dzięki temu produktowi? Jaki jego problem ten produkt może rozwiązać? W jakiej sytuacji sprawdzi się idealnie? Wykorzystaj swoje umiejętności do szkicowania korzyści jakie da konkretny produkt.

  1. Pamiętaj, że unikalność to podstawa

Masz do czynienia z bardzo zbliżonymi produktami? Nie ulegaj pokusie skopiowania go. Zmień go, przeredaguj, podkreśl nieco inne walory.

Jak napisać opis produktu – formatowanie  treści

Finezyjny opis produktu jest? To fantastycznie! Teraz zaprezentuj go tak, aby chciało się czytać, czyli innymi słowy – dostosuj go do zasad którymi rządzi się webwriting.

  • Najważniejsze informacje po lewej stronie – wielu jest zwolenników wypośrodkowania, ale badania dowodzą, że ludzkie oko po zawartości strony wędruje kreśląc kształt litery “F”
  • podziel tekst – akapity przyjdą Ci z pomocą. Unikaj ścian tekstu. Staraj się aby jeden akapit nie był dłuższy niż 5-6 linijek
  • stosuj śródtytuły – możesz użyć do ich tworzenia nagłówków(h2-h6). Niech rzetelnie informują co czeka użytkownika w danej partii tekstu… i niech zawierają frazę kluczową.
  • stosuj wypunktowania – to lubiana przez konsumentów forma serwowania najistotniejszych informacji.

Jeżeli zastosujesz się do tych kilku wskazówek, jakość opisów produktów spod Twojego pióra czy z Twojej klawiatury zdecydowanie się poprawi! Pamiętaj o frazach, oraz o tym aby przemawiać językiem korzyści. Niech każdy kolejny opis będzie lepszy od poprzedniego

Zobacz inne artykuły

Copywriting seo – jak pisać teksty SEO?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Pozycjonowanie poradnik, SEO Blog,
SEO copywriting – co to jest? Copywriting SEO polega na tworzeniu wartościowych treści na blogi, strony i sklepy internetowe, które będą przyjazne zarówno dla użytkownika, jak i wyszukiwarki Google. W ten sposób nie tylko zachęcą odbiorców do pozostania na witrynie, ale poprawią również jej pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. To właśnie teksty pisane zgodnie z zasadami SEO odpowiadają […]
Link kanoniczny – czym są Canonical i kiedy je stosować?
O tym, czym jest duplicate content oraz jaki wpływ ma na pozycję strony wiedzą nawet osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z pozycjonowaniem. Duplikaty treści nie są niczym dobrym zarówno w świecie rzeczywistym, jak i w sieci. Niestety, często zdarzają się szczególnie w sklepach internetowych bądź na stronach o bardzo podobnej tematyce. Po wykryciu przez bota […]
Strategia marketingowa
Przemyślana strategia marketingowa to fundament skutecznej kampanii reklamowej. Dzięki niej możesz rozwinąć swoją firmę szybciej i co najważniejsze efektywniej. Od dłuższego czasu strategie marketingowe cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem – wszelkie reklamy i kampanie prowadzone są teraz w Internecie, tradycyjne sposoby reklamy, takie jak ulotki i gazetki odeszły w zapomnienie. Dzięki dobrze opracowanej strategii firmy […]
Jak promować sklep internetowy na Facebooku
Wymyśliłeś, albo wprowadzasz do swojej oferty nowy produkt. Wiesz, że drzemie w nim potencjał. Co zrobić aby zainteresować nim również Twoich odbiorców. Facebook się przyda tylko co konkretnie zrobić aby produkt wypromować na Facebooku z polotem i skutecznie? Copywriting produktowy może się przydać, ale to nie wszystko. Jak wypromować produkt lub usługę na Facebooku – strategia Niecierpliwisz się i […]
Transkrypcja nagrań podcastów a SEO i pozycjonowanie
Transkrypcja podcastu i nagrań, tylko po co? Jeżeli jesteś podcasterem, lub dzielisz się swoją wiedzą publikując filmiki w Internecie, zapewne zdajesz sobie sprawę jak potężną dozę wiedzy potrafisz „sprzedać” w jednym odcinku. Szkoda tylko, że algorytmy indeksujące nie biegają po podcastach i po nagraniach audiovideo, czyli tym samym nie indeksują ich zawartości. Oznacza to, że […]
Unikalne treści i opisy na stronie internetowej – po co to wszystko?
Być może słyszałeś już o konieczności zapewnienia unikalnych treści na stronę lub sklep internetowy. Być może jeszcze nie słyszałeś. Możliwe jest też że słyszałeś ale machnąłeś ręką. Wszak unikalne treści wymagają dobrego obeznania z tworzeniem tekstów, ale i czasu. Po co bawić się w unikalne treści  skoro można np. skopiować opisy ze strony producenta? Dwa […]
SEO copywriting – poradnik początkującego copywritera
W świecie marketingu cyfrowego, SEO copywriting to klucz do sukcesu. To sztuka tworzenia optymalizowanych treści, które przyciągają i angażują czytelników, a jednocześnie są dobrze oceniane przez wyszukiwarki internetowe. Ale jak zacząć przygodę z SEO copywritingiem? W tym artykule przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, który pomoże Ci zrozumieć podstawy SEO copywritingu. Dowiesz się, czym są frazy kluczowe, […]
Webwriting – co to jest?
Webwriting to sposób formowania treści w taki sposób, aby dostosować je do panujących trendów w Internecie. Mało kto czyta artykuły od deski do deski! W natłoku informacji raczej skanujemy wzrokiem tekst, aby wyłowić co w nim najcenniejszego lub przekonać się, czy faktycznie warto się w niego zagłębić. Oznacza to, że twórcy artykułów mają raptem kilka sekund aby przekonać […]