Jak pisać opisy kategorii do sklepu internetowego

Opis kategorii do sklepu internetowego – po co go robić, skoro i tak tego nikt nie przeczyta, tylko od razu skupi się na liście produktów? Z jednej strony racja. Opisy kategorii to nie to co interesuje klienta, sęk w tym, że to właśnie dzięki niemu potencjalny klient może trafić na Twoją stronę internetową.

Wszak to właśnie wyszukiwarka sprowadza część klientów – algorytmy indeksujące wczytują opisy kategorii i analizują czy zawarte tam treści odpowiadają zapytaniu internauty.

Opisy kategorii w sklepie internetowym – jaka jest ich rola?

Opis kategorii ma za zadanie wskazać algorytmom co dana strona zawiera. Dzięki temu roboty mogą ją sprawniej przypisywać do zapytań użytkowników. Innymi słowy, dzięki odpowiednio sporządzonym opisom kategorii pozyskujesz ruch z organicznych(czyli tych darmowych!) wyników wyszukiwania.

To nie wszystko. Opis może również nakreślić zawartość kategorii użytkownikom, lub nawet pełnić funkcję edukacyjną, jeżeli odpowiedziano w nim na kilka pytań które najczęściej nurtują użytkowników, gdy o danych produktach mowa( a to również świetnie działa na SEO).

SEO a opisy kategorii

To jest najważniejszy powód który powinien Cię przekonać do zadbania o opisy. Dzięki odpowiednio napisanym treściom, możesz zyskać cenne frazy kluczowe na których Ci zależy, nawet te z tzw długiego ogona(np. skórzane buty dla dzieci polskiej produkcji) które zazwyczaj ciężko jest umieścić w nazwach, a warto byłoby się na nie wyświetlać.

Co więcej opis kategorii to również znakomite pole do popisu jeżeli chodzi o linkowanie wewnętrzne, które również jest niezmiernie istotne jeżeli chodzi o proces pozycjonowania witryny internetowej. Możesz w nich umieszczać odnośniki do innych kategorii, aby skuteczniej kierować do innych podstron tak użytkowników, jak i algorytmy indeksujące.

Jak napisać opis kategorii do sklepu internetowego?

Gdy już się okazało, że opis kategorii ma ogromny potencjał, warto byłoby go należycie wykorzystać. Co więc powinno znaleźć się w opisie? O czym należy pamiętać przy ich tworzeniu i czym się kierować?

Przede wszystkim warto pamiętać, że piszesz nie tylko dla robota wyszukiwarki, ale i dla użytkownika z krwi i kości. Najbardziej skuteczne teksty nie są sztucznie wypełnione nadmiarem fraz, i naszpikowane błędami stylistycznymi które czasem są wymuszane przez pewne słowa kluczowe. Teksty które działają, mają naturalnie rozmieszczone frazy kluczowe w umiarkowanej ilości, oraz niosą ze sobą merytoryczną wartość.

  1. Wyszukaj odpowiednie frazy kluczowe – pomoże Ci w tym Senuto lub inne narzędzie z bogatą bazą słów kluczowych. Sprawdź też podpowiedzi Google po przejściu w tryb incognito – mogą być bardzo cenne. Nie trzymaj się sztywno danej frazy – używaj również jej odmian czy synonimów.
  2. Pamiętaj, aby nie przesadzać z ową frazą! Staraj się użyć jej nie więcej niż raz na 1000 znaków ze spacjami.
  3. Tekst musi być unikalny – nie posiłkuj się treściami ze strony producenta, oraz nie wklejaj go na kilku stronach, nawet jeżeli kategorie są bardzo zbliżone do siebie. Prowadzi to do zjawiska zwanego duplicate content(duplikacja treści) – to nie tylko nie wspomaga pozycjonowania, ale wręcz szkodzi.
  4. Podziel tekst na akapity przy pomocy śródtytułów utworzonych za pomocą nagłówków. Jest to też świetne miejsce na to, aby zawrzeć w nich frazę kluczową i/lub frazę z długiego ogona (np. Jakie buty do biegania będą najlepsze).
  1. Postaraj się aby tekst był merytoryczny. Google premiuje treści które są wartościowe.
  2. Nie zapomnij o linkowaniu wewnętrznym. Warto linkować z:
    1. kategorii głównej do podkategorii i odwrotnie
    2. do kategorii powiązanych ze sobą/uzupełniających się (np. z kategorii ze skórzanymi czółenkami możesz linkować do kategorii z preparatami do konserwacji obuwia)
    3. z kategorii głównej do podstron producentów na Twojej stronie

Opis kategorii – jak formatować treść?

Tworząc treści do internetu, nawet opisy kategorii warto kierować się zasadami webwritingu.

Do jakich wytycznych warto się stosować?

  • wyrównaj tekst do lewej
  • unikaj jednolitych ścian tekstu – rozdzielaj akapity i stosuj nagłówki
  • pogrubiaj fragmenty na które chcesz zwrócić uwagę użytkownika
  • stosuj wypunktowania

Jak widać opis kategorii to sprawa złożona, niemniej warto je mieć. Poświęć na nie trochę czasu, lub jeśli tego nie czujesz zleć to komuś kto to potrafi. To działanie po pewnym czasie zaprocentuje większym ruchem z wyszukiwarki!

Zobacz inne artykuły

Jak zachęcić klienta do zakupów w sklepie internetowym?
Sklep internetowy fajna sprawa – wszak koszty jego utrzymania przeważnie są sporo niższe niż sklepu stacjonarnego. Minus jest taki, że w internetowej przestrzeni masz też więcej konkurencji. Sklepy internetowe prezentują swoje oferty niczym paw rozkłada ogon. W Google Analytics widzisz, że ludzie wchodzą na stronę Twojego sklepu, błąkają się po nim chwilę po czym opuszczają […]
Jak stworzyć dobry opis produktu do sklepu internetowego?
Opis produktu? Phi! Skopiuje się ze strony producenta i wklei. Cyk, cyk i zatwierdzone. O zgrozo! Nigdy tak nie rób. Kompilacja skrótów klawiszowych Ctrl + C i Ctrl + V może i niektórym sprawdziła się przy pisaniu prac zaliczeniowych, ale w e-commerce to przepis na celny strzał w kolano. Najczęściej swoje własne. Warto aby odnoga […]
Pomysł na skuteczny newsletter
W kategoriach: Marketing internetowy, Tagi: Email marketing,
Od wielu lat e-mail marketing to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingu internetowego. Wysyłka newslettera to nie tylko popularna, ale i lubiana przez klientów forma skutecznej komunikacji z marką. Jeśli posiadasz odpowiednie narzędzie do wysyłki maili, masz zgromadzoną bazę odbiorców, to możesz w doskonały sposób to wykorzystać. Nie masz pomysłu na skuteczny newsletter? Ten artykuł […]
System CMS co to jest oraz wady i zalety
Co to jest system CMS? System CMS (Content Management System) to oprogramowanie, które pozwala na proste tworzenie i zarządzanie treściami na stronach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. Pozwala on na zarządzanie zawartością strony internetowej, tworzenie i edycję treści, a także gromadzenie, przechowywanie i wykorzystywanie danych. System CMS umożliwia również dodawanie nowych sekcji i elementów do witryny, […]
Zakazane słowa a marketing internetowy
Przeskakując ze świata pt. marketing internetowy(praca), do książek o dobrym pisaniu i skutecznej komunikacji wyłapałam pakiet cech wspólnych.  Wszak i proza i tworzenie prac, jak i tworzenie tekstów do komunikatów w e-marketingu rządzi się tymi samymi prawami. Do tego, na 4 tej edycji Kolbuszowa 2.0 temat ten poruszył też Artur Pajkert. Słowa mają olbrzymią moc. Umiejętnym doborem słów […]
Narzędzia do pracy copywritera
Ogromne znaczenie treści w działaniach SEO jest wręcz niepodważalne. Wysokiej jakości, merytoryczne i odpowiednio zoptymalizowane teksty są nie tylko istotne, ale NIEZBĘDNE w efektywnie prowadzonych działaniach marketingu internetowego. Bez solidnego contentu ani rusz. Jak zatem tworzyć wpisy i jak sobie pomóc? Pamiętaj, nawet jeżeli masz pióro lekkie jak hel i ostre jak brzytwa, sama umiejętność […]
Google Moja Firma – jak poprawić pozycję wizytówki
Wizytówka w Google – niby taka niepozorna, a dająca tak wiele możliwości, jeżeli chodzi o lokalne promowanie Twojego biznesu. W takim razie jak poprawić pozycję wizytówki? Kiedy użytkownik szuka usług i produktów na danym obszarze, Google podpowiada konkretne miejsca. Wizytówka Google sprawia, że przedsiębiorstwo częściej wyświetla się w wyszukiwarkach. Co więcej, GMF jest też sposobem na […]
Dlaczego nie ma mojej strony w Google?
Pytanie zaserwowane w tytule wątku jest jednym z najczęstszych jakie słyszymy w swojej pracy. Strona jest, wychuchana, pięknie opracowana graficznie – no majstersztyk! Tymczasem co by nie wpisywał w wyszukiwarkę, wyskakują tabuny konkurencji tylko nie Twoja strona… o co chodzi? Dlaczego nie ma mojej strony w Google? Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google […]