Jak pisać opisy kategorii do sklepu internetowego

Opis kategorii do sklepu internetowego – po co go robić, skoro i tak tego nikt nie przeczyta, tylko od razu skupi się na liście produktów? Z jednej strony racja. Opisy kategorii to nie to co interesuje klienta, sęk w tym, że to właśnie dzięki niemu potencjalny klient może trafić na Twoją stronę internetową.

Wszak to właśnie wyszukiwarka sprowadza część klientów – algorytmy indeksujące wczytują opisy kategorii i analizują czy zawarte tam treści odpowiadają zapytaniu internauty.

Opisy kategorii w sklepie internetowym – jaka jest ich rola?

Opis kategorii ma za zadanie wskazać algorytmom co dana strona zawiera. Dzięki temu roboty mogą ją sprawniej przypisywać do zapytań użytkowników. Innymi słowy, dzięki odpowiednio sporządzonym opisom kategorii pozyskujesz ruch z organicznych(czyli tych darmowych!) wyników wyszukiwania.

To nie wszystko. Opis może również nakreślić zawartość kategorii użytkownikom, lub nawet pełnić funkcję edukacyjną, jeżeli odpowiedziano w nim na kilka pytań które najczęściej nurtują użytkowników, gdy o danych produktach mowa( a to również świetnie działa na SEO).

SEO a opisy kategorii

To jest najważniejszy powód który powinien Cię przekonać do zadbania o opisy. Dzięki odpowiednio napisanym treściom, możesz zyskać cenne frazy kluczowe na których Ci zależy, nawet te z tzw długiego ogona(np. skórzane buty dla dzieci polskiej produkcji) które zazwyczaj ciężko jest umieścić w nazwach, a warto byłoby się na nie wyświetlać.

Co więcej opis kategorii to również znakomite pole do popisu jeżeli chodzi o linkowanie wewnętrzne, które również jest niezmiernie istotne jeżeli chodzi o proces pozycjonowania witryny internetowej. Możesz w nich umieszczać odnośniki do innych kategorii, aby skuteczniej kierować do innych podstron tak użytkowników, jak i algorytmy indeksujące.

Jak napisać opis kategorii do sklepu internetowego?

Gdy już się okazało, że opis kategorii ma ogromny potencjał, warto byłoby go należycie wykorzystać. Co więc powinno znaleźć się w opisie? O czym należy pamiętać przy ich tworzeniu i czym się kierować?

Przede wszystkim warto pamiętać, że piszesz nie tylko dla robota wyszukiwarki, ale i dla użytkownika z krwi i kości. Najbardziej skuteczne teksty nie są sztucznie wypełnione nadmiarem fraz, i naszpikowane błędami stylistycznymi które czasem są wymuszane przez pewne słowa kluczowe. Teksty które działają, mają naturalnie rozmieszczone frazy kluczowe w umiarkowanej ilości, oraz niosą ze sobą merytoryczną wartość.

  1. Wyszukaj odpowiednie frazy kluczowe – pomoże Ci w tym Senuto lub inne narzędzie z bogatą bazą słów kluczowych. Sprawdź też podpowiedzi Google po przejściu w tryb incognito – mogą być bardzo cenne. Nie trzymaj się sztywno danej frazy – używaj również jej odmian czy synonimów.
  2. Pamiętaj, aby nie przesadzać z ową frazą! Staraj się użyć jej nie więcej niż raz na 1000 znaków ze spacjami.
  3. Tekst musi być unikalny – nie posiłkuj się treściami ze strony producenta, oraz nie wklejaj go na kilku stronach, nawet jeżeli kategorie są bardzo zbliżone do siebie. Prowadzi to do zjawiska zwanego duplicate content(duplikacja treści) – to nie tylko nie wspomaga pozycjonowania, ale wręcz szkodzi.
  4. Podziel tekst na akapity przy pomocy śródtytułów utworzonych za pomocą nagłówków. Jest to też świetne miejsce na to, aby zawrzeć w nich frazę kluczową i/lub frazę z długiego ogona (np. Jakie buty do biegania będą najlepsze).
  1. Postaraj się aby tekst był merytoryczny. Google premiuje treści które są wartościowe.
  2. Nie zapomnij o linkowaniu wewnętrznym. Warto linkować z:
    1. kategorii głównej do podkategorii i odwrotnie
    2. do kategorii powiązanych ze sobą/uzupełniających się (np. z kategorii ze skórzanymi czółenkami możesz linkować do kategorii z preparatami do konserwacji obuwia)
    3. z kategorii głównej do podstron producentów na Twojej stronie

Opis kategorii – jak formatować treść?

Tworząc treści do internetu, nawet opisy kategorii warto kierować się zasadami webwritingu.

Do jakich wytycznych warto się stosować?

  • wyrównaj tekst do lewej
  • unikaj jednolitych ścian tekstu – rozdzielaj akapity i stosuj nagłówki
  • pogrubiaj fragmenty na które chcesz zwrócić uwagę użytkownika
  • stosuj wypunktowania

Jak widać opis kategorii to sprawa złożona, niemniej warto je mieć. Poświęć na nie trochę czasu, lub jeśli tego nie czujesz zleć to komuś kto to potrafi. To działanie po pewnym czasie zaprocentuje większym ruchem z wyszukiwarki!

Zobacz inne artykuły

Współczynnik konwersji i konwersja – co to jest?
Konwersja – co to jest? Nie ulega wątpliwości, że każda strona internetowa czy sklep online został stworzony po to, aby dostarczać informacji, pozyskiwać potencjalnych klientów czy po prostu sprzedawać w sieci. Z punktu widzenia właściciela strony każdy bierny użytkownik powinien stać się aktywnym. W tym skutecznie pomaga konwersja. Co to jest? Konwersją nazywamy wykonanie przez […]
Skąd brać pomysły na wpisy na bloga
Jakiś czas temu wyjaśnialiśmy dlaczego warto prowadzić blog firmowy. W gargantuicznym skrócie : blog to możliwość nawiązania kontaktu z klientem, zaprezentowania się jako ekspert jak i ukłon w stronę SEO. Zgrabny, dobrze pomyślany blog to wszak duże wsparcie w procesie pozycjonowania. Teksty na bloga i to dobrej jakości warto tworzyć regularnie. Prowadzenie bloga firmowego to […]
Prowadzenie bloga firmowego
akie korzyści niesie prowadzenie bloga firmowego? Szerzej o tym temacie pisaliśmy na naszym blogu. Mówiąc w skrócie: regularnie zasilany w merytoryczne teksty blog zaangażuje użytkowników, zbuduje wizerunek firmy jako profesjonalistów i specjalistów w swojej branży. Ponadto sprawi, że wyszukiwarka popatrzy na Ciebie łaskawszym okiem… długo by wymieniać.  Na pytanie czy warto mieć bloga firmowego, odpowiedź jest jedna, krótka i konkretna: tak. […]
Czym jest Google Ads i jak może zwiększyć Twoje zyski?
Google Ads – promocja Twojej firmy w wyszukiwarce Jeśli Twojego biznesu nie ma w Internecie, to nie istnieje – zapewne nie raz jako przedsiębiorca słyszałeś to zdanie. Wielu ekspertów z branży e-commerce powtarza te słowa jak mantrę. Jak jednak mają się one w praktyce? Mogą one oznaczać samą widoczność w wyszukiwarce, ale także wzmocnienie swojej […]
Blog firmowy – 4 powody dlaczego warto go mieć
Posiadanie własnej strony internetowej i aktywna obecność w mediach społecznościowych to obecnie standard w prowadzeniu biznesu. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, jak możesz jeszcze bardziej wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji? Rozwiązaniem może być blog firmowy, który często bywa niedoceniany. W tym artykule przedstawimy cztery powody, dla których warto prowadzić bloga firmowego. Dowiesz się, jak […]
Surfer SEO Content Editor - różne punkty widzenia w zależności od stanowiska pracy
Czy zastanawialiście się co zrobić, aby artykuły, opisy produktów czy kategorii pisało się szybciej, prościej i jak idealnie trafić w odpowiednie słowa kluczowe i ich ilość? Już nie musicie się zamartwiać, ponieważ chłopaki z Surfer zrobili świetną robotę i stworzyli content editor. Content Editor jest to zakładka w programie Surfer do tworzenia content marketingu, czyli […]
Psychologia marketingu
Psychologia marketingu to fascynujące połączenie nauki o ludzkim umyśle i strategii sprzedaży. To dziedzina, która bada, jak różne aspekty ludzkiego zachowania wpływają na decyzje zakupowe. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak psychologia jest wykorzystywana w marketingu i sprzedaży, jak działają strategie marketingowe oparte na psychologii, jakie role odgrywają spostrzeganie, pierwsze wrażenie i pamięć […]
Opisy produktów w sklepie internetowym – dlaczego są tak ważne?
Jak powinien wyglądać idealny opis produktu do sklepu internetowego? Gdyby świat był czarno biały, moglibyśmy przepis na opis produktu przedstawić następująco: No dobrze, przepis już mamy, ale to nie wszystko. Nie znając proporcji, nie mając umiejętności – zamiast opisu pachnącego niczym biszkopt, może wyjść zakalec. Opisy produktów to nie tylko sposób na przekonanie klienta i zwiększenie […]