Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Prawda stara jak świat i tyczy się również kwestii budowania wizerunku firmy w Internecie. Jest to proces o który należy zadbać na wielu płaszczyznach. Mało tego, bywa pracochłonny, co więcej, również czasochłonny.  Posiadanie dobrej reputacji firmy to jednak bardzo ważna składowa jej sukcesu.  Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?

Kreowanie wizerunku firmy w internecie – firmy z którymi pracowałeś, rekomendacje i dobre opinie.

Jednym z elementów budowania Twojego wizerunku jako godnego zaufania specjalisty w Twojej dziedzinie jest prezentacja firm z którymi miałeś przyjemność pracować. Oczywiście, jeżeli te firmy nie mają nic przeciwko temu. Zamieść logotyp, dodaj kilka słów na temat tego projektu. Jeżeli owa firma wystawiła Ci opinię, tym lepiej. Skromność to nie w biznesie. Pochwal się nią.  Pozostając w temacie opinii, warto na swojej stronie zagospodarować miejsce w którym będziesz prezentował pochlebne opinie od Twoich klientów.

Pozytywny wizerunek firmy w Internecie – prezentuj się jako ekspert

Nie ograniczaj się do samego prowadzenia firmy. Warto budować swój wizerunek jako specjalisty. Co przyjdzie Ci z pomocą? Ekspercki kanał na youtube. Specjalistyczny podcast czy prowadzony przez Ciebie webinar. Jeżeli nie czujesz się w tym mocny postaw na prowadzenie bloga firmowego. Chodzi o to, aby uchylić rąbka tajemnicy, dzielić się wiedzą. W rezultacie, jeżeli to czym się dzielisz jest potrzebne i wartościowe rośnie Twoja popularność i postrzeganie Ciebie jako speca w swojej dziedzinie. Ludziom łatwiej obdarzyć zaufaniem kogoś kto działa w ten sposób i kogoś kogo po prostu kojarzą, np. z poczytnego bloga. Dodatkowym bonusem jest to, że takie 'dodatki’ do działania firmy świetnie się spisują jako wsparcie pozycjonowania strony.

Budowanie wizerunku w internecie  nie tylko online!

Szkoda życia, a i możliwości aby budować wizerunek swojej marki siedząc przed komputerem. Wykorzystaj wydarzenia branżowe, targi, szkolenia czy konferencje na pozyskiwanie kontaktów osobiście(ludzka pamięć bywa zawodna, więc miej przy sobie wizytówkę). Być może kogoś zainteresujesz i zechce się zapoznać z ofertą Twojej firmy. Z własnego doświadczenia wiem, że szkolenia SEO były przede wszystkim fantastyczną okazja do poznawania ludzi z innych firm. O ile faktycznie dysponujesz potężną wiedzą którą lubisz się dzielić, być może dzięki temu ktoś kiedyś zaprosi Cię na konferencję w roli prelegenta. To również znakomita okazja do promowania się i kolejna cegiełka do budowania pozytywnego wizerunku swojej firmy.

Zadbaj o pracowników a przełoży się to na pozytywny wizerunek firmy w internecie

Firma to przede wszystkim ludzie którzy w niej pracują. Dbaj o nich. Zadowolony pracownik to nie tylko wydajny pracownik, ale i taki który nawet po zakończeniu pracy w firmie jest Ci w stanie wystawić dobre świadectwo i dobrze mówić o firmie. Ludzie lubią gdy biznes ma twarz. Przedstaw członków swojej załogi, sfotografuj się z nimi w trakcie targów branżowych, szkolenia czy w trakcie jakiegoś eventu w pracy .  Zgrany zespół i dobra atmosfera w firmie, zadowoleni ludzie którzy ją tworzą to kolejny element do budowania pozytywnego wizerunku firmy w sieci.

Jeżeli sprzedaż to nie tylko przez sklep internetowy

Nie ograniczaj się tylko do samego sklepu internetowego. Przynajmniej w Twoich początkach drogi do podbicia sprzedaży online. Alegro może i haracze pobiera, ale ludzie często mają problem z zaufaniem nowemu sklepowi i wolą kupić na allegro, lub chociażby sprawdzić, czy dany sklep internetowy działa też na allegro. Zaufany serwis sprzedażowy to Twój sprzymierzeniec. Dodatkowo tam również zbierasz opinie od klientów.

Twoja firma w Social Media czyli pozytywny wizerunek firmy w internecie z ręką na pulsie

Wraz z pojawieniem się Social Media spora część interakcji firma – klient przeniosła się właśnie tam. Co jest ważne? Reaguj w czasie rzeczywistym. Odpowiadaj na pytania klientów, zarówno pod postami jak i tymi na messenger. Szybka odpowiedź działa na Twoją korzyść. ZAWSZE odpowiadaj na opinie klientów. Jak odpowiadać na negatywne opinie w sieci już pisaliśmy. Nie załamuj się, nie złość tylko odpowiedz uprzejmie i wykorzystaj to jako kolejny element do budowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy w sieci.  Pamiętaj, aby odpowiadać również na pozytywne opinie.  Klientom zazwyczaj nie chce się wystawiać opinii (pozytywnych, bo negatywa wystawi na fali emocji) – doceń trud i pokaż, że zadowolenie klienta to dla Ciebie priorytet. Nie ograniczaj się do klasycznego „dziękuję, pozdrawiam”. Zwróć się personalnie do klienta, rozbuduj wypowiedź. Zasługuje na to.

Nawiąż współpracę z wiarygodnym influencerem

Dobry youtuber czy bloger potrafi wspaniale przysłużyć się wizerunkowi Twojej firmy. Mają ogromne zasięgi jak i dużą moc przekonywania.

Co jest jeszcze ważne? Weź pod uwagę, że budowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci to proces. Proces ma to do siebie, że trwa. Co więcej wymaga regularnych działań i trzymania ręki na pulsie . Wizerunek firmy w Internecie to coś co bezpośrednio może się przełożyć na jej być albo nie być. Gra jest warta świeczki.

Zobacz inne artykuły

Jak prowadzić fanpage na facebooku? Tych błędów unikaj.
Facebook jest wszędzie, facebook wszystko wie, ponadto stał się prężnie działającą platformą reklamową.  Prowadzenie firmowego profilu na Facebook’u ma same plusy. Zaznajamiasz potencjalnych klientów ze swoją ofertą, a przede wszystkim dzięki fanpage’owi możesz budować wizerunek firmy oraz nawiązywać kontakt z klientami. To poprzez facebook możesz realizować część strategii jeżeli chodzi o content marketing. Jak prowadzić fanpage na facebooku tak, aby […]
Jak chatboty i ChatGPT wyznaczają przyszłość marketingu internetowego
W kategoriach: Sztuczna inteligencja, Tagi: Chat GPT,
Jak chatboty i ChatGPT wyznaczają przyszłość marketingu internetowego? Wraz z rozwojem technologii coraz więcej firm stosuje automatyzację usług w tym w marketingu internetowym. Innowacje takie jak chatboty i ChatGPT są coraz bardziej popularne, a ich udział w rozwiązywaniu problemów marketingowych jest coraz większy. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej temu, w jaki sposób chatboty i […]
Dlaczego nie ma mojej firmy w Google?
W dobie cyfryzacji, obecność firmy w sieci jest nie tylko pożądana, ale wręcz niezbędna. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jednak, dlaczego mimo posiadania strony internetowej, ich firma nie pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Czy to oznacza, że Google nie widzi ich firmy? Czy może jest coś, co robią źle? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć […]
Pisanie tekstów na zlecenie – czy to łatwa praca?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
Pisanie tekstów to domena copywritera. Zawód ten bywa niedoceniany, ponieważ wielu osobom wydaje się, że nie jest to ambitne zadanie. Nic bardziej mylnego. Copywriting to obszerna dziedzina, wymagająca nie tylko kreatywności czy umiejętności pisania chwytliwych tekstów. Bardzo istotne jest również robienie skutecznego researchu, czy znajomość zasad jakimi rządzi się SEO Pisanie tekstów jako praca Siedzi […]
Jak zdobyć followersów na Instagramie
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Wizytówka Google? Jest. Fanpage firmy na fb? Jest. A może by tak instagram? Może to być genialne wsparcie dla e-sklepu. Instagram to miły dla oka portal społecznościowy który pochwalić się może zarówno ogromną liczbą użytkowników, jak i potencjałem reklamowym i promocyjnym. Odpowiednio prowadzone konto na instagramie przysłuży się Twojej firmie. Raz, że podniesie sprzedaż, dwa jest to […]
Jak promować sklep internetowy na Facebooku
Wymyśliłeś, albo wprowadzasz do swojej oferty nowy produkt. Wiesz, że drzemie w nim potencjał. Co zrobić aby zainteresować nim również Twoich odbiorców. Facebook się przyda tylko co konkretnie zrobić aby produkt wypromować na Facebooku z polotem i skutecznie? Copywriting produktowy może się przydać, ale to nie wszystko. Jak wypromować produkt lub usługę na Facebooku – strategia Niecierpliwisz się i […]
Jak zostać copywriterem?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
Pisanie, to jedna z Twoich supermocy, a przynajmniej coś co idzie Ci gładko i chcąc się rozwijać w tym kierunku poszukujesz informacji na temat tego jak zostać copywriterem? Warto zdać sobie sprawę, że copywriting to nie tylko pisanie tekstów.  To zawód wymagający ogromnej kreatywności, jak również znajomości trendów w marketingu. Wiedza z psychologii również będzie przydatna. […]
UX writing – co to jest i dlaczego jest tak wazny?
Być może pławiąc się w branżowych nowościach, coraz częściej natrafiasz na wzmianki o UX writingu czy o poszukiwanym UX writerze. Na czym polega ten tajemniczy UX writing? Co to jest UX Writing Samo UX,czyli user experience to wrażenia, jakich doświadcza użytkownik w czasie korzystania z produktu(może to być buszowanie po stronie internetowej, czy korzystanie z […]