Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Prawda stara jak świat i tyczy się również kwestii budowania wizerunku firmy w Internecie. Jest to proces o który należy zadbać na wielu płaszczyznach. Mało tego, bywa pracochłonny, co więcej, również czasochłonny.  Posiadanie dobrej reputacji firmy to jednak bardzo ważna składowa jej sukcesu.  Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?

Kreowanie wizerunku firmy w internecie – firmy z którymi pracowałeś, rekomendacje i dobre opinie.

Jednym z elementów budowania Twojego wizerunku jako godnego zaufania specjalisty w Twojej dziedzinie jest prezentacja firm z którymi miałeś przyjemność pracować. Oczywiście, jeżeli te firmy nie mają nic przeciwko temu. Zamieść logotyp, dodaj kilka słów na temat tego projektu. Jeżeli owa firma wystawiła Ci opinię, tym lepiej. Skromność to nie w biznesie. Pochwal się nią.  Pozostając w temacie opinii, warto na swojej stronie zagospodarować miejsce w którym będziesz prezentował pochlebne opinie od Twoich klientów.

Pozytywny wizerunek firmy w Internecie – prezentuj się jako ekspert

Nie ograniczaj się do samego prowadzenia firmy. Warto budować swój wizerunek jako specjalisty. Co przyjdzie Ci z pomocą? Ekspercki kanał na youtube. Specjalistyczny podcast czy prowadzony przez Ciebie webinar. Jeżeli nie czujesz się w tym mocny postaw na prowadzenie bloga firmowego. Chodzi o to, aby uchylić rąbka tajemnicy, dzielić się wiedzą. W rezultacie, jeżeli to czym się dzielisz jest potrzebne i wartościowe rośnie Twoja popularność i postrzeganie Ciebie jako speca w swojej dziedzinie. Ludziom łatwiej obdarzyć zaufaniem kogoś kto działa w ten sposób i kogoś kogo po prostu kojarzą, np. z poczytnego bloga. Dodatkowym bonusem jest to, że takie 'dodatki’ do działania firmy świetnie się spisują jako wsparcie pozycjonowania strony.

Budowanie wizerunku w internecie  nie tylko online!

Szkoda życia, a i możliwości aby budować wizerunek swojej marki siedząc przed komputerem. Wykorzystaj wydarzenia branżowe, targi, szkolenia czy konferencje na pozyskiwanie kontaktów osobiście(ludzka pamięć bywa zawodna, więc miej przy sobie wizytówkę). Być może kogoś zainteresujesz i zechce się zapoznać z ofertą Twojej firmy. Z własnego doświadczenia wiem, że szkolenia SEO były przede wszystkim fantastyczną okazja do poznawania ludzi z innych firm. O ile faktycznie dysponujesz potężną wiedzą którą lubisz się dzielić, być może dzięki temu ktoś kiedyś zaprosi Cię na konferencję w roli prelegenta. To również znakomita okazja do promowania się i kolejna cegiełka do budowania pozytywnego wizerunku swojej firmy.

Zadbaj o pracowników a przełoży się to na pozytywny wizerunek firmy w internecie

Firma to przede wszystkim ludzie którzy w niej pracują. Dbaj o nich. Zadowolony pracownik to nie tylko wydajny pracownik, ale i taki który nawet po zakończeniu pracy w firmie jest Ci w stanie wystawić dobre świadectwo i dobrze mówić o firmie. Ludzie lubią gdy biznes ma twarz. Przedstaw członków swojej załogi, sfotografuj się z nimi w trakcie targów branżowych, szkolenia czy w trakcie jakiegoś eventu w pracy .  Zgrany zespół i dobra atmosfera w firmie, zadowoleni ludzie którzy ją tworzą to kolejny element do budowania pozytywnego wizerunku firmy w sieci.

Jeżeli sprzedaż to nie tylko przez sklep internetowy

Nie ograniczaj się tylko do samego sklepu internetowego. Przynajmniej w Twoich początkach drogi do podbicia sprzedaży online. Alegro może i haracze pobiera, ale ludzie często mają problem z zaufaniem nowemu sklepowi i wolą kupić na allegro, lub chociażby sprawdzić, czy dany sklep internetowy działa też na allegro. Zaufany serwis sprzedażowy to Twój sprzymierzeniec. Dodatkowo tam również zbierasz opinie od klientów.

Twoja firma w Social Media czyli pozytywny wizerunek firmy w internecie z ręką na pulsie

Wraz z pojawieniem się Social Media spora część interakcji firma – klient przeniosła się właśnie tam. Co jest ważne? Reaguj w czasie rzeczywistym. Odpowiadaj na pytania klientów, zarówno pod postami jak i tymi na messenger. Szybka odpowiedź działa na Twoją korzyść. ZAWSZE odpowiadaj na opinie klientów. Jak odpowiadać na negatywne opinie w sieci już pisaliśmy. Nie załamuj się, nie złość tylko odpowiedz uprzejmie i wykorzystaj to jako kolejny element do budowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy w sieci.  Pamiętaj, aby odpowiadać również na pozytywne opinie.  Klientom zazwyczaj nie chce się wystawiać opinii (pozytywnych, bo negatywa wystawi na fali emocji) – doceń trud i pokaż, że zadowolenie klienta to dla Ciebie priorytet. Nie ograniczaj się do klasycznego „dziękuję, pozdrawiam”. Zwróć się personalnie do klienta, rozbuduj wypowiedź. Zasługuje na to.

Nawiąż współpracę z wiarygodnym influencerem

Dobry youtuber czy bloger potrafi wspaniale przysłużyć się wizerunkowi Twojej firmy. Mają ogromne zasięgi jak i dużą moc przekonywania.

Co jest jeszcze ważne? Weź pod uwagę, że budowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci to proces. Proces ma to do siebie, że trwa. Co więcej wymaga regularnych działań i trzymania ręki na pulsie . Wizerunek firmy w Internecie to coś co bezpośrednio może się przełożyć na jej być albo nie być. Gra jest warta świeczki.

Zobacz inne artykuły

Czym jest marketing internetowy?
Niemal w każdej branży konkurencja może posiadać identyczne produkty, czy usługi jak Ty. Żeby jednak „wybić się” i dotrzeć do grona potencjalnych klientów potrzebujesz czegoś więcej niż wysokiej jakości produkty i doskonała obsługa. We wcześniejszych artykułach omówiłem czym jest grupa docelowa i persona. Jednak, aby Twoi klienci dowiedzieli się, że istniejesz na rynku i oferujesz […]
Opisy kategorii - dlaczego są takie ważne i jak je tworzyć
Opisy kategorie w sklepie internetowym Zakładasz sklep internetowy.  Roboty masa, tworzysz kategorie, zapełniasz je produktami wysokiej klasy. Włożyłeś w to serce, lwią część zawartości swojego konta oraz nerwy.  Miło byłoby aby biznes zaczął się kręcić. Często jest tak, że w pośpiechu deprecjonuje się rolę opisów kategorii. Może nawet nie tyle deprecjonuje, co całkiem je olewa […]
Prawo Murphiego w marketingu
Prawa Murphiego można spotkać niemal w każdej dziedzinie życia – po prostu zdarzają nam się dni, w których po prostu nic nie idzie zgodnie z planem. Zaspałeś do pracy, przez co nie wypiłeś porannej kawy i już wiesz, że to nie będzie Twój dzień. Niewątpliwie każdy z nas miał w swoim życiu właśnie takie momenty. […]
Landing Page - co to jest i jak go stworzyć?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
W świecie cyfrowym, gdzie konkurencja jest zaledwie kliknięcie myszką, posiadanie skutecznej strony docelowej, zwanej również Landing Page, jest kluczowe dla sukcesu każdego biznesu. Ale czym dokładnie jest Landing Page i jak go stworzyć? W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu zagadnieniu. Dowiesz się, jak działa Landing Page, co powinien zawierać, kiedy jest stosowany i dlaczego […]
Jak zachęcić klienta do zakupów w sklepie internetowym?
Sklep internetowy fajna sprawa – wszak koszty jego utrzymania przeważnie są sporo niższe niż sklepu stacjonarnego. Minus jest taki, że w internetowej przestrzeni masz też więcej konkurencji. Sklepy internetowe prezentują swoje oferty niczym paw rozkłada ogon. W Google Analytics widzisz, że ludzie wchodzą na stronę Twojego sklepu, błąkają się po nim chwilę po czym opuszczają […]
Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
Blogosfera kwitnie. Rozrasta się niczym trawnik na wiosnę. Obecne blogi wyewoluowały z internetowych pamiętników w potężne medium reklamowe, opiniotwórcze oraz informacyjne. Blog  firmowy, dlaczego warto go mieć? Ponieważ taki blog to bardzo wszechstronne narzędzie, to taki multitool świata internetowego! Przejdę do meritum: dlaczego warto prowadzić blog firmowy i dlaczego powinieneś robić to dobrze? Prowadzenie bloga firmowego –  zalety Co […]
Grupy docelowe czyli kim są Twoi klienci
Każdy sprzedawca o swoim produkcie wie niemal wszystko. Oczywiście działa to na jego korzyść, jednak to nie wystarczy. O wiele bardziej istotniejsza jest wiedza na temat grupy docelowej – czyli osób, do których kierujesz swój produkt lub usługę. Właściwe określenie klienta i ustalenie działań marketingowych odpowiadającym jego potrzebom jest podstawą do prowadzenia dochodowej firmy. Przecież […]
Sprzedaż internetowa w wielu językach
Tworzenie sklepu internetowego na światową skalę Robienie zakupów internetowych we własnym języku jest doceniane przez użytkowników na całym świecie. Przeczytanie opisów produktów i parametrów w dobrze znanym nam języku sprawia, że chętniej chcemy skorzystać z oferty danego sklepu online. Warto wiedzieć, że przedstawienie treści w kilku wersjach językowych może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży – […]