Hasła reklamowe – jak je stworzyć, by zostały zapamiętane

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre hasła reklamowe zostają w naszej pamięci na długo, a inne szybko zapominamy? Sekret tkwi w umiejętnym połączeniu psychologii, kreatywności i strategii marketingowej. Hasła reklamowe to nie tylko chwytliwe frazy, które mają na celu przyciągnąć uwagę konsumentów. To przede wszystkim potężne narzędzie budowania świadomości marki i kształtowania jej wizerunku. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak stworzyć skuteczne hasło reklamowe, które zostanie zapamiętane. Omówimy kluczowe zasady tworzenia haseł reklamowych, takie jak zwięzłość, język korzyści, zabawa słowem czy brzmieniem, wezwanie do działania oraz podkreślenie mocnych stron marki. Dowiesz się, jak te zasady wykorzystują największe marki na świecie i jak możesz je zastosować w swoim biznesie. Zapraszamy do lektury!

Hasła reklamowe to rodzaj marketingu, który jest dobrze znany nie tylko przez specjalistów z branży. To chwytliwe slogany, które są wykorzystywane nie tylko przez światowe marki, ale również przez lokalnych przedsiębiorców, choć tymi pierwszymi warto się inspirować. Po czym poznać dobre hasło reklamowe? Przede wszystkim po tym, że zostało zapamiętane, a do tego ma się ochotę powtórzyć je innym. Przemyślany slogan może być kojarzony z daną firmą przez długie lata, dlatego warto podejść do tego zadania z głową na karku. Poznaj 5 prostych zasad, które pozwolą Ci na stworzenie naprawdę chwytliwego hasła reklamowego.

Hasło reklamowe jako magnes na klientów

Jeśli chcesz przyciągnąć do siebie klientów to po prostu “Just do it” – takim właśnie sloganem marka Nike od wielu lat przyciąga do siebie miliony zadowolonych konsumentów. Dobrze przemyślane pod kątem marketingowym hasło reklamowe staje się magnesem na klientów. Może być stworzone na potrzeby konkretnej kampanii, a także marki. Warto jednak wiedzieć, że zarówno w pierwszym, jak i w drugim przypadku musi być ono stałe. To pewnego rodzaju logo, którego nie zmienia się codziennie. Takie działanie w oczach klientów może przedstawić się, jako niestabilność marki, co prowadzi do braku zaufania do firmy.

Dobre hasło reklamowe zwiększa świadomość marki

To, jak Twoje hasło reklamowe będzie brzmiało wpłynie również na świadomość samej marki. Warto przy tym zaznaczyć, że gra jak najbardziej jest warta świeczki, dlatego trzeba poświęcić więcej czasu na stworzenie skutecznego sloganu własnej marki. Nawet najkrótsze hasło reklamowe jest w stanie zawrzeć w sobie zaskakująco dużo informacji o marce, oferowanych usługach czy sprzedawanych produktach. Wystarczy wsłuchać się w dany slogan, aby błyskawicznie przekonać się co czeka nas pod tymi kilkoma słowami. Świetnym przykładem jest hasło reklamowe Volkswagen “Das Auto” – mogłoby się wydawać, że to banalnie prosty slogan, ale przyglądając mu się bliżej można poczuć moc, która zdecydowanie zwiększa świadomość tej marki.

Jak stworzyć skuteczne hasło reklamowe?

Tworzenie hasła reklamowego to jeden z podstawowych etapów budowania marki w oczach klientów. Na samym początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie: Co moja firma oferuje oraz do kogo jest skierowana? Pozwoli Ci to dokładnie określić plan działania, ton i przekaz słów, które mają za zadanie pozytywnie wpłynąć na Twoich odbiorców. W kreowaniu hasła reklamowego pomocna jest także mapa myśli. Dzięki niej zobaczysz wszystkie słowa, które kojarzą Ci się z Twoją marką i wybierzesz te, które stworzą idealne hasło reklamowe. Aby pomóc Ci w tym dość trudnym zadaniu przygotowałem poradnik, który zawiera 5 najważniejszych elementów budowania skutecznego sloganu reklamowego.

1. Krótko zwięźle i na temat

Zapewne znasz hasło Krótko zwięźle i na temat – i nie raz wykorzystałeś je w trakcie rozmowy. Podczas pracy nad sloganem reklamowym warto je sobie przypomnieć. Im krótsze będzie hasło Twojej marki, tym lepiej będzie zapamiętane przez klientów. Powinno ono brzmieć stanowczo i konkretnie. Czasem wystarczą dwa słowa, aby stworzyć hasło reklamowe, które będzie kojarzone wyłącznie z Twoją firmą. Podam Ci prosty przykład, który przywodzi na myśl tylko jedną markę: “Brawo Ja! ” – znasz to hasło Plusa? Jestem pewien, że tak. Rozgościło się ono na dobre nie tylko w świecie marketingu, ale i codziennych rozmowach.

2. Język korzyści

Warto zauważyć, że każdy konsument nie chce coś mieć dla samego posiadania, ale przede wszystkim dla korzyści. Dobrą taktyką jest zawarcie w haśle reklamowym zalety, jaką niesie współpraca z Twoją marką. Może mieć ona różną intencję – od zaspokojenia potrzeby, poprzez spełnienie marzenia, aż po poprawę komfortu życia codziennego. Weźmy pod lupę hasło Biedronki, które mówi, że w tych marketach czekają na Ciebie “Codziennie niskie ceny”. Zastosowanie tej reguły pozwoli Ci stworzyć slogan reklamowy z przekazem korzyści.

3. Zabawa słowem lub brzmieniem

“Wszyscy mają Mambę – mam i ja!” – jestem pewien, że Ty także wypowiedziałeś te słowa w rytm słynnej reklamy telewizyjnej. To rodzaj hasła reklamowego należącego do grupy audiowizualnej. Stawiając na taki rodzaj marketingu warto zadbać o to, aby slogan miał odpowiedni, wpadający w ucho wydźwięk. Możesz również zabawić się słowem, tak jak zrobiła to marka Tyskie z hasłem “Przejdźmy na Ty”. To slogany, które bardzo łatwo wpadają w ucho i chce się je powtarzać niemal w kółko. Wykorzystaj tą taktykę i przechyl szalę na swoją stronę.

4. Wezwanie do działania

To ten rodzaj hasła reklamowego nie mówi wprost o tym, co oferuje Twoja marka, ale co klient osiągnie dzięki Tobie. Kluczowym elementem jest tutaj przemawianie do niego w trybie rozkazującym, pokazującym jakąś czynność. Dzięki niemu w sloganie zawarte jest wezwanie do działania – oczywiście tego pozytywnego. IKEA mówi “Ty tu urządzisz!”, Rimmel “Get The London Look!”, a M&M’s “Pakuj się do miski!”. Te marki przekazują swoim klientom pałeczkę i pełną kontrolę nad ich produktami. To jak się urządzą, jaki makijaż wykonają czy ile słodyczy zjedzą zależy tylko od nich samych.

5. Podkreślenie mocnych stron marki

Jak zrobić wrażenie na swoich klientach? Oczywiście pokazując mocne strony swojej marki. Pomyśl tylko czy jest w Twoim biznesie coś, czym możesz się pochwalić? Może Twój fach jest przekazywany z pokolenia na pokolenie lub opiera się na autorskiej technologii? Marka Koral w nawiązaniu do tradycji mówi “Lody jak dawniej” sugerując tym samym powrót do rodzinnych receptur. Stawiając na ten rodzaj hasła reklamowego nie idź drogą typu “Najtańszy hydraulik w mieście” – taki slogan szybko zginie i zostanie zapomniany.

Zadbaj o hasło reklamowe wcześniej

Jak już na pewno zauważyłeś w każdym z wymienionych haseł reklamowych jest przekaz, który da się odczytać i zinterpretować. Duże marki mogą być dla Ciebie wzorem – nie chodzi tutaj o skopiowanie ich pomysłów, ale wykorzystanie takiej samej techniki w odniesieniu do własnej firmy. Stosując się do mojego planu masz szansę na sukces. Dużo łatwiej jest zapamiętać markę zapamiętując jej slogan reklamowy. Postaw na niego i Ty!

Zobacz inne artykuły

Recenzja Książki Magia słów i dlaczego warto przeczytać
Istnieje prosty przepis na to aby odstraszyć mnie od książki i to odstraszyć skurtecznie. Wystarczy nadać jej tytuł w stylu „Jak być szczęśliwym” czy „Jak być bogatym”. Wszelkie „Jak” zwiastujące poradnik sprawiają, że synapsy nerwowo podskakując nakazują odwrót, sącząc do mózgu ostrzegawczy szept, że oto szmirę w dłoni dzierżysz. „Magia słów – jak pisać teksty […]
UX writing – co to jest i dlaczego jest tak wazny?
Być może pławiąc się w branżowych nowościach, coraz częściej natrafiasz na wzmianki o UX writingu czy o poszukiwanym UX writerze. Na czym polega ten tajemniczy UX writing? Co to jest UX Writing Samo UX,czyli user experience to wrażenia, jakich doświadcza użytkownik w czasie korzystania z produktu(może to być buszowanie po stronie internetowej, czy korzystanie z […]
Narzędzia dla copywriterów
Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać […]
Prędkość strony jak sprawdzić
Czynników które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce lista jest cała.  Wśród nich pyszni się taki argument jakim jest czas ładowania się – inaczej prędkość strony. Pozycjonowanie stron jak i wszelkich innych zyska, gdy czas ładowania się strony będzie odpowiedni.  Jak sprawdzić, czy jeżeli chodzi o prędkość, w Waszej stronie wszystko gra? Możecie skorzystać z […]
Dobry content - 3 proste sposoby jak ulepszyć swój tekst
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
W szaleństwie klawiatury tekst spłodziłeś, a teraz oglądasz go z każdej strony i zastanawiasz się jakby tu go ulepszyć? Poznaj 3 proste wskazówki które pozwolą Ci ulepszyć stworzony tekst. Przydadzą się nie tylko copywriterom, ale i dziennikarzom oraz wszelkim innym osobom tworzącym treści. # 1 – Zostaw tekst i zajmij się czymś innym Czyżby tutaj brew Ci […]
Dystrybucja treści w Internecie
Stworzyłeś wspaniały artykuł. Istny wypas, owoc wysiłku szarych komórek, i palców które z zapamiętaniem bębniły w klawiaturę. Majstersztyk. Miodzio! Niestety, o ile nie zakręcisz się dookoła tematu dystrybucji treści to ten miodny tekst pozostanie jedynie dla Twoich oczu. Co chwila internet jest zasypywany gigantyczną porcją artykułów i wpisów blogowych. Dystrybucja treści sprawi, że Twój tekst zwiększy swój zasięg,  zostanie […]
Czym jest Google Ads i jak może zwiększyć Twoje zyski?
Google Ads – promocja Twojej firmy w wyszukiwarce Jeśli Twojego biznesu nie ma w Internecie, to nie istnieje – zapewne nie raz jako przedsiębiorca słyszałeś to zdanie. Wielu ekspertów z branży e-commerce powtarza te słowa jak mantrę. Jak jednak mają się one w praktyce? Mogą one oznaczać samą widoczność w wyszukiwarce, ale także wzmocnienie swojej […]
Sprzedaż na Allegro – jak zacząć?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Biznes w branży e-commerce – sklep internetowy czy platforma sprzedażowa? Planując wejście na rynek e-commerce wielu początkujących sprzedawców zadaje sobie pytanie: Lepszym rozwiązaniem dla mnie będzie stworzenie sklepu internetowego czy platforma sprzedażowa? Oczywiście nie ma reguły, która odnosiłaby się do każdej branży, jednak warto wiedzieć, że Allegro jest jednym z czołowych miejsc w polskim e-commerce, gdzie powinien pojawić się Twój asortyment i […]