Google Moja Firma – jak poprawić pozycję wizytówki

Wizytówka w Google – niby taka niepozorna, a dająca tak wiele możliwości, jeżeli chodzi o lokalne promowanie Twojego biznesu. W takim razie jak poprawić pozycję wizytówki? Kiedy użytkownik szuka usług i produktów na danym obszarze, Google podpowiada konkretne miejsca. Wizytówka Google sprawia, że przedsiębiorstwo częściej wyświetla się w wyszukiwarkach. Co więcej, GMF jest też sposobem na uzupełnienie działań pozycjonujących w organicznych wynikach wyszukiwania, również jeżeli chodzi o pozycjonowanie lokalne. Zwróćcie uwagę, że wizytówki przeważnie wyświetlają się nad wynikami organicznymi – jeżeli nie masz takiej wizytówki załóż ją koniecznie, jest to bezpłatne.

Jak poprawić pozycję wizytówki  – pozycjonowanie Google Moja Firma.

Masz już taką wizytówkę? To fantastycznie. W takim razie zadbaj o nią odpowiednio, aby wyświetlać się jak najwyżej. Użytkownicy są leniwi, często nie chce im się wyświetlać wielu wyników – jak to w życiu bywa, zwyciężają Ci którzy są w czołówce. Jak więc poprawić swoją pozycję w Google Maps?

Wizytówka GMF – uzupełnij ją dokładnie

Aby w pełni wykorzystać potencjał wizytówki, dokładnie ją uzupełnij. Zawrzyj tam nazwę firmy, dane adresowe, kategorię (branżę) w którą wpisuje się Twoja działalność. Zamieścisz tam również adres swojej strony internetowej, co więcej w ramach wizytówki w szybki sposób możesz taką stronę, co prawda prostą, ale funkcjonalną wykonać samemu. Warto zamieścić godziny otwarcia firmy. Ważne jest też aby opisać, czym się zajmujesz (używając fraz kluczowych).  Koniecznie dodajcie też zdjęcia – budynku w którym mieści się Twoja firma, zespołu przy pracy lub zespołu pozującego przy logo firmy. Wizytówki ze zdjęciami mają większe „wzięcie”.  Coraz większym powodzeniem cieszą się też krótkie materiały video.  Zrób mały eksperyment i jako dodatek do plakatu informującego o jakimś wydarzeniu, dodaj krótkie nagranie z Tobą w roli głównej gdzie z uśmiechem zapraszasz na ów event – może jest to forma która bardziej odpowiada Twoim odbiorcom.

Prowadzenie wizytówki GMF – regularność , a nie raz na rok

Często obserwuję, że działania wielu firm w obrębie wizytówki kończą się na jej założeniu. No co, jest? Jest. Więc niech sobie wisi  Tymczasem Google premiuje wizytówki które „żyją”, na których coś się dzieje. Pojawiają się wpisy, informacje o nowościach, wydarzeniach etc.

Po wejściu w panel administracyjny swojej wizytówki, kliknij „Utwórz wpis”. Możesz umieścić tam informację o wydarzeniu, nowościach, promocjach, a także wklejać swoje wpisy i przekierowywać na bloga. Promując firmę nie ograniczaj się tylko do insta i FB – pamiętaj aby wrzucić coś również na wizytówkę.

Odpowiadanie na opinie klientów – na każdą!

Pojawiające się opinie klientów sprawiają, że wiarygodność firmy wzrasta.  Ważne jest też to kiedy odpowiadasz i jak na nie odpowiadasz. Reaguj szybko, odpowiadaj regularnie. W przypadku opinii negatywnej trzymaj nerwy na wodzy i z kulturą dąż do rozwiązania problemu. Negatywne opinie są dla użytkowników szczególnie interesujące i z uwagą będą czytać Twoją odpowiedź. Już niejeden przedsiębiorca strzelił sobie w kolano dając się sprowokować i wciągnąć w niezbyt miłą wymianę zdań. Kiedyś już pisaliśmy jak reagować na negatywne opinie w sieci, zerknijcie.

Pytania i odpowiedzi

Google umożliwia zalogowanym użytkownikom kierowanie pytań do danej firmy. Podobnie jak w przypadku opinii ważna jest tutaj szybka, jak i merytoryczna odpowiedź.

Wiek wizytówki ma znaczenie

Dobrze zastanów się wypełniając profil, tak aby móc możliwie uniknąć zmian w najbliższym czasie. Wizytówki z dłuższą historią osiągają lepsze pozycje w mapach. Wszelkie zmiany sprawiają, że wizytówka na jakiś czas może „zlecieć” .

Reasumując:

  • dokładnie uzupełnij wizytówkę
  • dodawaj zdjęcia
  • dodawaj wpisy, wydarzenia i posty – spraw, żeby wizytówka żyła
  • odpowiadaj na pytania
  • odpowiadaj na opinie – systematycznie i na KAŻDĄ!
  • zachęcaj do wystawiania opinii
  • wstrzymaj się od częstych zmian (kategorie, adresy etc)

Zobacz inne artykuły

Recykling treści – jak wykorzystać treści które już masz?
Recykling treści, cóż to takiego? Człowiek może i kiedyś podśmiewał się z tego, że jest taki zawód jak blogger… Do czasu aż sam nie zasiadł do tworzenia treści na stronę.  Wszak ma być to merytoryczne, wartościowe, unikatowe, zoptymalizowane pod SEO. Zbierasz materiały, piszesz. Optymalizujesz, publikujesz. Bujasz się z dystrybucją treści, wszak trzeba sprawić aby ktoś ten wpis […]
Surfer SEO Content Editor - różne punkty widzenia w zależności od stanowiska pracy
Czy zastanawialiście się co zrobić, aby artykuły, opisy produktów czy kategorii pisało się szybciej, prościej i jak idealnie trafić w odpowiednie słowa kluczowe i ich ilość? Już nie musicie się zamartwiać, ponieważ chłopaki z Surfer zrobili świetną robotę i stworzyli content editor. Content Editor jest to zakładka w programie Surfer do tworzenia content marketingu, czyli […]
Dlaczego nie ma mojej firmy w Google?
W dobie cyfryzacji, obecność firmy w sieci jest nie tylko pożądana, ale wręcz niezbędna. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jednak, dlaczego mimo posiadania strony internetowej, ich firma nie pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Czy to oznacza, że Google nie widzi ich firmy? Czy może jest coś, co robią źle? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć […]
Opisy kategorii - dlaczego są takie ważne i jak je tworzyć
Opisy kategorie w sklepie internetowym Zakładasz sklep internetowy.  Roboty masa, tworzysz kategorie, zapełniasz je produktami wysokiej klasy. Włożyłeś w to serce, lwią część zawartości swojego konta oraz nerwy.  Miło byłoby aby biznes zaczął się kręcić. Często jest tak, że w pośpiechu deprecjonuje się rolę opisów kategorii. Może nawet nie tyle deprecjonuje, co całkiem je olewa […]
Strategia marketingowa
Przemyślana strategia marketingowa to fundament skutecznej kampanii reklamowej. Dzięki niej możesz rozwinąć swoją firmę szybciej i co najważniejsze efektywniej. Od dłuższego czasu strategie marketingowe cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem – wszelkie reklamy i kampanie prowadzone są teraz w Internecie, tradycyjne sposoby reklamy, takie jak ulotki i gazetki odeszły w zapomnienie. Dzięki dobrze opracowanej strategii firmy […]
7 najczęstszych błędów SEO Copywriterów
SEO copywriting, to dział copywritingu który w ostatnich latach zyskał na znaczeniu. Wymaga specyficznego podejścia i umiejętności, ale gra jest warta świeczki. Niestety, bardzo często osoby chcące napisać tekst który zawojuje wyniki wyszukiwarek, popełniają podstawowe błędy, które kładą treść już na wstępie. Poznaj 7 najczęściej popełnianych przez copywriterów błędów i staraj się ich wystrzegać. Tworzenie […]
Czym jest Google Ads i jak może zwiększyć Twoje zyski?
Google Ads – promocja Twojej firmy w wyszukiwarce Jeśli Twojego biznesu nie ma w Internecie, to nie istnieje – zapewne nie raz jako przedsiębiorca słyszałeś to zdanie. Wielu ekspertów z branży e-commerce powtarza te słowa jak mantrę. Jak jednak mają się one w praktyce? Mogą one oznaczać samą widoczność w wyszukiwarce, ale także wzmocnienie swojej […]
Landing Page - co to jest i jak go stworzyć?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
W świecie cyfrowym, gdzie konkurencja jest zaledwie kliknięcie myszką, posiadanie skutecznej strony docelowej, zwanej również Landing Page, jest kluczowe dla sukcesu każdego biznesu. Ale czym dokładnie jest Landing Page i jak go stworzyć? W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu zagadnieniu. Dowiesz się, jak działa Landing Page, co powinien zawierać, kiedy jest stosowany i dlaczego […]