Google Moja Firma – jak poprawić pozycję wizytówki

Wizytówka w Google – niby taka niepozorna, a dająca tak wiele możliwości, jeżeli chodzi o lokalne promowanie Twojego biznesu. W takim razie jak poprawić pozycję wizytówki? Kiedy użytkownik szuka usług i produktów na danym obszarze, Google podpowiada konkretne miejsca. Wizytówka Google sprawia, że przedsiębiorstwo częściej wyświetla się w wyszukiwarkach. Co więcej, GMF jest też sposobem na uzupełnienie działań pozycjonujących w organicznych wynikach wyszukiwania, również jeżeli chodzi o pozycjonowanie lokalne. Zwróćcie uwagę, że wizytówki przeważnie wyświetlają się nad wynikami organicznymi – jeżeli nie masz takiej wizytówki załóż ją koniecznie, jest to bezpłatne.

Jak poprawić pozycję wizytówki  – pozycjonowanie Google Moja Firma.

Masz już taką wizytówkę? To fantastycznie. W takim razie zadbaj o nią odpowiednio, aby wyświetlać się jak najwyżej. Użytkownicy są leniwi, często nie chce im się wyświetlać wielu wyników – jak to w życiu bywa, zwyciężają Ci którzy są w czołówce. Jak więc poprawić swoją pozycję w Google Maps?

Wizytówka GMF – uzupełnij ją dokładnie

Aby w pełni wykorzystać potencjał wizytówki, dokładnie ją uzupełnij. Zawrzyj tam nazwę firmy, dane adresowe, kategorię (branżę) w którą wpisuje się Twoja działalność. Zamieścisz tam również adres swojej strony internetowej, co więcej w ramach wizytówki w szybki sposób możesz taką stronę, co prawda prostą, ale funkcjonalną wykonać samemu. Warto zamieścić godziny otwarcia firmy. Ważne jest też aby opisać, czym się zajmujesz (używając fraz kluczowych).  Koniecznie dodajcie też zdjęcia – budynku w którym mieści się Twoja firma, zespołu przy pracy lub zespołu pozującego przy logo firmy. Wizytówki ze zdjęciami mają większe „wzięcie”.  Coraz większym powodzeniem cieszą się też krótkie materiały video.  Zrób mały eksperyment i jako dodatek do plakatu informującego o jakimś wydarzeniu, dodaj krótkie nagranie z Tobą w roli głównej gdzie z uśmiechem zapraszasz na ów event – może jest to forma która bardziej odpowiada Twoim odbiorcom.

Prowadzenie wizytówki GMF – regularność , a nie raz na rok

Często obserwuję, że działania wielu firm w obrębie wizytówki kończą się na jej założeniu. No co, jest? Jest. Więc niech sobie wisi  Tymczasem Google premiuje wizytówki które „żyją”, na których coś się dzieje. Pojawiają się wpisy, informacje o nowościach, wydarzeniach etc.

Po wejściu w panel administracyjny swojej wizytówki, kliknij „Utwórz wpis”. Możesz umieścić tam informację o wydarzeniu, nowościach, promocjach, a także wklejać swoje wpisy i przekierowywać na bloga. Promując firmę nie ograniczaj się tylko do insta i FB – pamiętaj aby wrzucić coś również na wizytówkę.

Odpowiadanie na opinie klientów – na każdą!

Pojawiające się opinie klientów sprawiają, że wiarygodność firmy wzrasta.  Ważne jest też to kiedy odpowiadasz i jak na nie odpowiadasz. Reaguj szybko, odpowiadaj regularnie. W przypadku opinii negatywnej trzymaj nerwy na wodzy i z kulturą dąż do rozwiązania problemu. Negatywne opinie są dla użytkowników szczególnie interesujące i z uwagą będą czytać Twoją odpowiedź. Już niejeden przedsiębiorca strzelił sobie w kolano dając się sprowokować i wciągnąć w niezbyt miłą wymianę zdań. Kiedyś już pisaliśmy jak reagować na negatywne opinie w sieci, zerknijcie.

Pytania i odpowiedzi

Google umożliwia zalogowanym użytkownikom kierowanie pytań do danej firmy. Podobnie jak w przypadku opinii ważna jest tutaj szybka, jak i merytoryczna odpowiedź.

Wiek wizytówki ma znaczenie

Dobrze zastanów się wypełniając profil, tak aby móc możliwie uniknąć zmian w najbliższym czasie. Wizytówki z dłuższą historią osiągają lepsze pozycje w mapach. Wszelkie zmiany sprawiają, że wizytówka na jakiś czas może „zlecieć” .

Reasumując:

  • dokładnie uzupełnij wizytówkę
  • dodawaj zdjęcia
  • dodawaj wpisy, wydarzenia i posty – spraw, żeby wizytówka żyła
  • odpowiadaj na pytania
  • odpowiadaj na opinie – systematycznie i na KAŻDĄ!
  • zachęcaj do wystawiania opinii
  • wstrzymaj się od częstych zmian (kategorie, adresy etc)

Zobacz inne artykuły

Jak zachęcić klienta do zakupów w sklepie internetowym?
Sklep internetowy fajna sprawa – wszak koszty jego utrzymania przeważnie są sporo niższe niż sklepu stacjonarnego. Minus jest taki, że w internetowej przestrzeni masz też więcej konkurencji. Sklepy internetowe prezentują swoje oferty niczym paw rozkłada ogon. W Google Analytics widzisz, że ludzie wchodzą na stronę Twojego sklepu, błąkają się po nim chwilę po czym opuszczają […]
Hosting – co to jest i jakie są rodzaje?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Hosting – domena to nie wszystko Dla wielu właścicieli stron internetowych i sklepów online pojęcie, jakim jest hosting jest dość tajemnicze. Osoby, które nie są związane z informatyką rzadko kiedy wiedzą, co dokładnie zwrot ten oznacza. Jeśli należysz do tego grona, to ten artykuł jest dla Ciebie. Przybliżę w nim ten tajemniczy termin i odpowiem […]
Jak prowadzić fanpage na facebooku? Tych błędów unikaj.
Facebook jest wszędzie, facebook wszystko wie, ponadto stał się prężnie działającą platformą reklamową.  Prowadzenie firmowego profilu na Facebook’u ma same plusy. Zaznajamiasz potencjalnych klientów ze swoją ofertą, a przede wszystkim dzięki fanpage’owi możesz budować wizerunek firmy oraz nawiązywać kontakt z klientami. To poprzez facebook możesz realizować część strategii jeżeli chodzi o content marketing. Jak prowadzić fanpage na facebooku tak, aby […]
Pisanie tekstów na zlecenie – czy to łatwa praca?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
Pisanie tekstów to domena copywritera. Zawód ten bywa niedoceniany, ponieważ wielu osobom wydaje się, że nie jest to ambitne zadanie. Nic bardziej mylnego. Copywriting to obszerna dziedzina, wymagająca nie tylko kreatywności czy umiejętności pisania chwytliwych tekstów. Bardzo istotne jest również robienie skutecznego researchu, czy znajomość zasad jakimi rządzi się SEO Pisanie tekstów jako praca Siedzi […]
Zakazane słowa a marketing internetowy
Przeskakując ze świata pt. marketing internetowy(praca), do książek o dobrym pisaniu i skutecznej komunikacji wyłapałam pakiet cech wspólnych.  Wszak i proza i tworzenie prac, jak i tworzenie tekstów do komunikatów w e-marketingu rządzi się tymi samymi prawami. Do tego, na 4 tej edycji Kolbuszowa 2.0 temat ten poruszył też Artur Pajkert. Słowa mają olbrzymią moc. Umiejętnym doborem słów […]
Jak zostać specjalista Social Media, czyli 6 cech dobrego specjalisty
Specjalista do spraw mediów społecznościowych. Jeszcze kilkanaście lat temu nawet ptaszki nie śpiewały o takim zawodzie. Tymczasem branża ewoluowała, a wykwalifikowanego specjalistę social media warto mieć w zespole. Jakimi cechami powinna charakteryzować się osoba odpowiedzialna za media społecznościowe? Obeznany w platformach Social Media Jest tego trochę, a co więcej każde z nich ma inną charakterystykę. […]
Skąd brać pomysły na wpisy na bloga
Jakiś czas temu wyjaśnialiśmy dlaczego warto prowadzić blog firmowy. W gargantuicznym skrócie : blog to możliwość nawiązania kontaktu z klientem, zaprezentowania się jako ekspert jak i ukłon w stronę SEO. Zgrabny, dobrze pomyślany blog to wszak duże wsparcie w procesie pozycjonowania. Teksty na bloga i to dobrej jakości warto tworzyć regularnie. Prowadzenie bloga firmowego to […]
Bezpieczne hasło
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Twoje bezpieczne hasło Silne hasło w Internecie to podstawowy środek bezpieczeństwa. Warto poświęcić mu więcej uwagi, aby skutecznie chronić swój biznes, a także sprawy prywatne. Czy wiesz jak stworzyć bezpieczne hasło? Odradzamy wpisywanie swojego imienia i nazwiska, nawet zaczynając z dużej litery, a kończąc rokiem urodzenia. Oczywiście przejdzie ono w zapewne każdym systemie, ale powiedzmy […]