Facebook Pixel – czym jest i jak działa?

Prowadzisz stronę na Facebooku swojej firmy? Może zajmujesz się prowadzeniem stron na portalu dla swoich klientów? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco to prawdopodobnie prowadzisz także kampanie Facebook Ads, a to oznacza, że ten artykuł jest skierowany do Ciebie. 

Mimo wielu starań kampanie nie przynoszą oczekiwanych efektów, a reklamy nie trafiają do docelowych odbiorców, na których najbardziej zależy Tobie lub Twoim klientom? Czy słyszałeś czym jest Pixel Facebooka? Jeśli jeszcze nie wdrożyłeś go na swojej stronie koniecznie przeczytaj ten artykuł!

Co to jest Facebook Pixel?

Z pozoru niewinne “coś” w rzeczywistości jest ogromnym narzędziem, które zrewolucjonizuje Twoje działania w kampaniach Facebook Ads oraz zmieni sposób docierania do docelowej grupy odbiorców. 

Pixel Facebooka to niewielki fragment kodu, który należy zamieścić na stronie internetowej. Dzięki wdrożeniu pixela masz możliwość monitorowania oraz analizowania zachowania i danych dotyczące odbiorców. Jakie informacje uzyskasz? Między innymi dowiesz się, kto i jaką konkretną stronę odwiedził lub np. czy zapisał się do newslettera. 

To nie wszystko! Ten niepozorny wycinek kodu JavaScript doskonale sprawdza się w kampaniach remarketingowych – pozwala docierać do odbiorców, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją witrynę, opuścili koszyk zakupowy lub porzuciły formularz kontaktowy w trakcie jego wypełniania. 

W jaki sposób działa Pixel Facebooka?

Osoba, która odwiedziła stronę internetową od razu zostaje zarejestrowana przez Pixel, a następnie powiązana z kontem na Facebooku. W ten sposób możesz dodać użytkownika do grupy remarketingowej i kierować do niego swoje reklamy. Być może ponownie odwiedzi Twoją witrynę i skusi się na wysłanie zapytania lub dokonanie zakupu, który poprzednim razem porzucił. 

Co ważne – pixel zbiera i gromadzi dane na temat użytkownika, ale nie zachowuje ich “na zawsze”. Okres przechowywania informacji na temat odbiorcy wynosi 180 dni. 

Facebook Pixel – dlaczego jest niezbędny w działaniach Facebook Ads?

Dla niektórych Pixel Facebooka może wydawać się narzędziem zbędnym – właśnie w ten sposób sami ograniczamy docieranie do potencjalnych klientów. Poprawne wdrożenie pixela daje ogrom możliwości i znacznie poprawia efekty pracy, a przy tym dociera do osób, które już podjęły pewną interakcję z witryną. 

Osoby, które już kiedyś odwiedziły Twoją stronę lub sklep internetowy, podjęły próbę wysłania zapytania w formularzu kontaktowym lub np. porzuciły produkty w koszyku to użytkownicy, którzy z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji. Być może poprzednim razem coś innego zwróciło ich uwagę, dlatego dobrze byłoby o sobie przypomnieć. Właśnie w tym momencie warto utworzyć kampanię remarketingową kierując reklamy na Facebooka, ale również w Messengerze, na Instagramie i Audience Network.

Poprzez Pixel Facebooka możesz stworzyć odpowiednią grupę docelową oraz oszacować i zoptymalizować budżet reklam targetując je na użytkowników, którzy pozwolą nam uzyskać wyższą niż do tej pory liczbę konwersji. 

Dzięki pixelowi możesz docierać do:

  • osób, które porzuciły koszyk zakupowy, 
  • użytkowników, którzy wykazali zainteresowanie w formularzu kontaktowym, ale go nie wysłali, 
  • użytkowników, którzy odwiedzili witrynę kilka razy w ciągu ostatniego miesiąca, 
  • do osób, które sprawdzały produkt w ciągu ostatnich 7 dni. 

Tak naprawdę możesz docierać do przeróżnych grup odbiorców, które udało się stworzyć na podstawie informacji zebranych przez pixela. 

Jak zainstalować Pixel Facebooka na stronie?

Jeśli już przekonałeś się do tego, że pixel rzeczywiście jest niezbędnym narzędziem w tworzeniu kampanii na Facebooku musisz go w kilku krokach wdrożyć. 

  1. Przejdź do Managera Reklam, a następnie wybierz zakładkę “Piksele”. 
  2. Kliknij przycisk “Utwórz piksel”
  3. Nadaj nazwę pixela, np. “Pixel konta – nazwa witryny” i kliknij “kontynuuj”,
  4. Wybierz jedną z trzech opcji instalacji kodu,
  5. Przejdź przez kolejne etapy wdrożenia pixela według instrukcji. Jeśli Twoja strona jest w WordPressie, nie będziesz mieć większego problemu z wdrożeniem kodu. WordPress oferuje wtyczkę Tracking Code Manager do której wystarczy wkleić kod.
    W przypadku, gdy nie masz strony na WordPressie musisz wprowadzić kod JavaScript ręcznie między znacznikami <head> i </head> w pobliżu tagu zamykającego. Jeśli znajduje się tam inny kod, pixel zamieść nieco wyżej </head>. 
  6. Wejdź na konto Managera reklam i poczekaj na weryfikację. Gdy kod zostanie poprawnie zainstalowany pokaże się wykres wygenerowany przez pixela. 

Czy warto korzystać z Pixela Facebooka?

Z kodu pixela zdecydowanie powinien korzystać każdy Social Ninja zajmujący się tworzeniem kampanii czy to na swojej stronie, czy na stronie swoich klientów. Na podstawie zebranych danych możliwe będzie utworzenie grup odbiorców, którzy już wykazali pewne zainteresowanie stroną internetową. Co więcej, w ten sposób dopasujesz budżet kampanii oraz zwiększysz konwersję. Testuj i zwiększaj efekty swojej pracy. 

Zobacz inne artykuły

Jak napisać mail do Klienta?
W kategoriach: Marketing internetowy,
Obecnie w biznesie nie chodzi o sam produkt, czy usługę. Cóż, konkurencji jest mnóstwo, jak nie Twoja firma, to inna. Decyzja zakupowa często zapada na podstawie sumy wrażeń jakie klient odniósł zwiedzając Twoją stronę internetową(w tym bardzo ważną zakładkę “O nas!”), obserwując jak się prezentujesz w social media, czy w trakcie interakcji z Tobą czy […]
Jak korzystać z ChatGPT: nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego
W kategoriach: Sztuczna inteligencja, Tagi: Chat GPT,
Wprowadzenie ChatGPT to nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego i generowania treści. Zostało wymyślone przez firmę OpenAI, która dąży do stworzenia technologii zrozumiałych dla ludzi, wspierających naszą inteligencję. ChatGPT może być używany do tworzenia modeli uczenia maszynowego, takich jak tekstowe odpowiedniki, generatory opowieści i systemy wirtualnych asystentów. Zaletą tego narzędzia jest to, że ma ono […]
UX writing – co to jest i dlaczego jest tak wazny?
Być może pławiąc się w branżowych nowościach, coraz częściej natrafiasz na wzmianki o UX writingu czy o poszukiwanym UX writerze. Na czym polega ten tajemniczy UX writing? Co to jest UX Writing Samo UX,czyli user experience to wrażenia, jakich doświadcza użytkownik w czasie korzystania z produktu(może to być buszowanie po stronie internetowej, czy korzystanie z […]
Dlaczego nie ma mojej strony w Google?
Pytanie zaserwowane w tytule wątku jest jednym z najczęstszych jakie słyszymy w swojej pracy. Strona jest, wychuchana, pięknie opracowana graficznie – no majstersztyk! Tymczasem co by nie wpisywał w wyszukiwarkę, wyskakują tabuny konkurencji tylko nie Twoja strona… o co chodzi? Dlaczego nie ma mojej strony w Google? Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google […]
Dropshipping - co to jest?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Prowadzenie biznesu w Internecie kusi coraz więcej początkujących przedsiębiorców. Łatwe dotarcie do potencjalnego klienta i pokazanie znacznie szerszego asortymentu przekłada się na widoczne zyski. Jednak założenie sklepu internetowego wymaga od przedsiębiorcy pewnego nakładu finansowego, który bardzo często przerasta budżet już na etapie wyboru i zakupu asortymentu. Kuszącą propozycją jest dropshipping. Co to jest i jak […]
Branding – budowanie świadomości marki
Co to jest branding? Empik, Zalando, Allegro, x-kom – bez wątpienia każdy z nas doskonale kojarzy te platformy i chociaż jeden raz Ty także robiłeś na nich zakupy. Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego od razu jak słyszysz najnowsza książka Katarzyny Bondy myślisz o Empiku? W czym tkwi sekret odpowiedzialny za sukces wielkich serwisów sprzedażowych? W końcu nie […]
Narzędzia dla copywriterów
Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać […]
Recykling treści – jak wykorzystać treści które już masz?
Recykling treści, cóż to takiego? Człowiek może i kiedyś podśmiewał się z tego, że jest taki zawód jak blogger… Do czasu aż sam nie zasiadł do tworzenia treści na stronę.  Wszak ma być to merytoryczne, wartościowe, unikatowe, zoptymalizowane pod SEO. Zbierasz materiały, piszesz. Optymalizujesz, publikujesz. Bujasz się z dystrybucją treści, wszak trzeba sprawić aby ktoś ten wpis […]