Dystrybucja treści w Internecie

Stworzyłeś wspaniały artykuł. Istny wypas, owoc wysiłku szarych komórek, i palców które z zapamiętaniem bębniły w klawiaturę. Majstersztyk. Miodzio! Niestety, o ile nie zakręcisz się dookoła tematu dystrybucji treści to ten miodny tekst pozostanie jedynie dla Twoich oczu. Co chwila internet jest zasypywany gigantyczną porcją artykułów i wpisów blogowych. Dystrybucja treści sprawi, że Twój tekst zwiększy swój zasięg,  zostanie zauważony, co przełoży się na większy ruch na stronie i upragnioną konwersję.

Dystrybucja treści w internecie – od czego zacząć?

Zanim zaczniesz rozprowadzać swoje cacuszko po internetach zadbaj o optymalizację wpisu blogowego. Spraw aby artykuł smakował nie tylko ludziom, ale i był łakomym kąskiem dla botów tzn. zadbaj aby treść była:

  • unikalna – duplicate content to zło
  • wartościowa. Prowadzenie bloga to odpowiedzialne zadanie  a nie lanie wody.
  • używaj odpowiednich fraz kluczowych
  • stosuj nagłówki ( z frazami kluczowymi)

Zadbałeś o powyższe warunki?  Możesz jechać dalej!

Serwisy społecznościowe – dystrybucja treści w Social Media

Najpopularniejszym medium jest oczywiście Facebook. Daj tam zapowiedź wpisu, podlinkuj artykuł. Daj interesujące intro, nie zapowiadaj po prostu o czym będzie wpis: może warto wyłowić jakieś ciekawe zdanie z kontekstu i nim zwabić czytelnika? Pomocne będzie fajne zdjęcie lub ciekawa infografika. Pamiętaj, że Facebook to nie wszystko.  Więcej kanałów dystrybucji to i większy zasięg. Podziel się tym wpisem też na:

  • Twitter
  • Linkedin
  • Instagramie
  • Youtube

…czy na innych mediach społecznościowych. Każde z nich ma swoją charakterystykę, dlatego dostosuj komunikat do serwisu na którym go umieszczasz.

Grupy na FB zajmujące się daną tematyką

W branżowych grupach warto być. Macie wtedy dostęp do nowinek, dyskusji, widzicie co w branży piszczy, jakie pytania pojawiają się najczęściej. To również dobre miejsce aby poszukać odbiorców do swojego artykułu. Być może też wywiąże się dyskusja? Potraktuj to też jako okazję do budowania pozytywnego wizerunku swojej marki. Jesteś ekspertem, znasz się na rzeczy. Udzielaj się, radź i czasem zaserwuj linka do swojego artykułu który będzie odpowiedzi na to, co często nurtuje użytkowników.

Dystrybucja treści poprzez newsletter

Masz sporą bazę użytkowników którzy zapisali się na newsletter? Wykorzystaj to.  Zadbaj o to aby treść newslettera była chwytliwa, zachęcaj do kliknięcia artykułu ale wszystko z umiarem. Pamiętaj, aby nie przedobrzyć. Zbyt nachalne newslettery, wysyłane zbyt często to prosta droga do tego, abyś został uznany za spammera.

Linkowanie do nowego wpisu… w starszych wpisach

Niektórym ta rada wydaje się mało logiczna. Owszem, w nowym wpisie linkuje się do powiązanych poprzednich, ale, że ze starych do nowego? Ano tak. Być może masz w zanadrzu wpis który generował i generuje dalej mnóstwo ruchu. Linkowanie do nowego warto umieścić właśnie tam. A nuż zainteresuje użytkownika który przyszedł tu wiedziony przez boty do starszego wpisu, ale zechce skoczyć i do nowego?

Komentuj wpisy innych i dyskutuj

Wychodzę z założenia, że z konkurencją trzeba żyć dobrze. Obserwować, ale i trzymać dobre relacje.  Masz coś ciekawego do dodania?  Nie wahaj się skomentować. Być może Twój komentarz zainteresuje kogoś na tyle, że zechce zerknąć i na Twoją stronę. Przede wszystkim – nie spamuj! 

Zacytuj kogoś

Ktoś znany w branży  Cię zainspirował? W takim razie nie ukrywaj tego. Zacytuj w swoim wpisie tę osobę.  Poinformuj ją o tym(np. oznacz na FB). Jeżeli tekst jest naprawdę dobry jest szansa, że podzieli się twoim tekstem z innymi. Furtka do większej ilości odbiorców zostanie otwarta.

Podejmij współpracę z influencerem lub blogerem

Dobry influencer może być niezwykłą siłą napędową. Takie osoby cieszą się sympatią, uznaniem i zaufaniem – to, że polecą coś z Twojej strony (produkt, usługę, czy artykuł) przełoży się na ruch.

Dystrybucja treści – artykuły gościnne

Twój wpis na portalu branżowym to fantastyczna możliwość do budowania marki, jak i do zwiększenia ruchu na stronie. Pamiętaj, nie duplikuj swojej treści! Jeżeli na łamach portalu masz poruszyć temat, który już poruszałeś na swoim blogu, napisz go inaczej, przerób. Dzięki temu unikniesz duplikacji contentu, zaprezentujesz się jako ekspert  i dotrzesz do większego grona odbiorców.

Pomysłów na to, aby dystrybucja treści szła owocnie jest jeszcze trochę – do tematu jeszcze kiedyś wrócimy!

Zobacz inne artykuły

Blog firmowy – 4 powody dlaczego warto go mieć
Posiadanie własnej strony internetowej i aktywna obecność w mediach społecznościowych to obecnie standard w prowadzeniu biznesu. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, jak możesz jeszcze bardziej wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji? Rozwiązaniem może być blog firmowy, który często bywa niedoceniany. W tym artykule przedstawimy cztery powody, dla których warto prowadzić bloga firmowego. Dowiesz się, jak […]
Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Prawda stara jak świat i tyczy się również kwestii budowania wizerunku firmy w Internecie. Jest to proces o który należy zadbać na wielu płaszczyznach. Mało tego, bywa pracochłonny, co więcej, również czasochłonny.  Posiadanie dobrej reputacji firmy to jednak bardzo ważna składowa jej sukcesu.  Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie? Kreowanie […]
Jak zostać copywriterem?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
Pisanie, to jedna z Twoich supermocy, a przynajmniej coś co idzie Ci gładko i chcąc się rozwijać w tym kierunku poszukujesz informacji na temat tego jak zostać copywriterem? Warto zdać sobie sprawę, że copywriting to nie tylko pisanie tekstów.  To zawód wymagający ogromnej kreatywności, jak również znajomości trendów w marketingu. Wiedza z psychologii również będzie przydatna. […]
Jak napisać streszczenie?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
Być może postawiono Cię przed wyzwaniem, które myślami każe Ci się wrócić do lat spędzonych w szkolnych ławie, a mianowicie: masz napisać streszczenie. Tylko wtedy, to Ty posiłkowałeś się streszczeniami, a nie byłeś ich autorem. Najczęściej chodzi o książki, może być to również streszczenie dotyczące jakiegoś wydarzenia. W takim razie jak napisać streszczenie? Co to […]
Ruch organiczny - dlaczego warto o niego zadbać?
Co to jest ruch organiczny? O tym, że strony internetowe generują ruch nie trzeba nikogo uświadamiać. Darmowy ruch organiczny jest tym, o którym marzy niejedna marka w Internecie. Warto jednak wiedzieć, że pojawia się on na tych stronach i sklepach online, które są bardzo dobrze wypozycjonowane. Definicja – ruch organiczny Ruch organiczny (Organic traffic, ruch […]
Jak korzystać z ChatGPT: nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego
W kategoriach: Sztuczna inteligencja, Tagi: Chat GPT,
Wprowadzenie ChatGPT to nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego i generowania treści. Zostało wymyślone przez firmę OpenAI, która dąży do stworzenia technologii zrozumiałych dla ludzi, wspierających naszą inteligencję. ChatGPT może być używany do tworzenia modeli uczenia maszynowego, takich jak tekstowe odpowiedniki, generatory opowieści i systemy wirtualnych asystentów. Zaletą tego narzędzia jest to, że ma ono […]
Ścieżka zakupowa w e-commerce - jak ją ułatwić?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Ścieżka zakupowa czyli droga jaką przechodzi Twój klient, od buszowania po labiryntach Twojego e-sklepu, do momentu sfinalizowania transakcji. Zadbaj, aby nie była wyboista, bo porzucony koszyk to nie jest to, co nakręci Twój biznes. Jak ułatwić ścieżkę zakupową aby klient nie zboczył z trasy i nie poszedł do konkurencji? Poznajcie kilka sposobów! Jak ułatwić ścieżkę […]
Dobry content - 3 proste sposoby jak ulepszyć swój tekst
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
W szaleństwie klawiatury tekst spłodziłeś, a teraz oglądasz go z każdej strony i zastanawiasz się jakby tu go ulepszyć? Poznaj 3 proste wskazówki które pozwolą Ci ulepszyć stworzony tekst. Przydadzą się nie tylko copywriterom, ale i dziennikarzom oraz wszelkim innym osobom tworzącym treści. # 1 – Zostaw tekst i zajmij się czymś innym Czyżby tutaj brew Ci […]