Dobrego marketingowca – 7 cech

Wiele osób twierdzi, że marketingowcem trzeba się urodzić.  Niekoniecznie, możliwości uczenia się są ogromne, niemniej zapewne spotkaliście się z jednostkami wybitnie utalentowanymi w tym zakresie tak po prostu, z natury. Gdyby tak włożyć kilku dobrych marketingowców w laboratoryjną wirówkę dałoby się zapewne kilka cech wyekstrahować. Jakie są cechy dobrego marketingowca? Wyłowiliśmy 7 uniwersalnych.

Kreatywność

Nazwa tego bloga- Kreatywny marketing- mówi sama za siebie. Super aby osoba którą wciągniecie do marketingowego teamu była pomysłowa, miała nieszablonowy sposób myślenia i wiedziała jak ową kreatywność podtrzymać(wiedzieliście, że kreatywność można trenować? Można ją też unicestwić, uważajcie). Świat marketingu gna jak szalony, zmienia się niczym kameleon. Kreatywność pomoże zaskoczyć odbiorców, wzbudzić ich zainteresowanie. Bycie kreatywnym to takie must have dobrego marketingowca.

Analityczny umysł

Dobry marketingowiec nie działa na oślep.  Analizuje, mierzy, testuje i zapisuje wnioski. Szybko zmienia strategię, gdy coś idzie nie tal.  Innymi słowy, zbiera potrzebne info, aby przygotować skuteczną kampanię i potrafi reagować w porę.  Czasy nasze obfitują w narzędzia analityczne, które znacząco ułatwiają analizy. Rozeznanie w świecie tabelek i danych, oraz umiejętność wyciągania z nich wniosków to ogromny plus.

Umiejętność pracy w zespole

W marketingu rzadko ktoś jest Zosią Samosią. Przeważnie, do działań w tym zakresie przeznaczony jest zespół specjalistów. Dlatego też komunikatywność i umiejętność współpracy  to bardzo cenne umiejętności. Aby sprawnie poprowadzić kampanię która onieśmieli wynikami, dobrze jest się umieć porozumieć z copywriterami, fotografem czy grafikami, oraz zachować asertywność kiedy trzeba.  Brzmi banalnie, ale nieraz życie pokazuje jak często problemy tkwią w samej komunikacji właśnie.

Słynne “lekkie pióro”

Czyli umiejętność pisania angażujących tekstów, które aż czytać się chce. Jeżeli w zespole macie wziętego copywritera to uff, można sobie odpuścić. Niemniej rozeznanie w tworzeniu wszelkiej maści treści marketingowych mieć warto.

Dobra organizacja i terminowość

Wiele projektów na raz, a wszystko na już, albo na za chwilę – skądś to znasz? Umiejętność planowania i dobrej organizacji czasu pozwala sprawnie poruszać się w świecie deadlineów zbliżających się kampanii marketingowych.

Umiejętność pracy pod presją czasu i odporność na stres

Czasu raczej nigdy nie ma się za wiele. Projekty gonią jeden za drugim, terminy świecą się na czerwono, a jeszcze maile trzeba powysyłać.  Gdy robi się gorąco i tylko spokój może nas uratować żelazne nerwy bardzo się przydają.

Chęć ciągłego rozwoju

Branża marketingu zmienia się każdego dnia. Tutaj nie ma tak, że coś wiesz i to Ci wystarczy.  Posiadaną wiedzę należy uaktualniać i pilnie rozglądać się za nowymi umiejętnościami. Marketingowcy muszą być na bieżąco z tym co się dzieje w świecie marketingu, z  nowinkami technologicznymi.

Dochodzi do tego biegłe władanie narzędziami marketingowymi które przecież co rusz wzbogacają się o nowe funkcjonalności. Bardzo przydaje się wymiana doświadczeń – super platforma do tego są mniejsze i większe konferencje z dziedziny marketingu.

Jakie z tych cech zauważyłeś u siebie? A może chciałbyś dorzucić coś do tej listy?

Zobacz inne artykuły

Strategia marketingowa
Przemyślana strategia marketingowa to fundament skutecznej kampanii reklamowej. Dzięki niej możesz rozwinąć swoją firmę szybciej i co najważniejsze efektywniej. Od dłuższego czasu strategie marketingowe cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem – wszelkie reklamy i kampanie prowadzone są teraz w Internecie, tradycyjne sposoby reklamy, takie jak ulotki i gazetki odeszły w zapomnienie. Dzięki dobrze opracowanej strategii firmy […]
Psychologia marketingu
Psychologia marketingu to fascynujące połączenie nauki o ludzkim umyśle i strategii sprzedaży. To dziedzina, która bada, jak różne aspekty ludzkiego zachowania wpływają na decyzje zakupowe. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak psychologia jest wykorzystywana w marketingu i sprzedaży, jak działają strategie marketingowe oparte na psychologii, jakie role odgrywają spostrzeganie, pierwsze wrażenie i pamięć […]
Monitorowanie konkurencji
Monitorowanie konkurencji czym jest? Monitorowanie konkurencji to proces śledzenia działań konkurencji i oceny ich skuteczności. Jest to ważny element strategii marketingowej, który może pomóc przedsiębiorstwu w utrzymaniu jego pozycji konkurencyjnej i zwiększeniu zysków. Monitorowanie konkurencji może odbywać się na wiele sposobów, w tym poprzez szpiegostwo konkurencyjne, analizę rynku, analizę konkurencji i monitorowanie internetu. Obserowanie konkurencyjne […]
Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Prawda stara jak świat i tyczy się również kwestii budowania wizerunku firmy w Internecie. Jest to proces o który należy zadbać na wielu płaszczyznach. Mało tego, bywa pracochłonny, co więcej, również czasochłonny.  Posiadanie dobrej reputacji firmy to jednak bardzo ważna składowa jej sukcesu.  Jak budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie? Kreowanie […]
Pomysły na bloga - Poznaj 7 sposobów skąd je brać!
Content marketing to dziedzina bardzo obszerna i wymagająca. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki optymalnym nakładzie czasu nie strzelaj treściami na oślep, a stwórz strategię.  Skąd brać pomysły na pasujące i chwytliwe teksty? Sprawdź te 7 wskazówek! Dowiedz się kim jest Twój odbiorca Dosyć często zdarza się tak, że content tworzony jest dookoła wątku, który jak […]
Jak napisać FAQ? - praktyczne porady
Co to jest FAQ? Prowadzenie biznesu w branży e-commerce bez wątpienia wiąże się z pytaniami od klientów i setkami wysłanych odpowiedzi na niemal te same problemy. Jest na to sprawdzony sposób, który umożliwia użytkownikom uzyskanie odpowiedzi bez konieczności wysyłania maila czy przeprowadzenia rozmowy telefonicznej. FAQ, czyli Frequently Asked Questions to zbiór najczęściej zadawanych pytań przez […]
Zakazane słowa a marketing internetowy
Przeskakując ze świata pt. marketing internetowy(praca), do książek o dobrym pisaniu i skutecznej komunikacji wyłapałam pakiet cech wspólnych.  Wszak i proza i tworzenie prac, jak i tworzenie tekstów do komunikatów w e-marketingu rządzi się tymi samymi prawami. Do tego, na 4 tej edycji Kolbuszowa 2.0 temat ten poruszył też Artur Pajkert. Słowa mają olbrzymią moc. Umiejętnym doborem słów […]
Recykling treści – jak wykorzystać treści które już masz?
Recykling treści, cóż to takiego? Człowiek może i kiedyś podśmiewał się z tego, że jest taki zawód jak blogger… Do czasu aż sam nie zasiadł do tworzenia treści na stronę.  Wszak ma być to merytoryczne, wartościowe, unikatowe, zoptymalizowane pod SEO. Zbierasz materiały, piszesz. Optymalizujesz, publikujesz. Bujasz się z dystrybucją treści, wszak trzeba sprawić aby ktoś ten wpis […]