Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Blogosfera kwitnie. Rozrasta się niczym trawnik na wiosnę. Obecne blogi wyewoluowały z internetowych pamiętników w potężne medium reklamowe, opiniotwórcze oraz informacyjne. Blog  firmowy, dlaczego warto go mieć? Ponieważ taki blog to bardzo wszechstronne narzędzie, to taki multitool świata internetowego! Przejdę do meritum: dlaczego warto prowadzić blog firmowy i dlaczego powinieneś robić to dobrze?

Prowadzenie bloga firmowego –  zalety

Co daje prowadzenie bloga firmowego? Dlaczego taki twór jak blog może się genialnie przysłużyć do rozwoju Twojego biznesu? Lista powodów jest znacząca. Zacznę od dosyć mechanicznego(?) powodu dla którego jednak nawet najbardziej odporni na blogi biznesmeni powinni się jednak do niego przekonać, otóż:

Blog firmowy wpływa na lepsza pozycję w wyszukiwarce

Jak to się dzieje? Otóż każdy wpis to jednocześnie pole do rozmieszczenia fraz kluczowych na które możesz pokazać się w wyszukiwarce. Idąc dalej: każdy wpis to jedna więcej zaindeksowana podstrona. Uwaga! Treść wpisu powinna być wartościowa, z dwóch głównych powodów:  po pierwsze niekontrolowane zagęszczenie fraz kluczowych wcale nie jest dobre dla pozycji Twojej strony. Po drugiej jeżeli stworzysz chwytliwą i przydatną dla czytelnika treść, jest szansa, ze odbiorcy ją rozpowszechniać za pośrednictwem mediów społecznościowych. To przełoży się i na większą liczbę odbiorców, większy ruch na stronie jak i na liczbę linków kierujących do Twojej witryny a to oznacza jedno: Twoja pozycja w wynikach wyszukiwarki właśnie rośnie w siłę. (Ponadto w artykułach możesz wrzucić kilka linków kierujących do jakiejś podstrony lub kategorii Twojego sklepu, warto)

Oprócz dobrej treści na co warto zwrócić uwagę? Otóż Google lubi…świeże żarcie. Premiuje strony gdzie regularnie pojawiają się aromatyczne, świeżutkie treści bogate w SEO składniki odżywcze. Mówiąc inaczej: blog powinien być regularnie zasilany w treści. Przeterminowane dania czyli dawno niekatualizowane strony go nie interesują!

Przechodząc do bardziej miękkich zalet prowadzenia bloga firmowego:

Blog firmowy to relacje z klientami

Dzięki blogowi firmowemu możesz nawiązać relacje z potencjalnymi klientami, jak i nadać im długofalowy charakter. Wyrażanie opinii pod postami, czy wywiązujące się czasem dyskusje bywają bardzo owocne – to z nich dowiesz się jakimi produktami ktoś jest zainteresowany, na czym mu zależy, a może co się nie sprawdziło w jego przypadku. Nie zawsze opinie będą po Waszej myśli, ale traktujcie je jako dogodną bazę wiedzy. Ponadto blog może być czymś, co dokładniej zaprezentuje klientowi konkretne usługi czy produkty i być może rozwieje jego wątpliwości. Bez wahania można powiedzieć, że blog to połączenie między klientem a marką. Warto aby pociąg kursował trasą marka-klient w obydwie strony 

Blog firmowy czyli budujemy ogon. Długi ogon

Zastanówcie się jak sami, jako użytkownicy często wyszukujecie informacje. Dajmy na to interesuje was konkret, który chcielibyście szybko uzyskać. Chcielibyście sprawić samochodowi dobrej jakości zimowe buciki? W takim wypadku fraza “opony zimowe” może być zbyt ogólna i być może zechcecie wklepać zapytanie “Jakie zimowe opony są najlepsze?” lub “Jakie opony zimowe kupić”. Takie zapytania warto wykorzystać tworząc wpis – udzielić na nie rzetelnej odpowiedzi rozważając wszelkie za i przeciw i przy okazji pokierować do danego sklepu lub produktu.

Blog firmowy czyli dziel się wiedzą, zostań ekspertem

Blog firmowy to również narzędzie które pozwoli na zbudowanie Twojego wizerunku jako eksperta w danej dziedzinie. Dzieląc się wiedzą dajesz się poznać. W blogu warto zawrzeć doświadczenia, realizacje, uchylić rąbka tajemnicy i rozłożyć ofertę na czynniki pierwsze. Poprzez wartościowe wpisy i filmiki, pomagające internautom rozwiewać wątpliwości czy rozwiązywać dane problemy, zyskujesz ich zaufanie i jednocześnie budujesz profesjonalny wizerunek. Najnowszym trendem jest to, że marketing jak i biznesy lubią mieć twarz- warto zaprezentować ludzką stronę biznesu, np. zespół pracujący w danej firmie. Dzięki niemu opowiesz też historię Twojej marki! W zalewie mnóstwa firm, klienci zwracają uwagę na takie rzeczy. To już nie te czasy, kiedy liczyła się tylko cena usług i produktów. Obecnie warto postawić na historię i wartości jakimi kieruje się firma.

Prowadzenie bloga firmowego- wady?

Wad brak. No dobra, jest to kwestia wysoce subiektywna. Wysmarujesz wpis pierwsza klasa i …. i nic? Cierpliwości, na efekty z bloga trzeba poczekać. To nie bar szybkiej obsługi.

Dobry wpis, wymaga czasu i wiedzy , a jeszcze liczy się regularność dostarczania soczystego contentu – nie każdy ten czas ma, a może nie czuje się wirtuozem przelewania myśli na papier czy też na klawiaturę komputera(powiedzmy sobie szczerze – wiedza przekazana lekkim piórem przyciąga bardziej niż taka, którą ciężko się czyta), ale i na to wtedy jest metoda. Napisanie artykułu na dany temat można komuś zlecić. Jak będzie w Twoim przypadku, musisz rozważyć sam.

Pewne jest jedno: zdecydowanie warto prowadzić blog firmowy. Jeszcze nie masz? Załóż – to procentuje i to na wielu płaszczyznach.

Zobacz inne artykuły

Jak zachęcić klienta do zakupów w sklepie internetowym?
Sklep internetowy fajna sprawa – wszak koszty jego utrzymania przeważnie są sporo niższe niż sklepu stacjonarnego. Minus jest taki, że w internetowej przestrzeni masz też więcej konkurencji. Sklepy internetowe prezentują swoje oferty niczym paw rozkłada ogon. W Google Analytics widzisz, że ludzie wchodzą na stronę Twojego sklepu, błąkają się po nim chwilę po czym opuszczają […]
Jak korzystać z ChatGPT: nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego
W kategoriach: Sztuczna inteligencja, Tagi: Chat GPT,
Wprowadzenie ChatGPT to nowatorskie narzędzie do tworzenia uczenia maszynowego i generowania treści. Zostało wymyślone przez firmę OpenAI, która dąży do stworzenia technologii zrozumiałych dla ludzi, wspierających naszą inteligencję. ChatGPT może być używany do tworzenia modeli uczenia maszynowego, takich jak tekstowe odpowiedniki, generatory opowieści i systemy wirtualnych asystentów. Zaletą tego narzędzia jest to, że ma ono […]
Narzędzia dla copywriterów
Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać […]
Jak odpowiadać na negatywne opinie w sieci?
Firma bez negatywa, jest jak żołnierz bez karabinu! 😉 Niestety, życie jest życiem, ludzie są różni, niedociągnięcia się zdarzają – bywa, że negatywna opinia wleci i odciśnie piętno na nieskazitelnym profilu firmy. Co wtedy? Wbrew pozorom, jest to świetna okazja do tego aby zaprezentować się jako profesjonalna,rzetelna firma. Niestety szkolenia SEO czy inne wartościowe szkolenia […]
Teksty SEO – od czego zacząć
Napisanie treści tak, aby była interesująca dla użytkownika oraz zoptymalizowana pod wyszukiwarkę to niełatwe zadanie. Przekonał się o tym każdy kto do tekstu tworzenia tekstu SEO zasiadł i … zgłupiał. Jak napisać skuteczny tekst SEO? Skorzystaj z kilku poniższych wskazówek. Pomysł na tekst i research W szeroko pojętym copywritingu, research to podstawa. Pomysł na tekst to […]
Recykling treści – jak wykorzystać treści które już masz?
Recykling treści, cóż to takiego? Człowiek może i kiedyś podśmiewał się z tego, że jest taki zawód jak blogger… Do czasu aż sam nie zasiadł do tworzenia treści na stronę.  Wszak ma być to merytoryczne, wartościowe, unikatowe, zoptymalizowane pod SEO. Zbierasz materiały, piszesz. Optymalizujesz, publikujesz. Bujasz się z dystrybucją treści, wszak trzeba sprawić aby ktoś ten wpis […]
Jak zdobyć followersów na Instagramie
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Wizytówka Google? Jest. Fanpage firmy na fb? Jest. A może by tak instagram? Może to być genialne wsparcie dla e-sklepu. Instagram to miły dla oka portal społecznościowy który pochwalić się może zarówno ogromną liczbą użytkowników, jak i potencjałem reklamowym i promocyjnym. Odpowiednio prowadzone konto na instagramie przysłuży się Twojej firmie. Raz, że podniesie sprzedaż, dwa jest to […]
Content is the king? Czy jednak bezkrólewie?
Gdy zaczynałam tango z szeroko pojętą branżą marketingu internetowego, szumny slogan „Content is king” był czymś czym często dostawałam po gałkach. Bez wątpienia slogan to zacny. Idealny wręcz do umieszczenia na kubeczku z kawą, piękną czcionką z artystycznym kleksem na końcu. Dobry content jawi się jako istny mocarz. Po pewnym czasie nurkowania w temacie, doszłam […]