Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Blogosfera kwitnie. Rozrasta się niczym trawnik na wiosnę. Obecne blogi wyewoluowały z internetowych pamiętników w potężne medium reklamowe, opiniotwórcze oraz informacyjne. Blog  firmowy, dlaczego warto go mieć? Ponieważ taki blog to bardzo wszechstronne narzędzie, to taki multitool świata internetowego! Przejdę do meritum: dlaczego warto prowadzić blog firmowy i dlaczego powinieneś robić to dobrze?

Prowadzenie bloga firmowego –  zalety

Co daje prowadzenie bloga firmowego? Dlaczego taki twór jak blog może się genialnie przysłużyć do rozwoju Twojego biznesu? Lista powodów jest znacząca. Zacznę od dosyć mechanicznego(?) powodu dla którego jednak nawet najbardziej odporni na blogi biznesmeni powinni się jednak do niego przekonać, otóż:

Blog firmowy wpływa na lepsza pozycję w wyszukiwarce

Jak to się dzieje? Otóż każdy wpis to jednocześnie pole do rozmieszczenia fraz kluczowych na które możesz pokazać się w wyszukiwarce. Idąc dalej: każdy wpis to jedna więcej zaindeksowana podstrona. Uwaga! Treść wpisu powinna być wartościowa, z dwóch głównych powodów:  po pierwsze niekontrolowane zagęszczenie fraz kluczowych wcale nie jest dobre dla pozycji Twojej strony. Po drugiej jeżeli stworzysz chwytliwą i przydatną dla czytelnika treść, jest szansa, ze odbiorcy ją rozpowszechniać za pośrednictwem mediów społecznościowych. To przełoży się i na większą liczbę odbiorców, większy ruch na stronie jak i na liczbę linków kierujących do Twojej witryny a to oznacza jedno: Twoja pozycja w wynikach wyszukiwarki właśnie rośnie w siłę. (Ponadto w artykułach możesz wrzucić kilka linków kierujących do jakiejś podstrony lub kategorii Twojego sklepu, warto)

Oprócz dobrej treści na co warto zwrócić uwagę? Otóż Google lubi…świeże żarcie. Premiuje strony gdzie regularnie pojawiają się aromatyczne, świeżutkie treści bogate w SEO składniki odżywcze. Mówiąc inaczej: blog powinien być regularnie zasilany w treści. Przeterminowane dania czyli dawno niekatualizowane strony go nie interesują!

Przechodząc do bardziej miękkich zalet prowadzenia bloga firmowego:

Blog firmowy to relacje z klientami

Dzięki blogowi firmowemu możesz nawiązać relacje z potencjalnymi klientami, jak i nadać im długofalowy charakter. Wyrażanie opinii pod postami, czy wywiązujące się czasem dyskusje bywają bardzo owocne – to z nich dowiesz się jakimi produktami ktoś jest zainteresowany, na czym mu zależy, a może co się nie sprawdziło w jego przypadku. Nie zawsze opinie będą po Waszej myśli, ale traktujcie je jako dogodną bazę wiedzy. Ponadto blog może być czymś, co dokładniej zaprezentuje klientowi konkretne usługi czy produkty i być może rozwieje jego wątpliwości. Bez wahania można powiedzieć, że blog to połączenie między klientem a marką. Warto aby pociąg kursował trasą marka-klient w obydwie strony 

Blog firmowy czyli budujemy ogon. Długi ogon

Zastanówcie się jak sami, jako użytkownicy często wyszukujecie informacje. Dajmy na to interesuje was konkret, który chcielibyście szybko uzyskać. Chcielibyście sprawić samochodowi dobrej jakości zimowe buciki? W takim wypadku fraza “opony zimowe” może być zbyt ogólna i być może zechcecie wklepać zapytanie “Jakie zimowe opony są najlepsze?” lub “Jakie opony zimowe kupić”. Takie zapytania warto wykorzystać tworząc wpis – udzielić na nie rzetelnej odpowiedzi rozważając wszelkie za i przeciw i przy okazji pokierować do danego sklepu lub produktu.

Blog firmowy czyli dziel się wiedzą, zostań ekspertem

Blog firmowy to również narzędzie które pozwoli na zbudowanie Twojego wizerunku jako eksperta w danej dziedzinie. Dzieląc się wiedzą dajesz się poznać. W blogu warto zawrzeć doświadczenia, realizacje, uchylić rąbka tajemnicy i rozłożyć ofertę na czynniki pierwsze. Poprzez wartościowe wpisy i filmiki, pomagające internautom rozwiewać wątpliwości czy rozwiązywać dane problemy, zyskujesz ich zaufanie i jednocześnie budujesz profesjonalny wizerunek. Najnowszym trendem jest to, że marketing jak i biznesy lubią mieć twarz- warto zaprezentować ludzką stronę biznesu, np. zespół pracujący w danej firmie. Dzięki niemu opowiesz też historię Twojej marki! W zalewie mnóstwa firm, klienci zwracają uwagę na takie rzeczy. To już nie te czasy, kiedy liczyła się tylko cena usług i produktów. Obecnie warto postawić na historię i wartości jakimi kieruje się firma.

Prowadzenie bloga firmowego- wady?

Wad brak. No dobra, jest to kwestia wysoce subiektywna. Wysmarujesz wpis pierwsza klasa i …. i nic? Cierpliwości, na efekty z bloga trzeba poczekać. To nie bar szybkiej obsługi.

Dobry wpis, wymaga czasu i wiedzy , a jeszcze liczy się regularność dostarczania soczystego contentu – nie każdy ten czas ma, a może nie czuje się wirtuozem przelewania myśli na papier czy też na klawiaturę komputera(powiedzmy sobie szczerze – wiedza przekazana lekkim piórem przyciąga bardziej niż taka, którą ciężko się czyta), ale i na to wtedy jest metoda. Napisanie artykułu na dany temat można komuś zlecić. Jak będzie w Twoim przypadku, musisz rozważyć sam.

Pewne jest jedno: zdecydowanie warto prowadzić blog firmowy. Jeszcze nie masz? Załóż – to procentuje i to na wielu płaszczyznach.

Zobacz inne artykuły

Teksty SEO – od czego zacząć
Napisanie treści tak, aby była interesująca dla użytkownika oraz zoptymalizowana pod wyszukiwarkę to niełatwe zadanie. Przekonał się o tym każdy kto do tekstu tworzenia tekstu SEO zasiadł i … zgłupiał. Jak napisać skuteczny tekst SEO? Skorzystaj z kilku poniższych wskazówek. Pomysł na tekst i research W szeroko pojętym copywritingu, research to podstawa. Pomysł na tekst to […]
Jak napisać FAQ? - praktyczne porady
Co to jest FAQ? Prowadzenie biznesu w branży e-commerce bez wątpienia wiąże się z pytaniami od klientów i setkami wysłanych odpowiedzi na niemal te same problemy. Jest na to sprawdzony sposób, który umożliwia użytkownikom uzyskanie odpowiedzi bez konieczności wysyłania maila czy przeprowadzenia rozmowy telefonicznej. FAQ, czyli Frequently Asked Questions to zbiór najczęściej zadawanych pytań przez […]
Google Moja Firma – jak poprawić pozycję wizytówki
Wizytówka w Google – niby taka niepozorna, a dająca tak wiele możliwości, jeżeli chodzi o lokalne promowanie Twojego biznesu. W takim razie jak poprawić pozycję wizytówki? Kiedy użytkownik szuka usług i produktów na danym obszarze, Google podpowiada konkretne miejsca. Wizytówka Google sprawia, że przedsiębiorstwo częściej wyświetla się w wyszukiwarkach. Co więcej, GMF jest też sposobem na […]
Blog firmowy – 4 powody dlaczego warto go mieć
Posiadanie własnej strony internetowej i aktywna obecność w mediach społecznościowych to obecnie standard w prowadzeniu biznesu. Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, jak możesz jeszcze bardziej wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji? Rozwiązaniem może być blog firmowy, który często bywa niedoceniany. W tym artykule przedstawimy cztery powody, dla których warto prowadzić bloga firmowego. Dowiesz się, jak […]
Kody EAN [Kod kreskowy] – co to jest i jak uzyskać kod
W kategoriach: Wskazówki i porady,
W świecie handlu, zarówno stacjonarnego, jak i internetowego, kody EAN, znane również jako kody kreskowe, są nieodzownym elementem identyfikacji produktów. W naszym najnowszym artykule „Kody EAN [Kod kreskowy] – co to jest i jak uzyskać kod” przybliżamy ten temat, wyjaśniając, czym są kody EAN, jakie mają znaczenie i jak je uzyskać. Artykuł zawiera również informacje […]
Pomysł na skuteczny newsletter
W kategoriach: Marketing internetowy, Tagi: Email marketing,
Od wielu lat e-mail marketing to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi marketingu internetowego. Wysyłka newslettera to nie tylko popularna, ale i lubiana przez klientów forma skutecznej komunikacji z marką. Jeśli posiadasz odpowiednie narzędzie do wysyłki maili, masz zgromadzoną bazę odbiorców, to możesz w doskonały sposób to wykorzystać. Nie masz pomysłu na skuteczny newsletter? Ten artykuł […]
Unikalne treści i opisy na stronie internetowej – po co to wszystko?
Być może słyszałeś już o konieczności zapewnienia unikalnych treści na stronę lub sklep internetowy. Być może jeszcze nie słyszałeś. Możliwe jest też że słyszałeś ale machnąłeś ręką. Wszak unikalne treści wymagają dobrego obeznania z tworzeniem tekstów, ale i czasu. Po co bawić się w unikalne treści  skoro można np. skopiować opisy ze strony producenta? Dwa […]
Ścieżka zakupowa w e-commerce - jak ją ułatwić?
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Ścieżka zakupowa czyli droga jaką przechodzi Twój klient, od buszowania po labiryntach Twojego e-sklepu, do momentu sfinalizowania transakcji. Zadbaj, aby nie była wyboista, bo porzucony koszyk to nie jest to, co nakręci Twój biznes. Jak ułatwić ścieżkę zakupową aby klient nie zboczył z trasy i nie poszedł do konkurencji? Poznajcie kilka sposobów! Jak ułatwić ścieżkę […]