Blogosfera kwitnie. Rozrasta się niczym trawnik na wiosnę. Obecne blogi wyewoluowały z internetowych pamiętników w potężne medium reklamowe, opiniotwórcze oraz informacyjne. Blog firmowy, dlaczego warto go mieć? Ponieważ taki blog to bardzo wszechstronne narzędzie, to taki multitool świata internetowego! Przejdę do meritum: dlaczego warto prowadzić blog firmowy i dlaczego powinieneś robić to dobrze?
Co daje prowadzenie bloga firmowego? Dlaczego taki twór jak blog może się genialnie przysłużyć do rozwoju Twojego biznesu? Lista powodów jest znacząca. Zacznę od dosyć mechanicznego(?) powodu dla którego jednak nawet najbardziej odporni na blogi biznesmeni powinni się jednak do niego przekonać, otóż:
Jak to się dzieje? Otóż każdy wpis to jednocześnie pole do rozmieszczenia fraz kluczowych na które możesz pokazać się w wyszukiwarce. Idąc dalej: każdy wpis to jedna więcej zaindeksowana podstrona. Uwaga! Treść wpisu powinna być wartościowa, z dwóch głównych powodów: po pierwsze niekontrolowane zagęszczenie fraz kluczowych wcale nie jest dobre dla pozycji Twojej strony. Po drugiej jeżeli stworzysz chwytliwą i przydatną dla czytelnika treść, jest szansa, ze odbiorcy ją rozpowszechniać za pośrednictwem mediów społecznościowych. To przełoży się i na większą liczbę odbiorców, większy ruch na stronie jak i na liczbę linków kierujących do Twojej witryny a to oznacza jedno: Twoja pozycja w wynikach wyszukiwarki właśnie rośnie w siłę. (Ponadto w artykułach możesz wrzucić kilka linków kierujących do jakiejś podstrony lub kategorii Twojego sklepu, warto)
Oprócz dobrej treści na co warto zwrócić uwagę? Otóż Google lubi…świeże żarcie. Premiuje strony gdzie regularnie pojawiają się aromatyczne, świeżutkie treści bogate w SEO składniki odżywcze. Mówiąc inaczej: blog powinien być regularnie zasilany w treści. Przeterminowane dania czyli dawno niekatualizowane strony go nie interesują!
Przechodząc do bardziej miękkich zalet prowadzenia bloga firmowego:
Dzięki blogowi firmowemu możesz nawiązać relacje z potencjalnymi klientami, jak i nadać im długofalowy charakter. Wyrażanie opinii pod postami, czy wywiązujące się czasem dyskusje bywają bardzo owocne – to z nich dowiesz się jakimi produktami ktoś jest zainteresowany, na czym mu zależy, a może co się nie sprawdziło w jego przypadku. Nie zawsze opinie będą po Waszej myśli, ale traktujcie je jako dogodną bazę wiedzy. Ponadto blog może być czymś, co dokładniej zaprezentuje klientowi konkretne usługi czy produkty i być może rozwieje jego wątpliwości. Bez wahania można powiedzieć, że blog to połączenie między klientem a marką. Warto aby pociąg kursował trasą marka-klient w obydwie strony
Zastanówcie się jak sami, jako użytkownicy często wyszukujecie informacje. Dajmy na to interesuje was konkret, który chcielibyście szybko uzyskać. Chcielibyście sprawić samochodowi dobrej jakości zimowe buciki? W takim wypadku fraza “opony zimowe” może być zbyt ogólna i być może zechcecie wklepać zapytanie “Jakie zimowe opony są najlepsze?” lub “Jakie opony zimowe kupić”. Takie zapytania warto wykorzystać tworząc wpis – udzielić na nie rzetelnej odpowiedzi rozważając wszelkie za i przeciw i przy okazji pokierować do danego sklepu lub produktu.
Blog firmowy to również narzędzie które pozwoli na zbudowanie Twojego wizerunku jako eksperta w danej dziedzinie. Dzieląc się wiedzą dajesz się poznać. W blogu warto zawrzeć doświadczenia, realizacje, uchylić rąbka tajemnicy i rozłożyć ofertę na czynniki pierwsze. Poprzez wartościowe wpisy i filmiki, pomagające internautom rozwiewać wątpliwości czy rozwiązywać dane problemy, zyskujesz ich zaufanie i jednocześnie budujesz profesjonalny wizerunek. Najnowszym trendem jest to, że marketing jak i biznesy lubią mieć twarz- warto zaprezentować ludzką stronę biznesu, np. zespół pracujący w danej firmie. Dzięki niemu opowiesz też historię Twojej marki! W zalewie mnóstwa firm, klienci zwracają uwagę na takie rzeczy. To już nie te czasy, kiedy liczyła się tylko cena usług i produktów. Obecnie warto postawić na historię i wartości jakimi kieruje się firma.
Wad brak. No dobra, jest to kwestia wysoce subiektywna. Wysmarujesz wpis pierwsza klasa i …. i nic? Cierpliwości, na efekty z bloga trzeba poczekać. To nie bar szybkiej obsługi.
Dobry wpis, wymaga czasu i wiedzy , a jeszcze liczy się regularność dostarczania soczystego contentu – nie każdy ten czas ma, a może nie czuje się wirtuozem przelewania myśli na papier czy też na klawiaturę komputera(powiedzmy sobie szczerze – wiedza przekazana lekkim piórem przyciąga bardziej niż taka, którą ciężko się czyta), ale i na to wtedy jest metoda. Napisanie artykułu na dany temat można komuś zlecić. Jak będzie w Twoim przypadku, musisz rozważyć sam.
Pewne jest jedno: zdecydowanie warto prowadzić blog firmowy. Jeszcze nie masz? Załóż – to procentuje i to na wielu płaszczyznach.