Dlaczego nie ma mojej strony w Google?

Pytanie zaserwowane w tytule wątku jest jednym z najczęstszych jakie słyszymy w swojej pracy. Strona jest, wychuchana, pięknie opracowana graficznie – no majstersztyk! Tymczasem co by nie wpisywał w wyszukiwarkę, wyskakują tabuny konkurencji tylko nie Twoja strona… o co chodzi? Dlaczego nie ma mojej strony w Google?

Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google

Sprawa jest poważna. Niby jesteś w internecie, ale nijak Cię znaleźć. Trzeba działać. Ale, żeby działać trzeba najpierw zlokalizować problem. O co może chodzić?

Strona www nie wyświetla się w wyszukiwarce – może jest za wcześnie

Zapał nowicjusza w pełni rozumiem. Wszak natrudził się, nieco włosów stracił, jak nie to może osiwiał. Po prostu chce, żeby to działało, a jak nic się nie dzieje to trwoga. Otóż wiele rzeczy na świecie potrzebuje czasu. Na zawołanie, to masz tylko deszcz gdy wywiesisz pranie, albo skończysz myć samochód. Roboty Google potrzebują czasu aby odnaleźć stronę i ją zaindeksować.

Zbyt wolny czas ładowania czyli never ending story

Kontroluj w jakim czasie ładuje się Twoja strona. Otóż ważna jest nie tylko zawartość, ale i czas ładowania witryny i wszystkich wspaniałości w nich zawartych. Czasy kiedy użytkownik grzecznie czekał, aż strona się przemieli i załaduje minęły bezpowrotnie. Gdy występuje cyrk z czasem ładowania strony, potencjalny użytkownik zakląwszy kulturalnie  „motyla nóżka” pod nosem, zwija żagle i szuka gdzie indziej.  Podobnie  dzieje się z botami googla. Czas ładowania to ważny czynnik w indeksacji strony.

SEO i optymalizacja strony internetowej

Przyznaj szczerze – zadbałeś o SEO? Z tego co często obserwujemy optymalizacja strony internetowej wciąż jest czymś co jest pomijane.  Często ludzie skupiają się na grafice, na produktach(i dobrze), na funkcjonalności względem użytkownika, a SEO traktują po macoszemu. W rezultacie mają wypasioną stronę której na próżno szukać w wynikach wyszukiwania.

Aby objawić się potencjalnemu klientowi w SERPach (czyli tym co wypluwa wyszukiwarka na Twoje zapytanie), boty muszą powiązać Twoją stronę z konkretnymi frazami kluczowymi – a skąd mają je brać skoro postawiłeś na modny ostatnio minimalizm, czyli brak treści na stronie? No właśnie.  Zanalizuj na jakie frazy chcesz się wyświetlać, na jakie frazy wyświetla się Twoja konkurencja ( możesz użyć do tego np. Senuto – bardzo przydatne narzędzie, wraz z bazą słów kluczowych) i wzbogać swoją stronę w treści + zadbaj o odpowiednią optymalizację całości strony(nagłówki, opisy meta, title – mają zawierać słowa kluczowe i uwaga! być unikalne. Nie powtarzaj się! )

Optymalizacja strony internetowej a treści

Wróćmy jeszcze do treści. Masz już treści? No to gratki! Mimo to wciaż nie ma mojej strony w google. Czy aby na pewno są to unikalne treści dobrej jakości?

Dobrze opracowane opisy kategorii, podstron,  wpisy wzbogacone o frazy kluczowe ( pisaliśmy kiedyś dlaczego warto prowadzić blog firmowy), artykuły odpowiadające na zapytania które nurtują użytkownika… Jakie powinny być treści na stronę internetową?

  • odpowiednio długie – czasami podaje się 300 słów (słów, nie znaków) za minimum
  • nasycone słowami kluczowymi, ale bez przesady – brak umiaru przyniesie odwrotny skutek do zamierzonego. Masz treści w których słowo kluczowe, słowem kluczem pogania? To już wiesz dlaczego nie ma Twojej strony w Google
  • wartościowe merytorycznie
  • regularnie dodawane –  indeksacja to proces. Wrzucenie np. wpisu blogowego raz na rok nie zadziała. Google lubi jak coś się na stronie dzieje.
  • unikalne – nie kopiuj.  Kusi cię skopiowanie opisu od producenta? To skopiuj, ale i go przerób, żeby nie mieć takiego samego opisu jak on i pół Polski  Boty napotykając na jednakowe treści na witrynach uznają, że nie ma co rankować wszystkich tych stron… wyświetlą tylko tą która jest najlepiej zoptymalizowana. Jesteś pewien, że będzie to akurat Twoja?

Dlaczego nie ma mojej strony w Google -czarny scenariusz – czyżby ban?

Powinieneś być, a nie ma Cię? Może Cię pokarało? Mogło się zdarzyć tak, że na skutek niedozwolonych działań na stronę nałożono filtr(nie wyświetla się na frazy na które powinna) lub bana. Lepiej unikać takich sytuacji, wszak splendoru to nie dodaje.

Social media i Google Moja Firma

Masz? Prowadzisz fanpage i wizytówkę? Jesteś w nich aktywny? Chodzi o to, że za pomocą social media możesz ściągać użytkowników, innymi słowy: generować ruch na Twojej stronie.  Dla botów indeksujących to sygnał, że strona jest wartościowa. Podobnie wizytówka Google Moja Firma – co prawda tyczy się ona promowania lokalnego(też ważnego), ale jest tam coś z czego niewielu korzysta – możliwość dodawania wpisów. Z wpisu możesz podlinkować do swoje oferty, konkretnego produktu, do bloga… skorzystaj z tego.  Małymi kroczkami do większej widoczności w google!

To tylko kilka przyczyn – temat jest dość zawiły i rozbudowany. Kolejne możliwe przyczyny poruszymy wkrótce!

Zobacz inne artykuły

Pisanie tekstów na zlecenie – czy to łatwa praca?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
Pisanie tekstów to domena copywritera. Zawód ten bywa niedoceniany, ponieważ wielu osobom wydaje się, że nie jest to ambitne zadanie. Nic bardziej mylnego. Copywriting to obszerna dziedzina, wymagająca nie tylko kreatywności czy umiejętności pisania chwytliwych tekstów. Bardzo istotne jest również robienie skutecznego researchu, czy znajomość zasad jakimi rządzi się SEO Pisanie tekstów jako praca Siedzi […]
Prędkość strony jak sprawdzić
Czynników które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce lista jest cała.  Wśród nich pyszni się taki argument jakim jest czas ładowania się – inaczej prędkość strony. Pozycjonowanie stron jak i wszelkich innych zyska, gdy czas ładowania się strony będzie odpowiedni.  Jak sprawdzić, czy jeżeli chodzi o prędkość, w Waszej stronie wszystko gra? Możecie skorzystać z […]
Narzędzia dla copywriterów
Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać […]
7 najczęstszych błędów SEO Copywriterów
SEO copywriting, to dział copywritingu który w ostatnich latach zyskał na znaczeniu. Wymaga specyficznego podejścia i umiejętności, ale gra jest warta świeczki. Niestety, bardzo często osoby chcące napisać tekst który zawojuje wyniki wyszukiwarek, popełniają podstawowe błędy, które kładą treść już na wstępie. Poznaj 7 najczęściej popełnianych przez copywriterów błędów i staraj się ich wystrzegać. Tworzenie […]
Poradnik SEO Copywritera – 5 pomysłów jak stworzyć tekst przyjazny czytelnikowi
Należę do frakcji która czytać lubi. Gdyby nie wrodzony introwertyzm przybijałabym piątki z bibliotekarzami i księgarzami. Na widok książek rumienię się, puls mi skacze, takie tam. I mimo to, nawet mnie, książkowego insekta, w przeglądaniu internetów potrafi odrzucić zwalista ściana nieociosanego tekstu. Czy chodzi o prowadzenie bloga, czy tworzenie artykułów na portale – dobrze aby czytelnika […]
Personal branding
Personal branding to pojęcie, które już od kilku lat gości na polskim rynku marketingu. Liczba specjalistów zajmujących się kreowaniem wizerunku zwiększa się z roku na rok. Jeszcze do niedawna personal branding był zarezerwowany wyłącznie dla ważnych osobistości, takich jak politycy czy celebryci. Dziś jednak wiemy, że pojęcie to dotyczy bezwzględnie wszystkich. W tym artykule skupię […]
Grupy docelowe czyli kim są Twoi klienci
Każdy sprzedawca o swoim produkcie wie niemal wszystko. Oczywiście działa to na jego korzyść, jednak to nie wystarczy. O wiele bardziej istotniejsza jest wiedza na temat grupy docelowej – czyli osób, do których kierujesz swój produkt lub usługę. Właściwe określenie klienta i ustalenie działań marketingowych odpowiadającym jego potrzebom jest podstawą do prowadzenia dochodowej firmy. Przecież […]
Buyer Persona - co to jest i dlaczego powinieneś ją mieć w E-commerce?
Persona, to brzmi dumnie. Tylko co to jest? I dlaczego tak często słyszysz o tworzeniu persony w kontekście skutecznych działań e-commerce? Jest to ważne, tworzenie persony może być jednym z elementów wsparcia dla e-commerce. Persona w e-commerce – co to jest Persona to model fikcyjnego klienta do którego kierujesz swoją ofertę. Ważne jest to, że […]