Dlaczego nie ma mojej strony w Google?

Pytanie zaserwowane w tytule wątku jest jednym z najczęstszych jakie słyszymy w swojej pracy. Strona jest, wychuchana, pięknie opracowana graficznie – no majstersztyk! Tymczasem co by nie wpisywał w wyszukiwarkę, wyskakują tabuny konkurencji tylko nie Twoja strona… o co chodzi? Dlaczego nie ma mojej strony w Google?

Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google

Sprawa jest poważna. Niby jesteś w internecie, ale nijak Cię znaleźć. Trzeba działać. Ale, żeby działać trzeba najpierw zlokalizować problem. O co może chodzić?

Strona www nie wyświetla się w wyszukiwarce – może jest za wcześnie

Zapał nowicjusza w pełni rozumiem. Wszak natrudził się, nieco włosów stracił, jak nie to może osiwiał. Po prostu chce, żeby to działało, a jak nic się nie dzieje to trwoga. Otóż wiele rzeczy na świecie potrzebuje czasu. Na zawołanie, to masz tylko deszcz gdy wywiesisz pranie, albo skończysz myć samochód. Roboty Google potrzebują czasu aby odnaleźć stronę i ją zaindeksować.

Zbyt wolny czas ładowania czyli never ending story

Kontroluj w jakim czasie ładuje się Twoja strona. Otóż ważna jest nie tylko zawartość, ale i czas ładowania witryny i wszystkich wspaniałości w nich zawartych. Czasy kiedy użytkownik grzecznie czekał, aż strona się przemieli i załaduje minęły bezpowrotnie. Gdy występuje cyrk z czasem ładowania strony, potencjalny użytkownik zakląwszy kulturalnie  „motyla nóżka” pod nosem, zwija żagle i szuka gdzie indziej.  Podobnie  dzieje się z botami googla. Czas ładowania to ważny czynnik w indeksacji strony.

SEO i optymalizacja strony internetowej

Przyznaj szczerze – zadbałeś o SEO? Z tego co często obserwujemy optymalizacja strony internetowej wciąż jest czymś co jest pomijane.  Często ludzie skupiają się na grafice, na produktach(i dobrze), na funkcjonalności względem użytkownika, a SEO traktują po macoszemu. W rezultacie mają wypasioną stronę której na próżno szukać w wynikach wyszukiwania.

Aby objawić się potencjalnemu klientowi w SERPach (czyli tym co wypluwa wyszukiwarka na Twoje zapytanie), boty muszą powiązać Twoją stronę z konkretnymi frazami kluczowymi – a skąd mają je brać skoro postawiłeś na modny ostatnio minimalizm, czyli brak treści na stronie? No właśnie.  Zanalizuj na jakie frazy chcesz się wyświetlać, na jakie frazy wyświetla się Twoja konkurencja ( możesz użyć do tego np. Senuto – bardzo przydatne narzędzie, wraz z bazą słów kluczowych) i wzbogać swoją stronę w treści + zadbaj o odpowiednią optymalizację całości strony(nagłówki, opisy meta, title – mają zawierać słowa kluczowe i uwaga! być unikalne. Nie powtarzaj się! )

Optymalizacja strony internetowej a treści

Wróćmy jeszcze do treści. Masz już treści? No to gratki! Mimo to wciaż nie ma mojej strony w google. Czy aby na pewno są to unikalne treści dobrej jakości?

Dobrze opracowane opisy kategorii, podstron,  wpisy wzbogacone o frazy kluczowe ( pisaliśmy kiedyś dlaczego warto prowadzić blog firmowy), artykuły odpowiadające na zapytania które nurtują użytkownika… Jakie powinny być treści na stronę internetową?

  • odpowiednio długie – czasami podaje się 300 słów (słów, nie znaków) za minimum
  • nasycone słowami kluczowymi, ale bez przesady – brak umiaru przyniesie odwrotny skutek do zamierzonego. Masz treści w których słowo kluczowe, słowem kluczem pogania? To już wiesz dlaczego nie ma Twojej strony w Google
  • wartościowe merytorycznie
  • regularnie dodawane –  indeksacja to proces. Wrzucenie np. wpisu blogowego raz na rok nie zadziała. Google lubi jak coś się na stronie dzieje.
  • unikalne – nie kopiuj.  Kusi cię skopiowanie opisu od producenta? To skopiuj, ale i go przerób, żeby nie mieć takiego samego opisu jak on i pół Polski  Boty napotykając na jednakowe treści na witrynach uznają, że nie ma co rankować wszystkich tych stron… wyświetlą tylko tą która jest najlepiej zoptymalizowana. Jesteś pewien, że będzie to akurat Twoja?

Dlaczego nie ma mojej strony w Google -czarny scenariusz – czyżby ban?

Powinieneś być, a nie ma Cię? Może Cię pokarało? Mogło się zdarzyć tak, że na skutek niedozwolonych działań na stronę nałożono filtr(nie wyświetla się na frazy na które powinna) lub bana. Lepiej unikać takich sytuacji, wszak splendoru to nie dodaje.

Social media i Google Moja Firma

Masz? Prowadzisz fanpage i wizytówkę? Jesteś w nich aktywny? Chodzi o to, że za pomocą social media możesz ściągać użytkowników, innymi słowy: generować ruch na Twojej stronie.  Dla botów indeksujących to sygnał, że strona jest wartościowa. Podobnie wizytówka Google Moja Firma – co prawda tyczy się ona promowania lokalnego(też ważnego), ale jest tam coś z czego niewielu korzysta – możliwość dodawania wpisów. Z wpisu możesz podlinkować do swoje oferty, konkretnego produktu, do bloga… skorzystaj z tego.  Małymi kroczkami do większej widoczności w google!

To tylko kilka przyczyn – temat jest dość zawiły i rozbudowany. Kolejne możliwe przyczyny poruszymy wkrótce!

Zobacz inne artykuły

Opisy produktów w sklepie internetowym – dlaczego są tak ważne?
Jak powinien wyglądać idealny opis produktu do sklepu internetowego? Gdyby świat był czarno biały, moglibyśmy przepis na opis produktu przedstawić następująco: No dobrze, przepis już mamy, ale to nie wszystko. Nie znając proporcji, nie mając umiejętności – zamiast opisu pachnącego niczym biszkopt, może wyjść zakalec. Opisy produktów to nie tylko sposób na przekonanie klienta i zwiększenie […]
Bezpieczne hasło
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Twoje bezpieczne hasło Silne hasło w Internecie to podstawowy środek bezpieczeństwa. Warto poświęcić mu więcej uwagi, aby skutecznie chronić swój biznes, a także sprawy prywatne. Czy wiesz jak stworzyć bezpieczne hasło? Odradzamy wpisywanie swojego imienia i nazwiska, nawet zaczynając z dużej litery, a kończąc rokiem urodzenia. Oczywiście przejdzie ono w zapewne każdym systemie, ale powiedzmy […]
Dystrybucja treści w Internecie
Stworzyłeś wspaniały artykuł. Istny wypas, owoc wysiłku szarych komórek, i palców które z zapamiętaniem bębniły w klawiaturę. Majstersztyk. Miodzio! Niestety, o ile nie zakręcisz się dookoła tematu dystrybucji treści to ten miodny tekst pozostanie jedynie dla Twoich oczu. Co chwila internet jest zasypywany gigantyczną porcją artykułów i wpisów blogowych. Dystrybucja treści sprawi, że Twój tekst zwiększy swój zasięg,  zostanie […]
Tworzenie sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?
Założenie oraz prowadzenie sklepu internetowego nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Kilka razy zdarzyło mi się usłyszeć od osób spoza branży: „otworzę sklep online i będę sprzedawał w internecie”. To byłoby zbyt proste, żeby mogło być możliwe. Domena, kwestie prawne, księgowość, reklama… i wiele więcej – to jedne z najważniejszych czynników, jakie pozwalają […]
e-commerce - czym jest i jak działa?
E-commerce, czyli handel elektroniczny, to termin, który zna każdy, kto choć raz dokonał zakupu przez internet. W dobie cyfryzacji i rosnącej popularności zakupów online, e-commerce stał się jednym z kluczowych elementów globalnej gospodarki. Ale czym dokładnie jest e-commerce i jak działa? Jakie są jego typy i jakie korzyści przynosi zarówno dla sprzedawców, jak i konsumentów? […]
Sprzedaż internetowa w wielu językach
Tworzenie sklepu internetowego na światową skalę Robienie zakupów internetowych we własnym języku jest doceniane przez użytkowników na całym świecie. Przeczytanie opisów produktów i parametrów w dobrze znanym nam języku sprawia, że chętniej chcemy skorzystać z oferty danego sklepu online. Warto wiedzieć, że przedstawienie treści w kilku wersjach językowych może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży – […]
Dobrego marketingowca - 7 cech
Wiele osób twierdzi, że marketingowcem trzeba się urodzić.  Niekoniecznie, możliwości uczenia się są ogromne, niemniej zapewne spotkaliście się z jednostkami wybitnie utalentowanymi w tym zakresie tak po prostu, z natury. Gdyby tak włożyć kilku dobrych marketingowców w laboratoryjną wirówkę dałoby się zapewne kilka cech wyekstrahować. Jakie są cechy dobrego marketingowca? Wyłowiliśmy 7 uniwersalnych. Kreatywność Nazwa […]
Psychologia marketingu
Psychologia marketingu to fascynujące połączenie nauki o ludzkim umyśle i strategii sprzedaży. To dziedzina, która bada, jak różne aspekty ludzkiego zachowania wpływają na decyzje zakupowe. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak psychologia jest wykorzystywana w marketingu i sprzedaży, jak działają strategie marketingowe oparte na psychologii, jakie role odgrywają spostrzeganie, pierwsze wrażenie i pamięć […]