Co to jest Newsletter i co powinieneś wiedzieć?

W kategoriach: Marketing internetowy, Tagi: Email marketing,

Co to jest newsletter?

Pragniesz zbudować bazę klientów, dzięki której sprawniej i szybciej będziesz mógł się z nimi komunikować? Zależy Ci na tym, aby docierać do nich i zostać zapamiętanym? Jednym ze sposobów, jakie ułatwi Ci to zadanie jest newsletter. Co to jest?

Newsletter to rodzaj mailingu wysyłanego do stałych klientów, w celu informowania ich o nowościach, zmianach w ofercie, abonamencie czy promocjach danej strony lub sklepu internetowego. Powinien mieć stały wygląd i układ, w którym zmieniana jest tylko treść. To specjalny zabieg, który ma za zadanie przyzwyczaić klientów do Twojego newslettera. Warto pamiętać, że taki rodzaj email marketingu powinien być wysłany ze stałą częstotliwością – Twoi odbiorcy z pewnością to zauważą i docenią.

Jak przygotować kampanie mailingowe?

Na samym początku musisz mieć określone bazy odbiorców. Tylko do osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie newslettera możesz wysyłać wiadomości e-mail. Dopóki z niego nie zrezygnują pozostaną w bazie, a Ty masz szansę na zwiększenie swojej sprzedaży.

Określ cel newslettera

Po zebraniu bazy użytkowników przyszedł czas na komunikację ze swoimi klientami. Określ cel newslettera i popracuj nad jego formą. Zastanów się, co chcesz przekazać swoim klientom i po co chcesz się z nimi stale komunikować. Możesz spisać wszystkie swoje cele, aby mieć ich dokładne zobrazowanie.

Nagłówek jako zachęta dla potencjalnych klientów

Czy wiesz, że nagłówek jest pierwszą treścią, jaką widzi Twój klient? Przyłóż się do niego i stwórz ten najbardziej interesujący i angażujący. Jeśli już na początku stracisz kontakt ze swoim czytelnikiem, to wiedz, że nie kliknie on w Twój newsletter, a z czasem odejdzie nawet z listy subskrybentów.

Treści – dotrzyj do oczekiwań odbiorców

Jak pisać newsletter, aby dostosować treść do potrzeb odbiorców. Przede wszystkim musisz przedstawić pewną wartość, tak aby wrócili oni do Ciebie po więcej. Wartościowe treści sprawią, że nie zmarnujesz ich czasu, a sami klienci poczują, że dzięki Tobie mają to, czego szukają.

Szablon newslettera

Aby stworzyć skuteczny newsletter musisz zadbać o to, aby był on pewnego rodzaju schematem. Da to Twoim odbiorcom poczucie, że bardzo dobrze znają Ciebie i Twoją markę. To jak wejście do ulubionej restauracji, w której znamy już wystrój i rozstawienie stolików. Wiedz jednak, że każdy lubi być zaskakiwany – w restauracji warto zadbać o odświeżenie menu, a w newsletterze będzie to zawsze inne treści.

Wezwanie do działania

Newsletter nie polega jedynie na poinformowaniu Twoich klientów o aktualnych promocjach czy nowym artykule na blogu. Jeśli już go otworzyli, to niech klikną w przycisk w dolnej części wiadomości odsyłający do pożądanej strony. To wezwanie do akcji, które może zwiększyć Twoją konwersję.

Zadbaj o dodatkowe treści

Nie zapominaj o pozostawieniu na końcu newslettera takich informacji jak dane kontaktowe, linki do mediów społecznościowych i oczywiście notatkę o możliwości wypisania się – taki komunikat w treści newsletterów musi się zawsze pojawić. Pamiętaj, że nic na siłę. Stwórz na swojej stronie formularz kontaktowy, aby każdy wypisany użytkownik mógł się zapisać do newslettera raz jeszcze.

Systemy do obsługi newslettera

W e-mail marketingu wykorzystuje się specjalne systemy, które znacznie ułatwiają proces kontaktu z naszymi klientami. Do najczęściej spotykanych należą:

  • FreshMail – ten system do wysyłki newsletterów daje duże możliwości i jest bardzo łatwy w obsłudze. Nie posiada jednak dostępu do bezpłatnej wersji – po 14 dniowym okresie próbnym należy wykupić subskrypcję. Do dyspozycji mamy jeden z czterech płatnych pakietów.
  • GetResponse – to polski program do mailingu. Posiada bardzo intuicyjny w obsłudze panel. Tak jak Freshmail posiada wsparcie techniczne w języku polskim. W odróżnieniu od tego pierwszego ma darmowy okres próbny trwający miesiąc.
  • Sendinblue – to dobre narzędzie do wysyłki newslettera dla małych firm i początkujących blogerów. Już na stracie otrzymujemy możliwość posiadania nielimitowanej bazy kontaktów. Natomiast limit wysłanych wiadomości to 300 maili dziennie, co na początek spokojnie wystarczy.
  • MailerLite – narzędzie to oferuje nam 1000 kontaktów, a także wysyłkę do 12 000 maili w miesiącu w zupełności za darmo, bez jakiegokolwiek limitu czasowego. Warto jednak wiedzieć, że pakiet darmowy jest uboższy w opcje (między innymi w suport) niż wariant płatny.
  • ActiveCampaign – to rozbudowany program do wysyłania newsletterów i nie tylko. Zawiera również CRM, możliwość wystawiania faktur i marketing SMS. Aby w pełni wykorzystać wszystkie funkcje należy poświęcić trochę czasu.
  • Moosend – bez wątpienia sprawdzi się w małych firmach. Posiada atrakcyjny pakiet darmowych usług, jednak wraz ze wzrostem listy mailingowej będzie trzeba przejść na plan płatny. Nie są to jednak duże kwoty – za 1000 kontaktów będzie trzeba wydać jedynie ok. 30 złotych.

Postaw na newsletter – podsumowanie

W tym artykule przedstawione są jedynie podstawy, jakie czekają każdego, kto chce wykorzystać e-mail marketing w swoim biznesie. Warto jednak poznać je na początku, aby móc w pełni wykorzystać potencjał newslettera.

Zobacz inne artykuły

Jak zostać copywriterem?
W kategoriach: Copywriting, Tagi: Poradnik copywritera,
Pisanie, to jedna z Twoich supermocy, a przynajmniej coś co idzie Ci gładko i chcąc się rozwijać w tym kierunku poszukujesz informacji na temat tego jak zostać copywriterem? Warto zdać sobie sprawę, że copywriting to nie tylko pisanie tekstów.  To zawód wymagający ogromnej kreatywności, jak również znajomości trendów w marketingu. Wiedza z psychologii również będzie przydatna. […]
Współczynnik konwersji i konwersja – co to jest?
Konwersja – co to jest? Nie ulega wątpliwości, że każda strona internetowa czy sklep online został stworzony po to, aby dostarczać informacji, pozyskiwać potencjalnych klientów czy po prostu sprzedawać w sieci. Z punktu widzenia właściciela strony każdy bierny użytkownik powinien stać się aktywnym. W tym skutecznie pomaga konwersja. Co to jest? Konwersją nazywamy wykonanie przez […]
Sprzedaż internetowa w wielu językach
Tworzenie sklepu internetowego na światową skalę Robienie zakupów internetowych we własnym języku jest doceniane przez użytkowników na całym świecie. Przeczytanie opisów produktów i parametrów w dobrze znanym nam języku sprawia, że chętniej chcemy skorzystać z oferty danego sklepu online. Warto wiedzieć, że przedstawienie treści w kilku wersjach językowych może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży – […]
Firmy Jutra - rozwijaj swoją firmę z programem Firmy Jutra Google i PFR
W kategoriach: Wskazówki i porady,
Jako, że ubiegły rok zmusił wielu przedsiębiorców do funkcjonowania w zupełnie nowej, trudnej rzeczywistości, wielu z nich nadal walczy o przetrwanie przenosząc swoje działania do sieci. Natomiast wraz z pojawieniem się nowych obostrzeń zarówno liczba klientów, jak i firm oferujących swoje produkty czy usługi w Internecie rekordowo wzrosła. Dlatego też z inicjatywą pomocy dla mikro, […]
Personal branding
Personal branding to pojęcie, które już od kilku lat gości na polskim rynku marketingu. Liczba specjalistów zajmujących się kreowaniem wizerunku zwiększa się z roku na rok. Jeszcze do niedawna personal branding był zarezerwowany wyłącznie dla ważnych osobistości, takich jak politycy czy celebryci. Dziś jednak wiemy, że pojęcie to dotyczy bezwzględnie wszystkich. W tym artykule skupię […]
Zasady SEO copywritingu - czyli 5 zasad o których warto pamiętać pisząc teksty
SEO copywriting wygodnie rozsiadł się w internecie. Jest to dziedzina wymagająca, ale mająca potencjał aby przynosić duże efekty. Pod warunkiem, że piszący stosuje się do kilku z nich. Poznaj 5 najważniejszych zasad tekstów SEO. Zadbaj o skrupulatny Keyword research Niektórzy z niego rezygnują, bo fraza na którą chcą się pozycjonować wydaje im się oczywista. Tymczasem, […]
Buyer Persona - co to jest i dlaczego powinieneś ją mieć w E-commerce?
Persona, to brzmi dumnie. Tylko co to jest? I dlaczego tak często słyszysz o tworzeniu persony w kontekście skutecznych działań e-commerce? Jest to ważne, tworzenie persony może być jednym z elementów wsparcia dla e-commerce. Persona w e-commerce – co to jest Persona to model fikcyjnego klienta do którego kierujesz swoją ofertę. Ważne jest to, że […]
Operatory wyszukiwania Google
W kategoriach: Wskazówki i porady, Tagi: Wyszukiwarka Google,
Google to jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych, która zapewnia szybkie i skuteczne wyszukiwanie informacji. Aby ułatwić jeszcze bardziej korzystanie z jej usług, Google udostępnia wiele operatorów wyszukiwania, które pozwalają ograniczyć wyniki wyszukiwania lub wyświetlić konkretne informacje. Oto opis kilku najpopularniejszych operatorów Google: Operator: OR Operator OR oznacza „albo… albo…”. Możesz użyć tego operatora, aby określić […]